Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2014, 09:57   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Hier gaan serieuze problemen van komen voor de "yes we can" vrienden, eens de legislatuur begint gaan ze daar met een pak ongeteste amateurs zitten
Veel slechter dan wat we nu voorgeschoteld krijgen kan het moeilijk worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 09:59   #22
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Een beetje zelfrespect vandaag, willen we dat als doel zetten liefste sonny?

Je kapoentje
Zelfrespect?
Dat moet komen van een mastadont van 300 kg ?
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:08   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Vermits de VLD vol zit met overgekochte VU-ers zit het er dik in dat er oudgedienden naar hun stal terugkeren. Noch degenen die n�*�*r de VLD liepen, noch zij die bij de VLD gaan lopen kunnen ervan verdacht worden overtuigde VLD-er te zijn.

Wat overlopers betreft heeft Tommelein de N-VA in alle geval geen lessen te leren.

Waaruit zou trouwens de zoveel grotere politieke bekwaamheid moeten blijken van de stekkertrekker, Tommelein, Van Quickenborne, of Rutten?

En welke eer valt tegenwoordig grote Belgische staatslui zoals "perfide maar efficiënte De Gucht" en "burgermanifesten Verhofstadt" ten deel bij 90 % van de bevolking?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:13   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht

Hier gaan serieuze problemen van komen voor de "yes we can" vrienden, eens de legislatuur begint gaan ze daar met een pak ongeteste amateurs zitten
Als er één partij is die er in dit verband over kan meespreken is het de VLD.

Nochtans ligt de neergang van de VLD niet daaraan, maar aan het verloochenen van alles waar de VLD voor beweerde te staan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:13   #25
Pjotr 2691
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 1.196
Standaard

De correcte topictitel zou zijn:

N-VA zeer gegeerd bij hopeloze O-VLD-mandatarissen.
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:17   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
De correcte topictitel zou zijn:

N-VA zeer gegeerd bij hopeloze O-VLD-mandatarissen.
Dat klopt idd beter.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:21   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De ervaring van NVA bij de gemeenteraadsverkiezingen, waarbij vele onervaren mensen een mandaat kregen, leert hen dat de gevolgen hiervan de achteruitgang van hun partij kan betekenen.
Hoeveel gemeentes zijn er al waar het hommeles is in de plaatselijke NVA-afdelingen?
In elke gemeente, maar dan ook in elke gemeente, in gans Vlaanderen, is het met de regelmaat van de klok hommeles op het lokale politieke vlak.

De nva kan inderdaad haar Vlaamse aard niet loochenen.

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:48   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
jij....
Niet echt, Brakelaar.
Neem eerst eens uw leesbril en herlees het.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:57   #29
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens Der Voorzitter echter, zijn het echter zij geweest die naar de N-VA zijn gekomen en zijn geweigerd.

Wie gelooft dat nu???

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ommelein.dhtml
Waarom zou N-VA kanker willen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 11:09   #30
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waarom zou N-VA kanker willen?
Vraag het hen.
Of aan Van Campenhout, of aan De Ridder,...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 11:36   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het moet zijn dat n-va toch in enkele steden kampt met een ernstig gebrek aan talentvol personeel om de hogere regionen van hun lijst te bevolken. Of hoopte n-va om na de kaalslag bij het vlaams blok ook o-vld te kunnen decimeren maar ditmaal door hun mandatarissen over te kopen ? Vergeet niet dat de voorzitter ondanks dat hij geen jota kent van voetbal wel al bijna een eersteklasse (waregem) had opgekocht om zijn noodruftige antwerpse club aan een nummer te helpen. Als je al zulke truken van de foor durft toepassen lijkt het me zeker maar een kleintje om wat parlementsleden van de concurrentie te gaan shoppen, hopende dat dit nog aan solden prijzen zou lukken.
denk dat er wel iets van grond zit in je analyse ... maar dat dit klopte tot een jaar of twee geleden ... nu is dat niet echt meer zo een gebrek aan kwaliteit (mss nog een beetje aan kwantiteit, maar da's de tijdelijke luxe van de evolutie in aantal beschikbare mandaten natuurlijk, dit fenomeen doet zich slechts nog bij de eerstvolgende verkiezing voor, daarna is dat ook weg)

aan de andere kant ... N-VA zat vooral t laatste jaar eerder met het probleem dat er al een veel te 'liberale' perceptie was, en dit houdt een risico in van wat ze winnen aan die kant, weer te verliezen aan de meer linkse kant ... mijn persoonlijke mening is dus (ongeacht wat er reëel gebeurt/gebeurde) dat het nu minder interessant zou zijn voor N-VA van bij liberalen te shoppen, dan bvb bij CD&V of zelfs SP-a of groen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 12:57   #32
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens Der Voorzitter echter, zijn het echter zij geweest die naar de N-VA zijn gekomen en zijn geweigerd.

Wie gelooft dat nu???

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ommelein.dhtml
Hoe laag kan de vld eigenlijk nog vallen? Bij gebrek aan inhoud en mensen met enige uitstraling beginnen ze nu verzinsels de wereld in te sturen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:05   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
denk dat er wel iets van grond zit in je analyse ... maar dat dit klopte tot een jaar of twee geleden ... nu is dat niet echt meer zo een gebrek aan kwaliteit (mss nog een beetje aan kwantiteit, maar da's de tijdelijke luxe van de evolutie in aantal beschikbare mandaten natuurlijk, dit fenomeen doet zich slechts nog bij de eerstvolgende verkiezing voor, daarna is dat ook weg)

aan de andere kant ... N-VA zat vooral t laatste jaar eerder met het probleem dat er al een veel te 'liberale' perceptie was, en dit houdt een risico in van wat ze winnen aan die kant, weer te verliezen aan de meer linkse kant ... mijn persoonlijke mening is dus (ongeacht wat er reëel gebeurt/gebeurde) dat het nu minder interessant zou zijn voor N-VA van bij liberalen te shoppen, dan bvb bij CD&V of zelfs SP-a of groen...
voor mij is het te laat. De N-VA is een rechts-liberale partij met Vlaams-nationalistische randjes. Vroeger was het een Vlaams-nationalistische partij met een rechts-conservatief randje.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:09   #34
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor mij is het te laat. De N-VA is een rechts-liberale partij met Vlaams-nationalistische randjes. Vroeger was het een Vlaams-nationalistische partij met een rechts-conservatief randje.
Was jij geen lid van N-VA ?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:09   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Was jij geen lid van N-VA ?
nu nog wel ja.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:10   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor mij is het te laat. De N-VA is een rechts-liberale partij met Vlaams-nationalistische randjes. Vroeger was het een Vlaams-nationalistische partij met een rechts-conservatief randje.
jij hebt al heel de vlaamse ontvoogdingsperiode voorwaarden gesteld waardoor je jezelf nooit ten volle kon engageren.

vluchten voor de eigen verantwoordelijkheid zou je dat ook kunnen noemen.

Pelgrim had dat ook.

de facto is dit een belgie bestendigende houding, niet meer, niet minder. ik hoop dat dit je bewuste keuze is, en niet dat t gebrek aan politiek inzicht is dat je in een fout kamp plaatst. (fout in de betekenis van : dat je er ongewild in zou zitten, niet in goede en slechte Vlamingen, daar doe ik niet aan.)

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2014 om 13:12.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:21   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij hebt al heel de vlaamse ontvoogdingsperiode voorwaarden gesteld waardoor je jezelf nooit ten volle kon engageren.

vluchten voor de eigen verantwoordelijkheid zou je dat ook kunnen noemen.

Pelgrim had dat ook.

de facto is dit een belgie bestendigende houding, niet meer, niet minder. ik hoop dat dit je bewuste keuze is, en niet dat t gebrek aan politiek inzicht is dat je in een fout kamp plaatst. (fout in de betekenis van : dat je er ongewild in zou zitten, niet in goede en slechte Vlamingen, daar doe ik niet aan.)
ik heb het hele document gelezen dat binnenkort wordt besproken in een congres.

Uit heel dat document komt 1 ding duidelijk naar voor: Vlaanderen moet onafhankelijk worden (maar nadien onmiddelijk in een confederatie stappen) om 1 reden: om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren.

Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Voor mij is de PS niet de vijand, laat staan Wallonië.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:32   #38
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb het hele document gelezen dat binnenkort wordt besproken in een congres.

Uit heel dat document komt 1 ding duidelijk naar voor: Vlaanderen moet onafhankelijk worden (maar nadien onmiddelijk in een confederatie stappen) om 1 reden: om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren.

Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Voor mij is de PS niet de vijand, laat staan Wallonië.
Dat is toch al jaren het discours??
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:37   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is toch al jaren het discours??
veel minder.

Kijk naar het Vlaams regeerakkoord, dat heeft zeker sociale accenten. Ze gingen bv een Vlaams energiebedrijf oprichten, een stap richting Vlaamse sociale zekerheid nemen.

maar vooral, het economische was minder belangrijk. Het ging vooral over de splitsing van BHV en een staatshervorming.

Nu gaat het vooral over het N-VA-model vs het PS-model, over het beperken in de tijd van de werkloosheidsuitkeringen, over het ontvetten van de staat.

In De Standaard zei Homans zeer duidelijk dat het beperken in de tijd van de werkloosheidsuitkeringen een breekpunt is en dat confederalisme dat zeker niet is.
dat lijkt me dan toch een totaal ander standpunt dan in 2010. Dan was het eerst een staatshervorming en dan praten over het socio-economische.

en zeker met het binnenhalen van liberalen is het voor mij genoeg geweest.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:46   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb het hele document gelezen dat binnenkort wordt besproken in een congres.

Uit heel dat document komt 1 ding duidelijk naar voor: Vlaanderen moet onafhankelijk worden (maar nadien onmiddelijk in een confederatie stappen) om 1 reden: om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren.

Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Voor mij is de PS niet de vijand, laat staan Wallonië.
Wallonië is ook mijn vijand niet.
de PS dat ligt al moeilijker, je kan de PS makkelijk zien als een voor zichzelf rijdend orgaan dat ook op Wallonië parasiteert.

voor mij is de slechtwerkende, ondemocratische en dure B structuur de vijand. En de PS strijd voor het voortbestaan hiervan, omdat het ook de toekomst vd PS veilig stelt.

ik zal dus wel strijden voor een sociaal en democratisch Vlaanderen op het moment dat dat Vlaanderen onafhankelijk is, en dat mijn sociale inzet niet meer misbruikt wordt om de PS en B te versterken. maar wel pas d�*n.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be