Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 14 juli 2004, 10:58   #41
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

Om nog maar te zwijgen van de "Europese kameraadschapsavond" die ze organiseren de avond voor de IJzerwake: een cantus waarop het kruim van Europees extreem-rechts verbroedert met de partijbonzen van het Vlaams Blok.

Het was onder meer door deze activiteit, vroeger door Voorpost georganiseerd op de avond voor de IJzerbedevaart, dat extreem-rechtsen in de jaren '90 naar Diksmuide kwamen afgezakt en de Vlaams-nationale plechtigheid in binnen- en buitenland een fascistische stempel kreeg.

Nu is hun "vriendschapsavond" het voorspel van hun feestje in Steenstrate. Ze doen maar.
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info
Clio is offline  
Oud 14 juli 2004, 11:15   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

De grootste vijand van de Vlaamse zaak zijn niet de belgicisten, maar wel al dat extreem-rechts gespuis waardoor de gewone Vlaming een afkeer krijgt van de eigen symbolen en identiteit. Het Vlaams Blok draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid!
Zeno! is offline  
Oud 14 juli 2004, 11:58   #43
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Om nog maar te zwijgen van de "Europese kameraadschapsavond" die ze organiseren de avond voor de IJzerwake: een cantus waarop het kruim van Europees extreem-rechts verbroedert met de partijbonzen van het Vlaams Blok.

Het was onder meer door deze activiteit, vroeger door Voorpost georganiseerd op de avond voor de IJzerbedevaart, dat extreem-rechtsen in de jaren '90 naar Diksmuide kwamen afgezakt en de Vlaams-nationale plechtigheid in binnen- en buitenland een fascistische stempel kreeg.

Nu is hun "vriendschapsavond" het voorspel van hun feestje in Steenstrate. Ze doen maar.
volgens mij is dat voorbij hoor, volgens uw logica zou er dan vorig jaar op de ijzerwake extreemrechtse groeperingen rondgelopen hebben. Dat was niet echt het geval.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline  
Oud 14 juli 2004, 12:06   #44
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
De grootste vijand van de Vlaamse zaak zijn niet de belgicisten, maar wel al dat extreem-rechts gespuis waardoor de gewone Vlaming een afkeer krijgt van de eigen symbolen en identiteit. Het Vlaams Blok draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid!
Daar ben ik dus meer dan van overtuigd.

Ik ken zelfs een concrete situatie die het absurde nadert:
gezin van 4 leden (ma, pa, zoon en dochter)
Zoon heeft een hele goede vriend.
Die vriend wordt lid van de N-VA.
Vriend is niet meer welkom ten huize X omdat hij vanaf dan als potentieel Hitler-aanhanger bestempeld wordt

Dit zegt natuurlijk meer over gezin X dan over de Vlaamse zaak, maar ik ben er van overtuigd dat het Blok er veel mee te maken heeft. Ik durf binnen Groen! ook niet te zeggen dat hier 4 Vlaamse vlaggen bij mijn thuis liggen (2-kleuren, waarvan 1 supergrote). Ze zouden me bezien als spion.


Daarom ben ik blij dat er zo organisaties als VL² bestaan. Die maken de Vlaamse vlaggen een zaak voor iedereen en niet enkel voor extreem-rechtse groeperingen.
DaBlacky is offline  
Oud 14 juli 2004, 12:52   #45
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
De grootste vijand van de Vlaamse zaak zijn niet de belgicisten, maar wel al dat extreem-rechts gespuis waardoor de gewone Vlaming een afkeer krijgt van de eigen symbolen en identiteit. Het Vlaams Blok draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid!
Een groot deel van dat gespuis moet van het Vlaams Blok al helemaal niks weten (de club van Eriksson, Combat 18, ....) maar worden wel telkens geassocieerd met het Blok omdat dat mooi uitkomt.

Van die mannen moet ik ook niks weten. Ik ben ooit eens indirect betrokken geweest in rellen met die kerels, wel, dat soort mannen kan beter terecht in de beestenhof om de aap uit te hangen.

Het Blok speelt daarin een zeer beperkte rol en als die er al is, vooral dan om te beletten dat die zotjes te ver gaan in hun onnozelheid en meelopers er van weg te houden.

Kijk maar eens in andere landen: daar is geen partij als het Vlaams Blok, maar zijn die groepen groter en gewelddadiger.
De Garde is offline  
Oud 14 juli 2004, 12:54   #46
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
De grootste vijand van de Vlaamse zaak zijn niet de belgicisten, maar wel al dat extreem-rechts gespuis waardoor de gewone Vlaming een afkeer krijgt van de eigen symbolen en identiteit. Het Vlaams Blok draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid!
Daar ben ik dus meer dan van overtuigd.

Ik ken zelfs een concrete situatie die het absurde nadert:
gezin van 4 leden (ma, pa, zoon en dochter)
Zoon heeft een hele goede vriend.
Die vriend wordt lid van de N-VA.
Vriend is niet meer welkom ten huize X omdat hij vanaf dan als potentieel Hitler-aanhanger bestempeld wordt

Dit zegt natuurlijk meer over gezin X dan over de Vlaamse zaak, maar ik ben er van overtuigd dat het Blok er veel mee te maken heeft. Ik durf binnen Groen! ook niet te zeggen dat hier 4 Vlaamse vlaggen bij mijn thuis liggen (2-kleuren, waarvan 1 supergrote). Ze zouden me bezien als spion.


Daarom ben ik blij dat er zo organisaties als VL² bestaan. Die maken de Vlaamse vlaggen een zaak voor iedereen en niet enkel voor extreem-rechtse groeperingen.
Dat eerste verhaal is natuurlijk zeer triestig en getuigt alleen maar van de bekrompenheid van dat gezin.

VL²: volledig akkoord.
De Garde is offline  
Oud 14 juli 2004, 13:02   #47
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Een groot deel van dat gespuis moet van het Vlaams Blok al helemaal niks weten (de club van Eriksson, Combat 18, ....) maar worden wel telkens geassocieerd met het Blok omdat dat mooi uitkom
Inderdaad. Het vlaams blok wordt in extreemrechtse kringen als veel te joods beschouwd (ondermeer de contacten tussen FDW en de joodse gemeenschap in Antwerpen). Dit toont eens te meer aan dat het Blok niet tot het extreemrechts, dat in ons land zogoed als onbestaande is, behoort.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be