Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Doet u uw werk graag?
Ik doe mijn werk graag en word daar goed voor betaald 11 55,00%
Ik doe mijn werk graag en word daar niet (zo) goed voor betaald 5 25,00%
Ik doe mijn werk niet graag maar word goed betaald 2 10,00%
Ik doe mijn werk niet graag en word daar niet goed voor betaald 2 10,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2018, 13:15   #221
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Alice in Wonderland, ik zit goed omdat het deeltijds werk in de lijn van m'n opleiding is.
En deeltijds werken is als moeder goed te doen met jonge kinderen.
Het plan met een evt volgend kind is om na max 6 mnd weer te werken.
Alice in Wonderland is slimmer dan jij denkt, maar inderdaad, met zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof en ouderschapsverlof, kun je natuurlijk met deeltijds werk en een man die niet werkt prima je gezin onderhouden!
Hopelijk vindt je man werk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 13:17   #222
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heb jij een diploma in het stellen van domme vragen? Of ben je echt zo afgunstig? Het blijft ongelofelijk... mensen die zelf wellicht veel of alles hebben maar een ander niets gunnen. Ik begrijp die mentaliteit echt niet. WTF.

Bv. Ook die witmenskes van mijn vorige werk: altijd 300.000 op hun bedrijfsrekening maar kunnen me niet correct uitbetalen of definitieve papieren opsturen.
Ja, haal die calimerohoed maar boven! Ik ken in ieder geval jouw mentaliteit, zielig doen zodra iemand een concrete vraag stelt en jij dan over mensen hun kleur beginnen, WTF.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 13:32   #223
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dus graag antwoorden in de poll.

Meer toelichting geven mag ook als u dat wenst.
Wie zijn werk aanvoelt als werk zal dat nooit graag doen. Wie zegt zijn werk graag te doen heeft waarschijnlijk een leuke bezigheid of een baantje in chocolade.
Ik denk niet dat er vele dak werkers hun werk niet zouden kunnen missen. Politici die kunnen blijven zitten tot hun 94 zonder problemen...die doen wat ze noemen Hun Werk graag. Aan jullie om de conclusie te trekken.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 13:44   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie zijn werk aanvoelt als werk zal dat nooit graag doen. Wie zegt zijn werk graag te doen heeft waarschijnlijk een leuke bezigheid of een baantje in chocolade.
Dat is juist. Gans de kunst is om een leuke bezigheid als "werk" kunnen te doen. Maar je moet natuurlijk wel sommige bezigheden leuk vinden die ook als werk in aanmerking kunnen komen.

Er zijn verschillende intellectuele jobs die daarvoor in aanmerking kunnen komen - maar het is even goed mogelijk dat diezelfde job door een andere als "echt werk" wordt gezien, wat hij doet om geld te verdienen, maar liever op het strand zou liggen. Niettemin is het zo dat er mensen zijn die het ook zouden doen als hobby.

Maar je hebt perfect gelijk dat verre van alle werk als een "leuke bezigheid" kan gezien worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 13:45   #225
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind de witmenskes vijandiger dan vroeger: ze lachen niet meer naar u in het voorbij gaan, soms gaat de neus al direct de lucht in en af en toe is het een regelrecht vijandige blik. Zo van: "wat doet gij hier?" Het is tegenwoordig oppassen waar ik kom.

Is het omdat de lonen veeeeeel trager stijgen dan de prijzen?
Nee, omdat er te veel problemen zijn met transmigranten en nieuwe asielzoekers uit Noord-west Azië.
Omdat er te veel allochtone burgers zijn die eisen dat wij hier gaan leven zoals zij het willen en weigeren zich aan te passen naar onze normen en waarden.

Ik ken zelfs immigranten van de 2de en 3de generatie die het gedrag van de allochtone medeburgers beu zijn.

Laatst nog een Turk die tegen een andere Turk zij dat hij zich moest aanpassen of oprotten naar zijn thuisland.
Beide hier geboren en getogen en ik stond er bij met een mond vol tanden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 14:48   #226
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alice in Wonderland is slimmer dan jij denkt, maar inderdaad, met zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof en ouderschapsverlof, kun je natuurlijk met deeltijds werk en een man die niet werkt prima je gezin onderhouden!
Hopelijk vindt je man werk.
Een gezin prima onderhouden met deeltijds loon, Alice in wonderland? In wat voor marginale wereld leef jij? Moest hij niet werken zou ik niet eens aan kinderen zijn begonnen. En nogmaals omdat begrijpend lezen niet je sterkste kant is: hij werkt 7/7, dat is meer dan voltijds.

Witmenskes zijn echt misgunnerkes. Maar ik tel alhmdlh mijn zegeningen waar we als gezin ook ons best voor hebben gedaan.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 14:53   #227
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het feit dat je er origine of geslacht bij sleurde was eigenaardig. Want dat heeft normaal gezien zo goed als geen invloed. Het is meestal een excuus om zich als slachtoffer kunnen voor te doen van 'racisme' of 'seksisme', terwijl er een veel evidenter oorzaak is.
Geen invloed? Met al de vriendjespolitiek heeft afkomst en geslacht zeker een invloed. Meer bij de allerhoogste postjes, minder bij normale jobs, dat wel.
Maar als de lokale bankdirecteur liever Jan, zoon van.... tewerk stelt, dan Yasin, dan moet je toegeven dat kansarmoede weldegelijk een feit is.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 14:55   #228
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wie werkt er nu 7/7???
De enige die ik ken die dat doet is mijn dealer.
Ze zijn alle dagen open. Zo eigenaardig is dat niet voor een eettent.

En hij doet zijn werk ook graag.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 30 september 2018 om 14:59.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 15:16   #229
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar als de lokale bankdirecteur liever Jan, zoon van.... tewerk stelt, dan Yasin, dan moet je toegeven dat kansarmoede weldegelijk een feit is.
Bankdirecteur is dan ook geen werk, he. Het is een privilege. En dat werkt wel degelijk in de andere richting ook. Als de bankdirecteur Youssef heet, dan denk ik dat Karel meer moeite zal hebben om een job te krijgen daar dan Mourad. Maar dat zijn dan in elk geval "dummy jobs" waar uw eigenlijke performantie van geen tel is, en wat ge nu doet of niet geen belang heeft. Het zijn "postjes" geen "jobs".

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2018 om 15:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 20:47   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alice in Wonderland is slimmer dan jij denkt, maar inderdaad, met zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof en ouderschapsverlof, kun je natuurlijk met deeltijds werk en een man die niet werkt prima je gezin onderhouden!
Hopelijk vindt je man werk.
Alice, vertelt u me eventjes wat er precies tegen is om beroep te doen op de stelsels die de overheid voorziet? Stelsels als zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 21:13   #231
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een gezin prima onderhouden met deeltijds loon, Alice in wonderland? In wat voor marginale wereld leef jij? Moest hij niet werken zou ik niet eens aan kinderen zijn begonnen. En nogmaals omdat begrijpend lezen niet je sterkste kant is: hij werkt 7/7, dat is meer dan voltijds.

Witmenskes zijn echt misgunnerkes. Maar ik tel alhmdlh mijn zegeningen waar we als gezin ook ons best voor hebben gedaan.
Dan moet je dringend leren jezelf zorgvuldig uit te drukken, want jij was hier niet duidelijk over, of je man werkt.
Daarom werd de vraag gesteld, maar je had het te druk met jammeren over witmensjes om zelf maar onmiddellijk een duidelijk antwoord te geven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2018, 21:13   #232
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alice, vertelt u me eventjes wat er precies tegen is om beroep te doen op de stelsels die de overheid voorziet? Stelsels als zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof...
Niets. Lezen wat er staat Jan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 07:23   #233
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan moet je dringend leren jezelf zorgvuldig uit te drukken, want jij was hier niet duidelijk over, of je man werkt.
Daarom werd de vraag gesteld, maar je had het te druk met jammeren over witmensjes om zelf maar onmiddellijk een duidelijk antwoord te geven.
Is dat belangrijk od har echtgenoot werkt of niet?
Het is veel belangrijker dat beide zich goed en gelukkig voelen.
En als hij wil werken, moet hij gewoon naar het interimkantoor op het begin de Italiëlei gaan, die hebben heel veel werk, zelfs voor ongeschoolden. En het is deftig betaald.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2018, 11:15   #234
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Is dat belangrijk od har echtgenoot werkt of niet?
Het is veel belangrijker dat beide zich goed en gelukkig voelen.
En als hij wil werken, moet hij gewoon naar het interimkantoor op het begin de Italiëlei gaan, die hebben heel veel werk, zelfs voor ongeschoolden. En het is deftig betaald.
Hij heeft werk blijkt nu, dus prima toch? Beter dan een uitkering lijkt me dat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be