Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2021, 15:28   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Anno 2021 geloven dat mensen "research" gaan doen als ze eens recreatief cannabis willen gebruiken, dat is achterhaald ja. Of misschien is naief een beter woord.

Bovendien moet je mij eens uitleggen hoe je gaat doseren als je kookt met cannabis. Dan moet je in principe al weten hoeveel THC je cannabis bevat.
En dus elke keer identiek dezelfde cannabis te pakken krijgen.
Komt daarbij nog dat ieder individu anders reageert op dezelfde hoeveelheid.
Zoek het eens op via social media hoeveel mensen met cannabis koken om het roken te vermijden.

Moet ik blijven herhalen? Je maakt een infusie en daarmee doseer je x ml naargelang hoe sterk dat is.

Je maakt een infusie 1x en meestal doet ge daar maanden mee hoor.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:31   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar zagevent
Scheef gaan als in zwart voor de ogen worden en flauwvallen.
Dat is te voorkomen als je dat in balans brengt met cbd.
Research eens, groentje
Oke, ben jij er ook zo eentje? Een paar reacties van mij en je moet je al wenden tot gescheld?
Argumenten nu al op?

Bovendien is een 51 jarige die als sinds zijn 16de blowt een "groentje" noemen wel heel belachelijk eh?

En nog maar eens: welke recreatieve cannabis-gebruiker gaat zich wenden tot research? Word eens wakker. Het zijn niet allemaal laboranten in spe eh?

Vraag 100 recreatieve gebruikers naar hun ideale balans tussen THC en CBD en 90 zullen uit de lucht komen vallen en de andere 10 zullen zeggen "veel THC, weinig CBD".

Tenslotte mag je mij eens uitleggen waar jij de kennis van een roes opwekken vandaan haalt als jij cannabis op medische basis gebruikt. Jij zou geen roes gewaar mogen worden. Maar toch vind je dat je ideaal geplaatst ben om raad te geven hoe die net wel op te wekken.

Dus ofwel gebruik je niet medisch maar recreatief en is voor jou de roes wel belangrijk.
Ofwel gebruik je wel medisch maar dan is de omkadering serieus de mist in gegaan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:31   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wederom: jij maakt nauwelijks onderscheid tussen medisch en recreatief.

Op medisch gebied heb je gelijk. Dan is eten geen probleem. De werkzame stoffen komen uiteindelijk wel in je systeem terecht en of dat nu na 2 minuten of na een half uur is speelt geen rol. En ook is medisch gezien CBD belangrijker dan THC en zijn hogere gehaltes CBD gewenst.

Recreatief ligt dat helemaal anders. Daar speelt het wel een rol hoe snel de werkzame stoffen in je systeem belanden. En daar is net wel de THC belangrijk.
Welke wietsoorten verkopen het beste in de Nederlandse coffeeshops (recreatief) denk jij?
Die met weinig net veel THC?


Vandaar: jij bekijkt cannabis vanuit een medisch standpunt en hebt daar dan ook 100% gelijk in.
Maar als je die zienswijze gaat overbrengen naar recreatief gebruik sla je de bal wel degelijk mis. En dat heb je in deze draad al meer dan eens gedaan.
Vandaar mijn reacties erop.
Maar medisch zou ik dat via een olie nemen.
Ik spreek over koken als recreatief bigF. Het is echt haute cuisine geworden en zeer recreatief.
Als je dat kookt is het altijd biowiet he. Straatwiet of coffeeshopwiet moet je niet nemen neen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:34   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, ben jij er ook zo eentje? Een paar reacties van mij en je moet je al wenden tot gescheld?
Argumenten nu al op?

Bovendien is een 51 jarige die als sinds zijn 16de blowt een "groentje" noemen wel heel belachelijk eh?

En nog maar eens: welke recreatieve cannabis-gebruiker gaat zich wenden tot research? Word eens wakker. Het zijn niet allemaal laboranten in spe eh?

Vraag 100 recreatieve gebruikers naar hun ideale balans tussen THC en CBD en 90 zullen uit de lucht komen vallen en de andere 10 zullen zeggen "veel THC, weinig CBD".

Tenslotte mag je mij eens uitleggen waar jij de kennis van een roes opwekken vandaan haalt als jij cannabis op medische basis gebruikt. Jij zou geen roes gewaar mogen worden. Maar toch vind je dat je ideaal geplaatst ben om raad te geven hoe die net wel op te wekken.

Dus ofwel gebruik je niet medisch maar recreatief en is voor jou de roes wel belangrijk.
Ofwel gebruik je wel medisch maar dan is de omkadering serieus de mist in gegaan.
Daarom is het tijd het stigma te verwijderen en gewoon eerlijk informeren.
Als ge al paniekerig begint te doen omdat ik recreatief gebruik als edible om mijn longen te sparen, moet je niet verbaasd zijn van mijn reacties he.
Je moet niet denken of bepalen voor anderen.
Lees eens rond op hedendaagse feiten waar men legaliseerde. En kijk een aflevering “cooked with cannabis”.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:37   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoek het eens op via social media hoeveel mensen met cannabis koken om het roken te vermijden.
En zoek eens op hoeveel er dat allemaal teveel gedoe vinden en liever gewoon cannabis roken of vapen?

Citaat:
Moet ik blijven herhalen? Je maakt een infusie en daarmee doseer je x ml naargelang hoe sterk dat is.
Jij mag dat voor mijn part tot het einde der tijden blijven herhalen maar daar krijg je niet meer gelijk mee hoor.
Want het kritieke punt blijft het moment waarop je je infuus gaat gebruiken.
En dan spelen dingen als "heb je al gegeten" bv een grote rol.
Zelfs met hetzelfde infuus kan je verschillende uitwerkingen krijgen op verschillende momenten.
En dan heb ik het nog niet over het sociale. Jij vond infusies gebruiken namelijk socialer dan roken. Hoe werkt dat dan?
Jij gebruikt jou infusie (waarvan jij zogezegd weet hoeveel er van te gebruiken) ook om te delen met anderen? Hoe moeten die anderen dan weten hoeveel ze er van moeten gebruiken? Ook vooraf bij jou in de keuken research komen doen ofzo?


Maar waarom antwoord niet eens op de belangrijkste vraag?
Namelijk die waarom jij als medisch gebruiker, die per definitie een roes moet trachten te vermijden, denkt te weten hoe een recreatief gebruiker aan een roes te helpen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:40   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En zoek eens op hoeveel er dat allemaal teveel gedoe vinden en liever gewoon cannabis roken of vapen?


Jij mag dat voor mijn part tot het einde der tijden blijven herhalen maar daar krijg je niet meer gelijk mee hoor.
Want het kritieke punt blijft het moment waarop je je infuus gaat gebruiken.
En dan spelen dingen als "heb je al gegeten" bv een grote rol.
Zelfs met hetzelfde infuus kan je verschillende uitwerkingen krijgen op verschillende momenten.
En dan heb ik het nog niet over het sociale. Jij vond infusies gebruiken namelijk socialer dan roken. Hoe werkt dat dan?
Jij gebruikt jou infusie (waarvan jij zogezegd weet hoeveel er van te gebruiken) ook om te delen met anderen? Hoe moeten die anderen dan weten hoeveel ze er van moeten gebruiken? Ook vooraf bij jou in de keuken research komen doen ofzo?


Maar waarom antwoord niet eens op de belangrijkste vraag?
Namelijk die waarom jij als medisch gebruiker, die per definitie een roes moet trachten te vermijden, denkt te weten hoe een recreatief gebruiker aan een roes te helpen?
Het is gewoon feit dat vele dat recreatief gebruiken met infusies en gij niet weet hoe dat te doseren. Uw paniek is niet de mijne.

Wat boeit mij recreatief of medisch... het is een universeel mensenrecht en niemand moet zich daarin verantwoorden. Blowen,vapen, eten of oliedruppels: ieder vindt zijn weg daar wel zelf in.

Ik vind cannabis eten socialer, niet de infusies persé. Maar dat is subjectief.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:44   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar medisch zou ik dat via een olie nemen.
Ik spreek over koken als recreatief bigF. Het is echt haute cuisine geworden en zeer recreatief.
Als je dat kookt is het altijd biowiet he. Straatwiet of coffeeshopwiet moet je niet nemen neen.
Aha, ik moet bio-wiet gebruiken?

En waar moet ik die dan gaan halen? Hebben ze dat in de Bio-Planet misschien?

Ik wist zelfs niet dat je buiten op straat en in de coffeeshop wiet kon krijgen die recreatief te gebruiken valt.


Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat jij het beste voor hebt met iedereen en daar zwaai ik je alle lof voor toe maar je steekt gewoon de realiteit voorbij.

Zie jij een 18 jarige naar de keuken trekken als hij zin heeft in een cannabis roes?
Zie jij de gemiddelde gebruiker bezig met infusies maken en bewaren?
Zie jij de gemiddelde gebruiker research doen over hoeveel hij dan van zijn infusie moet gebruiken? En over hoeveel hij zijn vrienden er van mag geven?
Zie jij de gemiddelde gebruiker er in slagen om buiten de straat of de coffeeshop gegarandeerd biologische wiet te pakken te krijgen?
Zie jij iemand die snel een roes wil opwekken eerder een kookboek pakken dan een zakje wiet en een pak sigarettevloeitjes of een pijpje?

Nee, dat zie je in 95% van de gevallen niet. En die mensen steek jij, tesamen met de realiteit, allemaal vlotjes voorbij.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:47   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Maar waarom antwoord niet eens op de belangrijkste vraag?
Namelijk die waarom jij als medisch gebruiker, die per definitie een roes moet trachten te vermijden, denkt te weten hoe een recreatief gebruiker aan een roes te helpen?
Ik gebruik medisch en recreatief. Laten we daar niet onnozel over doen.
Ik denk niets te weten, ik spreek voor mezelf en jij denkt het beter te weten dan mij. Dat terwijl iedereen die anno 2021 met cannabis kookt een tinctuur en infusies heeft staan.

Het is JIJ die voor een ander bepaalt dat eten geen/een slechte manier van gebruiken is. Dus beschuldig mij niet van waar je zelf schuldig aan bent he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:51   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Aha, ik moet bio-wiet gebruiken?

En waar moet ik die dan gaan halen? Hebben ze dat in de Bio-Planet misschien?

Ik wist zelfs niet dat je buiten op straat en in de coffeeshop wiet kon krijgen die recreatief te gebruiken valt.


Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat jij het beste voor hebt met iedereen en daar zwaai ik je alle lof voor toe maar je steekt gewoon de realiteit voorbij.

Zie jij een 18 jarige naar de keuken trekken als hij zin heeft in een cannabis roes?
Zie jij de gemiddelde gebruiker bezig met infusies maken en bewaren?
Zie jij de gemiddelde gebruiker research doen over hoeveel hij dan van zijn infusie moet gebruiken? En over hoeveel hij zijn vrienden er van mag geven?
Zie jij de gemiddelde gebruiker er in slagen om buiten de straat of de coffeeshop gegarandeerd biologische wiet te pakken te krijgen?
Zie jij iemand die snel een roes wil opwekken eerder een kookboek pakken dan een zakje wiet en een pak sigarettevloeitjes of een pijpje?

Nee, dat zie je in 95% van de gevallen niet. En die mensen steek jij, tesamen met de realiteit, allemaal vlotjes voorbij.
Ge moet niets, maar als edible is het wijs geen straat- of shopwiet te nemen.
Zit ge zonder smoor ofzo? Tis te merken

Als we cannabis meer integreren als edible zullen we veel gezondsheidsproblemen op lange termijn voorkomen imho.

Maar wie wilt blowen mag dat gewoon blijven doen van mij.
Ikzelf behandel haar liever als een medicinaal en recreatief kruid.
De realiteit is dat je onder de zon magische zaken kan bereiken... waarom naar een shop lopen?

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 17 april 2021 om 15:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:53   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom is het tijd het stigma te verwijderen en gewoon eerlijk informeren.
Als ge al paniekerig begint te doen omdat ik recreatief gebruik als edible om mijn longen te sparen, moet je niet verbaasd zijn van mijn reacties he.
...
Lees eens rond op hedendaagse feiten waar men legaliseerde. En kijk een aflevering “cooked with cannabis”.
Ik doe helemaal niet paniekerig.
Ik zeg alleen dat cannabis via edibles zeer moeilijk te doseren valt.

En in de gevallen waarin dat wel zou lukken er teveel werk en research bij komt kijken om de gemiddelde gebruiker te overhalen.

Bovendien blijkt nu ook wel duidelijk dat jij uw medisch gebruik en uw professionele begeleiding ook enkel maar gebruikte om uzelf een air van 'ervaringsdeskundige' toe te meten want ondertussen ben je blijkbaar ook niks meer dan de zoveelste recreatieve gebruiker.

Citaat:
Je moet niet denken of bepalen voor anderen.
Dat is nochtans wat een overheid doet als ze legaliseren.
En dan wordt het wel belangrijk dat je kijkt naar die anderen.
En is het dus onrealistisch en naief om te denken dat die allemaal "research" gaan doen.
En is het dus even onverantwoord om ze naar edibles te duwen als ze "eens cannabis" willen gebruiken.
Voor de meer ervaren gebruikers speelt dat geen rol nee, en voor hen hoef je dan ook niet te denken of te bepalen maar bij legalisatie komen er heel wat onervaren gebruikers op de proppen en die moeten wel beschermd worden tegen verkeerd gebruik.
Lijkt mij.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 15:55   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge moet niets, maar als edible is het wijs geen straat- of shopwiet te nemen.
Maar vertel me dan eens waar de gemiddelde gebruiker die moet gaan halen?



Citaat:
Zit ge zonder smoor ofzo? Tis te merken
Nog nooit problemen mee gehad. Dank u voor de bezorgdheid.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:01   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik gebruik medisch en recreatief. Laten we daar niet onnozel over doen.
Ik denk niets te weten, ik spreek voor mezelf en jij denkt het beter te weten dan mij. Dat terwijl iedereen die anno 2021 met cannabis kookt een tinctuur en infusies heeft staan.
Dat is uw goed recht maar een slecht uitgangspunt als het over legalisatie gaat want dan gaat het over de volledige samenleving en niet enkel over jou.

Citaat:
Het is JIJ die voor een ander bepaalt dat eten geen/een slechte manier van gebruiken is. Dus beschuldig mij niet van waar je zelf schuldig aan bent he.
Ik bepaal niks. Voor mijn part gebruikt iedereen wat en hoeveel hij wil.
Ik vind het alleen geen goed idee om, met legalisatie in het achterhoofd, de nadruk te hard op edibles te leggen omdat je daar, zoals je immers ook zelf aangeeft, heel wat ervaring voor moet hebben en research voor moet doen en dat hebben de vele nieuwe gebruikers bij legalisatie nog niet.

Als jij cannabis via edibles wil gebruiken, mij geen probleem.
Als je onervaren cannabis-gebruikers aan wil zetten om edibles te gebruiken, wel een probleem.

Die kunnen volgens mij beter beginnen met roken of vapen, ook al is dat niet de gezondste manier.
Maar op die manier weten ze wel wanneer te stoppen.
En dus ongelukken te voorkomen.

Want ongelukken voorkomen is wel degelijk heel belangrijk als het over legalisatie gaat. Hoe meer ongelukken, hoe meer kans dat de legalisatie teruggedraaid wordt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:04   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik doe helemaal niet paniekerig.
Ik zeg alleen dat cannabis via edibles zeer moeilijk te doseren valt.

En in de gevallen waarin dat wel zou lukken er teveel werk en research bij komt kijken om de gemiddelde gebruiker te overhalen.

Bovendien blijkt nu ook wel duidelijk dat jij uw medisch gebruik en uw professionele begeleiding ook enkel maar gebruikte om uzelf een air van 'ervaringsdeskundige' toe te meten want ondertussen ben je blijkbaar ook niks meer dan de zoveelste recreatieve gebruiker.


Dat is nochtans wat een overheid doet als ze legaliseren.
En dan wordt het wel belangrijk dat je kijkt naar die anderen.
En is het dus onrealistisch en naief om te denken dat die allemaal "research" gaan doen.
En is het dus even onverantwoord om ze naar edibles te duwen als ze "eens cannabis" willen gebruiken.
Voor de meer ervaren gebruikers speelt dat geen rol nee, en voor hen hoef je dan ook niet te denken of te bepalen maar bij legalisatie komen er heel wat onervaren gebruikers op de proppen en die moeten wel beschermd worden tegen verkeerd gebruik.
Lijkt mij.
En als ge research doet is dat helemaal niet moeilijk te doseren. Dus uw uitleg klopt niet.
Als je “eens” wilt gebruiken en begint te blowen, is de kans om verslaafd te worden veel groter. Wie dan van een joint met tabak rookt kan daarbij aan tabak verslaafd geraken.
Ik ben niet naïef dat iedereen gaat researchen, alleen is dat wel een groeiende markt en een stijgende trend. Je deed wel paniekerig bij infusies, terwijl dat doseren net vereenvoudigd.

We moeten just niemand beschermen. Wiet is de veiligste drugs die ik kan bedenken.
Ik vind dat ieder dat voor zich moet uitmaken zonder teveel bemoeienis.
We verschillen enorm van mening. Wat jij onverantwoord vind en verantwoord noem zie ik echt andersom.
Als ge overdoseert met wiet ga je scheef en is dat na enkele uren weg. Overdoseer je van alcohol kan je sterven en is er een ziekenhuisopname nodig. Waar is de bescherming dan daar? Je doet echt overdreven imho.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 16:06   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar vertel me dan eens waar de gemiddelde gebruiker die moet gaan halen?




Nog nooit problemen mee gehad. Dank u voor de bezorgdheid.
Ik ben daarin zeer bezorgd.

Ah als we dat legaliseren kan de gemiddelde gebruiker zijn tuin gebruiken. Voor de war on drugs kon je uw gedoogde plant door iemand anders laten telen. Hoewel dat geen honderdtal grammen per oogst was hoor.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 22:36   #55
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En als ge research doet is dat helemaal niet moeilijk te doseren. Dus uw uitleg klopt niet.
Als je “eens” wilt gebruiken en begint te blowen, is de kans om verslaafd te worden veel groter. Wie dan van een joint met tabak rookt kan daarbij aan tabak verslaafd geraken.
Ik ben niet naïef dat iedereen gaat researchen, alleen is dat wel een groeiende markt en een stijgende trend. Je deed wel paniekerig bij infusies, terwijl dat doseren net vereenvoudigd.

We moeten just niemand beschermen. Wiet is de veiligste drugs die ik kan bedenken.
Ik vind dat ieder dat voor zich moet uitmaken zonder teveel bemoeienis.
We verschillen enorm van mening. Wat jij onverantwoord vind en verantwoord noem zie ik echt andersom.
Als ge overdoseert met wiet ga je scheef en is dat na enkele uren weg. Overdoseer je van alcohol kan je sterven en is er een ziekenhuisopname nodig. Waar is de bescherming dan daar? Je doet echt overdreven imho.
Mjah, maar laat vb in de VS nu net de gebruikers van edibles vaker terechtkomen in het hospitaal hoewel het slechts een klein aandeel van de markt is.
Persoonlijk ben ik er wel voor te vinden, en tincturen wil ik best ooit nog wel eens proberen.
Maar voor festivals of dergelijke, of wanneer een optreden begint ofzo is het toch handiger en leutiger om effe de vape boven te halen dan een geinfuseerde kippefilet .
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 22:51   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Mjah, maar laat vb in de VS nu net de gebruikers van edibles vaker terechtkomen in het hospitaal hoewel het slechts een klein aandeel van de markt is.
Persoonlijk ben ik er wel voor te vinden, en tincturen wil ik best ooit nog wel eens proberen.
Maar voor festivals of dergelijke, of wanneer een optreden begint ofzo is het toch handiger en leutiger om effe de vape boven te halen dan een geinfuseerde kippefilet .
Lol dat is waar ja.

Probleem is dat wij niet meer dezelfde wiet als vroeger hebben.
Als ge dat als edibles wilt toepassen, doet ge dat beter met zelfkweek. Zoekt vandaag maar eens op straat een cbd soort of een laag thc gehalte, dat is allemaal commerciële brol. Ik ken soorten met 12% thc waar ge meer van voelt dan die met +20% thc. Mensen staren zich blind op thc alleen en dat is waar de miserie begint imho. Ze krijgen harkloppingen, paniekaanvallen etc. Dat heeft niet met de dosis te maken altijd, gewoon verkeerd soortje of uit balans met cbd gebracht.

Ze hebben de gehele markt verkloot en mensen die daar medicinaal bij gebaat zijn aan hun lot overgelaten.
We moeten die shit gewoon legaliseren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 23:12   #57
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zoekt vandaag maar eens op straat een cbd soort of een laag thc gehalte, dat is allemaal commerciële brol. Ik ken soorten met 12% thc waar ge meer van voelt dan die met +20% thc.
Die percentages zijn imo grotendeels bullshit. Alsof iemand zijn wiet gaat laten testen hier. Dan nog, zelfs binnen dezelfde strain bijvoorbeeld kan het tijdstip van oogsten het effect beinvloeden.
Dat vind ik het leuke aan de vape, je kan daarop inspelen door de temperatuur aan te passen en ook natuurlijk hoeveel keer je inademt.
Joints ben ik feitelijk nooit fan van geweest, da's pas echt verspilling.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 23:24   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Die percentages zijn imo grotendeels bullshit. Alsof iemand zijn wiet gaat laten testen hier. Dan nog, zelfs binnen dezelfde strain bijvoorbeeld kan het tijdstip van oogsten het effect beinvloeden.
Dat vind ik het leuke aan de vape, je kan daarop inspelen door de temperatuur aan te passen en ook natuurlijk hoeveel keer je inademt.
Joints ben ik feitelijk nooit fan van geweest, da's pas echt verspilling.
Die testen dat wel degelijk per soort hoor.
Je weet dat aan de hand van het soortje. Erkende telers laten hun genotypes testen, bepaalde fenotypes wijken wel eens af. Maar bij feminized seeds gaat ge zelden verschillende fenotypes hebben. Als het goed gedaan is tenminste
Ze testen die op hun prime, als ze op hun rijpste zijn.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 09:57   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Cannabis wordt tegenwoordig thuis gekweekt als pijnstiller als medicijnen niet functioneren. Hernia bijvoorbeeld.
Nu ja, zo wordt ook Whisky wel gebruikt tegen tandpijn...
Maar het is nu niet omdat in een bepaald geval een drug meer voor dan nadelen heeft, dat hij dit globaal genomen, ook heeft.
En het is ook niet omdat een drug legaal is, dat hij onschuldig is. De momentele legale drugs zijn hier wel het schoolvoorbeeld van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 10:49   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu ja, zo wordt ook Whisky wel gebruikt tegen tandpijn...
Maar het is nu niet omdat in een bepaald geval een drug meer voor dan nadelen heeft, dat hij dit globaal genomen, ook heeft.
En het is ook niet omdat een drug legaal is, dat hij onschuldig is. De momentele legale drugs zijn hier wel het schoolvoorbeeld van.
Cannabis is de veiligste drugs ter aarde. Zo veilig dat ze er zelfs baby’s met succes kunnen mee behandelen.
Baby’s krijgen cannabis.

https://cannakids.org/

Dat is ons van God gegeven en ge moet echt een gestoorde psychopaat zijn dat af te pakken van hulpbehoevende mensen die daardoor normaal kunnen leven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 april 2021 om 10:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be