Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2019, 00:11   #21
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Linksen hebben idd altijd gelijk.
Tenzij ze geen gelijk hebben.
Dan hebben ze ongelijk.
Ik daarentegen heb altijd gelijk.
Zelfs wanneer het tegendeel bewezen wordt, heb ik nog gelijk.
Ik ben niet links.
Dus linksen hebben altijd ongelijk.
En daardoor geldt: Duupje heeft het altijd bij het rechte eind!
Graag gedaan.
Ik heb zo den indruk dat Duupje een vrouw is....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 februari 2019 om 00:12.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 11:22   #22
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kaloten kijken naar de samenleving door geschriften uit de tijd dat de aarde plat was, maar er wel brood en vis vermenigvuldigd kon worden.

Een nuttige vaardigheid die we jammer genoeg zijn kwijtgeraakt doorheen de jaren.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 12:33   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Wat is links? Wat is rechts? Wat is progressief? Wat is conservatief? Ik laat mezelf niet graag in een hokje plaatsen.


Ik geef 2 voorbeelden

Ik vind mezelf progressief op het vlak van klimaat. Ik ijver immers voor kernenergie in combo met hernieuwbaar. Door Kristof Calvo en consoorten word ik hierdoor in het conservatieve hokje geplaatst.

Ik vind mezelf progressief op het vlak van onderwijs. Ik ijver immers voor een grotere focus op exceleren, ipv de huidige gang van zaken waarbij middelmatigheid actief gepromoot wordt. Door SP.A en CD&V word ik hierdoor in het conservatieve hoekje geduwd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 12:40   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is links? Wat is rechts? Wat is progressief? Wat is conservatief? Ik laat mezelf niet graag in een hokje plaatsen.


Ik geef 2 voorbeelden

Ik vind mezelf progressief op het vlak van klimaat. Ik ijver immers voor kernenergie in combo met hernieuwbaar. Door Kristof Calvo en consoorten word ik hierdoor in het conservatieve hokje geplaatst.

Ik vind mezelf progressief op het vlak van onderwijs. Ik ijver immers voor een grotere focus op exceleren, ipv de huidige gang van zaken waarbij middelmatigheid actief gepromoot wordt. Door SP.A en CD&V word ik hierdoor in het conservatieve hoekje geduwd.

Het zijn niet de politieke partijen die bepalen wat links of rechts is hoor, het is de ideologie die dat bepaalt.

Politieke partijen kronkelen zich in allerlei bochten om toch maar in een bepaalde hoek (spa) of toch maar in het midden gepositioneerd te zijn CD&V) maar zij bevinden zichzelf al lang niet meer waar zij zich zouden willen bevinden. Zoals te zien is betalen ze dit soort gedrag vroeg of laat met electorale nederlagen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 16:18   #25
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Linksen hebben nu eenmaal een soort abnormale hersenkronkel waardoor het hen onmogelijk is de keiharde realiteit te aanvaarden dat de mensen nu eenmaal niet allemaal gelijk zijn. De ene is meer begaafd dan de andere en dat mag niet alleen openlijk erkend worden maar de consequenties ervan willen ze ook niet aanvaarden. Namelijk dat uitgerekend daardoor de ene het financieel verder zal schoppen dan de andere. Linksen kunnen dat blijkbaar niet pruimen en willen, onder het mom van "rechtvaardigheid", aan de samenleving dwang opleggen en er een soort robotachtige commie-maatschappij van maken.
Linksen aanvaarden enkel dat linksen het verder schoppen. Zij wanen zich aan de top van de ladder vermits ze denken een universele waarheid te verkondigen die vastgebeiteld liggen in universele rechten van de mens.
Het lijkt eigenlijk een beetje op een grote religieuze secte die zich blind staren op hun eigen verzinsels.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 04:52   #26
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Amazon will pay $0 in taxes on $11,200,000,000 in profit for 2018
Je zou voor minder wat linkser beginnen denken.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:36   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Linksen hebben niet steeds gelijk. Maar hun intenties zijn wel altijd goed.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be