Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2020, 03:42   #41
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ok, na het lezen van deze thread ben ik toch tot de conclusie gekomen dat religieuze mensen idioten zijn.
Oei, dat wist ik hiervoor al.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 12:05   #42
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er zijn mensen wiens geest buiten hun lichaam treedt, normaal doen de hersenen zo'n dingen niet.
De Geest kan ook heel normaal buiten het lichaam treden alleen al door de wereld buiten te zien en ook door het eeuwige en oneindige te denken.

De hersenen zijn een instrument, een middel, maar niet de geest zelf, dat is het denken.
Zoals ook je computer een middel is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 12:21   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Geest kan ook heel normaal buiten het lichaam treden alleen al door de wereld buiten te zien en ook door het eeuwige en oneindige te denken.

De hersenen zijn een instrument, een middel, maar niet de geest zelf, dat is het denken.
Zoals ook je computer een middel is.
We worden ons beter bewust van wat onze geest kan binnen slepen en sterker dan onszelf kan zijn.
De kracht van negatief denken kan tot zelfmoord leiden, zelfverminking, tunnelvisie, ...
Zijn dat geen 3 krachten die enorm overheersen in slechte tijden?

Een idee/geest kan een mens bezitten en beperken of verrijken. Ik zie weinig verrijking door God uit onze samenleving te plaatsen. Deze transgenders en dergelijke zijn een regelrechte voorbode van zeer slechte satanische tijden die op ons afkomen. Maar wie dat luidop durft opperen is transfoob.
Wel, ik zeg hier als mijn naakte persoon zonder vijgenblaadje: We lopen naast de wet van God en zullen de duivel in ruil krijgen.

In die film dat ik gedeeld kreeg van Diego Raga in "zijn religieuze mensen idioten", wordt perfect verwoord hoe mensen voorbeelden zoeken om na te doen en hoe dat nadoen hun persoon zal identificeren.
Er wordt te weinig geworsteld met ideeën en klakkeloos aangenomen of verworpen op noties. Want vaak is iets in vraag stellen not done en om te camoufleren dat ze geen antwoorden hebben gaan ze je bespotten.
Ze bespotten liever een ander en zichzelf dan eens naakt te onderzoeken waar het in wezen werkelijk over gaat. (naakt is een metafoor in deze zin).

Maar ik zie toch niet als enige welke slechte krachten de mensheid nu massavormen en welke freakshow we in ruil kregen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 december 2020 om 12:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 12:40   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
We worden ons beter bewust van wat onze geest kan binnen slepen en sterker dan onszelf kan zijn.
De kracht van negatief denken kan tot zelfmoord leiden, zelfverminking, tunnelvisie, ...
Zijn dat geen 3 krachten die enorm overheersen in slechte tijden?
De geest kan zich sterken door de waarheid te weten en dat is mijn atoomtheorie.
Citaat:
Een idee/geest kan een mens bezitten en beperken of verrijken. Ik zie weinig verrijking door God uit onze samenleving te plaatsen.
De god van de oude Bijbel is versleten, en de ware goden zijn de microwezentjes.
Citaat:
Deze transgenders en dergelijke zijn een regelrechte voorbode van zeer slechte satanische tijden
transgenders zijn gewoon normale mensen.
Citaat:
die op ons afkomen. Maar wie dat luidop durft opperen is transfoob.
Wel, ik zeg hier als mijn naakte persoon zonder vijgenblaadje: We lopen naast de wet van God en zullen de duivel in ruil krijgen.
God is ook de duivel zelf, lees Jesaja 45:7
En er is ook altijd kwaad in de wereld geweest.
Onze moderne tijd heeft ook heel veel goeds.
Neem je computer maar als voorbeeld.
Citaat:
In die film dat ik gedeeld kreeg van Diego Raga in "zijn religieuze mensen idioten", wordt perfect verwoord hoe mensen voorbeelden zoeken om na te doen en hoe dat nadoen hun persoon zal identificeren.
Er wordt te weinig geworsteld met ideeën en klakkeloos aangenomen of verworpen op noties. Want vaak is iets in vraag stellen not done en om te camoufleren dat ze geen antwoorden hebben gaan ze je bespotten.
Ze bespotten liever een ander en zichzelf dan eens naakt te onderzoeken waar het in wezen werkelijk over gaat. (naakt is een metafoor in deze zin).
dieren zijn naakt en de mens behoort zich te kleden.
En de kleding is ook beter als metafoor voor onze cultuur, waarin we zijn opgevoed en zeker niet zonder kunnen.
Citaat:
Maar ik zie toch niet als enige welke slechte krachten de mensheid nu massavormen en welke freakshow we in ruil kregen?
De wereld bestaat ook uit goede krachten, maar het echte slechte is dat de mensen mijn nieuwe Bijbel niet willen lezen om de waarheid te leren over Gods bestaan in het heelal als een oneindig aantal microwezentjes.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 13:05   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Neen, transgedenrism is een symptoom van een zeer zieke samenleving.
Het is een signaal dat we als samenleving te ver van God zijn afgedreven en we buiten Zijn gelijkenis lopen. Wie dat aanvaardt zal weldra meer en erger aanvaarden. Dan beginnen die mensen te onderwijzen en andere voorbeeldfuncties te bekleden.
For the love of God, laten we gewoon de zaken nemen en benoemen zoals ze zijn.
"Her penis" ? "He is on his periods that's why he's so nasty today." ??? En dan moet je dat maar logisch en normaal vinden en de gender van iedereen kunnen voorspellen waarmee men zich identificeert.

Ik vraag mij af hoe de normen en waarden van onze voorouders deze zaken zouden klasseren. Ik vermoed dat het niet ver van mijn mening af is... Maar hoe zal de volgende generatie ermee omgaan?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 09:31   #46
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, transgedenrism is een symptoom van een zeer zieke samenleving.
Het is de moderne vrijheid de mens te accepteren zoals hij is in vele mogelijkheden.
Anders dan de dictatuur van de oude Bijbel.
Citaat:
Het is een signaal dat we als samenleving te ver van God zijn afgedreven en we buiten Zijn gelijkenis lopen.
Die oude God van de oude Bijbel, die deugt niet meer.
De moderne mens met zijn wetenschap en vrijheid van denken heeft een veel betere samenleving geschapen dan die van 2000 en 3000 jaar geleden.
En nog veel beter is mijn nieuwe Bijbel met mijn atoomtheorie om het bestaan van God te bewijzen als een oneindig aantal microwezentjes.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos.
Citaat:
Wie dat aanvaardt zal weldra meer en erger aanvaarden. Dan beginnen die mensen te onderwijzen en andere voorbeeldfuncties te bekleden.
For the love of God, laten we gewoon de zaken nemen en benoemen zoals ze zijn.
Het echte kwaad van deze wereld is dat de mensen bezig zijn de natuur te vernietigen en daarmee uiteindelijk ook zichzelf.
Citaat:
"Her penis" ? "He is on his periods that's why he's so nasty today." ??? En dan moet je dat maar logisch en normaal vinden en de gender van iedereen kunnen voorspellen waarmee men zich identificeert.
Lach er om, want daarvan gaat de wereld echt niet ten onder.
Er is nu de vrijheid van de mens en de toekomst zal ook steeds meer mogelijkheden bieden te kunnen kiezen in het leven wie je wil zijn.
Beter dan de oude Bijbel om bijvoorbeeld homoseksuelen ter dood te willen brengen.
En de vrouwen te haten.
Lees bijvoorbeeld Openbaring met de 144.000 uitverkorenen die zich niet met een vrouw hebben besmeurd.
Walgelijk om zo te denken.
Citaat:

Ik vraag mij af hoe de normen en waarden van onze voorouders deze zaken zouden klasseren. Ik vermoed dat het niet ver van mijn mening af is... Maar hoe zal de volgende generatie ermee omgaan?
De wereld gaat vooruit en niet achteruit.
Zo vonden onze voorouders de slavernij heel normaal en die is nu afgeschaft.
De moderne mens worstelt nu met de verhouding van man en vrouw in alle vrijheid om tot de echte liefde te komen.
En te accepteren dat niet alle mannen zich echt mannen voelen en niet alle vrouwen andersom echte vrouwen.
Het innerlijk kan anders zijn dan het uiterlijk.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 12:01   #47
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Lucifer was een aartsengel die zichzelf boven God wilde plaatsen, daarop heeft God Lucifer uit de hemel geworpen. Lucifer werd Satan, de duivel, de vijand van God. Sindsdien probeert de duivel de mens op aarde tegen God op te zetten.

Hij probeerde zelfs Jezus tegen de Vader op te zetten, maar toen de De Heer zijn lijden en dood vrijwillig aanvaard had, leed Satan een enorme nederlaag.

Echter tot de Dag Des Oordeels zal de duivel mensen proberen mee te slepen in het hellevuur. Op de Dag des Oordeels zal de duivel vernietigd worden, maar tot dan zal hij steeds sterker worden.
Luficer is de Latijnse naam voor een mythologisch wezen dat in concept al bestond in bij de pre-klassieke Soemeriërs en Babyloniërs. De naam wordt in de Bijbel niet gebruikt en lijkt daarom los te staan van de/een duivel, de/een satan, (ook al geen inkoppertje dat het bij die twee om een en hetzelfde wezen zou gaan), de verschillende beesten en draken uit Openbaringen en de slang en de zonen van God uit Genesis.

Citaat:
In La Salette in 1846 zei de Heilige Maagd Maria het volgende :



Met de secularisering voel je de macht van Satan steeds groter worden, het is een kwestie van tijd alvorens de Antichrist op aarde zal verschijnen.
1846? Dat is zo lang geleden, die schrijver zou de achter(x70)-kleinkinderen van Maria nog geïnterviewd kunnen hebben!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is zeker niet onmogelijk dat de Antichrist zich zal voordoen als een gelovig Christen, misschien zelfs de paus. Daarom is grote waakzaamheid geboden als katholiek Christen.

Wat er in 2013 gebeurd is in Rome, baart mij wel grote zorgen. De abdicatie van paus Benedictus is mogelijk niet vrijwillig geweest...
De film "The Two Popes" schijnt een aanrader te zijn rondom dit onderwerp.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 december 2020 om 12:04.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 13:27   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is de moderne vrijheid de mens te accepteren zoals hij is in vele mogelijkheden.
Anders dan de dictatuur van de oude Bijbel.
Het is niet dat wij moeten gaan oordelen of afdwingen.
Maar het is ook niet aan de andere zijde onze volgende generaties een freakshow in te lepelen.
Kinderen van 6 weten al alles over seksualiteit dat er te weten was, maar leren nu hun ouders bij met allerlei nieuwe termen.
Hoe lang is de lijst ondertussen gegroeid van verschillende genders en seksualiteiten?

Dat is goed dat de wereld dat voor "normaal" wilt nemen, maar kom het niet in een 6 jarige haar gezicht slagen alsof het allemaal normaal is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 13:35   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Het ware kwaad door de duivel is dat een mythisch personage werd gecreeerd dat dienst kan doen als schandpaal en de mens vrijpleit van verantwoordelijkheid voor wangedrag. Al naargelang het uitkomt kan men de schuld op de duivel steken of tegenstanders demoniseren door hen te associeren met de duivel en zichzelf aldus het aureool toe te meten van bestrijders van het Kwade.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 16:39   #50
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.954
Standaard

de Antichrist werd ontdekt in 2008
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 10:28   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Ge luistert beter naar die wat oudere predikanten die er al in verdiept zaten voor u.
Het is als christen in Europa niet gemakkelijk een kerk te vinden.
Eens ge er een paar kunt verbinden tot uw kerk en dat reflecteert op deze tijden; dan zullen de oogjes wel opengaan.

Als de 7 dagen, de slang, gevallen engelen, de ark, toren van Babel en meer archetypes zijn, wat is er dan nu aan het gebeuren denk je? De mens is al lang niet meer in controle over deze planeet en is dat nooit geweest. Zelfs niet over zichzelf, iedereen zingt het liedje van “the narrative” mee onder massa hypnose sedert begin der tijden.

Sta me toe mezelf te nederigen voor iets groter dan de mens. Want die geest dat de mensheid gevangen heeft, geeft er niets om waarin je gelooft. Het agenda is lang voor u besproken en de klok tikt.


Bepaalde mensen in onze politiek willen de frequentie zo laag mogelijk houden omdat “mensen” (hun mensen) een verkoopwaar zijn geworden. Het zal niet lang meer duren of u, het verkoopwaar, bent digitaal gelinkt aan databasen die meer over uzelf leren dan jij over uzelf leert. De mens zal dan ook als verkoopwaar geëvalueerd worden.
Als wij ons daar niet tegen bewapenen met de de geest van God zal ons deel tot hel herleiden. God als archetype in uw leven is het enige dat telt en vruchten naar geloof afwerpt.

Laatst vroeg ik me af welke geest er verbonden kan zijn aan de multimedia waar wij als mensheid zo aan kleven. Als een demon zich kan verbinden aan objecten en mensen: is dat dan niet reeds op massa schaal bezig?
Hoe menselijk is de transformatie nog te noemen als uw eigen media het nieuws maakt en niet meer reporteert?
De vraag is niet of de duivel bestaat, de vraag is: wat gaan we er tegen doen?
Not to act is to act.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:53   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is niet dat wij moeten gaan oordelen of afdwingen.
Je hebt zelf al je oordeel gegeven, maar afdwingen kan je niet.
De tijd van de macht der christenen is voorbij.
Citaat:
Maar het is ook niet aan de andere zijde onze volgende generaties een freakshow in te lepelen.
Onze moraal hangt samen met onze welvaart en het kan best dat de mensen later weer wat minder zullen doen.
Dus weer wat strenger in de moraal.
Niet alleen op seksueel gebied, maar ook in het algemeen, met name wat het kapitalisme betreft, waaraan we de milieuvervuiling hebben te danken en wat ook werkelijk heel erg is.
Open seksualiteit, daar is op zich niks mis mee.
Citaat:

Kinderen van 6 weten al alles over seksualiteit dat er te weten was,
Dat lijkt mij wat overdreven.
Citaat:
maar leren nu hun ouders bij met allerlei nieuwe termen.
Hoe lang is de lijst ondertussen gegroeid van verschillende genders en seksualiteiten?
Beter seks dan oorlog, beter liefde dan haat.
Het is een gezonde reactie op het eeuwenlang onderdrukken van de seksualiteit door met name de christenen.
Dat heeft geleid tot enorme schijnheiligheid.
Citaat:
Dat is goed dat de wereld dat voor "normaal" wilt nemen, maar kom het niet in een 6 jarige haar gezicht slagen alsof het allemaal normaal is.
Waarom zou je een 6 jarige in haar gezicht slaan?
Of is dat gebaseerd op de spreuk in de Bijbel:
Wie zijn kinderen liefheeft spaart ze de roede niet?
Hebreeën 12:6

Beter is hen seksuele voorlichting te geven.
Al reeds van jongs af aan tot ze tegen de pubertijd al reeds voldoende weten om tegen de seksuele begeerte die dan doorbreekt voldoende bestand te zijn.
Dat wil zeggen: er mee te kunnen leven.
Wat moeilijk is, want vroeger trouwden mensen al reeds op die leeftijd, maar nu moeten ze lang wachten voor ze wat mogen.
Tenminste: dat was nog niet zo lang geleden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 11:54   #53
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
de Antichrist werd ontdekt in 2008
De wedergeboren Christus was er al in 1974.
De rest is de anti-christ die het niet wil geloven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 14:18   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je hebt zelf al je oordeel gegeven, maar afdwingen kan je niet.
De tijd van de macht der christenen is voorbij.
Onze moraal hangt samen met onze welvaart en het kan best dat de mensen later weer wat minder zullen doen.
Dus weer wat strenger in de moraal.
Niet alleen op seksueel gebied, maar ook in het algemeen, met name wat het kapitalisme betreft, waaraan we de milieuvervuiling hebben te danken en wat ook werkelijk heel erg is.
Open seksualiteit, daar is op zich niks mis mee.
Dat lijkt mij wat overdreven.
Beter seks dan oorlog, beter liefde dan haat.
Het is een gezonde reactie op het eeuwenlang onderdrukken van de seksualiteit door met name de christenen.
Dat heeft geleid tot enorme schijnheiligheid.
Waarom zou je een 6 jarige in haar gezicht slaan?
Of is dat gebaseerd op de spreuk in de Bijbel:
Wie zijn kinderen liefheeft spaart ze de roede niet?
Hebreeën 12:6

Beter is hen seksuele voorlichting te geven.
Al reeds van jongs af aan tot ze tegen de pubertijd al reeds voldoende weten om tegen de seksuele begeerte die dan doorbreekt voldoende bestand te zijn.
Dat wil zeggen: er mee te kunnen leven.
Wat moeilijk is, want vroeger trouwden mensen al reeds op die leeftijd, maar nu moeten ze lang wachten voor ze wat mogen.
Tenminste: dat was nog niet zo lang geleden.
Je kan niet meer verkeerd zijn, de tijd van de christenen was nooit voorbij! Maar in iedere gemeenschap komt de aard van de mens telkens opnieuw bovendrijven waardoor macht kan corrumperen. Zijn Woord is echter niet dat waar sommigen het naartoe willen buigen. De gelovige buigt naar het Woord zoals ons dat geopenbaard is. Niet andersom.
Dus neen, wij hebben het oordeel niet gemaakt maar leven er naar en zijn op onze hoede voor wie die waarheid wilt veroordelen.
Christendom is ouder dan deze samenleving he, en ik blijf vragen: wat ze in ruil bracht? De wereld was nooit in zulke chaos tenzij onder dictators als Hitler.

Er is niets mis met seksualiteit, maar het is niet aan derde machten het aanbod voor te schotelen rond het gezin heen. Seksualiteit is ieder op zijn tijd en geen politiek die "the narrative" bepaalt en voorschrijft.
Het is nu eenmaal zo dat kinderen even verbonden met de wereld staan en meer dan alle generaties voor ons.
Hun multimedia en entertainment weerspiegelt een "nieuwe normaal" waar zelfs ongelovige seculiere mensen de ogen bij fronzen. Ouders moeten echt niet iets als "normaal" verkopen als hun kind komt vragen waarom er vrouwen met een penis bestaan en andersom. Dat daar zelfs vakgebieden over bestaan in de universiteit tart de verbeelding maar is helaas realiteit.

Iedere stap en compromis is een deur naar veel ziekere taferelen die ons als mensheid de duivel willen aandoen. Het evenbeeld van God moet kapot en daarom zijn deze (vooral liberalen) via de kleuterschool met massavorming bezig en brainwashing het abnormale voor normaal te nemen. En wanneer "the narrative" uw "schrift" wordt en het leidend kabinet "uw meester en schepper" dan hebt ge uw anti christ bereikt in enkele generaties en zal het slechte overheersen. Dan heb jij als mens niets meer te zeggen.
Emoties worden zelfs via beleid uitgeschakeld, denken wordt voorgekauwd en de conclusie ervan wordt telkens opnieuw langs ieder scherm en luidspreker herhaald.

Tijd zal ons allen achterhalen.
Wir haben es nicht gewußt

Het kan echter niet meer in uw face dan vandaag zijn. De tirannie verschuilt zich achter angst voor een virus deze keer. Altijd wel een scapegoat om onmenselijk beleid te rechtvaardigen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 december 2020 om 14:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:08   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge luistert beter naar die wat oudere predikanten die er al in verdiept zaten voor u.
Het is als christen in Europa niet gemakkelijk een kerk te vinden.
Eens ge er een paar kunt verbinden tot uw kerk en dat reflecteert op deze tijden; dan zullen de oogjes wel opengaan.

Als de 7 dagen, de slang, gevallen engelen, de ark, toren van Babel en meer archetypes zijn, wat is er dan nu aan het gebeuren denk je? De mens is al lang niet meer in controle over deze planeet en is dat nooit geweest. Zelfs niet over zichzelf, iedereen zingt het liedje van “the narrative” mee onder massa hypnose sedert begin der tijden.

Sta me toe mezelf te nederigen voor iets groter dan de mens. Want die geest dat de mensheid gevangen heeft, geeft er niets om waarin je gelooft. Het agenda is lang voor u besproken en de klok tikt.


Bepaalde mensen in onze politiek willen de frequentie zo laag mogelijk houden omdat “mensen” (hun mensen) een verkoopwaar zijn geworden. Het zal niet lang meer duren of u, het verkoopwaar, bent digitaal gelinkt aan databasen die meer over uzelf leren dan jij over uzelf leert. De mens zal dan ook als verkoopwaar geëvalueerd worden.
Als wij ons daar niet tegen bewapenen met de de geest van God zal ons deel tot hel herleiden. God als archetype in uw leven is het enige dat telt en vruchten naar geloof afwerpt.

Laatst vroeg ik me af welke geest er verbonden kan zijn aan de multimedia waar wij als mensheid zo aan kleven. Als een demon zich kan verbinden aan objecten en mensen: is dat dan niet reeds op massa schaal bezig?
Hoe menselijk is de transformatie nog te noemen als uw eigen media het nieuws maakt en niet meer reporteert?
De vraag is niet of de duivel bestaat, de vraag is: wat gaan we er tegen doen?
Not to act is to act.

Volgens professor Yaakov Malkin, kenner van de joodse mythes en de Tora, is de slang niet het boosaardig reptiel en vermomming van de duivel, zoals u en vele anderen ons proberen wijs te maken. Maar de verpersoonlijking van de Wijsheid. Het was de slang die Eva deed eten van de vruchten van de Boom der Kennis waardoor Adam en Eva ook het onderscheid konden maken tussen goed en kwaad en zij zich duidelijk gingen onderscheiden van het dierlijk leven die dit onderscheid blijkbaar niet zo kennen (volgens hem).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2020 om 15:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:12   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Hoe kan er een duivel bestaan als god almachtig is?

Als god GOED en ALMACHTIG is, waarom vernietigde hij de duivel dan niet meteen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:15   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens professor Yaakov Malkin, kenner van de joodse mythes en de Tora, is de slang niet het boosaardig reptiel en vermomming van de duivel, zoals u en vele anderen ons proberen wijs te maken. Maar de verpersoonlijking van de Wijsheid. Het was de slang die Eva deed eten van de Boom der Kennis waardoor Adam en Eva ook het onderscheid konden maken tussen goed en kwaad en zij zich duidelijk gingen onderscheiden van het dierlijk leven die dit onderscheid blijkbaar niet zo kennen (volgens hem).
De slang is in dat mythologisch verhaal inderdaad het beste wat de mensheid is overkomen.

Zoals Prometheus de mensheid het vuur schonk, schonk de slang ons wijsheid.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 december 2020 om 15:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:40   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe kan er een duivel bestaan als god almachtig is?

Als god GOED en ALMACHTIG is, waarom vernietigde hij de duivel dan niet meteen?
De woorden en verpersoonlijking van Goden, duivels en dergelijke doen het agenda aan ons openbaart niet te kort.
Luister naar oudere mensen die nederig zijn maar geen compromis maken met de waarheid. Liberalisme, genderrelativisme, globalisme is van de duivel:
https://m.youtube.com/watch?v=pmjZynGc4S8

De beschrijving ervan naar deze tijd was nooit zo pijnlijk duidelijk.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:42   #59
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De woorden en verpersoonlijking van Goden, duivels en dergelijke doen het agenda aan ons openbaart niet te kort.
Luister naar oudere mensen die nederig zijn maar geen compromis maken met de waarheid. Liberalisme, genderrelativisme, globalisme is van de duivel:
https://m.youtube.com/watch?v=pmjZynGc4S8

De beschrijving ervan naar deze tijd was nooit zo pijnlijk duidelijk.
Mooie ontwijking van mijn vraag.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 16:00   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mooie ontwijking van mijn vraag.
Doet het ertoe of God de duivel zijn kans geeft als het agenda ons geopenbaard is ?
De aarde is opgestart en onderweg is de mensheid naast haar eigen natuur beginnen lopen en maken we onze aarde daardoor de hel op aarde.

De mens is het kanaliserend element van de geest van God of van de duivel.
Wie is dan degene die de ene macht tegen de andere laat groeien in zichzelf? Als mensen in collectief?
Ik denk dat beide een ander antwoord hebben en we zelf de keuze moeten maken. Wij kiezen waar we aan toegeven maar God heeft gesproken en zal ook het laatste woord hebben.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be