Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2005, 10:06   #21
Tijl Uilenspiegel
Burger
 
Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
De grootste troef van wallonië word niet goed benut en dat is namelijk het toerisme.
Daarom zitten bijna alle Franstaligen zo graag aan de Vlaamse Kust.
Tijl Uilenspiegel is offline  
Oud 15 juni 2005, 22:39   #22
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Ik betwijfel ten zeerste of de Vlaamse partijen zullen toegeven. Als we de peilingen mogen geloven (en dat doe ik met plezier) dan is de VLD niet echt goed bezig. Als dit bij de verkiezingen ook zo is dan zullen alles Vlaamse partijen wel 2 keer nadenken voor ze nog eens anti-vlaamse maatregelen nemen.
vooruit is offline  
Oud 18 juni 2005, 13:14   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Waarom moet belgië uiteen vallen omdat een paar waalse politici niet weten waar mee ze bezig zijn.
Laten we gewoon deze politici buitenwerken ipv dit land in 2 te splitsen.
Goed idee!!!! Laat ons de democratische verkiezingsuitslagen in Wallonië maar totaal negeren! Tout pour la Belgique, n'est-ce pas?

Citaat:
De grootste troef van wallonië word niet goed benut en dat is namelijk het toerisme.
Wallonië met zijn prachtige natuur en vele oude gebouwen,kastelen en burchten en steden vormen een sterke troef maar helaas word dit niet ten volle benut.
En hoe kan dit nu een troef zijn voor Vlaanderen?

Citaat:
Een ecologisch verantwoord toeristisch beleid is een noodzaak.
Vervang de oude staalfabrieken door mooie hotels,musea's en leuke woonbuurten en breng in deze oude industriegebieden terug groen en je hebt werk voor duizenden mensen.en verfris de waalse steden en verlos hen van de criminaliteit door een harde aanpak van deze criminaliteit.
Het is allemaal zo simpel he?

Citaat:
ipv van die oude nationalistische gevoelens terug boven te halen zouden we beter kijken naar onze gelijkenissen en niet naar de verschillen.
Enkel oud belgisch nationalisme is toegestaan natuurlijk

Citaat:
1 groot europa en daarna 1 grote wereld dat moet het streefdoel zijn van alle mensen in europa en later de wereld.
Ah ja... België heruitgevonden als nucleus van Europa. Heb ik eens een onderwerp over geschreven waarin de belgicisten enkel wat giftige reacties konden schrijven. Toch wel vreemd dat die nucleus ontstaan is uit separatisme en zich heeft kunnen handhaven door het negeren van 60% van de bevolking... Tot zover de mythe van de nucleus België...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 18 juni 2005, 13:16   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Waarom van mentaliteit veranderen? Je mentaliteit is een stuk van je eigenheid, je kultuur, je waardenschaal, en ga zo maar door...

Het Verenigd Koninkrijk viel uiteen omdat de "Nederlandse" Fransen eruit wilden.
De Benelux-gedachte is ononderbroken geboycot door de "Belgische" Fransen: zo werd het beste business-plan dat Sabena ooit had, dat van Carlos van Rafelgem, door de "Belgische" Fransen de grond ingeboord uit schrik dat de Nederlandse kultuur de overhand zou krijgen.
België draait vierkant (zeg maar: is onbestuurbaar) wegens de onverenigbaarheid van die Nederlandse en Franse mentaliteiten.

De fout van 1830 was n�*et de afscheiding op zich maar de manier waarop ze vorm kreeg: als die "Nederlandse" Fransen alleen Wallonië hadden meegenomen, was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Doordat ze echter Vlaanderen, Limburg (in 1839 voor de helft ingeruild voor de helft van Luxemburg) en de helft van Brabant meekregen, allemaal gebied waar ze niets te zoeken hadden, is de miserie pas goed begonnen. Die fout moeten we niet opnieuw willen maken.

Daarom: laat beide volkeren hun mentaliteit behouden en hun eigen weg gaan.

In mijn apejaren was ik ook kritiekloos volgeling van de Union fait la force-sekte. Tot ik er achter kwam dat die Union niet tot macht, maar integendeel tot machteloosheid en verlamming leidde. Niettemin bleef ik eraan gehecht omdat België samen met een paar andere rari nantes het menselijk leven bleef verdedigen. Totdat Boudewijn zijn goocheltruuk bovenhaalde om dat in te ruilen voor zijn baantje. Toen had ik geen poot meer om op te staan, en werd ik pur sang Groot-Nederlander.

Ik ben ook daar ietwat op teruggekomen. Niet omdat ik het afzweer. Wel om pragmatische redenen: ik zie meer zitten in een "proefhuwelijk", een konfederatie. Daarbij blijven beide landen soeverein en hevelen ze alleen wat ze samen willen doen over naar de konfederatie. In grote trekken komt dat er op neer dat wat het Nederlandse volk naar buiten toe te verdedigen heeft kan gebeuren met één stem die 22 miljoen vertegenwoordigt en ekonomisch kan aansluiten bij de club van de G8. Naar binnen toe blijven we soevereine deellanden, die dan rustig kunnen uitmaken of ze al dan niet de stap naar een huwelijk zetten.

Het doorschieten naar de - in mijn ogen - nonsens van één wereldstaat versus duizend ministaatjes laat ik over aan de liefhebbers van zwart/wit beeldvorming.
Schoon gezegd...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 19 juni 2005, 09:05   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Zeno! is offline  
Oud 19 juni 2005, 19:05   #26
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Kort samengevat is het antwoord op m'n vraag:

Wettelijk gezien moet het splitsen,
daar ontkomt geen waal aan,

[size=4]maar .... [/size]

aangezien we in België wonen
wordt het een typisch belgische oplossing waar we desnoods
nog maar eens de grondwet als wcpapier gebruiken,
wegens enige verdeeldheid en zwakheid van de vlaamse coalities.

De vraag blijft evenwel,
wat gebeurt puur wettelijk gezien in 2007 als er politiek gezien
geen poot word geroerd in deze beerput ?
(puur theoretisch dan)
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 19 juni 2005, 21:01   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Hmmm... Men moet de situatie veranderen volgens het AH. Dat kan door zowel terug te keren naar de arrondissementen als echte provinciale kieskringen te maken. De Vlamingen willen het laatste, de Franstaligen het eerste...

Zien welke Vlaamse partij het eerst zal toegeven. Want dat het de Vlamingen zijn die gaan toegeven, dat staat nu al vast. Dat is België anno 2005.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 21 juni 2005, 18:22   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een vergissing houdt geen 175 jaar stand. Het federalisme daarentegen...
het einde der tijden is nabij... en ik ben geen Jehova !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 18:25   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Ik betwijfel ten zeerste of de Vlaamse partijen zullen toegeven. Als we de peilingen mogen geloven (en dat doe ik met plezier) dan is de VLD niet echt goed bezig. Als dit bij de verkiezingen ook zo is dan zullen alles Vlaamse partijen wel 2 keer nadenken voor ze nog eens anti-vlaamse maatregelen nemen.
CD&V en vooral NVA met Vlaams Belang gaan naar de 60%
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be