Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2016, 14:16   #61
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
lees trend daar staan ze met naam en toenaam
en de laatste heb ik al in mijn andere draden genoemd

bovenop mijn erelonen als vereffenaar had ik nog eens 50 procent van het gedeelte dat gered werd, ik lichtte deze opties na 5 jaar en moest geen euro betalen op de meerwaarde .

De meeste zaken hebben trouwens niet graag dat iedereen weet dat ze uit een sterfhuisconstructie komen
Hoe zou dat komen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:19   #62
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gelieve het vonnis hier eens letterlijk te citeren.
Dat was een gewone openstaande schuld van de rsz waarmee beslag werd gelegd en ik heb dat vonnis nooit gezien ,ik heb alleen de deurwaarder telefonisch aan de lijn gehad ,dan een mail naar mijn notaris gezonden,dan een mail naar het kantoor van de deurwaarder met kopie naar het bedrijf waar hij was en een copie naar de syndicus.

alles werd nog eens bevestigd per fax

U krijgt deze tekst op deze draad ,maar denk nu eens zelf na wat je zou doen nu je het uur 0 kent.

Je hebt nu allen de pap in de mond gekregen, wat doe je met deze kennis als jurist ??
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 juli 2016 om 14:30.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:27   #63
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Namen Noemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe zou dat komen?
Ze willen de eer aan zichzelf houden ,en niet toegeven dat ze feitelijk failliet waren (en in hun ogen gefaald)

Ze zullen zeker niet toegeven dat ze via mij zijn gepasseerd ,vandaar dat ze zonder problemen en morren mijn meerwaarde betalen na 5 jaar.

ze willen trouwens meestal sneller hun aandelen terug,gezien de meeste van deze zaken door de schuldvrije herstart met bedrijfskapitaal zeer veel winst maken.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:33   #64
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dat was een gewone openstaande schuld van de rsz waarmee beslag werd gelegd en ik heb dat vonnis nooit gezien ,ik heb alleen de deurwaarder telefonisch aan de lijn gehad ,dan een mail naar mijn notaris gezonden,dan een mail naar het kantoor van de deurwaarder met kopie naar het bedrijf waar hij was en een copie naar de syndicus.

alles werd nog eens bevestigd per fax

U krijgt deze tekst op deze draad ,maar denk nu eens zelf na wat je zou doen nu je het uur 0 kent.
Je kwam me al over als een "van horen zeggen" expert.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:49   #65
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Ze willen de eer aan zichzelf houden ,en niet toegeven dat ze feitelijk failliet waren (en in hun ogen gefaald)

Ze zullen zeker niet toegeven dat ze via mij zijn gepasseerd ,vandaar dat ze zonder problemen en morren mijn meerwaarde betalen na 5 jaar.

ze willen trouwens meestal sneller hun aandelen terug,gezien de meeste van deze zaken door de schuldvrije herstart met bedrijfskapitaal zeer veel winst maken.
Dat is volgens u allemaal legaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:54   #66
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard legaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is volgens u allemaal legaal?
Als je het juist doet ,en zeker met een brainstorm en bijzonder verslag dat iedereen tekent

JA !!
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:55   #67
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Als je het juist doet ,en zeker met een brainstorm en bijzonder verslag dat iedereen tekent

JA !!
Waarom ging die rechter die je veroordeelde, niet mee in uw verhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:57   #68
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

we gaan off topic ,ik heb je nu alles gegeven om het probleem met de deurwaarder zelf op te lossen .Hierbij nog de laatste bijkomende hint

De deurwaarder staat er om 10.00 UUR en de vereffening gaat in van het uur 0 en je bent nog niet in vereffening. Als je nu nog niet weet hoe je dan dit oplost dan ga je beter iets anders studeren dan recht.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 14:58   #69
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
we gaan off topic ,ik heb je nu alles gegeven om het probleem met de deurwaarder zelf op te lossen .Hierbij nog de laatste bijkomende hint

De deurwaarder staat er om 10.00 UUR en de vereffening gaat in van het uur 0 en je bent nog niet in vereffening. Als je nu nog niet weet hoe je dan dit oplost dan ga je beter iets anders studeren dan recht.
Het uur 0, bestaat dat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:00   #70
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
we gaan off topic ,ik heb je nu alles gegeven om het probleem met de deurwaarder zelf op te lossen .Hierbij nog de laatste bijkomende hint

De deurwaarder staat er om 10.00 UUR en de vereffening gaat in van het uur 0 en je bent nog niet in vereffening. Als je nu nog niet weet hoe je dan dit oplost dan ga je beter iets anders studeren dan recht.
Ik kan me de rechtszitting zo voorstellen. Een rechter die zeer feitelijke vragen stelt. Een beklaagde met een meerderwaardigheidscomplex die in raadsels spreekt en ontwijkende antwoorden geeft.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:01   #71
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Mooi eindelijk iemand die iets kent van vereffenen
Op het moment dat de deurwaarder beslag legde om 10.00 uur s morgens en de zaakvoerder mij belde (iedereen in BELGIE kende toen mijn telefoon nummer ) was de zaak


NIET FAILLIET

NIET IN VEREFFENING

EN WAS ER EEN UITVOERBAAR VONNIS

EN WAS ER EEN AFBETALINGSPLAN NIET GEVOLGD

EN HAD DE GELE BRIEF UITGEHANGEN

EN WAS ER GEBELD DE AVOND DAARVOOR OM ALSNOG GEDEELTELIJKE BETALING TE BEKOMEN.

gelukkig kende die man mijn telefoon nr op het moment dat men oplade.
Indien de zaak niet failliet was en ik er dus vanuit mag gaan dat er geen vonnis of arrest was dat het faillissement uitsprak, waarom verwijst u dan naar een arrest van het Hof van Cassatie dat een uitspraak doet over het beheer van de goederen van de gefailleerde?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:01   #72
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom ging die rechter die je veroordeelde, niet mee in uw verhaal?
Er was enorme commotie geweest gedurende 13 jaar in de pers en ze hadden alle wetten moeten wijzigen dus men was mij echt beu ,net zoals de meeste forums.

De rechter heeft nooit gezegd wat er verkeerd was aan mijn sterfhuisconstructie ,enkel dat het intuitief niet kon .

Ik ben veroordeeld met een eenvoudige schuldigverklaring ,dan moet men zijn vonnis niet motiveren en moet men dus niet aanduiden wat er onwettelijk aan is.

Dit is de reden waarom je de sterfhuisconstructie zoals ik het doe nog steeds de dag van vandaag kan doen.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:05   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
ONZIN

MODES TOLLENS

Moest dat zo zijn dan zou er totale rechtsonzekerheid zijn over het ogenblik van het onstaan van de samenloop (art 7 en art 8 Hyp Wet). Daarom dat het
faillissement ingaat vanaf het uur 0 van de dag van faillissementsvonnis.

Cass 19 oktober 1987.


Dit uur 0 geld ook voor vereffeningen en was het KEY ellement waarop ik de deurwaarder kon stoppen en verplichten alles terug uit te laden en terug op zijn plaats te zetten.

Het was het belangrijkste element in mijn combinatorics ,dus nu heb je al 1 hint hoe ik het deed.

EN HIJ KON TOVEREN , TOVEREN (liedje van Herman van Veen)

je geraakt allen stilaan in mijn CANNAE gelijk je bezig bent.
Het voordeel van een forum is dat je kunt blijven zeveren en de grootste onzin aankondigen. Bewijzen hoeven niet, rond de pot draaien des te meer, en het heel verhaal vertellen al zeker niet.

Je kent niet eens het verschil tussen het ontstaan van een juridisch feit en het toepasbaar maken van de gevolgen van dat juridisch feit. Hierdoor zie je niet eens de interne tegenstrijdigheid in artikel 489 bis, 4° SwB en artikel 9 van de wet op faillissementen indien jouw 'interpretatie' gevolgd zou worden.

Ik hoop dat je weet dat Scipio Hannibal tijdens de slag bij Zama versloeg met een eigen variante op de Cannae-taktiek.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:07   #74
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Uur O

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Indien de zaak niet failliet was en ik er dus vanuit mag gaan dat er geen vonnis of arrest was dat het faillissement uitsprak, waarom verwijst u dan naar een arrest van het Hof van Cassatie dat een uitspraak doet over het beheer van de goederen van de gefailleerde?
Omdat dit arrest in mijn database staat als het uur 0 vermeld in het arrest
als ik mij zou vergist hebben dan heb kje ook
TPR 96 3 984
Mons 18 maart 1988
Antwerpen 13 maart 1989
BRUSSEL 1 oktober 1985
BRUSSEL 8 januari 1991

MODUS TOLLENS

wat als uur 0 niet zou zijn ,wanneer gaat dan de samenloop wel in ?? Ik denk dan aan betalingen naar bevriende partijen op de dag van het vonnis ??

ZIE OPTIMA BANK
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:09   #75
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Scipio Zama

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
versloeg met een eigen variante op de Cannae-taktiek.
Inderdaad ,misschien een voorbeeld van een koekje eigen deeg voor mijn geschiedenis draad.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:09   #76
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Er was enorme commotie geweest gedurende 13 jaar in de pers en ze hadden alle wetten moeten wijzigen dus men was mij echt beu ,net zoals de meeste forums.

De rechter heeft nooit gezegd wat er verkeerd was aan mijn sterfhuisconstructie ,enkel dat het intuitief niet kon .

Ik ben veroordeeld met een eenvoudige schuldigverklaring ,dan moet men zijn vonnis niet motiveren en moet men dus niet aanduiden wat er onwettelijk aan is.

Dit is de reden waarom je de sterfhuisconstructie zoals ik het doe nog steeds de dag van vandaag kan doen.
Waarom ben je niet in beroep gegaan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:10   #77
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Er was enorme commotie geweest gedurende 13 jaar in de pers en ze hadden alle wetten moeten wijzigen dus men was mij echt beu ,net zoals de meeste forums.

De rechter heeft nooit gezegd wat er verkeerd was aan mijn sterfhuisconstructie ,enkel dat het intuitief niet kon .

Ik ben veroordeeld met een eenvoudige schuldigverklaring ,dan moet men zijn vonnis niet motiveren en moet men dus niet aanduiden wat er onwettelijk aan is.

Dit is de reden waarom je de sterfhuisconstructie zoals ik het doe nog steeds de dag van vandaag kan doen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:10   #78
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

OFF TOPIC WEER
Is er nu niemand die weet hoe ik het deed met de gegeven van uur 0
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:13   #79
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Om het kort te zeggen creëert de vereffening een samenloop gelijkaardig aan dievan het faillissement waardoorde wederzijdse rechten van de schuldeisers wier vordering is ontstaan vóór de invereffeningstelling, op onherroepelijke wijze worden vastgesteld. Het gelijkheidbeginsel zoals opgenomen in art. 190 W. Venn. verhinderd een gewone schuldeiser dan uit te voeren voor zover daardoor de rechten van de andere schuldeisers worden geschaad (Cass. 24 maart 1977, Arr.Cass. 1977, 802; Cass. 23 januari 1992, RW 1992-93, 1085, noot G. Van Haegenborgh; Cass. 4 januari 2001, DAOR 2001, 283, noot R. Tas; E. Dirix en R. De Corte, Zekerheidsrechten, Antwerpen, Kluwer, 1999, p. 64-66, nr. 75).

Er onstaat dus een gelijkaardige situatie als in het kader van een faillissement waar het verbod voor samenlopende schuldeisers om nog individuele daden van tenuitvoerlegging te stellen, in de wet is ingeschreven (art. 24-26 Faill.W.). In casu waarschijnlijk de oplading.

Doch dit geldt enkel indien er afbreuk wordt gedaan aan het gelijkheidsbeginsel zodat dit in alle waarschijnlijkheid een Pyrrusoverwinning is.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:14   #80
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom ben je niet in beroep gegaan?
Had geen effectieve gevangenis gekregen en was op dat moment goed bezig met Balanced score cards en iso 9001.

En achteraf heeft cassatie gezegd dat deficitaire vereffeningen geen fraude was. Dus ik zou nog een nieuw proces kunnen eisen ,maar heb dit voorlopig niet nodig.

Ik kom verder met het feit dat de fout niet is gevonden en met dit cassatie arrest.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be