Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2005, 13:38   #101
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Hoe moet ze dan haar vakbondswerk doen na de werkuren???
Natuurlijk, of in het weekend. Vindt gij het normaal dat een patroon zijn personeel geld moet geven om zijn bedrijf te saboteren?

Stakingspiketten zouden desnoods door de politie uiteengeranseld moeten worden. Wat zoudt gij ervan zeggen dat ik uw straat kom blokkeren en zeg gij moogt uw huis niet meer binnen?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:59   #102
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Natuurlijk, of in het weekend. Vindt gij het normaal dat een patroon zijn personeel geld moet geven om zijn bedrijf te saboteren?

Stakingspiketten zouden desnoods door de politie uiteengeranseld moeten worden. Wat zoudt gij ervan zeggen dat ik uw straat kom blokkeren en zeg gij moogt uw huis niet meer binnen?
een patroon is niets, maar dan ook absoluut niets, zonder zijn personeel dat zijn rammelkast draaiende houdt en de euro's schijt waarmee mijnheer de patroon het qua levensstijl lekker breed kan laten hangen.

een hulpeloze naaktslak is het zonder zijn personeel, en hij mag dat van tijd gerust voelen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:01   #103
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
een patroon is niets, maar dan ook absoluut niets, zonder zijn personeel dat zijn rammelkast draaiende houdt en de euro's schijt waarmee mijnheer de patroon het qua levensstijl lekker breed kan laten hangen.

een hulpeloze naaktslak is het zonder zijn personeel, en hij mag dat van tijd gerust voelen.
Communisme, als het ware.

Dat het omgekeerde van je gebral hierboven zo mogelijk nog meer waar is, laten we maar even links liggen.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 18-07-2005 at 15:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
een patroon is niets, maar dan ook absoluut niets, zonder zijn personeel dat zijn rammelkast draaiende houdt en de euro's schijt waarmee mijnheer de patroon het qua levensstijl lekker breed kan laten hangen.

een hulpeloze naaktslak is het zonder zijn personeel, en hij mag dat van tijd gerust voelen.
Communisme, als het ware.

Dat het omgekeerde van je gebral hierboven zo mogelijk nog meer waar is, laten we maar even links liggen.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
een patroon is niets, maar dan ook absoluut niets, zonder zijn personeel dat zijn rammelkast draaiende houdt en de euro's schijt waarmee mijnheer de patroon het qua levensstijl lekker breed kan laten hangen.

een hulpeloze naaktslak is het zonder zijn personeel, en hij mag dat van tijd gerust voelen.
Communisme, als het ware.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 juli 2005 om 14:02.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:07   #104
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Een Mitgard zonder baas kan op zen kin kloppen en bloot erbij zitten zoals zijn avatar
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:10   #105
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Communisme, als het ware.

Dat het omgekeerde van je gebral hierboven zo mogelijk nog meer waar is, laten we maar even links liggen.

Egidius

de meninge van een dom rechtsliberaal kleinburgertje zoals jij is per definitie minderwaardig.
je mag blij zijn dat ik er nog op geantwoord heb.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:13   #106
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Een Mitgard zonder baas kan op zen kin kloppen en bloot erbij zitten zoals zijn avatar
tiens, ik heb nochtans geen baas hoor.
ik werk niet en toch heb ik eten, drinken, een huis en kleren en alles wat ik nodig heb.
en lach ik jullie, de kleine keffertjes van de arbeidsethos, lekker uit in mijn eindeloze vrije tijd.
wat sneu toch voor jullie hé.

losers.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:19   #107
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

en terwijl jullie kleinburgerlijke trekossen 's maandags al van 9 uur aan het werken zijn lig ik tot 's middags nog in bed te neuken met een lekker wijf,
en jullie 's avonds afgepeigerd terugkomen naar de seut-met-koppijn waarmee jullie getrouwd zijn, naar fc de kampioenen kijken, en om elf uur in jullie nest kruipen om morgen weer vroeg uit de veren te zijn.

zeg me eens, wie zijn de ECHT LOSERS?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 15:25   #108
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
de meninge van een dom rechtsliberaal kleinburgertje zoals jij is per definitie minderwaardig.
je mag blij zijn dat ik er nog op geantwoord heb.
Niet dat dat nodig is. Maar het is altijd nuttig om nog eens te te demonstreren dat je denkniveau zich ongeveer op dat van de "nationaalrevolutionairen" van dit forum situeert.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 15:45   #109
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en terwijl jullie kleinburgerlijke trekossen 's maandags al van 9 uur aan het werken zijn lig ik tot 's middags nog in bed te neuken met een lekker wijf, en jullie 's avonds afgepeigerd terugkomen naar de seut-met-koppijn waarmee jullie getrouwd zijn, naar fc de kampioenen kijken, en om elf uur in jullie nest kruipen om morgen weer vroeg uit de veren te zijn.

zeg me eens, wie zijn de ECHTE LOSERS?
Dat lekker wijf... heeft ze niet alle vijf...
Nogal een geluk dat U ipv een condoom een pamper gebruikt zodat Uw zinloos zaad zijn 'werk' niet kan doen (waarschijnlijk heeft U condoom noch pamper nodig... uw zaad zal wel veel te lui zijn. Maar risico's kunnen we niet nemen... Vandaar dat we uw pamper betalen).

Maar met mensen zoals U is de mensheid de loser...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 18-07-2005 at 16:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en terwijl jullie kleinburgerlijke trekossen 's maandags al van 9 uur aan het werken zijn lig ik tot 's middags nog in bed te neuken met een lekker wijf, en jullie 's avonds afgepeigerd terugkomen naar de seut-met-koppijn waarmee jullie getrouwd zijn, naar fc de kampioenen kijken, en om elf uur in jullie nest kruipen om morgen weer vroeg uit de veren te zijn.

zeg me eens, wie zijn de ECHTE LOSERS?
Dat lekker wijf... heeft ze niet alle vijf...
Nogal een geluk dat U ipv een condoom een pamper gebruikt zodat Uw zinloos zaad zijn 'werk' niet kan doen (waarschijnlijk heeft U condoom noch pamper nodig... uw zaad zal wel veel te lui zijn. Maar risico's kunnen we niet nemen... Vandaar dat we uw pamper betalen).

Maar met mensen zoals U is de mensheid de loser...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en terwijl jullie kleinburgerlijke trekossen 's maandags al van 9 uur aan het werken zijn lig ik tot 's middags nog in bed te neuken met een lekker wijf, en jullie 's avonds afgepeigerd terugkomen naar de seut-met-koppijn waarmee jullie getrouwd zijn, naar fc de kampioenen kijken, en om elf uur in jullie nest kruipen om morgen weer vroeg uit de veren te zijn.

zeg me eens, wie zijn de ECHTE LOSERS?
Dat lekker wijf... heeft ze niet alle vijf...
Nogal een geluk dat U ipv een condoom een pamper gebruikt zodat de kans dat Uw zinloos zaad zijn 'werk' niet kan doen (waarschijnlijk heeft U condoom noch pamper nodig... uw zaad zal wel veel te lui zijn).

Maar met mensen zoals U is de mensheid de loser...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2005 om 15:46.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:57   #110
Sokkie
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zo moeilijk is het nochtans niet, hoor. Als de overheid verantwoordelijk is voor ons heil, dan zijn wij het zelf niet. Er is dan ook geen principiële grens meer tussen gemeenschappelijk eigendom en individuele eigendom. Al wat nodig is om het collectieve heil te garanderen, kan aangeslagen worden. Dat is communisme.

Egidius
Dan leven we volgens u in een Communistisch regime?
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 19:26   #111
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Dan leven we volgens u in een Communistisch regime?
Een communistoïde regime. Het valt trouwens op dat het communisme-gehalte hier is toegenomen sinds de val van de muur. Het lijkt alsof Oost-en West-Europa communicerende vaten zijn: als het schot weggevallen is, zijn zij wat liberaler geworden, wij wat communistischer.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 21:49   #112
cosmos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 73
Standaard

Wie anders dan een r'echter denk je heeft eigenlijk het recht een mens te berechten of te beschuldigen ?
De kleine burger zelf,de burgemeester ,de agenten, politiekers of zoals het systeem is gemaakt ,DE RECHTERS van de Staat. Denk maar ,waarom is de Raad Van State opgericht,De mensenrechtbank,Eurojust,Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap,Vredegerecht,de verschillende andere rechtbanken en vooral"gedetineerde kunnen nu voor de strafuitvoeringsrechtbank ook hun recht verdedigen.Het is zelf zo dat een gevangenis directie wel eens het lef heeft om mensen te berechten voor wat binnen vier muren anders wel heel normaal is.Jointjes ,kom nauw,dat is ten eerst veel gezonder dan die chemische handel die men daar zomaar even legaal kan opvoeren .Denk na ,laat de rechters hun werk doen ,er is veel meer positief met te bereiken dan men ook voordien heeft gedacht ,toen men de wet ervoor invoerde en het niet kon uitvoeren,dat gebeurt overal in de wereld,ook in dit land.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by cosmos on 18-07-2005 at 22:49
Reason:
--------------------------------

Wie anders dan een r'echter denk je heeft eigenlijk het recht een mens te berechten of te beschuldigen ?
De kleine burger zelf,de burgemeester ,de agenten, politiekers of zoals het systeem is gemaakt ,DE RECHTERS van de Staat. Denk maar ,waarom is de Raad Van State opgericht,De mensenrechtbank,Eurojust,Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap,Vredegerecht,de verschillende andere rechtbanken en vooral"gedetineerde kunnen nu voor de strafuitvoeringsrechtbank ook hun recht verdedigen.Het is zelf zo dat een gevangenis directie wel eens het lef heeft om mensen te berechten voor wat binnen vier muren anders wel heel normaal is.Jointjes ,kom nauw,dat is ten eerst veel gezonder dan die chemische handel die men daar zomaar even legaal kan opvoeren .Denk na ,laat de rechters hun werk doen ,er is veel meer positief met te bereiken dan men ook voordien heeft gedacht ,toen men de wet ervoor invoerde en het niet kon uitvoeren,dat gebeurt overal in de wereld,ook in dit land.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Wie anders dan een r'echter denk je heeft eigenlijk het recht een mens te berechten of te beschuldigen ?
De kleine burger zelf,de burgemeester ,de agenten, politiekers of zoals het systeem is gemaakt ,DE RECHTERS van de Staat. Denk maar ,waarom is de Raad Van State opgericht,De mensenrechtbank,Eurojust,Hof van Justitie van de Europese Gemeenschap,Vredegerecht,de verschillende andere rechtbanken en vooral"gedetineerde kunnen nu voor de strafuitvoeringsrechtbank ook hun recht verdeigen.Het is zelf zo dat een gevangenis directie wel eens het lef heeft om mensen te berechten voor wat binnen vier muren anders wel heel normaal is.Jointjes ,kom nauw,dat is ten eerst veel gezonder dan die chemische handel die men daar zomaar even legaal kan opvoeren .Denk na ,laat de rechters hun werk doen ,er is veel meer positief met te bereiken dan men ook voordien heeft gedacht ,toen men de wet ervoor invoerde en het niet kon uitvoeren,dat gebeurt overal in de wereld,ook in dit land.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door cosmos : 18 juli 2005 om 21:49.
cosmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 16:03   #113
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Jongens, jongens toch. zou je niet beter met de lego gaan spelen of met de atoompjes wat dan ook.
Loser.

Citaat:
Een juridische tekst lezen gaat je niet af, noch bijzaak van hoofdzaak onderscheiden...

Eerder al aangehaald: een cursus begrijpend lezen zou ook van pas komen. Ik denk dat je zelf niet weet wat je allemaal aan het brabbelen bent...en nee dit is geen scheldtirade, louter een objectieve vaststelling...
Een "objectieve vaststelling" Omdat gij het zegt zeker... (ah ja, meneerke heeft "rechten" gestudeerd, en is voorwaar de allerslimste op dit forum)

Citaat:
Geen flauw idee wat dat is, maar ik stel voor dat je verder doet waar je goed in bent.
Je doelt net zoals jezelf doen dus: de scheefgerukte mr. Know-it-all uithangen? Neen dank u.

Citaat:
durf te geloven dat je een krak bent in je vak, maar gelukkig heb je nooit een poging gedaan om rechten te volgen, dat is echt niets voor jou...
Je schijnt mijn curriculum echt wel goed te kennen hé. Eerst was ik een Turk, nu ben je er zeker van dat ik nooit rechten heb gevolgd. Ik heb dan ook maar één goede raad voor jou, ventje: waarover je niets weet, daarover moet je zwijgen. Gesnapt?

PS: bovenstaande replies zijn louter objectieve vaststellingen, zeker geen scheldtirades, voor zover iemand daaraan mocht twijfelen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 00:15   #114
Seb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ons land is al verschillende malen op de vingers getikt door internationale rechtbanken omdat het stakingsrecht in ons land overdreven aan banden wordt gelegd. Een piket aan een bedrijf en het tegenhouden van werkwilligen is volgens het internationaal recht helemaal niet verboden.
Schitterend: u heeft nu vijf dagen gehad om dit te illustreren: verschillende malen door internationale rechtbanken op de vingers getikt ivm stakingsrecht! Waar blijven de links?

Off topic: hoeveel (in Belgie bevoegde/gerespecteerde) internationale rechtbanken bestaan er überhaupt?
Seb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 00:22   #115
Seb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ons land is al verschillende malen op de vingers getikt door internationale rechtbanken omdat het stakingsrecht in ons land overdreven aan banden wordt gelegd. Een piket aan een bedrijf en het tegenhouden van werkwilligen is volgens het internationaal recht helemaal niet verboden.

En kan u ook illustreren waar expliciet staat in dit 'internationaal recht' dat het niet verboden is werkwilligen tegen te houden hun job uit te oefenen. Of is er gewoon bij gebrek aan consensus niets over gezegd, waardoor elk land souverein over deze materie mag beslissen?

Ik vind het nog steeds een zeer draconische interpretatie van 'solidariteit' om mensen die misschien (stel u voor!!) niet sympathiseren met de vakbondsactie (ongehoord!) te verhinderen hun job uit te oefenen.
Seb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be