Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2021, 00:10   #581
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Dutch ministers seek to simplify procedure to CHANGE GENDER on birth certificate, so that even a CHILD can do it
Citaat:
6 May, 2021

Two Dutch ministers have submitted an amendment to parliament that would scrap the age limit and expert statement, to simplify changing gender on birth certificates, following pressure from transgender groups.

The legislative amendment to the Transgender Act was submitted by the legal protection minister and emancipation minister to the Lower House of Parliament. “Persons whose gender identity does not correspond to the sex determined at birth can, under certain conditions, change their gender in the birth certificate,” a release published on the website of the Dutch government says.

According to the statement, more people want to change their gender registration, with the numbers rising from 460 in 2016 to 640 in 2018. The amendment was put forward in order “to do justice to the emancipation of transgender people.”

The ministers suggest scrapping the requirement for an expert statement in which a doctor or psychologist establishes the fact of a lasting conviction of belonging to the opposite sex. The statement says transgender groups consider this requirement to be a violation of the right of individuals to self-determination. The simplified procedure would involve written submission of the desire to change gender registration, and confirmation four to 12 weeks later.

The proposed legislation would also scrap the age limit, so that children under the age of 16 can change their gender registration. This is being done as a nod to transgender groups and parents who say that some young people already live with a gender other than that designated at birth before they reach 16. In order to change their gender registration, children would have to submit a request to the court.

The legislation would also allow changes in registration to be done at the place of current residence, rather than the place of birth.
The bill will have to be approved by both houses of the Dutch Parliament and then signed into law by the head of state.

The procedures for changing gender on birth certificates were introduced in 2014 with the Transgender Act. The legislation also abolished the requirement for people to undergo surgery, including sterilization, to legally change their gender.


Last December, the Dutch government agreed to pay compensation of €5,000 to about 2,000 trans people who were sterilized between 1985 and 2014 in order to change gender.

The Dutch government states that it is committed to improving the position of lesbian, gay, bisexual, transgender and intersex (LGBTI) people worldwide. The Netherlands has some of the most progressive laws regarding LGBTI rights in the world.
Ik dacht dat een geboorteakte weergeeft dat wat men vaststelt bij de geboorte, waaronder het biologisch geslacht. Blijkbaar wordt er een uitzondering op de regel gemaakt voor transgenders. De transgender conditie staat echter niet vast. Zeker niet bij kinderen. Mensen kunnen zich bedenken en terug van geslacht veranderen. En wie weet dan nog eens. Er staat daar geen wettelijke limiet op voor zover ik weet.

Wat als iemand zich jong voelt maar 'gevangen' in een oud lichaam? Waarom zou die persoon niet zijn geboorte datum mogen veranderen op de geboorteakte? (Was er niet zo een zaak een tijd geleden?)

En wat als je ouders je mishandelden en je voelt je echt niet als hun kind?

Of wat als je een hekel hebt aan Vilvoorde waar je toevallig geboren bent. Of er wordt op je neergekeken omdat je in Kinshasa geboren bent of je denkt dat je meer kansen maakt bij een sollicitatie als je in Brasschaat geboren zou zijn?

Waarom kan je niet gewoon een hele nieuwe geboorteakte bedenken met allerlei hippe info? En na carnaval verander ik gewoon terug. Ja want waarom zou men enkel recht hebben op een nieuwe geboorteacte als men zich slecht voelt ermee?

Of is de betere vraag misschien waarom transgenders lobbyen om hun biologisch geslacht perse te willen wissen van officiële documenten? Zouden ze die info willen verzwijgen als ze een relatie aangaan? En is dat wel ethisch gedrag? Heeft de partner niet het recht te weten wat het biologisch geslacht is van zijn of haar wederhelft? Waar is de bescherming van diens rechten?

Laatst gewijzigd door Bach : 9 mei 2021 om 00:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 00:52   #582
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

En dient het IOC geen genetisch onderzoek naar biologisch geslacht te vragen voordat de Nederlanders met de vrouwen medailles gaan lopen? Of schaffen we beter sportdisciplines gebaseerd op geslacht meteen af om misbruik te voorkomen? Waar zitten de feministen? Bang om als TERF's weggezet worden?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 10:43   #583
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik dacht dat een geboorteakte weergeeft dat wat men vaststelt bij de geboorte, waaronder het biologisch geslacht. Blijkbaar wordt er een uitzondering op de regel gemaakt voor transgenders. De transgender conditie staat echter niet vast. Zeker niet bij kinderen. Mensen kunnen zich bedenken en terug van geslacht veranderen. En wie weet dan nog eens. Er staat daar geen wettelijke limiet op voor zover ik weet.

Wat als iemand zich jong voelt maar 'gevangen' in een oud lichaam? Waarom zou die persoon niet zijn geboorte datum mogen veranderen op de geboorteakte? (Was er niet zo een zaak een tijd geleden?)

En wat als je ouders je mishandelden en je voelt je echt niet als hun kind?

Of wat als je een hekel hebt aan Vilvoorde waar je toevallig geboren bent. Of er wordt op je neergekeken omdat je in Kinshasa geboren bent of je denkt dat je meer kansen maakt bij een sollicitatie als je in Brasschaat geboren zou zijn?

Waarom kan je niet gewoon een hele nieuwe geboorteakte bedenken met allerlei hippe info? En na carnaval verander ik gewoon terug. Ja want waarom zou men enkel recht hebben op een nieuwe geboorteacte als men zich slecht voelt ermee?

Of is de betere vraag misschien waarom transgenders lobbyen om hun biologisch geslacht perse te willen wissen van officiële documenten? Zouden ze die info willen verzwijgen als ze een relatie aangaan? En is dat wel ethisch gedrag? Heeft de partner niet het recht te weten wat het biologisch geslacht is van zijn of haar wederhelft? Waar is de bescherming van diens rechten?
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen? In de VS wordt bij tal van gelegenheden gevraagd naar je ras/ethnische afkomst. Als je blank bent geboren maar je voelt je zwart dan zou je dat toch ook naar believen kunnen invullen?

Maar ik heb zo de indruk dat de wokies daar gaan beginnen steigeren want dat brengt hun concept van systemic racism op losse schroeven. En dat mag niet natuurlijk want dan zijn ze hun knuppeltje achter de deur kwijt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 10:58   #584
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen?
Dat vroeg Richard Dawkins zich ook af:

https://twitter.com/RichardDawkins/s...12852055973888

Citaat:
@RichardDawkins

In 2015, Rachel Dolezal, a white chapter president of NAACP, was vilified for identifying as Black. Some men choose to identify as women, and some women choose to identify as men. You will be vilified if you deny that they literally are what they identify as.

Discuss.

11:20 AM · Apr 10, 2021
Hij mocht prompt een onderscheiding uit 1996 afgeven:

Richard Dawkins loses ‘humanist of the year’ title over trans comments

Citaat:
Tue 20 Apr 2021

The American Humanist Association has withdrawn its humanist of the year award from Richard Dawkins, 25 years after he received the honour, criticising the academic and author for “demean[ing] marginalised groups” using “the guise of scientific discourse”.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 11:20   #585
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Pertinente vraag van Dawkins en begrijpelijk dat hij zich dat afvraagt vanuit zijn wetenschappelijke achtergrond.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 14:57   #586
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen? In de VS wordt bij tal van gelegenheden gevraagd naar je ras/ethnische afkomst. Als je blank bent geboren maar je voelt je zwart dan zou je dat toch ook naar believen kunnen invullen?

Maar ik heb zo de indruk dat de wokies daar gaan beginnen steigeren want dat brengt hun concept van systemic racism op losse schroeven. En dat mag niet natuurlijk want dan zijn ze hun knuppeltje achter de deur kwijt.
Dat is scherp gesproken, maar je hebt er wel een punt mee! (no pun intended)
Dit doet me echt nadenken over de hyporcisie rond ras/etnisciteit.

Gender wordt even genetisch bepaald als ras. Dus als je je niet in je geslacht thuisvoelt kan dat toch voor je ras ook zou ik denken?

Ik vind dit een zeer interessante opmerking en er moet op z'n minst een debat over gevoerd kunnen worden.

Alleen zou ik de term transraciaal gebruiken en niet transracisme.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 17:18   #587
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
gelukkig hebben we duitsers nog
https://www.youtube.com/watch?v=StZcUAPRRac
Verify your age
Complete a brief check to show that you're old enough to watch this video. Learn more

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_2021-05-09 Rammstein - Sonne (Official Video)(1).jpg‎ (794,2 KB, 282x gelezen)
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 17:19   #588
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen? In de VS wordt bij tal van gelegenheden gevraagd naar je ras/ethnische afkomst. Als je blank bent geboren maar je voelt je zwart dan zou je dat toch ook naar believen kunnen invullen?

Maar ik heb zo de indruk dat de wokies daar gaan beginnen steigeren want dat brengt hun concept van systemic racism op losse schroeven. En dat mag niet natuurlijk want dan zijn ze hun knuppeltje achter de deur kwijt.
Er is al zo'n geval gesignaleerd: https://www.foxnews.com/us/rachel-do...on-be-homeless
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 17:40   #589
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de prins die sneeuwwitje redt meot er dus ook aan geloven als
verkrachter en nul respect voor vrouwen en ...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...oversiele-kus/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ook Sneeuwwitje is een subliminale mindfuck, we don’t need white princes.
Sneeuwitje is oud sprookje !! Dat die wokiepokies den hoogste boom
inkruipen met hun zogenaamde enorme wereldverbeteringen !!
Het heeft er geen zak mee te maken !! Stelletje zuurpruimen !!
Wokeness makes me I have to shomit all the time !!

BTW: En wat met het bierdrankje , sneeuwwitje ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 mei 2021 om 17:41.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 18:24   #590
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Get woke, go broke: https://www.mediacourant.nl/2021/05/...nger-reageert/

De broccolireclame van Albert Heijn veroorzaakte meer deining.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2021, 22:17   #591
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De NYT heeft haar missie opgegeven om aan journalistiek te doen. De opzet is than s niet meer om te informeren maar om te "onderwijzen".
De Belgische MSM zijn in het zelfde bedje ziek. Het ene al wat zieker dan het andere. Sommige terminaal.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 08:47   #592
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Get woke, go broke: https://www.mediacourant.nl/2021/05/...nger-reageert/

De broccolireclame van Albert Heijn veroorzaakte meer deining.
Klopt die link wel?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 09:09   #593
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Sneeuwitje is oud sprookje !! Dat die wokiepokies den hoogste boom
inkruipen met hun zogenaamde enorme wereldverbeteringen !!
Het heeft er geen zak mee te maken !! Stelletje zuurpruimen !!
Wokeness makes me I have to shomit all the time !!

BTW: En wat met het bierdrankje , sneeuwwitje ??
Er was eens meerderheid die naar een minderheid wees en iedereen kapot verdeelde. In dat proces kwam de meerderheid als minderheid alleen te staan en leefde er een nieuwe meerderheid lang en gelukkig.

We hebben de sprookjes van deze zieke white supremacisten niet meer nodig. De massavorming stopt bij deze generatie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 09:15   #594
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard




__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:48   #595
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Hans & grietje , zij vermoorden de heks door ze in't vuur te duwen
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 16:52   #596
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
We hebben de sprookjes van deze zieke white supremacisten niet meer nodig. De massavorming stopt bij deze generatie.
Ik ben pro zulke sprookjes , want het zijn slechts sprookjes !!
Wat gaan ze kinderen dan voortaan willen voordragen ??
Die wokiepokies zijn zelf ziek in hun bolleke en haten zowat alles !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 17:07   #597
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou nog een stap verder gaan en bevragen waarom transracisme niet zou kunnen? In de VS wordt bij tal van gelegenheden gevraagd naar je ras/ethnische afkomst. Als je blank bent geboren maar je voelt je zwart dan zou je dat toch ook naar believen kunnen invullen?

Maar ik heb zo de indruk dat de wokies daar gaan beginnen steigeren want dat brengt hun concept van systemic racism op losse schroeven. En dat mag niet natuurlijk want dan zijn ze hun knuppeltje achter de deur kwijt.
Voor de volledigheid link ik hier even mijn reactie van de vorige keer dat je een topic opende over dit onderwerp.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 18:29   #598
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik ben pro zulke sprookjes , want het zijn slechts sprookjes !!
Wat gaan ze kinderen dan voortaan willen voordragen ??
Die wokiepokies zijn zelf ziek in hun bolleke en haten zowat alles !!
Social justice vaneigenst }-)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 18:30   #599
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Da' belooft !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 08:13   #600
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Disney brengt ernstige schade aan uw kinderen toe, massavorming aka brainwashing.
https://cupola.gettysburg.edu/cgi/vi...nt_scholarship
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be