Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2017, 20:03   #5321
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Verder vertelde Davis dat het vermeende accoord niets anders is als een intententieverklaring. Zonder handelsaccord gaan de eerdere beloften gewoon de prullenbak in.😂

Gooi ze er gewoon uit en wij nemen gewoon onze verliezen. Laat ze gewoon binnen de WTO maar aanmodderen met bijvoorbeeld Trump en cohorten.
Best wel lachen dan.
Dat is natuurlijk gewoon maar pluimen opzetten en stoer doen voor binnenlands Brits gebruik.

Inderdaad zal het VK de "brexit-factuur" niet betalen als er geen akkoord komt.
Vanzelfsprekend niet.

Groot-Brittanie zal dan,in de praktijk,een grote veelvoud daarvan betalen.....

De EU zal op de langere termijn niet verliezen ,het VK dreigt zelfs zijn staatkundige integriteit te verliezen......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:05   #5322
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

https://www.flandersinvestmentandtra...nkrijk/cijfers

We (Vlaanderen hoofdzakelijk) exporteert toch in totaal een 28 miljard naar UK en we we importeren slechts 14 miljard. Dat zijn toch wel centen en arbeidsplaatsen. Aan een handelsoorlog oorlog heeft niemand iets en zeker Vlaanderen, Nederland of de EU in zijn geheel niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:35   #5323
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.flandersinvestmentandtra...nkrijk/cijfers

We (Vlaanderen hoofdzakelijk) exporteert toch in totaal een 28 miljard naar UK en we we importeren slechts 14 miljard. Dat zijn toch wel centen en arbeidsplaatsen. Aan een handelsoorlog oorlog heeft niemand iets en zeker Vlaanderen, Nederland of de EU in zijn geheel niet.
Ook Nederland is een grote handelspartner van de UK. Maar de handel voor de gehele EU met de UK bedraagt maar rond de 7% terwijl de EU voor de UK >40% is.

Verder verandert er onder de WTO regels niet extreem veel behalve dat ze moeten voldoen aan de EU regels plus de tarieven volgens de WTO.

En uw 28 miljard is echt niet in 1 keer weg. U wekt de indruk dat u wellicht een beetje aan "scaremongering" doet? Zonde, want via de WTO regels doen wij als EU al heel veel met andere landen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:41   #5324
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Ik wou er ook even aan herinneren dat die WTO beetje bij beetje onder druk komt te staan door kolossen als China en Trump-VS.

In essentie komt het er op neer dat "handel" verloopt volgens de wensen van de machtigste spelers.Die WTO kwam totnogtoe vrij goed overeen met de "wensen" van de tot voor kort enige overgebleven "supermacht",de VS..

Er zijn enkele veranderingetjes op het speelveld gaande......en zelfs de VS,of toch de huidge top,is geen voorstander meer van het redelijk vrije handelssysteem dat we zijn gaan gewoon worden de laatste kwart eeuw....

O wat gaan de eilandjes zich straks eenzaam en verlaten voelen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:44   #5325
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik wou er ook even aan herinneren dat die WTO beetje bij beetje onder druk komt te staan door kolossen als China en Trump-VS.

In essentie komt het er op neer dat "handel" verloopt volgens de wensen van de machtigste spelers.Die WTO kwam totnogtoe vrij goed overeen met de "wensen" van de tot voor kort enige overgebleven "supermacht",de VS..

Er zijn enkele veranderingetjes op het speelveld gaande......en zelfs de VS,of toch de huidge top,is geen voorstander meer van het redelijk vrije handelssysteem dat we zijn gaan gewoon worden de laatste kwart eeuw....

O wat gaan de eilandjes zich straks eenzaam en verlaten voelen.....
De UK zijn in dat geval probleemeigenaar geworden. Dat is hun democratische keuze, toch? Boeit mij niet zo veel meer dan. Wij als EU zijn ook een supermacht.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:45   #5326
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Eigenaardig genoeg blijft mijn export naar de UK stijgen, quasi een verdubbeling tegenover 2016. Ik ben geen voorstander voor een handelsoorlog met UK.
Mijn werkgever kan dit jaar ook al een aanzienlijke stijging van de export van toestellen (uit Korea) waarvan wij de grootste verdeler zijn in de EU,inboeken....

Alleen,dit kan onmogelijk "structureel" zijn,onze Britse klanten zijn bezig hun magazijn te vullen nu de prijsvorming nog enigszins overzichtelijk is.....

De rest van de "business" is eigenlijk al afgevlakt of dalende.....te duur....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:58   #5327
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ook Nederland is een grote handelspartner van de UK. Maar de handel voor de gehele EU met de UK bedraagt maar rond de 7% terwijl de EU voor de UK >40% is.

Verder verandert er onder de WTO regels niet extreem veel behalve dat ze moeten voldoen aan de EU regels plus de tarieven volgens de WTO.

En uw 28 miljard is echt niet in 1 keer weg. U wekt de indruk dat u wellicht een beetje aan "scaremongering" doet? Zonde, want via de WTO regels doen wij als EU al heel veel met andere landen.
Ik heb een KMO die een groot deel van zijn omzet in de export draait. Ge hebt geen idee hoe zwaar het knokken is om te vechten voor die procenten extra in een land. De kosten, de ontgoochelingen, jarenlange inspanningen. Ik hoor u graag speken in "wij" vorm. Zijt gij al met uw bakkes in de modder terechtgekomen na lange en dure inspanningen om de export op te krikken of te starten in een land, soms tientallen duizenden € verlies? Of denkt ge dat het gewoon is, hi ik ben Gipsy en heb een leuk product voor jullie. Wie doet die export denkt ge? Politiekers of monopoly spelers? Nee bedrijven die riskeren en investeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:59   #5328
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ook Nederland is een grote handelspartner van de UK. Maar de handel voor de gehele EU met de UK bedraagt maar rond de 7% terwijl de EU voor de UK >40% is.

Verder verandert er onder de WTO regels niet extreem veel behalve dat ze moeten voldoen aan de EU regels plus de tarieven volgens de WTO.

En uw 28 miljard is echt niet in 1 keer weg. U wekt de indruk dat u wellicht een beetje aan "scaremongering" doet? Zonde, want via de WTO regels doen wij als EU al heel veel met andere landen.
Met "scaremongering" bedoelde ik ook een vermeende handelsoorlog. 1 landje tegen 27? Best wel humor trouwens, hebben ze meer zichzelf mee dan de gehele EU. De verhouding is 40/7.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:01   #5329
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Inderdaad zal het VK de "brexit-factuur" niet betalen als er geen akkoord komt.
Vanzelfsprekend niet.

G.
Davis is just trying to fantasize some leverage for the negotiations.

Only the hardest Brexiteers would like Britain to implement such Rogue State manners.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:08   #5330
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een KMO die een groot deel van zijn omzet in de export draait. Ge hebt geen idee hoe zwaar het knokken is om te vechten voor die procenten extra in een land. De kosten, de ontgoochelingen, jarenlange inspanningen. Ik hoor u graag speken in "wij" vorm. Zijt gij al met uw bakkes in de modder terechtgekomen na lange en dure inspanningen om de export op te krikken of te starten in een land, soms tientallen duizenden € verlies? Of denkt ge dat het gewoon is, hi ik ben Gipsy en heb een leuk product voor jullie. Wie doet die export denkt ge? Politiekers of monopoly spelers? Nee bedrijven die riskeren en investeren.
Och och, alles komt ook goed onder de WTO regels. Dus maakt u zich niet zo druk.

De EU, dat zijn wij allen. U stemt toch ook voor het Europees parlement?

En de belangen voor de gehele EU zijn belangrkijker dan alleen Nederland, België, Denemarken en Ierland. Ik heb daar geen moeite mee, ook al kost dat mijn job.

En bovendien zijn ook menselijke principes als vrij verkeer van personen binnen de EU belangrijk, en die sociale context mis ik bij de UK.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:26   #5331
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Och och, alles komt ook goed onder de WTO regels. Dus maakt u zich niet zo druk.

De EU, dat zijn wij allen. U stemt toch ook voor het Europees parlement?

En de belangen voor de gehele EU zijn belangrkijker dan alleen Nederland, België, Denemarken en Ierland. Ik heb daar geen moeite mee, ook al kost dat mijn job.

En bovendien zijn ook menselijke principes als vrij verkeer van personen binnen de EU belangrijk, en die sociale context mis ik bij de UK.
Is dat zo? Ik stem uit gewoonte op liberalen, maar er bestaan feitelijk geen liberalen meer. Denkt ge nu echt dat ik zo naïef ben dat mijn stem iets uitmaakt?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:21   #5332
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
...Inderdaad zal het VK de "brexit-factuur" niet betalen als er geen akkoord komt.
Vanzelfsprekend niet....
'Londen zal EU-factuur niet betalen zonder handelsakkoord

Het Verenigd Koninkrijk zal niet zomaar 40 �* 45 miljard euro betalen om zijn rekeningen met de Europese Unie te vereffenen. Die betaling kan er enkel komen als er ook een handelsakkoord wordt gesloten. Dat heeft David Davis, de Britse minister die bevoegd is voor de brexit, vandaag verklaard aan de BBC. Davis stelde in het interview ook dat het vrijdag gesloten principeakkoord niet juridisch bindend is, waardoor het eerder als “intentieverklaring” geldt.'


-bron-

Begint dus al goed...
Maar was idd te verwachten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 08:25   #5333
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Is dat zo? Ik stem uit gewoonte op liberalen, maar er bestaan feitelijk geen liberalen meer. Denkt ge nu echt dat ik zo naïef ben dat mijn stem iets uitmaakt?
Denk het wel, anders waren er nu geen onderhandelingen. Men zal vrij verkeer van personen overboord gaan gooien en de belangen van de EU burgers in de UK gaan verkwanselen. Over acht jaar kunnen de Britten met een wetswijziging gewoon de drie miljoen EU burgers er uitknikkeren.

Hoorde dat veel EU burgers daar nu al worden weggepest. De UK, en dan met name de Engelsen, krijgen een beetje fascistoïde trekjes...☹

Maar ja de Engelsen waren ook de uitvinders van de concentratiekampen in de boerenoorlog in Zuid Afrika.
De nazi's perfectioneerden dit later.☹
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 08:33   #5334
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk het wel, anders waren er nu geen onderhandelingen. Men zal vrij verkeer van personen overboord gaan gooien en de belangen van de EU burgers in de UK gaan verkwanselen. Over acht jaar kunnen de Britten met een wetswijziging gewoon de drie miljoen EU burgers er uitknikkeren.

Hoorde dat veel EU burgers daar nu al worden weggepest. De UK, en dan met name de Engelsen, krijgen een beetje fascistoïde trekjes...☹

Maar ja de Engelsen waren ook de uitvinders van de concentratiekampen in de boerenoorlog in Zuid Afrika.
De nazi's perfectioneerden dit later.☹
Kleine correctie; acht jaar na datum uittreding.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 08:38   #5335
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'Londen zal EU-factuur niet betalen zonder handelsakkoord

Het Verenigd Koninkrijk zal niet zomaar 40 �* 45 miljard euro betalen om zijn rekeningen met de Europese Unie te vereffenen. Die betaling kan er enkel komen als er ook een handelsakkoord wordt gesloten. Dat heeft David Davis, de Britse minister die bevoegd is voor de brexit, vandaag verklaard aan de BBC. Davis stelde in het interview ook dat het vrijdag gesloten principeakkoord niet juridisch bindend is, waardoor het eerder als “intentieverklaring” geldt.'


-bron-

Begint dus al goed...
Maar was idd te verwachten.
De spelletjes met de EU beginnen weer. Laat ze maar een tijdje buiten de EU verblijven. Dan zien ze hoe duur ze worden voor de buitenwereld en hoeveel ze moeten inleveren om een een aantrekkelijk exportland te blijven.

Lijkt mij een mooie bezinningsperiode voor ze.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 10:39   #5336
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Laat ze maar eerst betalen, nadien kunnen we dan verder praten.
Dat zal hen in alle geval, hopelijk, wat afkoelen.
Op dat vlak hoop ik dat de EU haar been stijf houdt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 12:10   #5337
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Laat ze maar eerst betalen, nadien kunnen we dan verder praten.
Dat zal hen in alle geval, hopelijk, wat afkoelen.
Op dat vlak hoop ik dat de EU haar been stijf houdt.
🖒😁
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 12:40   #5338
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'Londen zal EU-factuur niet betalen zonder handelsakkoord

Het Verenigd Koninkrijk zal niet zomaar 40 �* 45 miljard euro betalen om zijn rekeningen met de Europese Unie te vereffenen. Die betaling kan er enkel komen als er ook een handelsakkoord wordt gesloten. Dat heeft David Davis, de Britse minister die bevoegd is voor de brexit, vandaag verklaard aan de BBC. Davis stelde in het interview ook dat het vrijdag gesloten principeakkoord niet juridisch bindend is, waardoor het eerder als “intentieverklaring” geldt.'


-bron-

Begint dus al goed...
Maar was idd te verwachten.
Het probleem is dat May geen enkele authoriteit heeft binnen haar partij. De EU is dus eigenlijk met een privé persoon (May) aan het onderhandelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 12:53   #5339
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ben best wel blij, eindelijk verlost van " the British Empire".
vette 2
eindelijk verlost van die dwarsliggers.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 13:17   #5340
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
vette 2
eindelijk verlost van die dwarsliggers.

exit=🇬🇧 😁
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be