Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2016, 02:31   #121
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die mogelijkheid hangt van bedrijf tot bedrijf af.
Bij sommigen gaat dat automatisch zijn, bij sommigen afhankelijk van de functie en bij sommigen helemaal niet.
Daarom is het discriminerend.

Voor de rest heb ik niets tegen (legale) belastingsontwijking.
Ik neem aan dat je dan ook ijvert om lonen tout court af te schaffen want als dit jouw definitie van discriminerend is, dan vallen lonen daar absoluut ook onder.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 10:13   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Een firma wagen is een deel van het loon in natura, het pensioen word berekend op uw loon.
Dan moet ge niet komen klagen dat als ge een firmawagen hebt gehad, dat ge minder pensioen krijgt.
Daar hebt ge zelf voor gekozen.
Mijn pensioen word berekend op mijn laatse 5 jaar werken, dat is de afspraak.
En afspraken moeten behouden blijven want anders heeft het geen nut om afspraken te maken.
Pensioen berekend op de laatste 5 jaar ?
Zijt gij zo oud dat gij nog binnen de overgangsregeling valt ?

Want het is tien jaar geworden. Voor alle ambtenaren, behalve die echt kort voor hun pensioen staan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 10:42   #123
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dan ook ijvert om lonen tout court af te schaffen want als dit jouw definitie van discriminerend is, dan vallen lonen daar absoluut ook onder.
Neen, waar hij op doelt is dat loon op verschillende manieren belast wordt, naargelang de "vorm". En daar geef ik hem gelijk in: iemand die 500 euro bruto krijgt betaalt daar de volle pot over, iemand die 500 euro leasebudget krijgt, betaalt daar slechts een VAA over.

Ik begrijp waarom de overheid dat doet, de leasewagen bevordert consumptie en inkomsten via de accijnzen, maar het is en blijft iets kroms.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 12:19   #124
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, waar hij op doelt is dat loon op verschillende manieren belast wordt, naargelang de "vorm". En daar geef ik hem gelijk in: iemand die 500 euro bruto krijgt betaalt daar de volle pot over, iemand die 500 euro leasebudget krijgt, betaalt daar slechts een VAA over.

Ik begrijp waarom de overheid dat doet, de leasewagen bevordert consumptie en inkomsten via de accijnzen, maar het is en blijft iets kroms.
Eerder om de ridicule belastingsdruk toch ietwat af te zwakken. En desondanks blijven de hogere inkomensdecielen (toch typisch de decielen waar de bedrijfswagens zitten), nog steeds de grote uitgeperste citroen die voor het gros van de fiscale inkomsten zorgen. Zelfs met die wagens, worden die mensen nog steeds meer belast dan de rest.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 12:43   #125
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Schoofke, voor mij geldt die regeling nog en vorig jaar heb ik nog promotie gemaakt en 170€ opslag per maand.
Die 170€ zit in mijn loon dus daarop krijg ik ook pensioen.
En ja, ik ben zo oud want ik ben aan mijn 40 ste jaar aan het werken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 15:16   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Schoofke, voor mij geldt die regeling nog en vorig jaar heb ik nog promotie gemaakt en 170€ opslag per maand.
Die 170€ zit in mijn loon dus daarop krijg ik ook pensioen.
En ja, ik ben zo oud want ik ben aan mijn 40 ste jaar aan het werken.
Als je ervoor gewerkt heb, dan is het je van harte gegund.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 15:40   #127
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik werk er altijd voor.
Maar toch bedankt.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:43   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik werk er altijd voor.
Maar toch bedankt.
Moogt ge staken in je vijf laatste jaren, zonder dat dit een gevolg heeft op de berekening van je pensioen ?

(ik heb het laatste jaar vier vijfde gewerkt; dat heeft geen gevolg. Mijn ziektedagen - bijna nooit ziek geweest - niet "opgenomen". Ik kan dat niet, aan een arts zeggen dat ik ziek ben, terwijl ik zo gezond ben als een vis)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:48   #129
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Schoofke, ik weet het niet.
Ik zal het eens aan mijn vakbondsafgevaardigde vragen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be