Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2019, 15:20   #1481
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

IQ 157 ?
Men kan het IQ meten tot 145.

Laatst gewijzigd door Boduo : 6 december 2019 om 15:23.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 16:16   #1482
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
IQ 157 ?
Men kan het IQ meten tot 145.
Dat zijn 'de boekskes' en de pulpgazetten he : die kloppen dat op omdat mensen dat soort gezeik lezen.

T'is pure show.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 19:27   #1483
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
IQ 157 ?
Men kan het IQ meten tot 145.
Welk IQ zou Hawking en Einstein gehad hebben?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 20:07   #1484
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
IQ 157 ?
Men kan het IQ meten tot 145.
Citaat:
De IQ-schaal:

181-200+ Supergenie

166-180 Groot genie

145-165 Genie

132-144 Hoogbegaafd

121-131 Begaafd

111-120 Bovengemiddeld

90-110 Gemiddeld

80-89 Benedengemiddeld

68-79 Zwakbegaafd

50-67 Lichte verstandelijke beperking

25-49 Erstige verstandelijke beperking

<25 Zeer ernstige verstandelijke beperking
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 20:44   #1485
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Uit De Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...-de-anti-greta
Citaat:
Seibt is bezorgd over het verstikte debat over thema’s als migratie en klimaat. Aan de universiteit in Mannheim raakte ze gedesillusioneerd omdat alles ’veel te eenzijdig links’ is. Laatst trachtten activisten van Antifa een conferentie in München in de war te sturen waar zij sprak. Buiten verschool ze zich onder haar jas om niet te worden herkend. „Ze zien ons als nazi’s.”

De Duitse vindt het wel grappig als mensen haar de anti-Greta noemen. „Ik kan erom lachen. Maar ik wil niet dat mensen denken dat ik geïndoctrineerd ben. Ik ben nooit gedwongen door mijn ouders. Ik leef met mijn moeder en ik hou vreselijk veel van haar. Ze heeft me altijd de vrijheid gegund om mijn eigen overtuigingen te zoeken. Ik doe alles zelf, en denk zelf. En ik vind niet dat iemand mijn jeugd heeft verpest.
Geen verrassende zaken, als je niet denkt zoals wij, ben je nazi, en zovoort. Duidelijk uit welke hoek de Anuna's en Greta's worden geïndoctrineerd en gestuurd.
Citaat:
Volgens de Duitse tiener is het klimaatgeloof, zodra er geen kritische vragen meer mogen worden gesteld, een ’anti-humane ideologie’. „Ze doen het onder het mom van de wereld redden, wat niet waar is. En het leidt bovendien af van echte problemen, ook de échte milieuproblemen. Maar daarvoor is geen aandacht omdat alle geld en tijd opgaan aan de ’klimaatcrisis’.”
Ook duidelijk dat de echte klimaatproblematiek de Greta's en de Anuna's niet echt interesseert.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 december 2019 om 20:46.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 06:42   #1486
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uit De Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...-de-anti-greta

Geen verrassende zaken, als je niet denkt zoals wij, ben je nazi, en zovoort. Duidelijk uit welke hoek de Anuna's en Greta's worden geïndoctrineerd en gestuurd.

Ook duidelijk dat de echte klimaatproblematiek de Greta's en de Anuna's niet echt interesseert.
Hééél duidelijk uit welke hoek het komt.

Hun eigen persoontje op de wereldkaart zetten dat is hun enige doel denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 10:46   #1487
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt gelijk, in olie is het nog leuker dan in modder

Simplismen worden nu door lobby groepen via bakvissen doorgedrukt als propaganda middel, blijkbaar.

Maar je hebt gelijk hoor, Greta heeft de machtigste groep achter haar staan.
Het is een bekende strategie.
Wie durft er nu een kind aan te vallen?
Het is ook gemakkelijker om een spreekplatfom te krijgen, mensen laten een kind op een spreekstoel makkelijker uitspreken dan een volwassene.
Binnen de media trekt een kind ook makkelijker de aandacht van lezers dan een volwassen wetenschapper.


En ja, daar zitten machtige groepen achter.
Fabrikanten van zonnepanelen, fabrikanten van windmolens, eigenaars van windmolenparken, Tesla, fabrikanten van electromotoren, fabrikanten van batterijen, Zelfs de staalindustrie heeft er belang bij dat men steeds meer windmolen en zonnepanelen aanlegt.
En ja, gek genoeg; ook de petrochemie heeft belang bij een omschakeling naar een andere energiewinning.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 10:50   #1488
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uit De Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1136...-de-anti-greta

Geen verrassende zaken, als je niet denkt zoals wij, ben je nazi, en zovoort. Duidelijk uit welke hoek de Anuna's en Greta's worden geïndoctrineerd en gestuurd.

Ook duidelijk dat de echte klimaatproblematiek de Greta's en de Anuna's niet echt interesseert.
Hoe kunnen die interesse hebben voor de echte klimaatproblemen?
Ze kennen die niet en kennen de echte oorzaken niet.
Zou die hun smoel wel eens willen zien, als men hen uitlegt dat juist hun gedrag één van de oorzaken van de klimaat problemen is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 20:13   #1489
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is een bekende strategie.
Wie durft er nu een kind aan te vallen?
Het is ook gemakkelijker om een spreekplatfom te krijgen, mensen laten een kind op een spreekstoel makkelijker uitspreken dan een volwassene.
Binnen de media trekt een kind ook makkelijker de aandacht van lezers dan een volwassen wetenschapper.


En ja, daar zitten machtige groepen achter.
Fabrikanten van zonnepanelen, fabrikanten van windmolens, eigenaars van windmolenparken, Tesla, fabrikanten van electromotoren, fabrikanten van batterijen, Zelfs de staalindustrie heeft er belang bij dat men steeds meer windmolen en zonnepanelen aanlegt.
En ja, gek genoeg; ook de petrochemie heeft belang bij een omschakeling naar een andere energiewinning.
Misschien is er ook een andere groep (bedrijven/andere) die er geen boodschap aan hebben aan het gejank van Greta en haar meelopertjes?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 23:11   #1490
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard



Ik denk dat het IQ van Greta boven de 145 ligt.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 09:14   #1491
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat het IQ van Greta boven de 145 ligt.

AUTISTISCH SPECTRUM

Het Asperger-syndroom (IQ hoger dan 85, geen vertraagde taalontwikkeling).



p.s.

'Angst helpt niet om het klimaatprobleem op te lossen'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 december 2019 om 09:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 12:40   #1492
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Sultan met drie vliegtuigen aangekomen in ons land
Er is nog werk aan de klimaatwinkel.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 09:33   #1493
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Er is nog werk aan de klimaatwinkel.
Véééééééél werk inderdaad maar wie zal dat betalen?

Vlaams Klimaatplan kost tot 7 miljard euro per jaar.

Kort bochtenwerk dan maar of toch niet zo kort?

De 16 miljard die de Vlamingen 'schenken' aan de Walen bijhouden en deels het klimaatprobleem ' er met op te lossen'?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 december 2019 om 09:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 11:02   #1494
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Véééééééél werk inderdaad maar wie zal dat betalen?

Vlaams Klimaatplan kost tot 7 miljard euro per jaar.

Kort bochtenwerk dan maar of toch niet zo kort?

De 16 miljard die de Vlamingen 'schenken' aan de Walen bijhouden en deels het klimaatprobleem ' er met op te lossen'?
Wie werkt of gewerkt heeft gaat dat betalen, zo is het altijd geweest.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 11:13   #1495
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wie werkt of gewerkt heeft gaat dat betalen, zo is het altijd geweest.
Dat klopt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 11:53   #1496
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Véééééééél werk inderdaad maar wie zal dat betalen?

Vlaams Klimaatplan kost tot 7 miljard euro per jaar.

Kort bochtenwerk dan maar of toch niet zo kort?

De 16 miljard die de Vlamingen 'schenken' aan de Walen bijhouden en deels het klimaatprobleem ' er met op te lossen'?
Ach geen paniek, de opwarming van de aarde is er vanzelf gekomen....ze zal ook vanzelf weer afkoelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 12:15   #1497
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Ijs van Groenland smelt ondertussen 7 maal sneller dan aanvankelijk gedacht...

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...ngen~a079921f/

IJs Groenland smelt 7 keer sneller dan verwacht: 400 miljoen mensen zullen bedreigd worden door overstromingen

kv 10 december 2019 17u45 Bron: Belga

Het ijs op Groenland smelt zeven keer sneller dan aanvankelijk gedacht. Sinds 1992 heeft Groenland liefst 3.800 miljard ton ijs verloren en dat heeft catastrofale gevolgen voor de stijging van het zeeniveau. Dat blijkt uit een nieuwe, alarmerende studie van 96 wetenschappers van 50 instellingen. Het wetenschappelijk tijdschrift Nature publiceert vandaag de belangrijkste resultaten van het onderzoek.

De studie, waaraan ook de Universiteit van Luik deelnam, verzamelde gegevens van elf satellieten van 1992 tot 2018. Het gaat onder meer om de evolutie van het volume van het ijs van Groenland en de snelheid waarmee het de voorbije decennia smolt. De wetenschappers gebruikten ook regionale klimaatmodellen. Ze toonden aan dat het smelten van het ijs op Groenland enerzijds te wijten is aan de stijging van de luchttemperatuur sinds 1990, met name met ongeveer 1 graad Celsius per tien jaar, en anderzijds aan de stijging van de zeetemperatuur, waardoor de ijsbergen afbreken.

Lees ook
“Planeet stevent af op wereldwijde klimaatramp”


De wetenschappers berekenden dat Groenland sinds 1992 liefst 3.800 miljard ton ijs verloren heeft. In 1990 smolt er ongeveer 33 miljard ton ijs per jaar. Het laatste decennium liep dat op tot 254 miljard ton per jaar, of zeven keer meer dan de voorbije drie decennia. Voor 2019 liggen de verwachtingen op ongeveer 500 miljard ton.

In 2013 voorspelde een team wetenschappelijke deskundigen dat het mondiale zeeniveau tegen 2100 met 60 centimeter zou stijgen. Liefst 360 miljoen mensen die in de buurt van de zee of een oceaan wonen, zouden jaarlijks geconfronteerd worden met overstromingen. Deze nieuwe studie in Nature voorspelt een verdere stijging van het zeeniveau van nog eens 7 centimeter, waardoor nog eens 40 miljoen mensen extra bedreigd worden door overstromingen aan de kusten.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 12:17   #1498
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wie werkt of gewerkt heeft gaat dat betalen, zo is het altijd geweest.
Dat is ergens ook normaal, hé.

Het zijn immers vooral diegenen die werken/gewerkt hebben die het klimaatprobleem mee veroorzaken/veroorzaakten
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 11 december 2019 om 12:18.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:29   #1499
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard



Swedish climate activist Greta Thunberg has been named as TIME magazine’s 2019 Person of the Year. Every year, TIME names the person who the magazine considers “for better or for worse… has done the most to influence the events of the year.”

Greta Thunberg, 16, is the youngest person to ever be named TIME’s Person of the Year. TIME editor-in-chief Edward Felsenthal named Thunberg on the Today show this morning.

https://ww.electrek.co/2019/12/11/cl...n-of-the-year/

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...drog~afcf9250/

‘Time’ roept Greta Thunberg uit tot persoon van het jaar: “Zelfs landen die deelnemen aan klimaattop plegen bedrog”

11 december 2019 14u11 Bron: Belga

Het prestigieuze tijdschrift ‘Time’ heeft Greta Thunberg (16) uitgeroepen tot ‘persoon van het jaar’. De jonge klimaatactiviste roept met haar acties zowel respect als afkeer op. Net vandaag beschuldigde de 16-jarige Zweedse de meest ambitieuze landen op de klimaattop in Madrid nog van bedrog. Ze gelooft niet dat wereldleiders de strijd tegen klimaatopwarming ten volle willen aangaan.

“Thunberg werd het icoon van een generatie, een krachtige stem die waarschuwt voor de grootste uitdaging van onze planeet”, legt het magazine uit. “Ze is niet de leider van een politieke partij of een belangengroep. Ze is niet de eerste om alarm te slaan en ze is ook niet de persoon met de meeste wetenschappelijke getuigschriften. Ze is een gewone tiener die de moed vond om de waarheid te spreken voor het oog van de machthebbers. Ze werpt licht op een abstract gevaar en legt dapper uit wat er op het spel staat.”

Tijdens een evenement dat vandaag door de VN in Madrid georganiseerd werd, haalde Thunberg nogmaals hard uit. “Een handvol rijke landen heeft beloofd om de broeikasuitstoot met enkele procenten te verminderen of om in een of ander jaar klimaatneutraliteit te bereiken”, klonk het. “Dat lijkt op het eerste gezicht indrukwekkend, maar dat getuigt niet van leiderschap. Er wordt geen nieuwe weg ingeslagen, het is eigenlijk puur bedrog.”

“De meeste van hun beloftes houden immers geen rekening met de luchtvaart, de scheepvaart en de import of export van goederen. Ze kunnen daarentegen wel hun uitstoot compenseren door geld te geven. Deze COP-conferentie is een goed excuus geworden voor veel landen om hun onvermogen onder tafel te vegen en om geen kleur te hoeven bekennen over hun ambities”, concludeerde Thunberg.

“Er zijn landen die handige trucs bovenhalen om maar niet echte actie te moeten ondernemen. En dan wordt er soms nog geweigerd om te betalen voor de landen die nu al getroffen zijn door klimaatrampen. Hoe kunnen jullie dat laten gebeuren zonder kwaad te worden?”, besloot ze.

Net voor Thunberg aan het woord kwam, had de directrice van Greenpeace International haar woede al tot uiting laten komen. In 25 jaar tijd is de kloof tussen de COP en de buitenwereld volgens haar nooit zo groot geworden. “De oplossingen liggen voor het grijpen”, zei Jennifer Morgan. “Maar waar zijn de kampioenen? Waar zijn de echte leiders? Waar zijn de volwassenen in deze zaal? Het zijn donkere dagen voor de klimaatpolitiek. Het hart van het Akkoord van Parijs klopt nog, maar zéér zwak.”

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2019 om 16:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 18:40   #1500
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is ergens ook normaal, hé.

Het zijn immers vooral diegenen die werken/gewerkt hebben die het klimaatprobleem mee veroorzaken/veroorzaakten
uiteraard, het is ook altijd al zo geweest, de Lakense familie zal bij deze content zijn.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be