Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2017, 08:57   #561
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
bron?
Zelfde uitzending, dacht dat dat duidelijk was.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20171027/ (vanaf 13:50 gaat het over de bende van Nijvel).

Er werden trouwens nog een aantal belangrijke zaken gezegd :

1° Hij trekt de nieuw gevonden Reus in twijfel : alcoholieker, voetprobleem, en dan gaan schieten in de eigen zone op collega's, de tekening die er zo goed op lijkt, dat vindt hij zeer twijfelachtig, te mooi om waar te zijn.

2° De "manipulatie" (wapens werden een jaar later in het kanaal gegooid dan eerst gedacht) wordt door Rik Van Cauwelaert in twijfel getrokken.
In Charleroi zou men de verkeerde voorwerpen getest hebben op ouderdom (deze die niet in het water hadden gelegen), en daardoor verkeerdelijk de conclusie getrokken hebben dat ze van een latere datum zijn dan men in Dendermonde dacht, en dat er dus gemanipuleerd werd...

3° De vondst van de wapens van "De Bende van Nijvel" wordt ook door Rik van Cauwelaert in twijfel getrokken.

Volgens hem heeft men in 2007 het hele kanaal van Charleroi naar Brussel gedregd, volledig drooggelegd.
Men heeft toen nog lijken gevonden in auto's die in het kanaal terechtgekomen waren.
Maar die kist met 1000 kogels vond men toen niet.
En nu wordt die plots wel bovengehaald door een paar "magneetvissers".
Ik herinner mij ook de beelden in het nieuws van een kanaal dat leeggedregd werd en alle rommel die men daarin vond.
Als het dat kanaal is, lijkt mij het inderdaad totaal onmogelijk dat nu plots die kist gevonden wordt, en daar al jaren zou inliggen.

4° de militaire opleiding van de Bende van Nijvel trekt Van Cauwelaert ook in twijfel.
Heel die redenering is enkel gebaseerd op het feit dat ze in Nijvel de Rijkswacht opwachtten.

5° Vanden Boeynants heeft er niets mee te maken, aldus Van Cauwelaert, dat is allemaal onderzocht, en ze hebben zelfs buitenlandse inlichtingendiensten geraadpleegd, en er is niets uitgekomen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 oktober 2017 om 09:02.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:05   #562
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
bron?
https://www.youtube.com/watch?v=dwbS7JN4wSQ&t=1110
parcifal is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:10   #563
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zelfde uitzending, dacht dat dat duidelijk was.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20171027/ (vanaf 13:50 gaat het over de bende van Nijvel).

Er werden trouwens nog een aantal belangrijke zaken gezegd :

1° Hij trekt de nieuw gevonden Reus in twijfel : alcoholieker, voetprobleem, en dan gaan schieten in de eigen zone op collega's, de tekening die er zo goed op lijkt, dat vindt hij zeer twijfelachtig, te mooi om waar te zijn.

2° De "manipulatie" (wapens werden een jaar later in het kanaal gegooid dan eerst gedacht) wordt door Rik Van Cauwelaert in twijfel getrokken.
In Charleroi zou men de verkeerde voorwerpen getest hebben op ouderdom (deze die niet in het water hadden gelegen), en daardoor verkeerdelijk de conclusie getrokken hebben dat ze van een latere datum zijn dan men in Dendermonde dacht, en dat er dus gemanipuleerd werd...

3° De vondst van de wapens van "De Bende van Nijvel" wordt ook door Rik van Cauwelaert in twijfel getrokken.

Volgens hem heeft men in 2007 het hele kanaal van Charleroi naar Brussel gedregd, volledig drooggelegd.
Men heeft toen nog lijken gevonden in auto's die in het kanaal terechtgekomen waren.
Maar die kist met 1000 kogels vond men toen niet.
En nu wordt die plots wel bovengehaald door een paar "magneetvissers".
Ik herinner mij ook de beelden in het nieuws van een kanaal dat leeggedregd werd en alle rommel die men daarin vond.
Als het dat kanaal is, lijkt mij het inderdaad totaal onmogelijk dat nu plots die kist gevonden wordt, en daar al jaren zou inliggen.

4° de militaire opleiding van de Bende van Nijvel trekt Van Cauwelaert ook in twijfel.
Heel die redenering is enkel gebaseerd op het feit dat ze in Nijvel de Rijkswacht opwachtten.

5° Vanden Boeynants heeft er niets mee te maken, aldus Van Cauwelaert, dat is allemaal onderzocht, en ze hebben zelfs buitenlandse inlichtingendiensten geraadpleegd, en er is niets uitgekomen.
Is Van Cauwelaert nu plots het sprekende orakel misschien? Zijn conclusies zijn plausibel en hij weet er blijkbaar enorm veel van af maar zo lopen er nog genoeg rond. Het feit dat een Vande Lanotte daar ook zit te kakelen maakt het voor mij trouwens ongeloofwaardiger.
Hypochonder is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:19   #564
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Relevantie? Behalve een extra postje van jouw hand?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:31   #565
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat is dan het verschil: Ik wil de wereld niet verder verkloten. Gij hebt daar blijkbaar geen probleem mee. Eens 'Sociaal-list', altijd klote. 'Celavi*'.


* BTW: da's een bar in Singers, 57th floor.

Laat hem maar verder kloten Jay-P. Er zijn disfuncties maar dat betekent dus niet dat mensen die er het slachtoffer van werden zich niet mogen terug trekken in nihilisme. Voor Panda is dan alles in orde .Kijk Panda. Nihilisme lost ook niks meer op. Akkoord.
Maar blijven vechten zoals Don Quichote tegen windmolens lost evenmin iets op. Mijn vaststelling is te mooi om waar te zijn. Hoeveel politiekers verdedigen er in dit land zogezegd de echte democratische regels? Op hun pamfletten wel maar in werkelijkheid? Wel ik zal het zeggen. Geen enkele!
Reeds vele jaren heb ik al laten merken dat er onrecht gebeurt waar ik zelf het slachtoffer van werd. Geen enkele politieker; van welke partij ook heeft mij ooit durven vragen wat er op mijn lever ligt. Waarom ik dus van oordeel ben dat er in dit land zaken gebeuren zonder gewenst toezicht die niks meer met democratie te maken hebben. De enige verklaring die ik vind voor die toestanden is het feit dat iedere politieker geen boodschap heeft aan het feit dat mensen jaren moeten leven met depressies en er bijna dood aan gingen.
Op een moord meer of minder komt het dus niet aan.
Nu kan het zijn dat een slachtoffer ongelijk heeft en dat zijn klachten onterecht zijn. Wel laat hem dat dan aantonen. Maak een instantie waar iemand terecht kan met zijn klachten zonder naar buiten uit in conflict te komen met die omerta. Want juist die omerta is het wapen waar gangsterisme zich van bediend. Soms kan die omerta nodig zijn. Maar soms ook leidt ze tot mensonwaardige vervolging.
Voor buitenlanders maakt men instellingen waar ze terecht kunnen met hun klachten. Voor Belgen is er niets. Stap je naar de ondersteunde pers dan durven die er niet aan beginnen en zondig te tegen het principe "omerta"
En stap je naar eender welke politieker dan draait die het hoofd weg en doet die zogezegd in zijn broek omdat zijn onbeperkte macht niet wil in strijd komen met het "ons kent ons" principe. Als jij mij niet aanvalt mag jij volgende keer ook hetzelfde doen en laten wij U ook met rust.
En als je dit vaststelt als burger weet en besef je ten volle dat "democratie" niet meer bestaat. Het is een particratie waar iedereen uit schrik zelfs gewetenloze misdadigers indekt.
Na vele jaren hoeft die particratie voor mij absoluut niet meer.
Geef mij dan maar een Erdogan die het kiekenkot eens grondig opkuist.
Beter één persoon die alle macht heeft dan honderden die ze ook hebben en misbruiken tegen hun eigen burgers.
Wat politiekers vooral vrezen is een neutrale instantie die intern onderzoek kan verrichten naar gebeurtenissen die het daglicht schuwen.
Die instantie zal er nooit komen. Voor vreemdelingen wel dus.
Een instantie het racisme van Belgen tegen Belgen te onderzoeken is dus niet nodig. Daar het racisme van witte Belgen tegen andere witte Belgen dus niet bestaat.
Maar het bestaat wel. Het heeft een andere naam. Het is het racisme van niet gestoorde met rust gelaten machthebbers-gangsters tegenover willoze slachtoffers. Uit te kiezen naar willekeur. En iedereen leeft verder binnen een vermeende democratie.
En ook iedereen blijft zijn handen wassen in onschuld terwijl ze zelf een systeem blijven promoten dat mensen kan kapot maken.
Eigenbelang en zucht naar onbeperkte macht gaat boven enige menselijkheid.
Proficiat dus aan dezen die denken nog mens te zijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 oktober 2017 om 09:45.
werkman is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:36   #566
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zelfde uitzending, dacht dat dat duidelijk was.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20171027/ (vanaf 13:50 gaat het over de bende van Nijvel).
Van Cauwelaert zegt idd ''dat is allemaal onderzocht''. Maar wat betekent dat dan precies? Welke concrete zaken zijn er dan wel onderzocht? Op wat voor manier?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Er werden trouwens nog een aantal belangrijke zaken gezegd :

1° Hij trekt de nieuw gevonden Reus in twijfel : alcoholieker, voetprobleem, en dan gaan schieten in de eigen zone op collega's, de tekening die er zo goed op lijkt, dat vindt hij zeer twijfelachtig, te mooi om waar te zijn.
Het alternatief is dan dat de recente verklaringen van die broer, die kennis en zijn ex-vrouw pure verzinsels zijn. De naam van die Bonkoffsky staat ook al twintig jaar in het dossier ( hoewel hij nooit verhoord zou zijn geweest..). Dat zou dan allemaal toeval zijn.

Indien er werkelijk een bedoeling tot destabilisatie achter zat (en er dus backing was van machtige mensen binnen de staat) kan ik mij wel voorstellen dat die mannen zich zeker genoeg voelden om te opereren in hun directe omgeving.

Over zijn voetblessure vind ik het volgende :

Citaat:
Meldt zich daags voor de dubbele Bende-raid op Delhaize-grootwarenhuizen in Eigenbrakel (foto) en Overijse op 27 september 1985 bij de rijkswacht in Aalst arbeidsongeschikt wegens een voetblessure
https://www.demorgen.be/plus/christi...1509147602746/




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
2° De "manipulatie" (wapens werden een jaar later in het kanaal gegooid dan eerst gedacht) wordt door Rik Van Cauwelaert in twijfel getrokken.
In Charleroi zou men de verkeerde voorwerpen getest hebben op ouderdom (deze die niet in het water hadden gelegen), en daardoor verkeerdelijk de conclusie getrokken hebben dat ze van een latere datum zijn dan men in Dendermonde dacht, en dat er dus gemanipuleerd werd...

3° De vondst van de wapens van "De Bende van Nijvel" wordt ook door Rik van Cauwelaert in twijfel getrokken.

Volgens hem heeft men in 2007 het hele kanaal van Charleroi naar Brussel gedregd, volledig drooggelegd.
Men heeft toen nog lijken gevonden in auto's die in het kanaal terechtgekomen waren.
Maar die kist met 1000 kogels vond men toen niet.
En nu wordt die plots wel bovengehaald door een paar "magneetvissers".
Ik herinner mij ook de beelden in het nieuws van een kanaal dat leeggedregd werd en alle rommel die men daarin vond.
Als het dat kanaal is, lijkt mij het inderdaad totaal onmogelijk dat nu plots die kist gevonden wordt, en daar al jaren zou inliggen.
Die kist kan natuurlijk na 2007 in het kanaal zijn gegooid, maar het is een vreemd verhaal dat wel..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
4° de militaire opleiding van de Bende van Nijvel trekt Van Cauwelaert ook in twijfel.
Heel die redenering is enkel gebaseerd op het feit dat ze in Nijvel de Rijkswacht opwachtten.
Die redenering is toch op heel wat meer gebaseerd dan dat. De leider van de groep Diane destijds meende al direct na de overvallen bepaalde tactieken te herkennen.

Citaat:
Hij eiste destijds een onderzoek, maar dat werd twee dagen later afgerond. Pints vermoedens bleken niet te kloppen. 'Ik heb toen gezegd: 'Verdomme, het zullen er toch geen van ons zijn?"', zegt Pint (84) woensdag in een gesprek met Het Laatste Nieuws.

De aanslag op de Delhaize in Aalst werd met militaire precisie uitgevoerd. Toenmalig rijkswachtkolonel Pint kwam ter plekke en linkte de gebruikte tactiek en gevechtsmethodes meteen aan die van de commando's van zijn geesteskind, de Groep Diane. 'Opereren in drie groepen, met indringers, sluipschutters en daartussen een team dat met riotguns vernieling zaait...'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/op...al-917127.html

Vergeet ook niet dat er o.a. kogelvrije vesten zijn gestolen in een kazerne/opslagplaats van de groep Diane. Wie wist van het bestaan van die opslagplaats en wie zou er zo ongezien en zou precies hebben kunnen toeslaan?

Laatst gewijzigd door mvd : 29 oktober 2017 om 09:42.
mvd is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:37   #567
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

@Ooit-misschien-gewaarkte:

'k Heb het echt gelezen.
(Bedankt om me te feliciteren, trouwens.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 oktober 2017 om 09:38.
Jay-P. is offline  
Oud 29 oktober 2017, 09:56   #568
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Van Cauwelaert zegt idd ''dat is allemaal onderzocht''. Maar wat betekent dat dan precies? Welke concrete zaken zijn er dan wel onderzocht? Op wat voor manier?
Dat moet je aan Van Cauwelaert vragen, hee.
Ik was er ook niet bij hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het alternatief is dan dat de recente verklaringen van die broer, die kennis en zijn ex-vrouw pure verzinsels zijn. De naam van die Bonkoffsky staat ook al twintig jaar in het dossier ( hoewel hij nooit verhoord zou zijn geweest..). Dat zou dan allemaal toeval zijn.
Toeval hoeft het niet te zijn, hee.
Als we ervan uitgaan dat de Staatsveiligheid van toen dit dossier gemanipuleerd heeft, net zoals ze journalisten gemanipuleerd hebben, is het ook mogelijk dat die hier verder achterzitten.
Er zijn nog namen die in het dossier zitten, maar die doodlopende sporen bleken te zijn.
En er zijn nog mensen die bekend hebben een misdaad begaan te hebben, waarvan achteraf bleek dat het niet klopte.
Het is ook raar dat nu, na 35 jaar die mensen plots ervan overtuigd zijn dat het inderdaad hem betrof, maar van tevoren gezwegen hebben.
De foto van de man die Kolonel Vernaillen beschuldigt (Michel Libert) lijkt overigens ook als 2 druppels water op de Reus.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat er o.a. kogelvrije vesten zijn gestolen in een kazerne/opslagplaats van de groep Diane. Wie wist van het bestaan van die opslagplaats en wie zou er zo ongezien en zou precies hebben kunnen toeslaan?
De Staatsveiligheid in elk geval ook...
Vandenlanotte zegt in diezelfde uitzending "De Staatsveiligheid had zijn eigen agenda.", en zegt dat iedereen toen bezig was met de strijd tegen extreem-rechts.
Was dat die agenda?
Waren ze zo bezeten dat ze overal extreem-rechts zagen, net zoals de Amerikanen indertijd op communisten jaagden, en overal de hand van de Russen inzagen?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 oktober 2017 om 10:00.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 10:09   #569
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is Van Cauwelaert nu plots het sprekende orakel misschien? Zijn conclusies zijn plausibel en hij weet er blijkbaar enorm veel van af maar zo lopen er nog genoeg rond. Het feit dat een Vande Lanotte daar ook zit te kakelen maakt het voor mij trouwens ongeloofwaardiger.
Ik vind Van Cauwelaert een van de meest intelligente journalisten.
Hij komt hier ook met informatie die nog niet in de openbaarheid was (de hetze tegen baron de Bonvoisin, en die georchestreerd werd door de vroegere Staatsveilighei), en die bevestigd wordt door de anderen.
En dat hij dan in een panelgesprek zit met Vandelanotte verandert daar toch niets aan?
Of ben jij plots dieprood omdat je naast Louis Tobback aan één tafel gezeten hebt?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 10:19   #570
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat moet je aan Van Cauwelaert vragen, hee.
Ik was er ook niet bij hoor.
Ik wil gewoon aantonen dat ''het is allemaal onderzocht'' van alles kan betekenen. Als we niet weten welke concrete zaken zijn onderzocht en op welke manier (m.a.w. heeft men het grondig onderzocht), dan is ''het is allemaal onderzocht'' een vrij betekenisloze uitspraak.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Toeval hoeft het niet te zijn, hee.
Als we ervan uitgaan dat de Staatsveiligheid van toen dit dossier gemanipuleerd heeft, net zoals ze journalisten gemanipuleerd hebben, is het ook mogelijk dat die hier verder achterzitten.
Er zijn nog namen die in het dossier zitten, maar die doodlopende sporen bleken te zijn.
En er zijn nog mensen die bekend hebben een misdaad begaan te hebben, waarvan achteraf bleek dat het niet klopte.
Het is ook raar dat nu, na 35 jaar die mensen plots ervan overtuigd zijn dat het inderdaad hem betrof, maar van tevoren gezwegen hebben.
Maar die kennis heeft al van in het begin de rijkswacht getipt over Bonkoffsky. Daar is toen niets mee gebeurt. Hij voelde zich in die periode bedreigd en heeft daarom verder gezwegen. Omdat hij recentelijk de ex-vrouw en de broer van Bonkoffsky tegenkwam, die zijn vermoeden bevestigden, heeft hij contact opgenomen met een van de slachtoffers van de Bende, waarop het verhaal opnieuw in de media is gekomen.

Maar als deze verhalen manipulatie zijn vanwege de Staatsveiligheid, welke motieven zouden die dan kunnen hebben om zo'n verhaal na 35 jaar opeens de wereld in te sturen? Op een moment dat niemand nog met die zaak bezig is?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De foto van de man die Kolonel Vernaillen beschuldigt (Michel Libert) lijkt overigens ook als 2 druppels water op de Reus.
Dat is terug het spoor van WNP en Bonvoisin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De Staatsveiligheid in elk geval ook...
Vandenlanotte zegt in diezelfde uitzending "De Staatsveiligheid had zijn eigen agenda.", en zegt dat iedereen toen bezig was met de strijd tegen extreem-rechts.
Was dat die agenda?
Waren ze zo bezeten dat ze overal extreem-rechts zagen, net zoals de Amerikanen indertijd op communisten jaagden, en overal de hand van de Russen inzagen?
Overal extreem-rechts zien is nog geen 'agenda' he. Trouwens is het zo logisch dat Staatsveiligheid de precieze locatie kende van al dat materiaal? En wie heeft die overval op de kazerne van Diane dan uitgevoerd? Want dat waren mensen die de plaats goed kenden, volgens getuigen.
mvd is offline  
Oud 29 oktober 2017, 10:40   #571
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Mvd, je bent goed in het stellen van vragen, dat is natuurlijk het gemakkelijkste.
Ik heb geen inzicht in het dossier, evenmin als jij.
Ik ga ervan uit dat de Staatsveiligheid weet waar munitie opgeslagen ligt, en ook kan opdrachten geven om bepaalde zaken gedaan te krijgen, dat lijkt mij heel logisch.
Ik zeg niet dat zij het zijn, maar het is iets om in overweging te nemen.
In alles de hand van extreem-rechts zien is één zaak, maar zelf doelbewust een hetze creëren door valse informatie aan journalisten door te spelen, is nog iets anders.
Volgens Vancauwelaert hebben ze dat dus gedaan, en qua timing, vóór de Bende van Nijvel begon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mvd
Dat is terug het spoor van WNP en Bonvoisin
Maar Michel Libert was ook informant van de Staatsveiligheid, of is dat dan toch weer desinformatie?

bronlhttp://www.bendevannijvel.com/forum/...pic.php?id=517
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 oktober 2017 om 11:04.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 11:07   #572
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
28 onopgeloste moorden, en andere doofpot-praktijken. Leve België !!

Dat is een schande, ik zou zeggen een Parlementaire Enquête en laat al die beunhazen, maar onder ede (dus vervolgbaar door het gerecht) in het parlement verklaren, waarom het onderzoek nergens toe leidde.
Ik weet dat het aan mijn zuiderburen is, maar in godsnaam zoek uit, wat hier is fout gegaan, en laat het nooit meer gebeuren, want dat is een schande en dat weten jullie maar al te goed.
Ik kan me herinneren, toen ik als kleine jongen naar de Antwerpse Zoo en de Vogeltjesmarkt (toen dat nog zo mocht heten) ging, en dat ik posters over de bende van Nijvel zag.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline  
Oud 29 oktober 2017, 11:44   #573
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mvd, je bent goed in het stellen van vragen, dat is natuurlijk het gemakkelijkste.
Ik heb geen inzicht in het dossier, evenmin als jij.
Ik ga ervan uit dat de Staatsveiligheid weet waar munitie opgeslagen ligt, en ook kan opdrachten geven om bepaalde zaken gedaan te krijgen, dat lijkt mij heel logisch.
Ik zeg niet dat zij het zijn, maar het is iets om in overweging te nemen.
In alles de hand van extreem-rechts zien is één zaak, maar zelf doelbewust een hetze creëren door valse informatie aan journalisten door te spelen, is nog iets anders.
Volgens Vancauwelaert hebben ze dat dus gedaan, en qua timing, vóór de Bende van Nijvel begon.


Maar Michel Libert was ook informant van de Staatsveiligheid, of is dat dan toch weer desinformatie?

bron http://www.bendevannijvel.com/forum/...pic.php?id=517
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 12:51   #574
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Verkeerd gequote hierboven, ik wilde natuurlijk niet mezelf quoten, maar mvd.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 13:19   #575
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Relevantie? Behalve een extra postje van jouw hand?
Het betreft ongetwijfeld behulpzaamheid, één van mijn sterkere karaktertrekken, meneer Jay- .
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 29 oktober 2017, 14:14   #576
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mvd, je bent goed in het stellen van vragen, dat is natuurlijk het gemakkelijkste.
Ik heb geen inzicht in het dossier, evenmin als jij.
Ik ga ervan uit dat de Staatsveiligheid weet waar munitie opgeslagen ligt, en ook kan opdrachten geven om bepaalde zaken gedaan te krijgen, dat lijkt mij heel logisch.
Ik zeg niet dat zij het zijn, maar het is iets om in overweging te nemen.
In alles de hand van extreem-rechts zien is één zaak, maar zelf doelbewust een hetze creëren door valse informatie aan journalisten door te spelen, is nog iets anders.
Volgens Vancauwelaert hebben ze dat dus gedaan, en qua timing, vóór de Bende van Nijvel begon.


Maar Michel Libert was ook informant van de Staatsveiligheid, of is dat dan toch weer desinformatie?

bronlhttp://www.bendevannijvel.com/forum/...pic.php?id=517
Ik heb daar altijd mijn bedenking over gehad, Libert sprak alleen Frans, daarmee bedoel ik eigenlijk dat hij geen Nederlands sprak. De keren (2) dat ik hem ontmoet heb drong hij zich te hard op naar mijn gevoel.

Maar ik sluit het alleszins niet uit dat hij Staatsveiligheid was, we zijn tenslotte in Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 29 oktober 2017, 14:16   #577
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

In de Morgen dit weekend staan er een aantal artikels in over de Bende.

Het verhaal rond Bouhouche, Beyer, en rijkswachtcommandant Francois is toch interessant.

In het kort:

Bouhouche en Beijer zetten met geld van bankier Finné bij de BOB illegale undercoveroperaties op. Dat loopt mis en er gaan miljoenen verloren.
Vernaillen en Goffinon moeten deze zaak onderzoeken. Gevolg: aanslagen op Vernaillen en Goffinon. Beijer heeft trouwens (na de verjaring) tegen Vernaillen toegegeven dat hij samen met Bouhouche de aanslag gepleegd heeft.
En toeval: bij een aanslag ven de Bende wordt bankier Finné doodgeschoten...
Dadeemelee is offline  
Oud 29 oktober 2017, 17:04   #578
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb daar altijd mijn bedenking over gehad, Libert sprak alleen Frans, daarmee bedoel ik eigenlijk dat hij geen Nederlands sprak. De keren (2) dat ik hem ontmoet heb drong hij zich te hard op naar mijn gevoel.

Maar ik sluit het alleszins niet uit dat hij Staatsveiligheid was, we zijn tenslotte in Belgie.
Ahja, jij hebt nog in de cel gezeten, zeker, of hoe heb je die anders ontmoet?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 29 oktober 2017, 17:25   #579
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ahja, jij hebt nog in de cel gezeten, zeker, of hoe heb je die anders ontmoet?
Twee keer ontmoet in het Scheldehof, In de Kammenstraat denk ik, bij Jacques en Lisa.

Heel lang geleden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 29 oktober 2017, 17:55   #580
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

[quote=epicurist_dirk;8558230]"Salamander" Natuurlijk ontsproten uit verontwaardiging over bende van Nijvel dossier, sjoemel justitie Brussel, achterkamer politiek senaat....kortom sjoemel merk België....wat onlangs herbevestigd werd met graai cultuur

Met boeren verstand Heeeeeel klein beetje logisch redeneren :

Niet met politieke partij verbonden CCC werd op korte tijd opgerold en daders gevangengezet.…. groot contrast met de bende van Nijvel, waren hier wel politieke krachten/banden waardoor doofpot slaagde???

...
...


Dat bende van Nijvel alleen gangsters waren en die allemaal al die jaren nooit door de mand vallen, zelfs al waren daar enkele verbrande rijkswachters bij dat gelooft niemand!
bezig zijn!!!

...
...
Geen personen maar >>> “Wat”<<< is dan na al die jaren nadat al die structuren en personen weg zijn nog steeds financieel krachtig of flexibel/vitaal/energiek genoeg om de bende van Nijvel zaak in de doofpot te houden, de politiek, het volk, familie van de slachtoffers blijvend in de zak te zetten.

...
...

Man, man, man, Waaruit bestond dat ooooh zo grondig onderzoek dan wel van de ordediensten?? Toestand, om het volk te sussen met door de pers en TV beeld te verschaffen van wat pootje baden met duikerspak in het kanaal Brussel-Charleroi- Ronquières???

...
Wie gisterenavond op "één" Salamander zag, herkent hier al deze zaken.
Volgende week zaterdag een nieuwe uitzending
én: het einde nadert...
Boduo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be