Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 29 december 2011, 17:56   #21
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze zouden de verkiezingen beter nu houden, nu haalt de N-VA nog maar 40%. Wie weet wat dat in 2014 wordt
Spijtig dat er geen links vlaams nationalistisch alternatief meer is. Dat heeft Anciaux helemaal kapot gedaan.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 18:10   #22
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze zouden de verkiezingen beter nu houden, nu haalt de N-VA nog maar 40%. Wie weet wat dat in 2014 wordt
Hopelijk over de 50 %. Zo kunnen ze die partij niet weer opzij zetten. Want dat zie ik ze nog eerlijk gezegd durven doen als de franstalige als één blok gaan weigeren om met nva te onderhandelen...
matthias999 is offline  
Oud 29 december 2011, 18:19   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hij gebruikt het in alle geval wel als dwangmiddel en met succes. Als de anderen niet door de knieen gaan dan kan het goed zijn dat er inderdaad de mislukking was.
Hij wist goed dat mislukken geen optie was voor de Vlaamse partijen, want mislukken is terug verkiezingen. Vandaar dat hij de Vlamingen tot veel meer toegevingen heeft kunnen dwingen dan normaal mogelijk was.
Dat aanschuiven aan de tafel zouden de Vlaamse partijen heel moeilijk kunnen uitleggen aan de kiezers en dat beseffen ze blijkbaar allemaal.

Vandaar ook dat die aanvallen op de N-VA zo belangrijk zijn en vooral het in de verf zetten dat de N-VA zelf langs de kant zou zijn gaan staan. Dat aantonen is vooral belangrijk voor degenen die zijn aangeschoven aan tafel.
Is het niet vooral n-va die aan ieder die het wil horen en de rest ook luidop laat weten dat dit niet het geval is, en geen kans laat liggen om dit top of mind te houden bij de mensen ? Duidelijk een afgesproken communicatie strategie.

Met de werderzijdse aanvallen heeft dat in se niet zoveel te zien. Als oppositie partij speelt de n-va haar rol en valt de regering aan. Aan die regering om zich te verdedigen en soms is het daarbij handig om al eens zelf in de aanval te gaan.
Puur taktische spelletjes. Ik begrijp de redenering die erachter zit uiteraard wel, maar ik hoor ook liever een debat dat over de inhoud gaat.
peter1962 is offline  
Oud 29 december 2011, 18:23   #24
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is het niet vooral n-va die aan ieder die het wil horen en de rest ook luidop laat weten dat dit niet het geval is, en geen kans laat liggen om dit top of mind te houden bij de mensen ? Duidelijk een afgesproken communicatie strategie.

Met de werderzijdse aanvallen heeft dat in se niet zoveel te zien. Als oppositie partij speelt de n-va haar rol en valt de regering aan. Aan die regering om zich te verdedigen en soms is het daarbij handig om al eens zelf in de aanval te gaan.
Puur taktische spelletjes. Ik begrijp de redenering die erachter zit uiteraard wel, maar ik hoor ook liever een debat dat over de inhoud gaat.
Neen, want de aanvallen daaromtrent gebeuren steevast door de regeringspartijen. Terwijl wij dan in het defensief gedrongen worden en met verve ons standpunt verdedigen. Wat ook makkelijker is aangezien we gewoon gelijk hebben door de feiten te gebruiken. De meeste mensen hebben dat echt wel door. Zelfs mijn vader die in feite een VLD-er is geeft me hierin overschot van gelijk. Ik denk dat die zijn partij kaart gaat inleveren want De Croo is de partij in de vernieling aan het rijden. (zijn woorden)

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2011 om 18:25.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 18:30   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zal wel weer bij nacht en ontij door het parlement gejaagd worden zodat er geen serieuze parlementaire discussie mogelijk is. Zo kennen we Di Rupo ondertussen, democratie is aan die man niet besteed. Maar geloofwaardig zal die begroting in ieder geval niet zijn.
De tijd om er over te discussiëren is al lang gepasseerd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 18:34   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Spijtig dat er geen links vlaams nationalistisch alternatief meer is. Dat heeft Anciaux helemaal kapot gedaan.
Neen. Hitler heeft dat gedaan. Dat waren ook linkse nationalisten.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 19:15   #27
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Neen. Hitler heeft dat gedaan. Dat waren ook linkse nationalisten.
Tien ik dacht dat die al lang dood en begraven was.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 19:16   #28
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De tijd om er over te discussiëren is al lang gepasseerd.
Onder tijdsdruk moet men democratische principes dus best overboord gooien. Haast en spoed is zelden goed. Daar komen slechte wetten van.
stuyckp is offline  
Oud 29 december 2011, 19:33   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Spijtig dat er geen links vlaams nationalistisch alternatief meer is. Dat heeft Anciaux helemaal kapot gedaan.
100% akkoord met je opmerking over Anciaux.
Een opportunist, carrièrist, tafelspringer, degoutante bleitsmoel, emo-politicus enz. Altijd opletten met poliltici die graag de messias van de hergroepering willen zijn. Nog meer opletten met politici die proberen te kapitaliseren op het feit dat ze een half mensenleven geleden lid zijn geweest van een jeugdbeweging. De fucking chro dan nog... De PeeWee bestelde toen hij in de regering zat een klote 4 x 4 die zijn opvolger zo snel als maar mogelijk was terug heeft verkocht. Opportunist tot in de kist.
Een zeer gevaarlijke mix van tsjevenmentaliteit, vlaams omdat papa dat was en hij in zijn jeugd wat in het milieu van collabo's heeft mogen meegaan en met het vlaggetje zwaaien, links in naam omdat hij graag de jeugd wil bekoren zelfs toen hij de 40 dik voorbij was, een dikke pens gekweekt had, grijs haar had maar toch noch wou geloven dat het niet dragen van een das een "statement" was.
Ik moet mijn kots emmer erbij halen als ik denk aan de keren dat hij zo totaal fake in intervieuws bezig was over "ons" Damienne. Beuaaark... Iemand die over zijn vrouw spreekt in de "ons" vorm is ofwel een antwerpenaar met enkel lager onderwijs achter de rug, ofwel een opportunist die het lezerspubliek van Flair en Libelle wil charmeren.

Braken, dat is het enige inspirerende effekt dat onze links-liberale-spiritist-spa-chiro-porsche adept bij mij naar boven haalt.

Ik zou nog liever op La Chichiolina stemmen, dan moet je de discussie niet meer voeren of het een hoer is. Nu is er mogelijkerwijze bij minderbegaafden nog enige twijfel. Bleiten als strategie, om te kotsen.

Misschien na het einde van zijn carriére samen met Goedele Liekens een sex handleiding schrijven voor vrouwen van 50 en ouder ?

Laatst gewijzigd door peter1962 : 29 december 2011 om 19:40.
peter1962 is offline  
Oud 29 december 2011, 19:35   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik begrijp de redenering die erachter zit uiteraard wel, maar ik hoor ook liever een debat dat over de inhoud gaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivelabelziek
De tijd om er over te discussiëren is al lang gepasseerd.
Debatten over de inhoud worden door de meerderheid uit eerlijke schaamte over het gebrek aan duidelijk project niet meer toegelaten. Het parlement mag op de knopjes drukken, liefst bij nacht en ontij, zodat het niet meer in de krant van de volgende morgen staat. De dictatuur is wel erg dichtbij gekomen.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 29 december 2011, 19:38   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Onder tijdsdruk moet men democratische principes dus best overboord gooien. Haast en spoed is zelden goed. Daar komen slechte wetten van.
Ik denk niet dat er het laatste jaar één wet is gestemd waar ondertussen geen reparatiewet op gevolgd is. Het gaat van kwaad naar erger. En dan weten dat die praatbarak die ze parlement noemen vol zit met advocaten
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 29 december 2011, 19:57   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Debatten over de inhoud worden door de meerderheid uit eerlijke schaamte over het gebrek aan duidelijk project niet meer toegelaten. Het parlement mag op de knopjes drukken, liefst bij nacht en ontij, zodat het niet meer in de krant van de volgende morgen staat. De dictatuur is wel erg dichtbij gekomen.
Dat is niet waar, de meerderheid heeft in een parlement niets "toe te laten" op vlak van politiek debat.
Wees eerlijk : alle partijen hebben in het begin moeite met een solide debat cultuur als oppositielid. Dat is ook zo bij n-va.

De o-vld heeft inzake debat een valstrik gespannen, en (voor een stuk) is dat nog gelukt ook. N-VA heeft zijn moment totaal gemist om het regeriingsakkoord te bekampen.

Mijn (uiteraard persoonlijke) mening : Jan Jambon heeft dat verdienstelijk gedaan maar is op een zeker moment veel te veel beginnen replikeren en was vanaf dan voor een toeschouwer van dat spektakel niet meer te volgen. NOOIT meespelen in het spelletje van je tegenstrever. Essentieel.
Toch een verdienstelijke 6,5 op 10 voor mij. Kan nog progressie maken.
BDW : dikke 8/10 omwille van zijn retorisch talent zonder weerga. Toch heeft ook hij hier een steekje laten vallen door te zeggen dat het inhoudelijke aspekt in de andere parlementen al besproken was door zijn collega's. Juist ja, maar met welk resultaat ? Dat had hij niet mogen doen. Had hij het zelf gedaan was het wellicht een 9,5 op 10.
Ben Weyts. Ja... Ben Weyts... aangezien ik in de sfeer van de kerstboom en de nieuwjaarsfeesten ben geef ik hem een royale 3/10. Het was pijnlijk, zielig, plaatsvervangende schaamte overspoelde me, beseft die man wel wat het parlement is ? Voor een Pol & Soc gediplomeerde zou ik alvast denken van niet. Precies een TAK manifestant die vanop zijn zeepkist staat te orakelen voor de gebruikelijke tweehonderd fans.

Er moet nog veel water door de schelde stromen vooraleer de oppositie in debat cultuur kan kampen met de meerderheid.

Dat komt ongetwijfeld nog, maar er moeten een paar poppetjes schuiven.
peter1962 is offline  
Oud 29 december 2011, 20:09   #33
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is het niet vooral n-va die aan ieder die het wil horen en de rest ook luidop laat weten dat dit niet het geval is, en geen kans laat liggen om dit top of mind te houden bij de mensen ? Duidelijk een afgesproken communicatie strategie.

Met de werderzijdse aanvallen heeft dat in se niet zoveel te zien. Als oppositie partij speelt de n-va haar rol en valt de regering aan. Aan die regering om zich te verdedigen en soms is het daarbij handig om al eens zelf in de aanval te gaan.
Puur taktische spelletjes. Ik begrijp de redenering die erachter zit uiteraard wel, maar ik hoor ook liever een debat dat over de inhoud gaat.
Komaan man, zelfs toen het regeerakkoord verdedigd moest worden door "de meerderheid" deed "de meerderheid niets anders dan de N-VA aanvallen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 29 december 2011, 20:11   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is niet waar, de meerderheid heeft in een parlement niets "toe te laten" op vlak van politiek debat.
Wees eerlijk : alle partijen hebben in het begin moeite met een solide debat cultuur als oppositielid. Dat is ook zo bij n-va.
Praat het maar goed...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De o-vld heeft inzake debat een valstrik gespannen, en (voor een stuk) is dat nog gelukt ook. N-VA heeft zijn moment totaal gemist om het regeriingsakkoord te bekampen.
De meerderheid durfde het zelfs niet eens te verdedigen. En De Wael is flink op zijn bek gegaan en heeft daarmee de restanten van de Ø-VLD nog grotere schade toegebracht dan het afsluiten van het regeerakkoord op zich.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Mijn (uiteraard persoonlijke) mening : Jan Jambon heeft dat verdienstelijk gedaan maar is op een zeker moment veel te veel beginnen replikeren en was vanaf dan voor een toeschouwer van dat spektakel niet meer te volgen. NOOIT meespelen in het spelletje van je tegenstrever. Essentieel.
Toch een verdienstelijke 6,5 op 10 voor mij. Kan nog progressie maken.
BDW : dikke 8/10 omwille van zijn retorisch talent zonder weerga. Toch heeft ook hij hier een steekje laten vallen door te zeggen dat het inhoudelijke aspekt in de andere parlementen al besproken was door zijn collega's. Juist ja, maar met welk resultaat ? Dat had hij niet mogen doen. Had hij het zelf gedaan was het wellicht een 9,5 op 10.
Ben Weyts. Ja... Ben Weyts... aangezien ik in de sfeer van de kerstboom en de nieuwjaarsfeesten ben geef ik hem een royale 3/10. Het was pijnlijk, zielig, plaatsvervangende schaamte overspoelde me, beseft die man wel wat het parlement is ? Voor een Pol & Soc gediplomeerde zou ik alvast denken van niet. Precies een TAK manifestant die vanop zijn zeepkist staat te orakelen voor de gebruikelijke tweehonderd fans.

Dat komt ongetwijfeld nog, maar er moeten een paar poppetjes schuiven.
Mijn mening: het chagrijn van de andere partijen over de N-VA heeft er voor gezorgd dat ze hun moment om de bevolking te overtuigen van de inhoudelijke kwaliteiten van het regeerakkoord compleet gemist hebben. Iedereen besefte dat de regerende partijen zelf beschaamd waren over de inhoud van hun eigen regeerakkoord. Ik denk niet dat ze er nog zullen in slagen enig vertrouwen in hun kunnen op te wekken bij de bevolking.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Er moet nog veel water door de schelde stromen vooraleer de oppositie in debat cultuur kan kampen met de meerderheid.
Een debat winnen in het parlement is natuurlijk ego-strelend voor de winnaar. Sommige parlementsleden van Groen! zijn daar heel goed in, maar er is geen kat die hen kent en er voor stemt.
Maar het debat winnen op straat is wat echt telt. En daar hebben de Noord-belgische machtspartijen duidelijk in gefaald. Nooit is de zwakheid van hun politici zo duidelijk geëtaleerd geweest als tijdens de debatten over het regeerakkoord. En dan moet er binnenkort over de fata morgana gediscuteerd worden die begroting genoemd wordt De zoveelste afgang voor de regering. Nog een geluk dat ze op een cadeautje van Di Rupo mogen rekenen om hun electorale catastrofe enigszins te verzachten.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 29 december 2011, 20:31   #35
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Praat het maar goed...

De meerderheid durfde het zelfs niet eens te verdedigen. En De Wael is flink op zijn bek gegaan en heeft daarmee de restanten van de Ø-VLD nog grotere schade toegebracht dan het afsluiten van het regeerakkoord op zich.

Mijn mening: het chagrijn van de andere partijen over de N-VA heeft er voor gezorgd dat ze hun moment om de bevolking te overtuigen van de inhoudelijke kwaliteiten van het regeerakkoord compleet gemist hebben. Iedereen besefte dat de regerende partijen zelf beschaamd waren over de inhoud van hun eigen regeerakkoord. Ik denk niet dat ze er nog zullen in slagen enig vertrouwen in hun kunnen op te wekken bij de bevolking.

Een debat winnen in het parlement is natuurlijk ego-strelend voor de winnaar. Sommige parlementsleden van Groen! zijn daar heel goed in, maar er is geen kat die hen kent en er voor stemt.
Maar het debat winnen op straat is wat echt telt. En daar hebben de Noord-belgische machtspartijen duidelijk in gefaald. Nooit is de zwakheid van hun politici zo duidelijk geëtaleerd geweest als tijdens de debatten over het regeerakkoord. En dan moet er binnenkort over de fata morgana gediscuteerd worden die begroting genoemd wordt De zoveelste afgang voor de regering. Nog een geluk dat ze op een cadeautje van Di Rupo mogen rekenen om hun electorale catastrofe enigszins te verzachten.
De door o-vld opgevoerde show zorgde er wel voor dat n-va zijn moment de gloire miste. Hun georchestreerde aanval kan volgens mij enkel dat als doel gehad hebben. Pure guerilla taktiek, maar het werkte. De camera's zoemden in op de schuimbekkende verbale aanvallen, het inhoudelijke is totaal onzichtbaar gebleven. Je mag zelf kiezen wiens fout, of wiens verdienste dat is geweest.

Nogmaals, ik zie liever een goed debat, maar je mag de meerderheid niet ten laste leggen dat de oppositie in zo een evident aanwezige en voorspelbare valstrik loopt.

Nu, je kunt dat ook positief bekijken : die truuk zal nooit twee keer lukken.
peter1962 is offline  
Oud 29 december 2011, 20:38   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Praat het maar goed...

De meerderheid durfde het zelfs niet eens te verdedigen. En De Wael is flink op zijn bek gegaan en heeft daarmee de restanten van de Ø-VLD nog grotere schade toegebracht dan het afsluiten van het regeerakkoord op zich.

Mijn mening: het chagrijn van de andere partijen over de N-VA heeft er voor gezorgd dat ze hun moment om de bevolking te overtuigen van de inhoudelijke kwaliteiten van het regeerakkoord compleet gemist hebben. Iedereen besefte dat de regerende partijen zelf beschaamd waren over de inhoud van hun eigen regeerakkoord. Ik denk niet dat ze er nog zullen in slagen enig vertrouwen in hun kunnen op te wekken bij de bevolking.

Een debat winnen in het parlement is natuurlijk ego-strelend voor de winnaar. Sommige parlementsleden van Groen! zijn daar heel goed in, maar er is geen kat die hen kent en er voor stemt.
Maar het debat winnen op straat is wat echt telt. En daar hebben de Noord-belgische machtspartijen duidelijk in gefaald. Nooit is de zwakheid van hun politici zo duidelijk geëtaleerd geweest als tijdens de debatten over het regeerakkoord. En dan moet er binnenkort over de fata morgana gediscuteerd worden die begroting genoemd wordt De zoveelste afgang voor de regering. Nog een geluk dat ze op een cadeautje van Di Rupo mogen rekenen om hun electorale catastrofe enigszins te verzachten.
Nog iets fonne : de oppositie moet het regeerakkoord proberen onderuit te halen, waar ze maar zeer zwakjes in naar voor kwamen. Geloof jij echt dat de regering de bevolking moet overtuigen via dat parlementair debat ? Vergeet het. Dat trekt hoeveel kijkers ? Nog geen tiende van het aantal mensen dat blij in de krant leest dat we eindelijk een regering hebben en dat ze er werk gaan van maken na jaren stilstand.

Of anders uitgedrukt : ik denk echt niet dat zwaar politiek geinteresseerden zoals jij en ik model kunnen staan voor de modale belg die af en toe eens naar de politiek kijkt.

Volgens mij hadden de regeringspartijen één doelstelling in dat debat : de oppositie beletten van te scoren. En ze zijn er nog mee weggeraakt ook !
peter1962 is offline  
Oud 29 december 2011, 21:21   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Onder tijdsdruk moet men democratische principes dus best overboord gooien. Haast en spoed is zelden goed. Daar komen slechte wetten van.
Over de begroting hebben ze wel reeds 4 maanden gezeverd. Je kan hier nogal moeilijk van haast praten.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 21:24   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Komaan man, zelfs toen het regeerakkoord verdedigd moest worden door "de meerderheid" deed "de meerderheid niets anders dan de N-VA aanvallen.
Dat de N-VA wordt aangevallen dat moeten ze er maar bij nemen want ze zijn de grootste fractie.

Of ze nu in de oppositie zitten of niet, dat zal weinig uitmaken.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 21:27   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Debatten over de inhoud worden door de meerderheid uit eerlijke schaamte over het gebrek aan duidelijk project niet meer toegelaten. Het parlement mag op de knopjes drukken, liefst bij nacht en ontij, zodat het niet meer in de krant van de volgende morgen staat. De dictatuur is wel erg dichtbij gekomen.
In Griekenland en Italië gaat er nog minder respect uit naar het parlement op dit moment.

Ik vind het spijtig dat er geen regering is met vergaande volmachten voor sociaaleconomische maatregelen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 december 2011, 21:30   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In Griekenland en Italië gaat er nog minder respect uit naar het parlement op dit moment.

Ik vind het spijtig dat er geen regering is met vergaande volmachten voor sociaaleconomische maatregelen.
U pleit voor sociale rellen zoals in Griekenland?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be