Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2014, 17:47   #361
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik geloof eerder Johan dan een ambtenaar.
Zo goed als allemaal Maddox - enkel een pestkopje op Politics.be doet maar alsof hij het niet geloofd.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 september 2014 om 17:49.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 20:06   #362
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik moet geloven dat jij zomaar ineens meer dan €200.000 hebt betaald aan de fiscus?

Jaakske gelooft niet dat ik zomaar ineens 200.000€ aan de fiscus heb betaald maar gelooft wel dat ik in 2007 'zomaar ineens' 400.000 van privé centen aan een bvba heb betaald.

Dit soort van logica kom je dus overal tegen in dit dossier.

De fiscus voert een belasting door gebaseerd op de woorden van boekhouder Ja* Ve***** (verklaring ambtenaar Ca*** Bo**** - Ciney) )en doet verdere geschreven en ondertekende verklaringen van diezelfde persoon af als 'onbetrouwbaar'..... ( ambtenaar Se**** Ba**** - fiscus Namen )

Als het de fiscus niet goed uitkomt zijn zelfs publicaties uit het staatsblad waardeloos.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 september 2014 om 20:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2014, 21:25   #363
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Mag ik jullie voorstellen.... ambtenaar 1.* ( deel 2)

Op 24-05-2012 heb ik het genoegen mogen smaken om ambtenaar Ca**** Bo**** in levende lijve te mogen ontmoeten. Neen, niet op afspraak, dat werkt niet. (geen enkele ambtenaar aanvaard een gesprek – dit kom ik nog vaak tegen).

Na een gesprek met inspecteur Er*** O** van de BBI te Brussel (wel bereid tot een gesprek ) leek het geraadzaam om terug te keren naar de bron om het verdwenen BTW– dossier van APM&ed bvba terug te vinden. We zijn nu twee jaar na februari 2010 en niemand weet waar het te vinden is...
Na enkele keren te zijn afgewimpeld stap ik gewoon met stoute schoenen naar de dienst Financiën – BTW – in Ciney. Ik ben vast van plan om ambtenaar Ca**** Bo***** te spreken te krijgen en maak alvast een document klaar met enkele vragen. Onnozel, ik weet het maar je moet met iets beginnen.
Tegelijkertijd plan ik een bezoek aan de dienst Impots et Recouvrement met hetzelfde doel,
informatie te weten komen waar het eigenlijk allemaal om draait. Daar aangekomen was Ca*** Bo**** nog op rondreis in de streek en ik richt met tot de dienst Impots et Recouvrement.
Inspecteur Er*** O*** heeft me meegegeven dat ze niet het recht hebben om die documenten te weigeren – recht op openbaarheid van bestuur..... ja juist....

Eerste woorden van de bediende.... ik kan u niet helpen, je moet een afspraak maken en dan pas kunnen we antwoorden op uw vragen.... na wat aandringen...krijg ik een verklaring mee ondertekent door de hoofdinspecteur JC De***** Ik heb geen toegang tot de documenten gezien ik in een juridisch geschil verwikkeld zit met de fiscus... (zie inzet 1)

Ondertussen is ambtenaar Ca**** Bo**** op de dienst gearriveerd. Ik daar naartoe met mijn documentje. Ze is natuurlijk verbaast me te zien en weigert vervolgens te antwoorden op elke vraag die ik stel. Deze vragen hebben betrekking op de bewuste BTW controle van 25-05 2008.
Het enige wat ik op papier los krijg is een verklaring dat het dossier niet meer de verantwoordelijkheid is van de BTW-controle Ciney. (zie inzet 2) Ja, dat wist ik ook al maar waar zijn ze NU verantwoordelijk voor de opvolging van het dossier? Geen antwoord...lippen stijf op elkaar. Gedurende het daaropvolgende gesprek onderbreek ik haar als ze voor de zoveelste keer boekhouder Ja* Ve**** laat opdraven als mijn boekhouder...

Ze lijkt niet echt onder de indruk als ik zeg dat mijn boekhouding werd verzorgd door boekhouder/bedrijfsrevisor Geert Duchateau uit Hasselt. Als ik blijf aandringen sluipt er wat twijfel in haar stugge houding. Uiteindelijk neemt ze met een grijns op het gezicht de telefoon en vraagt me het nummer van Geert Duchateau. Ik heb nog nooit zo snel iemand van kleur zien verschieten.
Ze wist er dus helemaal niks van... al haar correspondentie met de verkeerde personen....
Sorry, zegt ze... maar nu kan ik er niks meer aan veranderen....alles zit bij andere diensten.

Ze denkt even na en geeft me een waardevolle tip. Men wil me later pakken op de middelen die ik voor de overname in de zaak heb gestoken. Thuis gekomen neem ik kopieën van alle geldtransacties om de investeringen te verantwoorden en stap ermee naar J.M. Al******, de hoofdinspecteur te Namen die de opdracht heeft om er ons in te luizen. Die zijn mond valt ook op de grond.
Maar...maar.... waarom ben je niet vroeger met deze documenten naar ons toe gekomen????
De man was blijkbaar vergeten dat ze me nog nooit gecontacteerd hadden!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  V_CJDi_24-05-2012.JPG‎
Bekeken: 260
Grootte:  127,3 KB
ID: 95415  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  V_CABO_24-05-2012.jpg‎
Bekeken: 266
Grootte:  69,3 KB
ID: 95416  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2014, 16:07   #364
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Even tussendoor maar vers van de pers.

Zo gaat dat vandaag in België. Een ambtenaar stuurt een hoop brieven naar de verkeerde mensen en hoeven plots niks meer te bewijzen - het is vanaf nu aan jezelf om met bewijzen te komen om je vrij te pleiten.

Vervolgens moet je België plat lopen om te weten te komen waar het over gaat... vergeet info van onze overheid... je krijgt NIKS te weten.

Met puur geluk vindt je dan waar alles is samen gesmeten en onderzocht en vraagt om inlichtingen. Voor het gemak voeg je er het dossier nummer en PV nummer aan toe. Het antwoord is zoals je ziet heel uitgebreid. (zie inzet 1)

Nu, in dit geval is het niet echt erg. Op 4-5-2012 had ik reeds samen met ambtenaar Christian.JF.Jacquet (financiëntoren Brussel) ongeveer 30% van de fraude carrousel blootgelegd. Het ging toen al over meer dan 15 bedrijven van onze bende en een verduisterde som van bijna 2.000.000€.
Deze som is later door opgetrokken naar 6.000.000€ en achter de carrousel zaten meer dan 40 bedrijven. Er zijn toen een hele hoop documenten gekopieerd die ik enkele dagen later heb overhandigd aan de BBI van Brussel.
Ik denk dat ik nog veel van die documenten ergens liggen heb.... (zie inzet 2)

Goed om weten is dat ik al 2 jaar bezig ben om deze zaak,
...zonder onze overheid belachelijk te maken... te verduidelijken.
Zoals je aan het geposte antwoord kan zien is het vergeefse moeite.
Ik ben nu verplicht een 200 tal bestaande documenten aan mijn dossier toe te voegen. In het Nederlands ... in het Frans... en we blijven verder zeveren.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Mail19-09-2014-nn.JPG‎
Bekeken: 392
Grootte:  178,4 KB
ID: 95428  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  VisiteCr_J_4-05-2012.jpg‎
Bekeken: 281
Grootte:  235,3 KB
ID: 95429  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 04:58   #365
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En zo binnen 15 jaar, als alle documentatie verzameld is, en justitie klaar is om de zaak te gronde aan te pakken, is alles verjaard...

Of de advokaat van de tegenpartij komt aandraven dat een deel van de informatie verzameld is buiten het gerecht om (uw opgestuurde documenten) en dat het eigenlijk een procedurefout is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 18:46   #366
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En zo binnen 15 jaar, als alle documentatie verzameld is, en justitie klaar is om de zaak te gronde aan te pakken, is alles verjaard...

Of de advokaat van de tegenpartij komt aandraven dat een deel van de informatie verzameld is buiten het gerecht om (uw opgestuurde documenten) en dat het eigenlijk een procedurefout is.
Ik verwacht me aan alles wat ook maar denkbaar is. Ik ben ondertussen een ervaringsdeskundige.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 19:54   #367
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Nieuws pas vernomen....

Onze ambtenaar (hoofdinspecteur J.M. Al****** uit Namen ) die met zijn dossierke verpakt in een plastiek zakske rechter Cr***** uit Luik beloofde om tegen mij een strafklacht in te dienen is plots met pensioen......

Spijtig. Al één die voor zijn knoeiboel niet zal boeten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 19:54   #368
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 september 2014 om 19:54.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 23:27   #369
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

De zoveelste tussentijdse afrekening , enkel en alleen omdat een paar ambtenaren weigerden om hun werk op een correcte manier uit te voeren.

En dan zou volgens onze overheid de burger dit allemaal zelf moeten betalen ook als hij recht in zijn schoenen staat.
Wie is hier het crapuul?

A propos, de besluiten voor de beroepsprocedure zijn klaar en doorgestuurd.
Het advocatenkantoor heeft schitterend werk geleverd en het is een duidelijk en kristalhelder verhaal geworden.
Elke parlementariër of iemand met een perskaart nodig ik uit om contact met me op te nemen teneinde deze knoeiboel in de spotlichten te zetten.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Zoveelste afrekening.JPG‎
Bekeken: 268
Grootte:  85,4 KB
ID: 95924  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2014, 11:42   #370
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Ik weet niet hoever onderstaande reeds van kracht is of nog in voege moet treden, ik weet wel dat het redelijk pervers is om BTW aan te rekenen op advocaatkosten en tegelijkertijd als overheid weigeren om uw schade aan de burger te vergoeden.

We kunnen er weeral niet omheen om toch de wenkbrauwen te fronsen....
We weten nu al een tijdje dat het wetboek door niemand meer te begrijpen valt,maar geld verdienen aan flagrante fouten van overheidspersoneel, hoeveel verder kan het nog verkeerd lopen? Dat de overheid op de proppen moet komen met zulke trucjes om nog wat geld over te houden is pure oplichting.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  rechtstaat.JPG‎
Bekeken: 222
Grootte:  39,2 KB
ID: 96019  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 00:12   #371
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Vandaag gehoord....

"De onschuldigen hebben toch geen geld om zich te laten verdedigen."

Fraai volkje.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 november 2014 om 00:12.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 00:22   #372
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard Was te verwachten...

'La partie intimée'... onze federale dienst financiën dus...
is deftig buiten de toegekende periode gesukkeld om besluiten neer te leggen.

Toch raar hé? Het groot verstand gooit al 5 jaar alle extra informatie in de vuilbak en nu ze in de beroepsprocedure moeten reageren op dezelfde informatie zijn ze in geen wegen of velden meer te bekennen.

Gaat dat hun excuus zijn? De zaak verliezen omdat ze zogezegd te laat hebben gereageerd? We wachten nog steeds op de conclusies - zie groen kader.
Dit zal geen verf pakken. Ik zie ze binnen enkele maanden wel voor de rechter verschijnen - zonder enige vorm van verweer, zonder zinnige uitleg voor dit absurde dossier, zonder conclusies....

Het beloofd een uiterst vermakelijke vertoning te worden, verslag volgt....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Conclusies.JPG‎
Bekeken: 244
Grootte:  65,6 KB
ID: 97071  


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 februari 2015 om 00:26.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 15:33   #373
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
'La partie intimée'... onze federale dienst financiën dus...
is deftig buiten de toegekende periode gesukkeld om besluiten neer te leggen.

Toch raar hé? Het groot verstand gooit al 5 jaar alle extra informatie in de vuilbak en nu ze in de beroepsprocedure moeten reageren op dezelfde informatie zijn ze in geen wegen of velden meer te bekennen.

Gaat dat hun excuus zijn? De zaak verliezen omdat ze zogezegd te laat hebben gereageerd? We wachten nog steeds op de conclusies - zie groen kader.
Dit zal geen verf pakken. Ik zie ze binnen enkele maanden wel voor de rechter verschijnen - zonder enige vorm van verweer, zonder zinnige uitleg voor dit absurde dossier, zonder conclusies....

Het beloofd een uiterst vermakelijke vertoning te worden, verslag volgt....
Ik help het je hopen
(ze hebben het misschien met de post verstuurd ? )
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 22:33   #374
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik help het je hopen
(ze hebben het misschien met de post verstuurd ? )
De periode van 'hopen' is reeds meer dan een maand gepasseerd.
Te laat is te laat..... tenzij ze ergens weer een omweg kennen rond de wet...
Het kan ook zijn dat het ergens een trukje is om de zitting opnieuw enkele jaren uit te stellen. Is met dit dossier ook al gebeurd tussen 2011 en 2013.
Reden...niet bekend. Zou wat te maken hebben gehad met het vrouwelijke geslacht van de rechter. Pas op, niks mis mee hé - die mensen hebben ook een leven naast hun beroep. Het is alleen een beetje bizar dat er geen vervanging kon geregeld worden. Gezien de enorme sommen belastingsgeld België int zou dat toch mogen nietwaar?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 15:38   #375
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

We zijn nu opnieuw bijna twee maand later en nog steeds geeft ons overheidspersoneel financiën geen teken van leven.
Ondertussen zijn opnieuw twee aangetekende brieven verstuurd om te te vragen waarmee ze bezig zijn....geen antwoord. niks/nul/zero
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:31   #376
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard Het nut van dit forum.

Vandaag iemand aan de telefoon gehad die nog onlangs???? vrij recent dus,
gehandeld heeft met een boekhouder die de gevangenis zeer goed van binnen kent. Hij heeft via dit forum antwoorden gekregen op zeer dringende vragen en zal waarschijnlijk op tijd zijn om een hele hoop problemen toch opgelost te krijgen.

Hij vroeg zich wel af hoe het mogelijk is dat bepaalde mensen gewoon verder kunnen gaan met hun zaakjes alsof er niets aan de hand is.
Ook hij heeft zoals ik de orde van boekhouders gecontacteerd om andere mensen te behoeden voor deze praktijken. Zonder resultaat en ondertussen worden de volgende 6.000.000€ klaargestoomd om naar de Caraïben te verdwijnen.
Fraudebestrijding heeft hier prioriteit??? Wat een lachertje.

Met deze roep ik A.V. uit H. op om hier ook zijn verhaal te posten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:34   #377
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vandaag iemand aan de telefoon gehad die nog onlangs???? vrij recent dus,
gehandeld heeft met een boekhouder die de gevangenis zeer goed van binnen kent. Hij heeft via dit forum antwoorden gekregen op zeer dringende vragen en zal waarschijnlijk op tijd zijn om een hele hoop problemen toch opgelost te krijgen.

Hij vroeg zich wel af hoe het mogelijk is dat bepaalde mensen gewoon verder kunnen gaan met hun zaakjes alsof er niets aan de hand is.
Ook hij heeft zoals ik de orde van boekhouders gecontacteerd om andere mensen te behoeden voor deze praktijken. Zonder resultaat en ondertussen worden de volgende 6.000.000€ klaargestoomd om naar de Caraïben te verdwijnen.
Fraudebestrijding heeft hier prioriteit??? Wat een lachertje.

Met deze roep ik A.V. uit H. op om hier ook zijn verhaal te posten.
"De orde van boekhouders"...
Dat klinkt wel heel indrukwekkend....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:36   #378
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"De orde van boekhouders"...
Dat klinkt wel heel indrukwekkend....
Wel... die hebben toch ook zo'n clubje waar niemand in komt....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 19:43   #379
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel... die hebben toch ook zo'n clubje waar niemand in komt....
De Beenhouwersgilde is dat ook, maar om daar nu te gaan klagen wanneer er een beenhouwer sjoemelt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2015, 20:09   #380
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De Beenhouwersgilde is dat ook, maar om daar nu te gaan klagen wanneer er een beenhouwer sjoemelt...
Het gaat hier over stropdassen die miljoenen € naar het buitenland versassen.
Toch iets anders dan de beenhouwer die sjoemelt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be