Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2015, 07:51   #381
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het gaat hier over stropdassen die miljoenen € naar het buitenland versassen.
Toch iets anders dan de beenhouwer die sjoemelt.
En jij denkt dat in zo'n geval de orde van boekhouders inlichten effectief is?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 maart 2015 om 07:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 08:37   #382
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En jij denkt dat in zo'n geval de orde van boekhouders inlichten effectief is?
Neen, dat is wel duidelijk.

Na gedurende 6 jaar met alle bewijzen in de hand overal te zijn wandelen gestuurd weet ik het wel. Met iedereen bedoel ik echt iedereen.
Politici, onderzoeksrechters, rechters, pers, ombudsdiensten, ambtenaren...
We kunnen als burgers maar één ding doen. Ervoor zorgen dat iedereen de nodige informatie kan inwinnen via een simpele zoekactie.
Als we het zelf niet doen komt er niks van terecht.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 22:37   #383
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard Het is toch niet te geloven?

Kan je dat nu nog geloven?
Die kerel begint gewoon opnieuw.
Wat hebben ze in godsnaam uitgevoerd met dat onderzoek?

BBI, onderzoeksrechters, inspecteurs, een massa energie en duizenden documenten voor NIKS?

Waarom beginnen we allemaal niet te frauderen?
een paar vennootschappen, massa's geld versluizen, een paar keer verhuizen voordat notarissen of overheid hun lijstjes "up to date" hebben gebracht en de vennootschap met miljoenen schulden aan de Belgische staat zit ergens in de Caraïben. Heel onze justitie zit te gapen naar wat er onder hun neus gebeurd!

Komaan kerels... journalisten of parlementsleden met ballen aan hun lijf - gooi dit nu eens in de openbaarheid!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  AV.jpg‎
Bekeken: 213
Grootte:  182,5 KB
ID: 97738  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 08:34   #384
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Gezien de vele reacties die deze draad teweegbrengt ...
moet ik vaststellen dat ik de lezers kan opdelen in twee groepen.

De onmachtige simpele burger (ik neem me daar zelf ook bij) en de lezer die wel wat te zeggen heeft maar waarbij het rechtvaardigheidsgevoel ontbreekt.

Soit, nog dik 7 weken en ik mag de ambtenaar die het dossier behandeld recht in de ogen kijken. Hij is verplicht geweest om alle stukken te lezen en te beoordelen en kan dus niet meer afkomen met de grote onwetendheid waarachter ons personeel financiën zich al 6 jaar heeft verschuilt.

Nog even herhalen, elke journalist of parlementariër kan heel het dossier opvragen via [email protected]
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 22:00   #385
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard satelietprobleem steekt weer de kop op.

In 2011 kreeg ik van SECUREX een extra rekening gepresenteerd.
Een ambtenaar van financiën liet weten dat ik in 2006 nog 1800€ had ontvangen als zaakvoerder ?????? van APM&ed. Dit bedrag kwam van een tot op vandaag onbekende rekening.

Pas in 2011 kreeg ik een rekening gepresenteerd met een massa toeslagen en het bedrag is vandaag opgelopen tot 5463,40€.

Na ontvangst van deze afrekening (2011) hebben we een poging gedaan om te weten te komen van waar dat bedrag (1800€) afkomstig was. SECUREX noch RSVZ kon me vertellen vanwaar dat bedrag afkomstig was en pogingen om informatie in te winnen bij financiën is op een sisser afgelopen. Men besluit bij SECUREX om het dossier te laten rusten tot de fraudezaak is afgehandeld. Ik veronderstelde dat na uitspraak deze rekening zou vervallen gezien het duidelijk zou zijn dat de info uit een verkeerde en/of foute rekening zou afkomstig zijn.

Niet dus.

Gisteren een brief van een deurwaarder in de bus.
Opnieuw contact opgenomen met SECUREX en het hele verhaal van 2011 lijkt zich te herhalen.
SECUREX heeft geen informatie aangaande de bron van het kwaad... ze voeren alleen de opdracht uit van RSVZ. Bij RSVZ heeft men geen informatie aangaande de bron van het kwaad.... ze voeren enkel de opdracht uit van financiën, namelijk het ontvangen van sociale bijdragen voor één extra jaar.

In 2011 heeft zowel SECUREX als RSVZ zonder resultaat getracht om informatie in te winnen waarom en via welke informatie financiën beslist om een extra jaar sociale bijdragen te eisen.

Vandaag op aanraden van RSVZ Leuven contact opgenomen met RSVZ Hasselt.
Daar snappen ze niet waarom men mij naar hen stuurt, zij hebben nul informatie.
Vandaag op aanraden van SECUREX Leuven contact opgenomen met dienst personenbelasting Hasselt die me doorverwijzen naar de dienst personenbelasting Tongeren.

Ik met mijn papiertjes daarnaartoe, in de hoop wat info los te peuteren.
Daar snappen ze helemaal niet wat ik daar kom doen, ze hebben nul informatie.

Daar dit weer opnieuw een bijzonder verhaal dreigt te worden ben ik zo vrij om hier de volgende dagen en weken mijn dagboek bij te houden.

Vandaag is er een mail zowel naar SECUREX Leuven als naar RSVZ Leuven verstuurd met mijn wedervaren bij de diensten waar men mij weer totaal nutteloos naar toe heeft gestuurd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Satelietprobleem.jpg‎
Bekeken: 173
Grootte:  270,1 KB
ID: 97801  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 07:39   #386
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Naam: download.jpg
Bekeken: 527
Grootte: 5,3 KB
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 12:01   #387
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Zou toch hier ook eens passeren :
http://www.mediateurfederal.be/nl/klachten/klachten
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:00   #388
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En dat zonder te vermelden dat je met een Tesla rijdt!
Je verbetert met de dag.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:01   #389
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Johan, doe zoals normale mensen doen en raadpleeg een advocaat.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:25   #390
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Johan, doe zoals normale mensen doen en raadpleeg een advocaat.
Het bedrag is daarvoor te klein.
Het is goedkoper om te betalen dan via een advocaat een procedure te winnen die amper over enkele duizenden Euro's gaat.
Winnen kan je enkel met een goede advocaat, dat heb ik in mijn leven al meerdere keren mogen ondervinden.
Een een slechte advocaat kost geld...een goede advocaat kost veel geld...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:29   #391
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Mocht ik een probleem hebben met de fiscus zou ik mijn heil hier niet zoeken. Just saying ...
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:34   #392
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

@ Bartjeuh...

Ik merk op dat je hier toch komt kijken.
Wat is uw reden Bartjeuh?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 april 2015 om 19:35.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2015, 19:44   #393
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mocht ik een probleem hebben met de fiscus zou ik mijn heil hier niet zoeken. Just saying ...
Ik zoek ook mijn heil hier niet.
Het publiek maken van dit alles heeft al menig burger geholpen.
Informatie is via een forum snel gevonden en via de overheid ga je dit soort info niet vinden.

Het heeft me al een strafklacht wegens smaad opgeleverd maar daar veeg ik mijn voeten aan. Als ik op een of andere manier deze wantoestanden kan verhelpen zal ik het zeker niet laten.

Je kon al lezen dat onze fameuze boekhouder opnieuw op vrije voeten is en zijn 'zaakjes' terug heeft opgestart.

Nog zo'n kwalijke streek van onze overheid. Ik vermoed dat onze 'BTW-carrousellist' een deel teruggeeft van wat hij gestolen heeft en kan dus terug zonder problemen niets vermoedende burgers misleiden en in de miserie storten.
Dit kan onze overheid blijkbaar weinig schelen... zolang ze maar wat centen terugzien kan het lot van huidige en toekomstige slachtoffers hun gestolen worden.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 april 2015 om 19:45.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2015, 20:30   #394
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Zou toch hier ook eens passeren :
http://www.mediateurfederal.be/nl/klachten/klachten
Wel, ik denk dat ik dat toch maar eens ga doen.
Na SECUREX, RSVZ, belastingsdiensten is het opnieuw een dossiertje bij een extra dienst, het zij zo.
Bedankt alvast voor de link.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 11:25   #395
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel, ik denk dat ik dat toch maar eens ga doen.
Na SECUREX, RSVZ, belastingsdiensten is het opnieuw een dossiertje bij een extra dienst, het zij zo.
Bedankt alvast voor de link.
Niks te danken, hopelijk zit er daar toch één ombudsdinges die én competent is én geschikt is voor jou probleem Hoop doet leven, hé
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 16:28   #396
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Nog 25 dagen en we kunnen de degens kruisen in één van de hoven van beroep in Luik. Ondertussen weet ik dat beschuldigden in de fraudezaak een hele tijd geleden reeds volledige bekentenissen hebben afgelegd aan Mechels onderzoeksrechter M*** L*****.

Waarom ik nog steeds in Namen word beschouwd als het brein achter de financiële acties en als eigenaar van de rekeningen van deze bende zegt heel veel hoe het in dit land gesteld is met onze overheidsdiensten en/of procedures die kant noch wal raken.

Nu, mogelijk krijgen onze ambtenaren van financiën in Namen nog het lumineuze idee om de zaak nog eens jaren uit te stellen. Het zou de eerste keer niet zijn. De vorige keer kregen we het nieuws van het uitstel pas twee weken voor de pleit-datum....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 16:35   #397
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Niks te danken, hopelijk zit er daar toch één ombudsdinges die én competent is én geschikt is voor jou probleem Hoop doet leven, hé
Ik heb de man gesproken die mijn dossier opnieuw ter hand heeft genomen.
Hij gaat nog een laatste poging doen om info los te krijgen bij de belastingdienst die het RSVZ de opdracht heeft gegeven tot de herziening.
Dit is al verscheidene keren gebeurd, telkens zonder resultaat.
Het komt van 'ergens' maar niemand weet van waar en op welke basis.
Ik vermoed vanuit het fraudedossier en gezien dat nu in Mechelen zit en Namen daar geen zicht meer op heeft weten ze, gewild of ongewild, van niks meer.

Indien de info één van deze dagen niet komt boven drijven gaat hij de knoop doorhakken, wat dat ook mag betekenen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 21:33   #398
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In 2011 kreeg ik van SECUREX een extra rekening gepresenteerd.
Een ambtenaar van financiën liet weten dat ik in 2006 nog 1800€ had ontvangen als zaakvoerder ?????? van APM&ed. Dit bedrag kwam van een tot op vandaag onbekende rekening.

Pas in 2011 kreeg ik een rekening gepresenteerd met een massa toeslagen en het bedrag is vandaag opgelopen tot 5463,40€.

Na ontvangst van deze afrekening (2011) hebben we een poging gedaan om te weten te komen van waar dat bedrag (1800€) afkomstig was. SECUREX noch RSVZ kon me vertellen vanwaar dat bedrag afkomstig was en pogingen om informatie in te winnen bij financiën is op een sisser afgelopen. Men besluit bij SECUREX om het dossier te laten rusten tot de fraudezaak is afgehandeld. Ik veronderstelde dat na uitspraak deze rekening zou vervallen gezien het duidelijk zou zijn dat de info uit een verkeerde en/of foute rekening zou afkomstig zijn.

Niet dus.

Gisteren een brief van een deurwaarder in de bus.
Opnieuw contact opgenomen met SECUREX en het hele verhaal van 2011 lijkt zich te herhalen.
SECUREX heeft geen informatie aangaande de bron van het kwaad... ze voeren alleen de opdracht uit van RSVZ. Bij RSVZ heeft men geen informatie aangaande de bron van het kwaad.... ze voeren enkel de opdracht uit van financiën, namelijk het ontvangen van sociale bijdragen voor één extra jaar.

In 2011 heeft zowel SECUREX als RSVZ zonder resultaat getracht om informatie in te winnen waarom en via welke informatie financiën beslist om een extra jaar sociale bijdragen te eisen.

Vandaag op aanraden van RSVZ Leuven contact opgenomen met RSVZ Hasselt.
Daar snappen ze niet waarom men mij naar hen stuurt, zij hebben nul informatie.
Vandaag op aanraden van SECUREX Leuven contact opgenomen met dienst personenbelasting Hasselt die me doorverwijzen naar de dienst personenbelasting Tongeren.

Ik met mijn papiertjes daarnaartoe, in de hoop wat info los te peuteren.
Daar snappen ze helemaal niet wat ik daar kom doen, ze hebben nul informatie.

Daar dit weer opnieuw een bijzonder verhaal dreigt te worden ben ik zo vrij om hier de volgende dagen en weken mijn dagboek bij te houden.

Vandaag is er een mail zowel naar SECUREX Leuven als naar RSVZ Leuven verstuurd met mijn wedervaren bij de diensten waar men mij weer totaal nutteloos naar toe heeft gestuurd.
Heb je eens navraag gedaan bij de FOD Financiën op welke rekening die som gestort werd en op welke datum? Daarmee moet men toch kunnen nagaan wie de eigenaar van de rekening was? De databanken van de overheidsdiensten zijn niet aan elkaar gekoppeld, dus het zou me niet verbazen dat ze zich op oudere gegevens baseren.

Als ik die firma "APM&ed" opzoek, kom ik uit bij een firma met KBO-nr. 0474.014.947 met maatschappelijke zetel in de Dominicaanse Republiek sind 2 februari 2010.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 22:46   #399
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Als ik die firma "APM&ed" opzoek, kom ik uit bij een firma met KBO-nr. 0474.014.947 met maatschappelijke zetel in de Dominicaanse Republiek sind 2 februari 2010.
Dat was ooit mijn zaak. Einde 2005 overgelaten via mijn toenmalige boekhouder Geert Duchateau uit Hasselt.
APM&ed is later in een zwendel gebruikt en met een enorme schuld naar de Dominicaanse Republiek verhuist en daar verdampt.
Begin 2010 wordt ik door FOD Financiën uit Ciney belast op de lopende rekening van APM&ed. Men had daar in 2010 nog niet door dat de zaak al jaren was overgelaten. Men heeft het daar vandaag nog steeds niet gesnapt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2015, 22:58   #400
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Heb je eens navraag gedaan bij de FOD Financiën op welke rekening die som gestort werd en op welke datum?
Al verschillende keren heeft het RSVZ de vraag gesteld gezien er toch een hele hoop niet pluis is in dit dossier. Nog nooit hebben ze een antwoord gekregen.
De laatste dagen is de vraag opnieuw doorgestuurd - we wachten af....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  RSVZ.png‎
Bekeken: 149
Grootte:  83,1 KB
ID: 98123  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be