Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Het begin van het einde of de redding van België?
Dit is de (voorlopige?) redding van België 9 28,13%
Dit betekent het begin van het einde van België 23 71,88%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 25 februari 2008, 11:39   #1
kroa
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 301
Standaard Het begin van het einde of de redding van België?

Betekent deze "staatshervorming" (valt af te wachten of ze iets oplevert voor de Vlamingen) net de redding van België voor x aantal jaar, of betekent dit het begin van het einde van België?
De redding in het opzicht van de Vlaamse en Waalse politiekers zijn tevreden, en de rust keert terug.
Met het begin van het einde kan je het in 2 aspecten zien:
-verdere ontmanteling van België
of
- staatshervorming is te klein en kiezers kiezen massaal voor N-VA, LDD en Vlaams belang bij volgende verkiezingen
kroa is offline  
Oud 25 februari 2008, 18:46   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

"Het staat in de sterren geschreven" dat B. gaat verdwijnen.
Ofwel iets vlugger (meer vanuit interne staatshervorming), ofwel iets trager (meer langs de verdamping langs boven, langs de EU) ...

De laatste verkiezingen en de dikke 7 maanden krisis hebben wel blootgelegd dat de geesten verdeeld zijn tussen Walen en Vlamingen. Ze begrijpen mekaar niet meer en ze willen mekaar zelfs niet meer begrijpen.
Toch gaan we dat laatste niet of weinig bemerken in een volgende verkiezingsuitslag. Want de niet-kommunautaire partijen nemen een aantal kommunautaire items op in hun programma's.
Trouwens, doen die niet-kommunautaire partijen dit te weinig naar de huidige tijdsgeest, dan zullen ze relatief meer stemmen zien verdwijnen naar NVA en naar het Blok. De juiste miks bepalen, met het oog op een goede uitslag bij de volgende verkiezingen, zal wenkbrauwen doen fronsen bij die partijen, wat zeg ik, angstdromen verwekken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 februari 2008, 18:49   #3
rainbox
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 401
Standaard

Vlaanderen met Brussel zal onafhankelijk na 2009 zijn. NVA,LDD en VB zullen de verkiezingen winnen. Ze zullen de franstaligers voor het einde van het land betalen.
rainbox is offline  
Oud 25 februari 2008, 18:51   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Vlaanderen met Brussel zal onafhankelijk na 2009 zijn. NVA,LDD en VB zullen de verkiezingen winnen. Ze zullen de franstaligers voor het einde van het land betalen.
Niet teveel hoop voor 2009 hebben. Men dacht ook dat 2007-2008 een sleuteljaar ging zijn. Zolang de Grote Drie (SP,CVP en PVV) een meederheid hebben zal er nooit iets veranderen.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 26 februari 2008, 02:55   #5
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Het einde is vorig jaar begonnen. Wat we nu zien gebeuren, is slechts een kleine stap verder in dezelfde richting.
De verkiezingen van 2009 worden een grote stap, zoals die van vorig jaar. Tenzij de conservatieven (Laken en co) iets vinden om de aandacht van het communautaire af te leiden.
forzaflandria is offline  
Oud 26 februari 2008, 08:39   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

het begin van het einde, het kartel zal wel barsten en NVA/LDD zouden eens samen met het VB volgend jaar een meerderheid kunnen hebben in het Vlaams Parlement.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 februari 2008, 08:58   #7
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het begin van het einde, het kartel zal wel barsten en NVA/LDD zouden eens samen met het VB volgend jaar een meerderheid kunnen hebben in het Vlaams Parlement.
Ik denk dat 2009 nog te vroeg is.
Evenwel zijn nu alle truuken van de belgische foor opgebruikt.
Stel dat de cd&v een klap krijgt , dan zal die jongere generatie daar haar plaats opeisen en Bëlgië in vraag stellen en wordt afscheid genomen van Schouppe, Den Haene, Eyskens, H. Van Rompuy...Le Terme
Bovendien moet BDW met NVA voor vlaamse onafhankelijkheid gaan ,aangezien hij steeds heeft gezegd binnen de wet te willen veranderen maar hij nu ondervonden heeft dat dit niet kan.
En bij de VLD moet ik het ook nog zien, zouden niet veel typische VLD-kiezers niet hun heil gaan zoeken bij LDD, vlaktaks v.b.
En vergeet niet , het slechte nieuws voor de politici zal blijven binnenstromen:
-miezerige wettelijke pensioenen voor een Mega-belasting
-belgen blijvend de hoogst belaste burgers ter wereld
-geen enkele overbodige instelling wordt afgeschaftrovincie, er is zelfs sprake van een overbodige "paritaire" senaat....
-het vreemdelingen-probleem...
...
Ik wacht een beetje op de eerste stemmenonderzoek, een beetje met weemoed denk ik aan de stemmenkampioen.
Maar ondertussen is daar ook al veel duidelijk, wie tegen de kar van SPA én VLD rijdt wordt ontslagen aan de VUB.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 26 februari 2008 om 09:12.
boerenverstand is offline  
Oud 26 februari 2008, 12:06   #8
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Het begint er naar uit te zien dat een aantal mensen op dit forum 100% gelijk hadden, terwijl ik dacht dat ze overdreven optimistisch waren: er komt geen belgische regering meer, enkel nog "voorlopige noodregeringen" tot het einde van dit land eindelijk aanbreekt.
lomeanor is offline  
Oud 26 februari 2008, 12:15   #9
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het begin van het einde, het kartel zal wel barsten en NVA/LDD zouden eens samen met het VB volgend jaar een meerderheid kunnen hebben in het Vlaams Parlement.
Als u daarvan overtuigt bent, wil ik best wel eens een weddenschap afsluiten.
Montalcino is offline  
Oud 26 februari 2008, 12:29   #10
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
dan zal die jongere generatie daar haar plaats opeisen en Bëlgië in vraag stellen en wordt afscheid genomen van Schouppe, Den Haene, Eyskens, H. Van Rompuy...Le Terme
En die jongere generatie is het zaad van die ouwe kadavers: Ch. Michel, B. Tobback, F. Vd. Bossche, F. De Gucht,...

Alles blijft hetzelfde. Alleen de toneelspelers veranderen.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 28 februari 2008, 15:05   #11
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Nog nooit waren de geesten voor Vlaamse onafhankelijkheid zo manifest aanwezig op het electorale schaakspel.
Nog nooit is het zo klaar en duidelijk geweest dat je in Vlaanderen enkele de verkiezingen kan winnen door forse Vlaamse ontvoogdingseisen voorop te stellen.
Dit zijn feiten.

Daartegenover staat het feit dat de behoudsgezinde Beligsch nationalisten met een verbazend gemak de verkiezingsuitslag naast zich neer hebben gelegd en hebben zij de sterkhouders van die Vlaamse ontvoogdingsstrijd gewoon met een kluitje in het riet gestuurd.
A/ 20% wordt in een cordon gestopt.
B/ 6% worden schatplichtig gemaakt en aldus geneutraliseeerd door een Belgicistische machtspartij
C/ Nog eens 6% wordt van het Vlaamse gedachtenepicentrum weggetrokken door plat populistisme

DWZ: 32% van de vlaamse radikalen wordt van de democratische aktie weggehouden.

Daarenboven is de macht van de Belgicistische media, het establishment met vakbonden voorop geenzinds verzwakt.
Erger nog: Door het feit dat "het Belgische nationalisme" zo'n grote groep tegenstanders op zulk een halucinant eenvoudige wijze van hun democratische mogelijkheden kunnen ontdoen en daarmee nog wegkomen ook zie ik geen enkele hindernis om datzelfde, en nog veel erger, te doen als het electorale volume van die groep flaminganten (waar ik toe behoor) zelfs nog significant stijgt.


Vlaanderen onafhankelijk?
Not yet boys, not yet...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:10   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Nog nooit waren de geesten voor Vlaamse onafhankelijkheid zo manifest aanwezig op het electorale schaakspel.
Nooit eerder was zelfs de lucht bezwangerd van het einde van Belgique.
Alleen al het opvallende gebrek aan peilingen de laatste maanden spreekt boekdelen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:12   #13
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nooit eerder was zelfs de lucht bezwangerd van het einde van Belgique.
Alleen al het opvallende gebrek aan peilingen de laatste maanden spreekt boekdelen.

Die peilingen worden wel gehouden, alleen gaat de uitslag naar de onderste schuif.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:13   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het begint er naar uit te zien dat een aantal mensen op dit forum 100% gelijk hadden, terwijl ik dacht dat ze overdreven optimistisch waren: er komt geen belgische regering meer, enkel nog "voorlopige noodregeringen" tot het einde van dit land eindelijk aanbreekt.
Als er nog een federale regering op poten geraakt zal het in alle geval de laatste zijn. Bovendien zal ze het geen vier jaar uitzingen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:16   #15
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Het begint er naar uit te zien dat een aantal mensen op dit forum 100% gelijk hadden, terwijl ik dacht dat ze overdreven optimistisch waren: er komt geen belgische regering meer, enkel nog "voorlopige noodregeringen" tot het einde van dit land eindelijk aanbreekt.
Heb ik al lang gezegd, er komt geen Belgische regering meer. En inderdaad ik werd ervoor uitgelachen.

Trouwens, de laatste keer dat ik nepotisme, het zoontje Tobback, hoorde praten zei die dat er voor 2009 geen federale regering komt. Welk wonder hij dan verwacht in 2009 dat alles gaat veranderen weet ik niet
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:23   #16
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daarenboven is de macht van de Belgicistische media, het establishment met vakbonden voorop geenzinds verzwakt.
Ik vind dat daar ook wat beweegt:
neem v.b. de Standaard-reeks rond de onderhandelingen
v.b. Van Eetvelt, die gewoon op de VRT mag zeggen dat het pensioen van een zelfstandige kleiner is dan een gezinshereniger.
v.b. op de zevende dag reclame voor Han-Solo , de eerste stand-up comedian racist (ik kan het trouwens aanraden)

Zelfs De Smet begint het moeilijk te krijgen.

En , ik denk , dat we niet veraf zijn van kritische documentaires rond v.b. de uitkeringstrekkerswereld, de werkloosheidsval,...tot hiertoe vakkundig uit de media gehouden door vakbond/SPA

Ik denk hierbij aan de bijzonder kritische kanttekeningen van diverse kommentatoren rond de politieke situatie.
boerenverstand is offline  
Oud 28 februari 2008, 16:29   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die peilingen worden wel gehouden, alleen gaat de uitslag naar de onderste schuif.

Dat spreekt dan niet alleen boekdelen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 28 februari 2008, 23:27   #18
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als er nog een federale regering op poten geraakt zal het in alle geval de laatste zijn. Bovendien zal ze het geen vier jaar uitzingen.
We leven in hoop
lomeanor is offline  
Oud 29 februari 2008, 02:14   #19
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat spreekt dan niet alleen boekdelen.
Inderdaad, de tijden zijn veranderd.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 29 februari 2008, 06:06   #20
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Evenwel zijn nu alle truuken van de belgische foor opgebruikt.
Dat zou ik niet durven zeggen, ze zijn bijzonder creatief en de Vlamingen slikken heel veel.
Wie had er trouwens ooit gedacht dat de dingen zo zouden verlopen na die 2 mislukte formatie pogingen.
Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt in Belgie.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 29 februari 2008 om 06:10.
Rizzz is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be