Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2004, 23:32   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Welke is het kiespubliek van de N-VA ?
En met dat kiespubliek, welke percentage van de stemmen acht u haalbaar ?
Nr.10 is offline  
Oud 9 februari 2004, 00:04   #2
Whitey Ford
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Berichten: 8
Standaard

In de Standaard stond -de dag van de publicatie van de peiligen..dus deze veronderstellingen zullen op die (nogal onbetrouwbare) peiling gebaseerd zijn: "Potentiële N-VA kiezers vinden we bij de zelfstandigen, bij de middenklasse en bij mensen die hoger onderwijs hebben genoten."

In totaal zou 19% vd mensen wel al overwogen hebben op N-VA te stemmen.
Whitey Ford is offline  
Oud 10 februari 2004, 06:58   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitey Ford
In de Standaard stond -de dag van de publicatie van de peiligen..dus deze veronderstellingen zullen op die (nogal onbetrouwbare) peiling gebaseerd zijn: "Potentiële N-VA kiezers vinden we bij de zelfstandigen, bij de middenklasse en bij mensen die hoger onderwijs hebben genoten."

In totaal zou 19% vd mensen wel al overwogen hebben op N-VA te stemmen.
Mijn gedacht zit de potentiële kiezer van de N-VA bij de geslaagde zelfstandigen. Mensen uit één stuk, dat wel, maar ook mensen die juist geen deel uitmaken van de elite, en dat als een gemis ervaren. Daarom dat zij persé komaf willen maken met wat in hun ogen 'het oude Belgische establishment' is.
Nr.10 is offline  
Oud 10 februari 2004, 17:02   #4
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Ons kiespubliek is uiteraard iedereen die vatbaar is voor onze boodschap. Onderzoeken wijzen echter uit dat dit vooral mensen zijn die hoger dan gemiddeld geschoold zijn en die de politiek volgen. Ik zou zeggen: kenners stemmen n-va.

Je kan daaruit dan een aantal sociaal-demografische kenmerken bepalen en doelgroepen kiezen voor je propaganda. Maar dat is interne keuken uiteraard.
Bart De Wever is offline  
Oud 10 februari 2004, 19:19   #5
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Inderdaad opvallend dat veel mensen op unief N-VA stemmen, op hogeschool daarentegen haalt de SP de meeste stemmen... Erg raar... Wil dat zeggen dat de "intellegentia" van Vlaanderen een onafhankelijke staat wil?
IndiePendendie is offline  
Oud 11 februari 2004, 16:40   #6
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Neen, dat die intelligentia nog zeer veel Vlaamsvoelendheid meekrijgen van het studentenleven op de KUL, dat nog steeds de wonden van Leuven Vlaams draagt...

Onder Antwerpse studenten leeft die Vlaamsvoelendheid veel minder. Onze studentenclub vervangt op cantussen in het "Kempenland", het woord Kempenland in "Winakland" (ik ben van WINAK). No offense en zeker niet om Belgisch te zijn, maar gewoon, dat leeft niet bij ons.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 12 februari 2004, 15:55   #7
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Neen, dat die intelligentia nog zeer veel Vlaamsvoelendheid meekrijgen van het studentenleven op de KUL, dat nog steeds de wonden van Leuven Vlaams draagt...

Onder Antwerpse studenten leeft die Vlaamsvoelendheid veel minder. Onze studentenclub vervangt op cantussen in het "Kempenland", het woord Kempenland in "Winakland" (ik ben van WINAK). No offense en zeker niet om Belgisch te zijn, maar gewoon, dat leeft niet bij ons.
Eventueel omdat de helft van de Antwerpse studenten Hollanders zijn?

In Gent wordt de Vlaamse Leeuw even enthousiast gecantust als in Leuven en in West-Vlaanderen leeft die Vlaamse gedachte waarschijnlijk zelfs het diepst van al (daar durft men er nog voor uitkomen dat men een Vlaming is)...
__________________
Peter Mertens, PVDA:
<We ondersteunen de universele volkswijsheid "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt".>
IndiePendendie is offline  
Oud 12 februari 2004, 18:21   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiePendendie
In Gent wordt de Vlaamse Leeuw even enthousiast gecantust als in Leuven en in West-Vlaanderen leeft die Vlaamse gedachte waarschijnlijk zelfs het diepst van al (daar durft men er nog voor uitkomen dat men een Vlaming is)...
Ik woon in de buurt van Mechelen en ik heb er hoegenaamd geen probleem mee om er voor uit te komen dat ik een Vlaming ben.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 12 februari 2004, 22:28   #9
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiePendendie
In Gent wordt de Vlaamse Leeuw even enthousiast gecantust als in Leuven en in West-Vlaanderen leeft die Vlaamse gedachte waarschijnlijk zelfs het diepst van al (daar durft men er nog voor uitkomen dat men een Vlaming is)...
Ik woon in de buurt van Mechelen en ik heb er hoegenaamd geen probleem mee om er voor uit te komen dat ik een Vlaming ben.
Je bent geen Vlaming. Je bent Brabanter. Mechelaar. Je bent evenveel Vlaming als je Belg bent.

Tenzij je beroep doet op het speciaal statuut van Mechelen. (Het behoorde ooit toe aan het graafschap Vlaanderen)
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 13 februari 2004, 20:13   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

Ik woon in de buurt van Mechelen en ik heb er hoegenaamd geen probleem mee om er voor uit te komen dat ik een Vlaming ben.
Je bent geen Vlaming. Je bent Brabanter. Mechelaar. Je bent evenveel Vlaming als je Belg bent.

Tenzij je beroep doet op het speciaal statuut van Mechelen. (Het behoorde ooit toe aan het graafschap Vlaanderen)
Kom kom, we zijn allemaal Dietsers ofte Nederlanders
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 13 februari 2004, 23:26   #11
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Onder Antwerpse studenten leeft die Vlaamsvoelendheid veel minder.
Logisch, Antwerpenaren zijn dan ook geen Vlamingen, maar Sinjoren.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 24 februari 2005, 01:53   #12
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Ik ben n-va militant en ben er fier op.
Net als ik fier ben om vlaming te zijn.

Ik heb beroepsonderwijs gedaan.
IQ testen gaven mijn 113.

Zo weet je al iets over de n-va kiezer
Ive De Beckker is offline  
Oud 24 februari 2005, 10:37   #13
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Onderzoeken wijzen echter uit dat dit vooral mensen zijn die hoger dan gemiddeld geschoold zijn en die de politiek volgen.
Waarop staaft u uw beweringen? Op een onderzoek dat nergens verschenen is en waarschijnlijk ook nooit heeft plaatsgevonden?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik zou zeggen: kenners stemmen n-va.
Daarom dat de N-Va zonder CD&V niet boven de kiesdrempel komt.
Kim is offline  
Oud 24 februari 2005, 10:55   #14
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Daarom dat de N-Va zonder CD&V niet boven de kiesdrempel komt.
jan hyoens is offline  
Oud 24 februari 2005, 12:24   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik woon in de buurt van Mechelen en ik heb er hoegenaamd geen probleem mee om er voor uit te komen dat ik een Vlaming ben.
je valt er wel op... witte merel
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 februari 2005, 12:25   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Logisch, Antwerpenaren zijn dan ook geen Vlamingen, maar Sinjoren.
en ze willen Antwerpen terug in handen krijgen... geef Filip de kans in 2006 !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 februari 2005, 12:28   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ons kiespubliek is uiteraard iedereen die vatbaar is voor onze boodschap. Onderzoeken wijzen echter uit dat dit vooral mensen zijn die hoger dan gemiddeld geschoold zijn en die de politiek volgen. Ik zou zeggen: kenners stemmen n-va.

Je kan daaruit dan een aantal sociaal-demografische kenmerken bepalen en doelgroepen kiezen voor je propaganda. Maar dat is interne keuken uiteraard.
als je alle de kiezers kent bij naam...

Zoals Anderlecht en FC Brussels :

Bij Anderlecht kennen de supporters al de spelers met de naam en voornaam...


Bij FC Brussels kent iedere speler de supporter bij naam en voornaam

__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 24 februari 2005 om 12:29.
ancapa is offline  
Oud 24 februari 2005, 12:31   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Waarop staaft u uw beweringen? Op een onderzoek dat nergens verschenen is en waarschijnlijk ook nooit heeft plaatsgevonden?

Daarom dat de N-Va zonder CD&V niet boven de kiesdrempel komt.
dat zei die muis tegen de olifant ook toen ze door de woestijn trokken :

"wij doen nogal wat stof opwaaien hé... !!!"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 24 februari 2005, 12:35   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker
Ik ben n-va militant en ben er fier op.
Net als ik fier ben om vlaming te zijn.

Ik heb beroepsonderwijs gedaan.
IQ testen gaven mijn 113.

Zo weet je al iets over de n-va kiezer
Ik zit daar zelfs iets boven... en stem Vlaams Belang
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be