Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2019, 13:19   #101
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ja maar voor dat klein beetje verwaterd gesijpel maak ik mij niet druk hoor. Het kleine beetje dat van het VB overgenomen wordt mag wat mij betreft best. Mijn probleem met het VB programma is eerder dat het op vele vlakken veel te slap is. De doctrine van "open grenzen, open blaffers" is er bijvoorbeeld niet in terug te vinden.
Ik spreek je niet tegen hoor, ik volg je redenering.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 15:56   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Valerie Van Peel bond de bel aan de kat met deze woorden die ik knipte en plakte uit DS van vandaag:



Van Grieken repliceerde:


Wel, als de Belangers van ons eens willen weten van welke kiezers de NVA niet moet hebben, dan zullen we het hen eens meedelen.

Ik ga beginnen met één categorie, om de dans te openen:
die blokkers die meesmuilend spreken over 'woestijnnegers' en 'bosnegers', echte racisten dus, wie waarlijk overtuigd zijn en het zo laten horen dat zij menen dat wie blank is omwille van die huidskleur superieur is aan andere gekleurde medemensen.

Laat maar horen, liefst een per een, van het ergste naar het minder erge.
Doet me een beetje denken aan die NVA papegaai (ben even zijn naam kwijt) die mensen bij wie hun geliefkoosde drug niet direct Alcohol is maar eerder een andere mindere schadelijke drug steevast losers en verslaafden noemt.
Dat zijn van die populisten die menen dat wie Alcohol zuipt superieur is aan wie iets anders gebruikt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2019 om 16:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 17:50   #103
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat cordon staat nog steeds stevig overeind.

Maar je weet toch wel dat redelijk wat punten & voorstellen van 't VB - in eerste instantie afgeschoten worden door de rechtgeaarde, niet-racistische partijen - achteraf schoorvoetend, onder andere bewoordingen, in 'n ander jasje gestoken, overgenomen worden door diezelfde moreel hoogstaande(re) lieden?
Noodgedwongen, omdat ze immers gelijk hadden/hebben.

Dat cordon heeft z'n nut bewezen, maar niet op de manier waarop 't bedoeld was.
Ben je zeker? Is dat cordon niet een bewijs dat water bij de wijn doen niet echt hoeft?
Ik stem niet VB net omdat ik weet dat anderen het doen. Net zoals er talloze op Groen gaan stemmen. SPa en CD&V hoeven geen stem. Die zijn niet nodig met Groen.
Waarom hebben die partijen mijn stem nodig? Een stem voor een partij hoeft niet een stem tegen een andere partij te zijn. In al het gewoel van vandaag kies ik er voor om mijn stem naar blauw te laten gaan. Omdat het zoals draaien aan een geluidsinstallatie is met wat meer treble, mid of bas.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 mei 2019 om 17:52.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 21:51   #104
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ben je zeker? Is dat cordon niet een bewijs dat water bij de wijn doen niet echt hoeft?
Ik stem niet VB net omdat ik weet dat anderen het doen. Net zoals er talloze op Groen gaan stemmen. SPa en CD&V hoeven geen stem. Die zijn niet nodig met Groen.
Waarom hebben die partijen mijn stem nodig? Een stem voor een partij hoeft niet een stem tegen een andere partij te zijn. In al het gewoel van vandaag kies ik er voor om mijn stem naar blauw te laten gaan. Omdat het zoals draaien aan een geluidsinstallatie is met wat meer treble, mid of bas.
Wel, ik stem niet blauw omdat ik weet dat mensen als jij & anderen blauw stemmen. Die hebben dus geen nood aan mijn stem.

Klinkt dat logisch?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 05:21   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wel, ik stem niet blauw omdat ik weet dat mensen als jij & anderen blauw stemmen. Die hebben dus geen nood aan mijn stem.

Klinkt dat logisch?
Inderdaad, dacht net hetzelfde. Logica van het achterste knoopsgat he.

Wat kan je doen met een stem ?
- stemmen voor wie je aan de macht wil zien (het "naieve" stemmen)
- strategisch stemmen om de kans te verhogen dat de coalitie van uw wensen aan de macht komt, of de coalitie van uw nachtmerries het moeilijk krijgt. Hiervoor moet je niet noodzakelijk stemmen op die die je het liefste aan de macht wil zien, maar op de zwakste partner die die coalitie mogelijk moet maken. Als die immers te zwak is, vermindert de kans dat die coalitie er zal komen, en geef je teveel de vrije loopbaan aan uw "kampioen" die wel eens een andere sterkere partner zou kunnen kiezen. Vooral vermijden van te stemmen op een partij die het gemakklijker zou maken om een coalitie van uw nachtmerries te realiseren. Ik denk dat Steben dat bedoelde, maar wat hij zegde was eigenaardig.
- stemmen om "een boodschap" te geven, ttz, een invloed te hebben op de journalistieke analyse die men zal maken over de uitslag, onafhankelijk van wie nu een coalitie zal vormen
- niet stemmen, maar daarvan is de betekenis onduidelijk.

Het systeem is zo gemaakt dat je eigenlijk geen manier hebt om te stemmen om de legitimiteit van het gebeuren te ondermijnen. Wat mijn wens was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2019 om 05:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 20:29   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
woorden die nog nooit over mijn lippen kwamen Schoof,
de reden waarom ik op 26 mei terug VB stem en niet meer NVA is de lamentabele staat van justitie en de haast complete straffeloosheid.

ik zal nog aanvullen om u voor te zijn : dat staat compleet los van het kleurtje van de dader, dat interesseert me niet.

en dat Jambon maar verder doet als m meent Geens uit de wind te moeten zetten ipv schaamtevol te zwijgen.

bonne chance verder.
N-VA heeft liever mensen zoals Gantman.


Citaat:
Gantman moest in 2000 ontslag nemen nadat hij in verdenking was gesteld voor witwassen en fiscale fraude, nadien ook voor misbruik van vertrouwen. Hij werd op 20 maart 2000 aangehouden op verdenking van mededaderschap aan bedrieglijke bankbreuk en zat ruim twee maanden in de cel. Hij verduisterde ca. 1,3 miljoen euro, hem van 1993 tot 1996 met cheques aan toonder overhandigd door de Israëlische Tsvi Vered-Rosenfeld, eigenaar van een rederij in moeilijkheden, ABC Containerline. Dat geld zou gebruikt worden als smeergeld om politici, meer bepaald van de toenmalige CVP, in het ABC-dossier gunstig te stemmen. De rederij ging uiteindelijk failliet.
Hij plaatste het geld op de Zwitserse bankrekening van zijn toenmalige schoonmoeder en gebruikte een deel ervan (250.000 euro) voor privé-uitgaven. Hij werd op 2 maart 2006 veroordeeld tot achttien maanden cel met uitstel voor misbruik van vertrouwen, witwaspraktijken en het onttrekken van gelden. https://nl.wikipedia.org/wiki/André_Gantman
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be