Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2018, 12:59   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Steun en sluit aan bij organisaties die dieren beschermen EN HUN HABITAT en die hun rechten en welzijn verdedigen. En bij politieke partijen die dat steunen.

Gebruik geen dierlijke producten.


Eno2

Vegan
Lid Gaia
Lid Greenpeace
Lid Groen

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2018 om 13:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2018, 14:44   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Researchers from the University of Queensland (UQ) and the Wildlife Conservation Society (WCS) have for the first time produced a global map that sets out which countries are responsible for nature that is devoid of heavy industrial activity.

It comes ahead of the conference of parties to the Convention on Biological Diversity in Egypt in November where signatory nations are working towards a plan for the protection of biodiversity beyond 2020.

Conservationists are calling for a mandated target for wilderness conservation that will preserve the planet’s vulnerable ecosystems.

The UQ and WCS study, published in the journal Nature, identifies Australia, the US, Brazil, Russia and Canada as the five countries that hold the vast majority of the world’s remaining wilderness.
https://www.theguardian.com/environm...es-map-reveals
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2018, 17:29   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steun en sluit aan bij organisaties die dieren beschermen EN HUN HABITAT en die hun rechten en welzijn verdedigen. En bij politieke partijen die dat steunen.

Gebruik geen dierlijke producten.


Eno2

Vegan
Lid Gaia
Lid Greenpeace
Lid Groen
Gaia, die organisatie die blij is met het beleid van N-VA en kwaad op groen?

Groen? Die partij die opeens het onverdoofd slachten heeft ingeslikt om hun bruine achterban content te stellen en dat zeer goede parlementsleden van het eerste uur hun genoodzaakt zagen om de partij te verlaten?




trololololololo
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2018, 23:54   #24
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steun en sluit aan bij organisaties die dieren beschermen EN HUN HABITAT en die hun rechten en welzijn verdedigen. En bij politieke partijen die dat steunen.

Gebruik geen dierlijke producten.


Eno2

Vegan
Lid Gaia
Lid Greenpeace
Lid Groen
Ik ben lid van gaia, natuurpunt en wwf. Bij Greenpeace heb ik me enkele maanden geleden laten uitschrijven.

En aan Groen is jammer genoeg niets groen, behalve de marketing en de voorkeur voor een bepaalde godsdienst. Op het voorbije congres in Mechelen waren er, van de 70-tal workshops- exact 0 die gingen over natuur- of dierenbescherming. Hermes, die wel een hart voor natuur en dieren heeft, is het er zeer terecht afgebold. Wie lid is van gaia, weet goed genoeg dat je dan best voor Ben Weyts stemt

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 1 november 2018 om 23:55.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2018, 23:57   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel uilen daar.
En vreemde vogels....halsbandparkieten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:06   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik denk dat het probleem de mens is.

Vanuit persoonlijk oogpunt: ik zou echt geen oorlog willen
Vanuit "groot perspectief" oogpunt: een verlaging het aantal mensen op deze planeet zou alles en iedereen goed doen

Mijn vermoeden is dat we als mensheid toch moeten gaan denken over verplichte geboortebeperking. Vooral in Azie en Afrika, maar eigenlijk overal. Maximum 1 kind bvb. Zodat we op enkele generaties terug op aanvaardbare populatieniveaus zitten.

Probleem: pensioneren zit er dan niet meer in....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:07   #27
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steun en sluit aan bij organisaties die dieren beschermen EN HUN HABITAT en die hun rechten en welzijn verdedigen. En bij politieke partijen die dat steunen.

Gebruik geen dierlijke producten.


Eno2

Vegan
Lid Gaia
Lid Greenpeace
Lid Groen
Zelfs dieren gebruiken dierlijke producten, waarom mag ik dan eens geen konijntje eten?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:10   #28
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem de mens is.

Vanuit persoonlijk oogpunt: ik zou echt geen oorlog willen
Vanuit "groot perspectief" oogpunt: een verlaging het aantal mensen op deze planeet zou alles en iedereen goed doen

Mijn vermoeden is dat we als mensheid toch moeten gaan denken over verplichte geboortebeperking. Vooral in Azie en Afrika, maar eigenlijk overal. Maximum 1 kind bvb. Zodat we op enkele generaties terug op aanvaardbare populatieniveaus zitten.

Probleem: pensioneren zit er dan niet meer in....
Ook geen hangmaten meer,
Maar je hebt gelijk de mens is met teveel op aarde, en de medische wetenschap helpt daarbij.

Laatst gewijzigd door alberto : 2 november 2018 om 10:10.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:00   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.786
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem de mens is.

Vanuit persoonlijk oogpunt: ik zou echt geen oorlog willen
Vanuit "groot perspectief" oogpunt: een verlaging het aantal mensen op deze planeet zou alles en iedereen goed doen

Mijn vermoeden is dat we als mensheid toch moeten gaan denken over verplichte geboortebeperking. Vooral in Azie en Afrika, maar eigenlijk overal. Maximum 1 kind bvb. Zodat we op enkele generaties terug op aanvaardbare populatieniveaus zitten.

Probleem: pensioneren zit er dan niet meer in....
Andere optie is euthanaseren zodra een bepaald minimum niveau aan levensvreugde en nut is bereik.
Ik heb alleen geen methode om zulke dingen te meten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 18:52   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Andere optie is euthanaseren zodra een bepaald minimum niveau aan levensvreugde en nut is bereik.
Ik heb alleen geen methode om zulke dingen te meten.
Ik zou al blij zijn als we zelf die limiet mogen zetten maar de gele katholieken en groene islamieten werken tegen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2018, 19:14   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem de mens is.

Vanuit persoonlijk oogpunt: ik zou echt geen oorlog willen
Vanuit "groot perspectief" oogpunt: een verlaging het aantal mensen op deze planeet zou alles en iedereen goed doen

Mijn vermoeden is dat we als mensheid toch moeten gaan denken over verplichte geboortebeperking. Vooral in Azie en Afrika, maar eigenlijk overal. Maximum 1 kind bvb. Zodat we op enkele generaties terug op aanvaardbare populatieniveaus zitten.

Probleem: pensioneren zit er dan niet meer in....
natuurlijk moet dat gebeuren. Gewoon terug naar een darwinistische wereld gaan voor een generatie of drie. Probleem opgelost! De zwakke moeten eraf
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 10:50   #32
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
natuurlijk moet dat gebeuren. Gewoon terug naar een darwinistische wereld gaan voor een generatie of drie. Probleem opgelost! De zwakke moeten eraf
Agalev, terug naar de natuur, wie niet meekan wordt opgegeten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 12:32   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Agalev, terug naar de natuur, wie niet meekan wordt opgegeten.
dat zou voor de aardbol heel goed zijn, moest de mensheid eens stoppen met de zwakken constant in leven te houden.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 18:55   #34
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steun en sluit aan bij organisaties die dieren beschermen EN HUN HABITAT en die hun rechten en welzijn verdedigen. En bij politieke partijen die dat steunen.

Gebruik geen dierlijke producten.


Eno2

Vegan
Lid Gaia
Lid Greenpeace
Lid Groen
Ah, gaia, greenpeace, groen, die beschermen allemaal de dieren en hun habitat?
Waarom worden dan nog altijd walvissen, dolfijnen, olifanten, neushoorns, tijgers, gorilla's massaal afgemaakt, vaak voor BIJGELOOF terwijl al 30 jaar en meer voor uitsterven van die dieren gewaarschuwd wordt?
The gruwelijke Cove in Japan? NOG STEEDS gaat daar de slachting van dolfijnen verder ondanks wereldwijd protest en wat doen die losers daaraan? NIKS.
Waarom worden dan steeds meer bossen en wouden gekapt?
Dan zijn het NEP en FLUT bedriegers, allemaal enkel om zichzelf te verrijken met bedrog over bescherming van de dieren en grootspraak tegen dierenleed.
Zelfs onverdoofd slachten krijgen ze zelfs nog niet gebannen, de losers.
En groen? Die partij staat voor de moslimachterban en heeft helemaal niks meer van doen met hun naam want milieu kan ze geen moer schelen behalve om ons te pluimen en een schuldgevoel aan te praten.

En ik weet niet, maar dat er 60% minder wilde dieren zijn op 40 jaar tijd is een dikke leugen en nepnieuws zoals met alles, ik geloof het alvast NIET als je weet hoeveel nieuwe soorten er elke dag 'ontdekt' worden en de toename van kweekprogramma's voor wilde dieren die opnieuw in de natuur worden uitgezet.
Volksverlakkerij, ja.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 19:57   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Geen 60 jaar zo blijkt, tegen 2050 zal Afrika de helft van z'n zoogdieren kwijt zijn en geen vis meer in Aziatische zeeën.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181103_03902798

Maar geen woord over overbevolking, tegen 2050 zitten we boven 10 miljard mensen.

opwarming is BS hiermee vergeleken, toch willen ze maar niets doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 20:00   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Integendeel, bij de oveeenkomsten krijgen overbevolkte landen extra energiepunten op basis van de te verwachten bevolkingsgroei. De acties tegen opwarming steunen dus effectief een verdere bevolkingsexplosie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 20:55   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een ineenstorting van het ecosysteem zal vrij snel de menselijke populatie tot aanvaardebare niveaus brengen. Bvb het verdwijnen van insecten.

Vooral Afrika en Azie kunnen dan wel eens afslanken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 21:55   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Gisteren nog een documentaire gezien waar men in leerde hoe verstandig dieren wel zijn.

Daar was een oefening bij dat een vogel zijn eten uit een plexiglazen bak moest zien te halen. (en nog tal van andere oefeningen die hij perfect aflegde)

De bewuste vogel moest daar echt niet lang over nadenken om dat te doen.

Ik denk dat men diezelfde test voorgelegd zou hebben aan mensen dat er 8 op 10 niet zouden uitgeraakt geweest zijn dat te doen.

Ik kijk redelijk veel naar documentaires en dan denk ik soms, gaat nu al dat moois verdwijnen die fauna & flora.

Zit er dik in als men er geen mouw aan gaat passen en wat dan ... et alors?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 november 2018 om 21:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2018, 22:48   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een ineenstorting van het ecosysteem zal vrij snel de menselijke populatie tot aanvaardebare niveaus brengen. Bvb het verdwijnen van insecten.

Vooral Afrika en Azie kunnen dan wel eens afslanken.
Dan komen die eerst massaal naar hier tot het ook overvol zit. Het zit er dan nog in dat we voldoende eten kunnen maken ook, tot 15 miljard mensen zou geen groot probleem mogen zijn met de huidige techniek en overschot aan landbouwgronden.

Behalve dan het uitsterven van de biodiversiteit, die gaat er helemaal aan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2018, 18:46   #40
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Deze thread zou over de afname van diersoorten moeten gaan en dat is ook zo.
Het is wel één van de eerste malen dat ik merk dat er eindelijk naar de oorzaak die helemaal aan het begin van de cascade staat gekeken wordt.
En zo lijkt deze thread als je hem doorneemt eerder over overbevolking te gaan dan over het verdwijnen van diersoorten.

Er wordt terecht een koppeling gemaakt tussen beide.
Een goede evolutie.

Het is intussen al meer dan een decade dat ik het probleem van onze aantallen de aandacht probeer te doen krijgen dat het verdient.

Reeds jaren probeer ik aan te geven dat hoe sneller men werk maakt van een remediëring hoe minder drastisch de remedie kan zijn.
Ik waarschuw ook al jaren dat als we niets doen de remedies (die er hoedanook zullen komen) steeds harder en onprettiger zullen zijn.

Ik lees hier zaken als:
Citaat:
natuurlijk moet dat gebeuren. Gewoon terug naar een darwinistische wereld gaan voor een generatie of drie. Probleem opgelost! De zwakke moeten eraf
of

Citaat:
Agalev, terug naar de natuur, wie niet meekan wordt opgegeten.
Of

Citaat:
dat zou voor de aardbol heel goed zijn, moest de mensheid eens stoppen met de zwakken constant in leven te houden.

Dat alles gaat al een heel stuk richting van wat ene AH ooit propageerde.

Nu wordt dit nog half ernstig, half schertsend gebracht, maar dit is wellicht slechts de voorbode van iets dat er mogelijks wel aan zit te komen als we blijvend aan de zijlijn blijven staan zonder er echt iets aan te doen.

Veel minder drastische middelen zijn immers heel goed mogelijk, en wat mij betreft gewenst.

Is het de bedoeling geweest van de politici die tot op heden bijzonder goed hun best hebben gedaan om hun kop wat dit betreft in het zand te steken, om de zaken compleet te laten ontsporen, wie zal het zeggen, ik hoop van niet.
Als de zaken compleet uit de hand lopen zal het wel mede door hun nalatigheid zijn dat zulks gebeurd.

Maar ook wij (de gewone man in de straat) gaan niet vrijuit natuurlijk.

Wij hadden met z'n allen al veel langer druk kunnen uitoefenen.
De grote massa verkoos om net als de politici zich in grote stilte te hullen met betrekking tot dit probleem (waarschijnlijk in de hoop dat het zich wel vanzelf zou oplossen).
Als je het wat cynisch bekijkt komt die oplossing er dan ook wel in één of andere vorm.

En dat is net het hele punt.

We kunnen er met z'n allen een hemel op aarde van maken, of we kunnen ook voor het andere uiterste gaan en het laten escaleren tot de hel.

Het is nu nog steeds zoals het vroeger was, de keuze is aan ons (het mooie in feite is, dat er wel degelijk een keuze is, we kunnen dit keren).
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be