Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2018, 09:08   #41
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vuilnisman betaalt meer sociale bijdrage dan profvoetballer: “Een regelrechte schande”
En de grote meerderheid van die ballenstampers zijn dan nog allochtonen die er als wandelende testosteron bommen bij lopen en hun fans in het gezicht uitlachen. Van mij mogen ze voetbal verbieden. Maar geef de lagere klasse van het volk voetbal en bier en je kan ze zelfs gebakken lucht verkopen. Tijdens een voetbalwedstrijd zie je pas hoe simpel mensen zijn en hoe gemakkelijk ze zijn te misleiden. Voetbal is ook geen topsport.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:13   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Nu is "de wet" ineens niet meer toepasselijk? Advocaten mogen moordenaars vrij krijgen omwille van procedurefouten, Spaanse flikken mogen betogers in elkaar meppen en verkozenen opsluiten omwille van hun mening? Maar voetballers die belastingen betalen conform aan de vigerende wetgeving? Dat is een schande.

Niets belet de vuilnisman om ook profvoetballer te worden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 maart 2018 om 09:14.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:17   #43
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Een vuilnisman zal de eer misschien aan zichzelf houden en geen ballenstamper willen worden maar ik ben geen voetbalfan dus van mij mogen ze die zwarte duivels en de rest van al die ballenstampers naar de maan schieten.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:18   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu is "de wet" ineens niet meer toepasselijk? Advocaten mogen moordenaars vrij krijgen omwille van procedurefouten, Spaanse flikken mogen betogers in elkaar meppen en verkozenen opsluiten omwille van hun mening? Maar voetballers die belastingen betalen conform aan de vigerende wetgeving? Dat is een schande.

Niets belet de vuilnisman om ook profvoetballer te worden.
Maar voetballers die GEEN belastingen betalen conform aan de vigerende wetgeving? Dat is een schande.

FIFY
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 09:22   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Als de wet dat toelaat....de ene keer mag het wel, de andere niet.
Niet hypocriet worden jongens.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 11:22   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu is "de wet" ineens niet meer toepasselijk? Advocaten mogen moordenaars vrij krijgen omwille van procedurefouten, Spaanse flikken mogen betogers in elkaar meppen en verkozenen opsluiten omwille van hun mening? Maar voetballers die belastingen betalen conform aan de vigerende wetgeving? Dat is een schande.

Niets belet de vuilnisman om ook profvoetballer te worden.
Uiteraard zo een standaard antwoord klopt altijd. Niets belet de Belg die het hier beu is om het hier af te trappen naar andere oorden.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:37   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die met €2000 zal eerder rond de €1400 netto zitten en die van €16000 rond de €7000.

Noch verhoudingsgewijs, noch in absoluut cijfer betaalt die van €2000 bruto dus meer.

Die van €16000 bruto draagt dus ca 15 keer meer af aan vadertje staat hoewel hij netto 'slechts' 6 keer meer zal verdienen dan de andere.
Daar staat dan nog eens tegenover dan ondanks de eerste 15 keer meer afdraagt, hij/zij maar een fractie meer tav de andere in voordelen zal terugkrijgen van vadertje staat.
Die van 16000 zal zijn loon op een gans andere manier ontvangen...waarvan een groot deel op extra legale manieren en bonussen en onkosten allerhande.

Die van 2000 zal dat niet hebben.

Vraag anders eens aan die van proximus hoe ze hun lonen uitbetalen. Madam ceo is van meer dan 500000 naar meer dan 900000 gegaan met al die cadeaus.

Ik vraag me af hoeveel de machinist mocht bij schrijven.

Ach...ons kent ons en het is een kastensysteem geworden.

Kleintjes betalen alles.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:44   #48
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Een vuilnisman zal de eer misschien aan zichzelf houden en geen ballenstamper willen worden maar ik ben geen voetbalfan dus van mij mogen ze die zwarte duivels en de rest van al die ballenstampers naar de maan schieten.
Ik ben ook geen voetbalfan maar er zijn zoveel zaken waar ik geen interesse voor heb maar toch begrijp en aanvaard dat er honderdduizenden of miljoenen wel interesse in hebben. In voetbal of eender wat zoals debiele TV programma's die wel honderdduizenden aan het scherm kluistert. Interesseert me absoluut niet maar ik ben niet zo bekrompen om wat ik niet leuk vind anderen te ontzeggen.

Dat is bovendien en in de eerste plaats big business. Als men in het geval van voetbal de topvoetballers wil door belasten vertrekken die naar buitenland en haalt de competitie nog het niveau van derde provinciale. Dan gaat de staat een pak minder inkomsten ontvangen want sponsors van bedrijven haken ook af.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:57   #49
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die van 16000 zal zijn loon op een gans andere manier ontvangen...waarvan een groot deel op extra legale manieren en bonussen en onkosten allerhande.

Die van 2000 zal dat niet hebben.

Vraag anders eens aan die van proximus hoe ze hun lonen uitbetalen. Madam ceo is van meer dan 500000 naar meer dan 900000 gegaan met al die cadeaus.

Ik vraag me af hoeveel de machinist mocht bij schrijven.

Ach...ons kent ons en het is een kastensysteem geworden.

Kleintjes betalen alles.
De huidige demonisering van voetballers komt verder uit de jaloezie van het gewone plebs die de kwaliteit niet bezit om een dikbetaalde topsporter te worden. Het is waar dat de profvoetballers een mooi leven hebben en dat ze hier royaal betaald voor worden, maar zij kiezen hun loon niet zelf. Dit is gewoon de markt van vraag en aanbod. Net zoals je dat hebt in de gewone arbeidsmarkt. Dat ze in minder belasting betalen dan een gewone werknemer is dan weer de verantwoordelijkheid van alle partijen die aan de macht zijn. NVA, VLD en CD&V vinden dit blijkbaar dik oké aangezien ze hier niets aan willen veranderen in deze legislatuur.


Onder de vorige PS regering werd wel de beweging ingezet om de clubs beter te controleren op het aangeven van inkomsten uit sport. In heel veel kleinere clubs betalen de spelers nu gewoon eerlijk hun deel van de koek aan de belasting (13,5% jonger als 26 ,33% ouder dan 26). In mijn laatste jaren heb ik dus wat moeten afgeven van mijn verdiensten

edit: Een VLD'er heeft deze week nog aangegeven in de media dat we deze sporters niet te veel moeten belasten om de kwaliteit van onze competitie hoog te houden.

Laatst gewijzigd door XenApp : 19 maart 2018 om 12:58.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 12:59   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben ook geen voetbalfan maar er zijn zoveel zaken waar ik geen interesse voor heb maar toch begrijp en aanvaard dat er honderdduizenden of miljoenen wel interesse in hebben. In voetbal of eender wat zoals debiele TV programma's die wel honderdduizenden aan het scherm kluistert. Interesseert me absoluut niet maar ik ben niet zo bekrompen om wat ik niet leuk vind anderen te ontzeggen.

Dat is bovendien en in de eerste plaats big business. Als men in het geval van voetbal de topvoetballers wil door belasten vertrekken die naar buitenland en haalt de competitie nog het niveau van derde provinciale. Dan gaat de staat een pak minder inkomsten ontvangen want sponsors van bedrijven haken ook af.
Ik heb de indruk dat vele topvoetballers reeds in het buitenland tegen de bal stampen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:22   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
De huidige demonisering van voetballers komt verder uit de jaloezie van het gewone plebs die de kwaliteit niet bezit om een dikbetaalde topsporter te worden. Het is waar dat de profvoetballers een mooi leven hebben en dat ze hier royaal betaald voor worden, maar zij kiezen hun loon niet zelf. Dit is gewoon de markt van vraag en aanbod. Net zoals je dat hebt in de gewone arbeidsmarkt. Dat ze in minder belasting betalen dan een gewone werknemer is dan weer de verantwoordelijkheid van alle partijen die aan de macht zijn. NVA, VLD en CD&V vinden dit blijkbaar dik oké aangezien ze hier niets aan willen veranderen in deze legislatuur.


Onder de vorige PS regering werd wel de beweging ingezet om de clubs beter te controleren op het aangeven van inkomsten uit sport. In heel veel kleinere clubs betalen de spelers nu gewoon eerlijk hun deel van de koek aan de belasting (13,5% jonger als 26 ,33% ouder dan 26). In mijn laatste jaren heb ik dus wat moeten afgeven van mijn verdiensten

edit: Een VLD'er heeft deze week nog aangegeven in de media dat we deze sporters niet te veel moeten belasten om de kwaliteit van onze competitie hoog te houden.
Het lijkt me anders nogal straf dat je zelf kan kiezen om pro voetballer te worden.
Niet dat voetbal mij wat kan schelen trouwens.


Ik heb het eerder op al die verschillende betalingsystemen die op maat gemaakt lijkt te zijn voor de betere verdieners.

En het continu verwaarlozen van de gewone werkmens.

Me dunkt dat de kleine werkmens meer gebaat zou zijn aan wat betere verloning en minder taksen.
De lokale economie ook trouwens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 13:35   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten wij nu echt alles zelf doen?
Alsof dat 'beter' garandeert!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:00   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die met €2000 zal eerder rond de €1400 netto zitten en die van €16000 rond de €7000.

Noch verhoudingsgewijs, noch in absoluut cijfer betaalt die van €2000 bruto dus meer.

Die van €16000 bruto draagt dus ca 15 keer meer af aan vadertje staat hoewel hij netto 'slechts' 6 keer meer zal verdienen dan de andere.
Daar staat dan nog eens tegenover dan ondanks de eerste 15 keer meer afdraagt, hij/zij maar een fractie meer tav de andere in voordelen zal terugkrijgen van vadertje staat.
Ja, maar wat hebt ge het liefste ?

16k bruto of 2k bruto.

Thuleander zijn antwoord ken ik al
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:02   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
De huidige demonisering van voetballers komt verder uit de jaloezie van het gewone plebs die de kwaliteit niet bezit om een dikbetaalde topsporter te worden. Het is waar dat de profvoetballers een mooi leven hebben en dat ze hier royaal betaald voor worden, maar zij kiezen hun loon niet zelf. Dit is gewoon de markt van vraag en aanbod. Net zoals je dat hebt in de gewone arbeidsmarkt. Dat ze in minder belasting betalen dan een gewone werknemer is dan weer de verantwoordelijkheid van alle partijen die aan de macht zijn. NVA, VLD en CD&V vinden dit blijkbaar dik oké aangezien ze hier niets aan willen veranderen in deze legislatuur.


Onder de vorige PS regering werd wel de beweging ingezet om de clubs beter te controleren op het aangeven van inkomsten uit sport. In heel veel kleinere clubs betalen de spelers nu gewoon eerlijk hun deel van de koek aan de belasting (13,5% jonger als 26 ,33% ouder dan 26). In mijn laatste jaren heb ik dus wat moeten afgeven van mijn verdiensten

edit: Een VLD'er heeft deze week nog aangegeven in de media dat we deze sporters niet te veel moeten belasten om de kwaliteit van onze competitie hoog te houden.
LOL

Brood en spelen sponsoren, het plebs content houden. Meer is sport niet. Een voetballen heeft buiten entertainmentwaarde 0,0 toegevoegde waarde voor de maatschappij. Het is me niet duidelijk waarom we die mannen fiscaal moeten bevoordelen.

Waarom zouden we "topsporters" moeten hebben tout court ? Als we hobbysporters hebben die op zondag een balleke gaan schieten voldoen we meer als genoeg om het aspect volksgezondheid af te vinken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:10   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard zo een standaard antwoord klopt altijd. Niets belet de Belg die het hier beu is om het hier af te trappen naar andere oorden.
Jawel hoor. De Belgische nationaliteit is geen garantie voor een permanent verblijfsrecht in eender welk land.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:16   #56
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Jawel hoor. De Belgische nationaliteit is geen garantie voor een permanent verblijfsrecht in eender welk land.
Gelukkig maar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:22   #57
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moeten wij nu echt alles zelf doen?
Het is niet erg rechts om iets te doen aan sociale onrechtvaardigheden tussen rijk en arm. Dan kan men misschien beter zwijgen ipv te doen alsof men aan de kant van die vuilnisman staat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:27   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

De wet is de wet, dat verdient enig respect.
De wet wijzigen, liefst verbeteren, verdient nog meer respect.

Niks is erger dan de gelaten houding van "het is nu zo, laat het maar zo blijven".
Het tweede ergste is wijzigen om te wijzigen (de managersziekte ...).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:31   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben ook geen voetbalfan maar er zijn zoveel zaken waar ik geen interesse voor heb maar toch begrijp en aanvaard dat er honderdduizenden of miljoenen wel interesse in hebben. In voetbal of eender wat zoals debiele TV programma's die wel honderdduizenden aan het scherm kluistert. Interesseert me absoluut niet maar ik ben niet zo bekrompen om wat ik niet leuk vind anderen te ontzeggen.

Dat is bovendien en in de eerste plaats big business. Als men in het geval van voetbal de topvoetballers wil door belasten vertrekken die naar buitenland en haalt de competitie nog het niveau van derde provinciale. Dan gaat de staat een pak minder inkomsten ontvangen want sponsors van bedrijven haken ook af.

Hou dan gewoon op met ALLE bekwame mensen te belasten want anders vertrekken die ook allemaal naar het buitenland. Alleen de onbekwame vuilnismannen blijven dan nog hier.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:33   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wet is de wet, dat verdient enig respect.
De wet wijzigen, liefst verbeteren, verdient nog meer respect.

Niks is erger dan de gelaten houding van "het is nu zo, laat het maar zo blijven".
Het tweede ergste is wijzigen om te wijzigen (de managersziekte ...).
We zullen zien wat Bartman Bart daarover zal zeggen. Sluwe vos als hij is zal hij zijn woorden wel wikken en wegen. Zal niet makkelijk zijn want volgens mij speelden de Romeinen nog niet met een voetbal.
Een nieuw stadion dat ziet hij alvast zitten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2018 om 14:36.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be