Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2018, 19:29   #5601
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...
Het probleem dat zich binnen, én nog méér buiten het VK stelt is dat uitslag van een perfect democratisch referendum niet erkend wordt....
Ahum.... wie erkent het niet ?
Erger nog, er is nu zelfs al sprake om het nog eens over te doen.

Citaat:
...
Dat is nét zo met de uitslag van het Catalaans referendum.
Vergelijk geen appelen met peren hé.
Het ene was een wettig referendum, het andere niet.
Een hemelsgroot verschil me dunkt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 19:33   #5602
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 19:57   #5603
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum.... wie erkent het niet ?
Erger nog, er is nu zelfs al sprake om het nog eens over te doen.



Vergelijk geen appelen met peren hé.
Het ene was een wettig referendum, het andere niet.
Een hemelsgroot verschil me dunkt.
"Er is sprake van..." is lulkoek. Eerst zien en dan geloven. Idem met de uitslag van een tweede referendum over hetzelfde onderwerp.

Dat een grondwet waarvan Generaal Franco de grondlegger was geen bindend referendum toelaat is op zich ondemocratisch. Belgique is in datzelfde bedje ziek, maar dat is verklaarbaar als men weet dat Belgique zich op ondemocratische en gewelddadig separatische wijze afscheurde.... en wie daarna het handjevol mannen waren die de Belgische grondwet schreven.

Verhofstadt bedonderde zijn kiezers door hen te beloven het bindend referendum in de grondwet in te schrijven.... maar botste op het njet van Di Rupo. Dezelfde Di Rupo stelde, als partijvoorzitter van de PS, twee weken voor zijn njet, een (ongrondwettelijk) referendum voor over "het voortbestaan van België". Hij trok zijn referendumkeutel als de weerlicht terug in. NIET omdat de Belgische grondwet hem hinderde maar omdat hij niet zeker was van de uitslag. En omdat hij enkel steun kreeg van twee partijen die de uitslag NIET vreesden.

Zo weten we wat een bulshit dat gezever is over een wettig en een onwettig verklaard referendum.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 21:47   #5604
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
Dat is het nu net. Voor de club is het allemaal best en mag een harde brexit ook. Maar de Britten weten niet wat ze willen, waarna de voorstanders van de harde brexit de besluiteloosheid van de eigen regering aan de 27 toeschrijven.

Barnier zit bij manier van spreken al 2 jaar klaar om te noteren wat de Britten zelf willen. En ze komen er nu eindelijk toe iets voor te stellen, waarna David Davis en Boris Johnson 's anderendaags verschieten van wat ze zelf mee hebben beslist. Watr voor zotskappen zijn dat eigenlijk?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 22:16   #5605
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
Euh, het VK mag het afbollen.

Dan wordt het een gewoon derde land. De EU legt haar geen strobreed in de weg.

Het VK wilt echter een speciale regeling die "vrij verkeer van goederen en diensten" toelaat zonder "vrij verkeer van personen" en het houden aan de europese regels hieromtrent.

Zo werkt het niet he. Als jij zaken wilt doen met de Amerikanen ga je je ook moeten houden aan haar regels. Waarom zou het VK een uitzondering krijgen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 22:21   #5606
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
Ze mogen weg, zonder probleem. Maar zij willen alle voordelen die ze hadden zonder de (denkbeeldige) nadelen.

Dat is als een voetballer die uit de club stapt maar toch eist dat hij mee mag drinken als er een vat wordt gegeven, in de topmatchen toch nog mag meedoen en de premies mag blijven behouden. Pure waanzin.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 00:59   #5607
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...
Dat een grondwet waarvan Generaal Franco de grondlegger was geen bindend referendum toelaat is op zich ondemocratisch. Belgique is in datzelfde bedje ziek, ...
We leven nog altijd in een particratie, een vorm van een democratie.
Een bindend referendum is niet eigen aan een democratie.
Het kan, maar het moet niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 01:11   #5608
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
Die club heeft voordelen én nadelen.
Het is te nemen of te laten.

Europa legt hen nul-komma-nul extra verplichtingen op, ik weet niet waar je dat haalt hoor. Momenteel zitten de Britten nog altijd in de EU, dus die nadelen, of verplichtingen, daar gaan ze nog een tijdje mee moeten leren leven.
Anderzijds hebben ze ook nog altijd de voordelen.

Maar de Britten willen wél van al de nadelen af zijn, maar ook alle voordelen behouden.
Dat zijn pas maffiapraktijken als je het mij vraagt.
Het is het een, of het is het andere hé.

Enne, een 2de referendum ivm de Brexit, is wel net iets meer dan lul-koek.
https://www.google.be/search?source=....0.YKHzJWrqoFo

Ik zie het er eerlijk gezegd nog komen, want Engeland zit tot aan hun lippen in het water.... Heel hun regering is één grote puinhoop geworden.
Tenzij..... er een mirakel zou gebeuren, dat kan ook natuurlijk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 juli 2018 om 01:12.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 06:16   #5609
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie uit de club stapt heeft geen verplichtingen meer.
Wie een club onterechte verplichtingen opdringt omd?*t ze weg wil, met als doel haar zolang mogelijk te beletten om te vertrekken, dat noem ik maffiapraktijken.
Je moet uw regel eens toepassing op een scheiding... O, tiens, de Brexit is eigenlijk een vorm van scheiding...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 06:25   #5610
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Die club heeft voordelen én nadelen.
Het is te nemen of te laten.

Europa legt hen nul-komma-nul extra verplichtingen op, ik weet niet waar je dat haalt hoor. Momenteel zitten de Britten nog altijd in de EU, dus die nadelen, of verplichtingen, daar gaan ze nog een tijdje mee moeten leren leven.
Anderzijds hebben ze ook nog altijd de voordelen.

Maar de Britten willen wél van al de nadelen af zijn, maar ook alle voordelen behouden.
Dat zijn pas maffiapraktijken als je het mij vraagt.
Het is het een, of het is het andere hé.

Enne, een 2de referendum ivm de Brexit, is wel net iets meer dan lul-koek.
https://www.google.be/search?source=....0.YKHzJWrqoFo

Ik zie het er eerlijk gezegd nog komen, want Engeland zit tot aan hun lippen in het water.... Heel hun regering is één grote puinhoop geworden.
Tenzij..... er een mirakel zou gebeuren, dat kan ook natuurlijk.
En de torries zitten in Full Denial mode : zo geloven de Brexiteers in hun fractie nog altijd dat ze door May op te jagen de hard brexit kunnen verwezenlijken EN een schitterende deal met europa maken. Totale verdwazing, voortkomende uit navelstaarderij.
Die anal retentive, Jacob Rees-Mogg is daar het beste voorbeeld van.

En dan is er nog eentje buiten categorie : Boris Johnson. Die zijn enig objectief lijkt wel om May haar regering te doen vallen in de hoop dat hij dan premier kan worden. Alsof dat iets gaat oplossen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 08:08   #5611
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je moet uw regel eens toepassing op een scheiding... O, tiens, de Brexit is eigenlijk een vorm van scheiding...
Ik snap maar al te goed wat jou op je maag ligt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 08:18   #5612
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap maar al te goed wat jou op je maag ligt.
Er ligt dan ook niks op mijn maag. Ik ben al altijd voorstander geweest van de Brexit. hoe sneller, hoe liever.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 08:28   #5613
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Er ligt dan ook niks op mijn maag. Ik ben al altijd voorstander geweest van de Brexit. hoe sneller, hoe liever.
Inderdaad.

Nu, ik heb er niets op tegen dat het VK daarna terug komt aankloppen om er opnieuw bij te horen. Maar dan wel als volwaardig lid, zonder uitzonderingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 09:06   #5614
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad.

Nu, ik heb er niets op tegen dat het VK daarna terug komt aankloppen om er opnieuw bij te horen. Maar dan wel als volwaardig lid, zonder uitzonderingen.
Ik verwacht persoonlijk ook dat zij dan aanvaarden dat de EU veel meer is dan een louter economisch verbond. Anders is het best dat ze buiten blijven en eventueel lid worden van de EEE.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 09:22   #5615
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad.

Nu, ik heb er niets op tegen dat het VK daarna terug komt aankloppen om er opnieuw bij te horen. Maar dan wel als volwaardig lid, zonder uitzonderingen.
Inderdaad, maar daar moet dan wel minstens een periode van 10 jaar 'vagevuur' tegenover staan.

De EU is geen bus waar je kunt op- of afspringen naar gelieven.

Bovendien zou het nuttig zijn moesten ze daarvoor dan een referendum organiseren met een supermajority : 2/3 pro of ze blijven eruit.
Anders krijg je weer dezelfde problemen die we 40 jaar lang hebben mogen meemaken waarbij het UK bewust de boel verziekte in de EU en zich gedroeg als een molenblok om de hals van de andere leden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 juli 2018 om 09:22.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 09:40   #5616
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Inderdaad, maar daar moet dan wel minstens een periode van 10 jaar 'vagevuur' tegenover staan.

De EU is geen bus waar je kunt op- of afspringen naar gelieven.

Bovendien zou het nuttig zijn moesten ze daarvoor dan een referendum organiseren met een supermajority : 2/3 pro of ze blijven eruit.
Anders krijg je weer dezelfde problemen die we 40 jaar lang hebben mogen meemaken waarbij het UK bewust de boel verziekte in de EU en zich gedroeg als een molenblok om de hals van de andere leden.
Eens.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 10:10   #5617
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Er ligt dan ook niks op mijn maag. Ik ben al altijd voorstander geweest van de Brexit. hoe sneller, hoe liever.
in feite is dat een beetje het probleem van de EU, landen zoals UK kunnen decennia dwars liggen, uitzonderingsmaatregelen krijgen, regels aan hun laars lappen maar toch gewoon genieten van alle voordelen.

Blijkbaar begint bij een steeds groter deel van de Britse politiek het besef te komen dat die voordelen er wel degelijk zijn en dat ze toch nog altijd willen behouden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 10:27   #5618
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in feite is dat een beetje het probleem van de EU, landen zoals UK kunnen decennia dwars liggen, uitzonderingsmaatregelen krijgen, regels aan hun laars lappen maar toch gewoon genieten van alle voordelen.

Blijkbaar begint bij een steeds groter deel van de Britse politiek het besef te komen dat die voordelen er wel degelijk zijn en dat ze toch nog altijd willen behouden.
Niet alleen bij het VK is dat het geval...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 10:41   #5619
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet alleen bij het VK is dat het geval...
nope, nu zijn er enkele in het oosten die hetzelfde aan het doen zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2018, 10:57   #5620
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Er ligt dan ook niks op mijn maag. Ik ben al altijd voorstander geweest van de Brexit. hoe sneller, hoe liever.
Dan bent ge, in Europa, toch een grote uitzondering. Ik zie daar meer paniek, dan vreugde, over de Brexit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be