Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2019, 22:28   #1
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard oNze generatie wordt verweten dat we het verknoeid hebben.

Onze generatie krijgt de blaam.

Misschien moeten die snotneuzen eens met op de harde realiteit geconfronteerd worden.

Wij speelde buiten, dikwijls met wat we vonden. Een boog maakte we zelf wel van een tak en een koortje.

Onze melk, spuitwater of frisdrank, voor zo ver we die ter beschikking hadden, kwam uit glazen flessen waar statiegeld voor betaald werd.

Wij hadden geen GSM's, computers en geen dure merkkledij die van god weet waar met schepen aangevoerd werd.

Wij werden niet om de haverklap met de auto naar school of naar de voetbal gebracht.

Wij hadden geen brommer op ons 16 jaar.

Bij de meeste onder ons hadden ze thuis zelfs niet eens een auto en diegene die er wel een hadden daar hadden ze er hooguit één per gezin.

Het waren zelfs al uitzonderingen die thuis een TV hadden.

Wij reden met de fiets, geen elektrische hé, nee een gewone met alleen maar trappers en zelfs zonder Vitesse en namen ons vriendin mee op de buis of achterop de portbagage, maar dat mag al een hele tijd niet meer want oeioeioeioeioei, dat is gevaarlijk hoor. Ja,... daar zijn er zeker al veel doden mee gevallen hé.

Maar wij zijn de generatie die de wereld verknoeid hebben hoor.

Schud die bende rotjongen nu is eindelijk eens wakker!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 14 februari 2019 om 22:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 22:39   #2
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Bompa is aan het zagen. T'zal aan zijn leeftijd liggen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 22:39   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wat je nu komt te vertellen, dat was de vorige-vorige generatie ter info.
Zo'n jaar of 40...50 jaar geleden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 23:08   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Tot op bepaalde hoogte kan ik Garry toch geen ongelijk geven bij zijn schrijven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 23:11   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Bompa is aan het zagen. T'zal aan zijn leeftijd liggen.
Tjiens, ik dacht dat de jeugd aan ‘t zagen was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 23:42   #6
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat je nu komt te vertellen, dat was de vorige-vorige generatie ter info.
Zo'n jaar of 40...50 jaar geleden.

Inderdaad. Meer dan vijftig jaar zelfs. En onze ouders waren zo naief dat ze ons naar een college stuurden. De zogezegde bevoordeelden want de grote hoop ging op zijn veertien werken. En degenen die het beter hadden; gewoonlijk omdat ze thuis niet met veel kinderen waren; waren in die colleges de verdorven jongeren. Omdat de ouders met zekerheid niet godsdienstig waren. De wijntak moest zoveel mogelijk druiven dragen.
En uitzonderingen mochten een diploma hoger middelbaar behalen.
En als ze zich wilden afzonderen om te studeren was dat in hun slaapkamer zonder enige verwarming met een heel dikke vest aan. Auto's waren er toen nog niet. In de steden wel een paar maar niet in een dorp.
Een gezin met een fiets behoorde bij de betere burgerij.
En op het platteland was er ook nog het boerenknecht spelen na de schooluren. En bonen gaan plukken bij de grotere boeren. Of de bezinkputten bij de koeien of eigen WC uitberen in vaten.
Moet ik verder gaan? En op mijn kamer heb ik gestudeerd met een petrollamp want niet ieder huis had toen al elektriciteit.
Mijn eerste fiets kreeg ik toen ik vijftien was om de kosten van het openbaar vervoer te besparen.
Ja; dat waren nog eens tijden!
Daarom heb ik schrik dat de toen heersende mentaliteit zal terug komen.
Behandeld worden als pseudo-gangster door abnormalen die de vurige tongen hadden ontvangen en dit omdat je als hoerenzoon nooit een goede christelijke opvoeding kan krijgen of kon krijgen. Stinkende vooroordelen dus!
Nee; voor mij hoeven die tijden niet meer terug te komen.
En nu lees ik weer in de dagbladen hoeveel van die abnormalen er weer zijn boven gekomen in Amerika en Duitsland.
En dan denk ik als verontschuldiging dat men als normale mens nooit voor paster kan gaan.
Een mens is niet gemaakt om alleen te leven. En van abnormale "einzelgangers" moet je niks goed verwachten. Hoogstens eigenaardigheden.
Asociaal moet je zijn of je houdt het gewoon niet vol.
Maar goed. Dat is hun probleem dan maar.
Mogelijk zijn er ook goede geweest. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Maar.....ik heb er geen enkele gekend.
Maar ze waren ook te beklagen hoor. De fustraties hoopten zich op bij dat volkje. Soit! Zand er over. Ik hoop alleen dat die smurrie niet terug komt.
Er staat reeds andere op de wachtlijst. Beteren zal het dus niet.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 23:43   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Inderdaad. Meer dan vijftig jaar zelfs. En onze ouders waren zo naief dat ze ons naar een college stuurden. De zogezegde bevoordeelden want de grote hoop ging op zijn veertien werken. En degenen die het beter hadden; gewoonlijk omdat ze thuis niet met veel kinderen waren; waren in die colleges de verdorven jongeren. Omdat de ouders met zekerheid niet godsdienstig waren. De wijntak moest zoveel mogelijk druiven dragen.
En uitzonderingen mochten een diploma hoger middelbaar behalen.
En als ze zich wilden afzonderen om te studeren was dat in hun slaapkamer zonder enige verwarming met een heel dikke vest aan. Auto's waren er toen nog niet. In de steden wel een paar maar niet in een dorp.
Een gezin met een fiets behoorde bij de betere burgerij.
En op het platteland was er ook nog het boerenknecht spelen na de schooluren. En bonen gaan plukken bij de grotere boeren. Of de bezinkputten bij de koeien of eigen WC uitberen in vaten.
Moet ik verder gaan? En op mijn kamer heb ik gestudeerd met een petrollamp want niet ieder huis had toen al elektriciteit.
Mijn eerste fiets kreeg ik toen ik vijftien was om de kosten van het openbaar vervoer te besparen.
Ja; dat waren nog eens tijden!
Daarom heb ik schrik dat de toen heersende mentaliteit zal terug komen.
Behandeld worden als pseudo-gangster door abnormalen die de vurige tongen hadden ontvangen en dit omdat je als hoerenzoon nooit een goede christelijke opvoeding kan krijgen of kon krijgen. Stinkende vooroordelen dus!
Nee; voor mij hoeven die tijden niet meer terug te komen.
En nu lees ik weer in de dagbladen hoeveel van die abnormalen er weer zijn boven gekomen in Amerika en Duitsland.
En dan denk ik als verontschuldiging dat men als normale mens nooit voor paster kan gaan.
Een mens is niet gemaakt om alleen te leven. En van abnormale "einzelgangers" moet je niks goed verwachten. Hoogstens eigenaardigheden.
Asociaal moet je zijn of je houdt het gewoon niet vol.
Maar goed. Dat is hun probleem dan maar.
Mogelijk zijn er ook goede geweest. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Maar.....ik heb er geen enkele gekend.
Maar ze waren ook te beklagen hoor. De fustraties hoopten zich op bij dat volkje. Soit! Zand er over. Ik hoop alleen dat die smurrie niet terug komt.
Er staat reeds andere op de wachtlijst. Beteren zal het dus niet.
Hoe bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 23:52   #8
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe bedoel je?

Toch heel simpel! Ik hoef geen enkele godsdienst te kennen die geen tekenen vertoont van de barmhartige Samaritaan. Het staat in hun Testamenten en als ze er niet kunnen naar handelen heb ik voor mezelf die winkel buitengesmeten.
Dat geestengedoe veroorzaakt alleen maar problemen voor de mensen. En vooral veel vroegtijdige doden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:28   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Onze generatie krijgt de blaam.

Misschien moeten die snotneuzen eens met op de harde realiteit geconfronteerd worden.

Wij speelde buiten, dikwijls met wat we vonden. Een boog maakte we zelf wel van een tak en een koortje.

Onze melk, spuitwater of frisdrank, voor zo ver we die ter beschikking hadden, kwam uit glazen flessen waar statiegeld voor betaald werd.

Wij hadden geen GSM's, computers en geen dure merkkledij die van god weet waar met schepen aangevoerd werd.

Wij werden niet om de haverklap met de auto naar school of naar de voetbal gebracht.

Wij hadden geen brommer op ons 16 jaar.

Bij de meeste onder ons hadden ze thuis zelfs niet eens een auto en diegene die er wel een hadden daar hadden ze er hooguit één per gezin.

Het waren zelfs al uitzonderingen die thuis een TV hadden.

Wij reden met de fiets, geen elektrische hé, nee een gewone met alleen maar trappers en zelfs zonder Vitesse en namen ons vriendin mee op de buis of achterop de portbagage, maar dat mag al een hele tijd niet meer want oeioeioeioeioei, dat is gevaarlijk hoor. Ja,... daar zijn er zeker al veel doden mee gevallen hé.

Maar wij zijn de generatie die de wereld verknoeid hebben hoor.

Schud die bende rotjongen nu is eindelijk eens wakker!!!!!
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:46   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Je bedoelt waarschijnlijk dat politici en bazen van bedrijven ze hier binnenhaalden.
De mijnen, scheepswerven en metaalsector hadden ze nodig.
Alle sectoren die hier verdwenen zijn omdat je geliefde bazen toen, net zoals nu, naar goedkopere, minder sociale en corrupte oorden vertrokken.

Richt je pijlen dus liever niet op de mensen die gezorgd hebben voor jouw welvaart, maar op al die corrupte politici en bazen van bedrijven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:46   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Dat waren GASTarbeiders.
Jullie hebben ze hier gelaten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:48   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jullie generatie haalde vooral de migratie binnen 'omdat jullie t vuile werk niet meer wilden doen'.
Inderdaad.Nu willen we dat vuile werk terug liever zelf doen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 februari 2019 om 07:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:49   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat waren GASTarbeiders.
Jullie hebben ze hier gelaten.
Wat is het nu ? Kwamen die hier voor het vuile werk te doen of om hier wat in de hangmat te liggen ? Nu weet ik het ook niet meer
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:54   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is het nu ? Kwamen die hier voor het vuile werk te doen of om hier wat in de hangmat te liggen ? Nu weet ik het ook niet meer
Ze kamen voor het vuile werk te doen en liggen nu in de hangmat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:57   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk dat politici en bazen van bedrijven ze hier binnenhaalden.
De mijnen, scheepswerven en metaalsector hadden ze nodig.
Alle sectoren die hier verdwenen zijn omdat je geliefde bazen toen, net zoals nu, naar goedkopere, minder sociale en corrupte oorden vertrokken.

Richt je pijlen dus liever niet op de mensen die gezorgd hebben voor jouw welvaart, maar op al die corrupte politici en bazen van bedrijven.
dat zijn toch de politici die jullie verkozen en zijn blijven verkiezen niet?

ergo, uw generatie is verantwoordelijk voor de migratie, met alle gevolgen vandien.

alleen al daarom zou men alle pensioenen moeten intrekken om dit probleem te financieren.
mss ook euthanasie vanaf 70 verplichten met onmiddellijke ingang.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 08:05   #16
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Bompa is aan het zagen. T'zal aan zijn leeftijd liggen.
Bompa?
Bompa uit Vlaanderen?






https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rgen~a07f34d4/


Gerechtelijk onderzoek naar bewoner van huis met nazisymbolen in Keerbergen

heel normal hoor
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 15 februari 2019 om 08:07.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 08:13   #17
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Wie wat is begonnen doet allemaal niet meer terzake. Wat er moet gedaan worden, en dat dat door iedereen gedaan zal moeten worden, zal een ander paar zijn.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 09:18   #18
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wie wat is begonnen doet allemaal niet meer terzake. Wat er moet gedaan worden, en dat dat door iedereen gedaan zal moeten worden, zal een ander paar zijn.
Door iedereen? Wat zal iedereen weer het belangrijkste vinden?
Eigen zak verder vullen zeker! Straks liggen al die slimmerikken hier weer te zagen over migratie die toch boven hun hoofd zal beslist worden door anderen die rijkelijk hun zakken vullen maar ondertussen ons wel opzadelen met een maatschappij waarin democratie geen doelstelling meer is.
En ondertussen; als klap op de vuurpijl; maken we er hier maar een robbertje onderling vechten van. Dat is de democratie die sommigen beogen.
Dus begin er maar mee. De hardste roepers winnen wel het debat.
Maar bij mij moeten ze niet afkomen met te proberen mij een schuldgevoel aan te smeren. Ik heb niet gezorgd dat hier één vreemdeling asiel kreeg.
Ze aarden hier niet en bovendien zijn er ook racisten onder ons.
Dus vanaf het ontstaan van de problematiek heb ik gesteld dat men in de grote zandbak die sukkelaars uit oorlogsgebieden moeten worden opgevangen in beschermde enclaves. En geef ze daar eten. Of leer ze bovendien hoe ze zelf eten kunnen kweken. Maar dat brengt waarschijnlijk niet genoeg geld in de zakken van onze zakkenvullers.
Walgelijk! Wij hebben wapens om de halve wereld uit te roeien maar slagen er niet in om de echte rotzooi in te perken.
En terwijl de pope de Saoudi's gaat bezoeken tellen al die doden die blijven vallen niet mee want hij heeft waarschijnlijk zijn collectieschaal meegenomen. Eerst de belangrijke zaken zeker?
Nu er bijna geen volk meer in de kerk zit moet hij wel in het buitenland gaan schooien. Waar zit het geld?

Laatst gewijzigd door werkman : 15 februari 2019 om 09:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 09:27   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Onze generatie krijgt de blaam.

Misschien moeten die snotneuzen eens met op de harde realiteit geconfronteerd worden.

Wij speelde buiten, dikwijls met wat we vonden. Een boog maakte we zelf wel van een tak en een koortje.

Onze melk, spuitwater of frisdrank, voor zo ver we die ter beschikking hadden, kwam uit glazen flessen waar statiegeld voor betaald werd.

Wij hadden geen GSM's, computers en geen dure merkkledij die van god weet waar met schepen aangevoerd werd.

Wij werden niet om de haverklap met de auto naar school of naar de voetbal gebracht.

Wij hadden geen brommer op ons 16 jaar.

Bij de meeste onder ons hadden ze thuis zelfs niet eens een auto en diegene die er wel een hadden daar hadden ze er hooguit één per gezin.

Het waren zelfs al uitzonderingen die thuis een TV hadden.

Wij reden met de fiets, geen elektrische hé, nee een gewone met alleen maar trappers en zelfs zonder Vitesse en namen ons vriendin mee op de buis of achterop de portbagage, maar dat mag al een hele tijd niet meer want oeioeioeioeioei, dat is gevaarlijk hoor. Ja,... daar zijn er zeker al veel doden mee gevallen hé.

Maar wij zijn de generatie die de wereld verknoeid hebben hoor.

Schud die bende rotjongen nu is eindelijk eens wakker!!!!!
Over de meeste punten ben ik het eens.
Na WO II is de welstand te rap gekomen: in één generatie is onze maatschappij geweldig veranderd met alle gevolgen van dien.
Wat er het meest uitspringt: veel (niet allemaal!) kinderen zijn verwend en hebben geen RUGGEGRAAT. Ze vinden (bijna) alles normaal maar niet alles IS normaal. Zonder werken (en sparen) gaat het niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 09:30   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Er is geen bepaalde generatie die de schuld draagt, het is gewoon de mensheid in het algemeen die hier schuld aan heeft. Geld-en hebzucht, kortzichtigheid en meer van dat liggen aan de basis van de huidige situatie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be