Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 15 mei 2020, 12:27   #221
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb er geen moeite mee om partijen en politiekers bij hun echte naam te noemen.

Misschien afspreken dat het enkel nog mag in K&k, kwestie van opgekropte emoties te kunnen ventileren?
Beste,

Wat u hier aanhaalt, is waarschijnlijk een aandachtspunt voor de nabije toekomst.
Ik las hier immers reeds zeer goed onderbouwde bijdragen, maar die onherroepelijk naar beneden gehaald werden door het gebruik van grappig bedoelde naamsverdraaiïngen.
Zonde toch?

Uiteraard willen we er hier geen doodsaai platform van maken.
Als u politici graag bedenkt met een leuke of originele of toepasselijke naam, dan kan zal dat nog steeds kunnen in het daartoe voorziene forum Koetjes & Kalfjes.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 12:31   #222
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vraag niks.
Beste,

Ik vraag wél iets: als u een politicus, en zijn gevolg wil uitschelden, vraag ik u om dat argumentatief te onderbouwen.

Simpel en géén voorwerp van discussie.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 12:46   #223
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Om te illustreren nog een voorbeeldje:
Citaat:
Dat klopt niet, de bruine partij VB zijn fascisten en dus per definitie geen democratische partij.
bron : https://www.veto.be/jg26/veto2601/prof.html
Dit gaat al voor een heel klein stukje de goede weg op.
Er wordt een link bijgeplaatst naar een artikel waarvan de poster vindt dat het zijn stelling staaft.

Wat kan er beter:
-Plaats een of meerdere citaten uit dat artikel
-Parafraseer zelf een passage uit het artikel.
-Vertel waarom u dat artikel een geschikte bron vindt
-Vermijd vervolgens om een gemaakt punt te pas en te onpas te reposten om flooden en spammen te vermijden.

Niet moeilijk, toch?

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 13:57   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik niet meer Verafstoot mag schrijven, dan mag ik ook niet meer vakboungden schrijven. Of sossen. Of blauwsels. Of Blokkers.

Dan mogen humoristische reeksen zoals de onovertroffen "x is uitschot" (tot en met de weerman die sneeuw voorspelde was uitschot) ook al niet meer.

Dat wordt hier zo droog en dor als de vagina van Mathilde.

Dat weten we nu nog niet.

Pontifex decreteerde nu een nieuwe regel, op basis van wat hij in de openingspost van dit draadje aangaf. (motiveren, staven waarom je politicus x of partij y als uitschot of een dwaze peewee ziet).

Waar jij naar verwijst is het tweede probleem, zie zijn posting #21 : koosnaampjes voor politici.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 15 mei 2020, 14:19   #225
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Iemand die Pontifex eigenlijk tegenhoudt om die nieuwe regel in het reglement te zetten?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2020 om 14:28.
Another Jack is offline  
Oud 15 mei 2020, 14:44   #226
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Terwijl we hier nu toch bezig zijn zou ik willen vragen of men wil optreden tegen het posten van onnozele foto's met onderschriften in serieuze topics. Dat is veel meer storend dan een verzonnen scheldnaam voor één of andere politieker.
Hypochonder is offline  
Oud 15 mei 2020, 15:44   #227
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, de censuur liefhebbers gaan nu helemaal loss met hun suggesties...
Tot ze door hebben dat het dan ook gedaan zal zijn met bv die selfie van Calvo zijn 'scheef bakkes' te kunnen publiceren. Of de hier honderden keren geplaatste 'paardekop-foto' van Caroline Gennez. Dan gaan ze minder happy zijn... Dan zal het geen LOL meer zijn en kunnen ze weer beginnen bleiten.

Autoritaire mensen, meestal Alt-right, begrijpen blijkbaar niet dat dergelijke mesjes aan 2 kanten snijden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 15 mei 2020, 16:08   #228
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
nope
Je hebt gelijk van een duidelijk standpunt in te nemen. Uiteindelijk was dat ook de vraag van Pontifex in zijn posting #21

Voor mij : ook nope
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 15 mei 2020, 16:25   #229
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iemand die Pontifex eigenlijk tegenhoudt om die nieuwe regel in het reglement te zetten?
Beste,

Er is helemaal geen sprake van een nieuwe regel
Het reglement zoals het is (en dat u ondertekende!!!) wordt gewoon wat strakker toegepast.
Ik citeer de belangrijkste passages inzake deze kwestie:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement
Te vermijden op vraag van de moderatie:
  • flooden (2bp)
  • spammen (4 bp)
De interpretatie van de forumregels gebeurt door de moderatie.

Pontifex MM

Laatst gewijzigd door Pontifex : 15 mei 2020 om 16:30.
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 16:39   #230
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Terwijl we hier nu toch bezig zijn zou ik willen vragen of men wil optreden tegen het posten van onnozele foto's met onderschriften in serieuze topics. Dat is veel meer storend dan een verzonnen scheldnaam voor één of andere politieker.
Beste,

Laat ons die kwestie nog eventjes uitstellen tot iedereen wat went dat het afgelopen is met flooden en spammen.

Niets belet u om uit uzelf het niveau van discussiëren tot normale proporties terug te brengen, zodat dit forum weer een aangenaam platform wordt in plaats van een triestige, inteelterige, geborneerde vergaarbak van repetitieve scheldorgels.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 17:23   #231
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat weten we nu nog niet.

Pontifex decreteerde nu een nieuwe regel, op basis van wat hij in de openingspost van dit draadje aangaf. (motiveren, staven waarom je politicus x of partij y als uitschot of een dwaze peewee ziet).

Waar jij naar verwijst is het tweede probleem, zie zijn posting #21 : koosnaampjes voor politici.
Het is geen nieuwe regel blijkbaar.
Another Jack is offline  
Oud 15 mei 2020, 17:24   #232
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De grens zal altijd lastig te trekken zijn. De cruciale vraag lijkt me: wat is de meerwaarde binnen de gegeven discussie? Als ik een topic aanmaak over "de visie van neonazi Van Grieken op mobiliteit" dan is de kans groot dat de discussie eerder over het epitheton "neonazi" zal gaan dan over Van Griekens visie op mobiliteit. Beter weglaten dus. Als ik een topic aanmaak over "parallellen en verschillen tussen Tom van Grieken en Adolf Hitler" dan kan "neonazi" natuurlijk wel relevant zijn, mits onderbouwd.

Natuurlijk kun je dit niet allemaal in kant-en-klare richtlijnen gieten en ik vind ook niet dat er meteen strafpunten aan gekoppeld moeten worden. Als alleen de meest evidente scheldpartijen worden ontmoedigd zou dat al een aanzienlijke verbetering zijn.

Beste,

Beter kan ik de hele kwestie niet samenvatten.
De redelijkheid en het normale perspectief zijn hier dus nog niet volledig verdwenen.
Dat geeft een burger moed.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 17:25   #233
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is geen nieuwe regel blijkbaar.
Beste,

Dat klopt.
Het zijn wel regels die in het verleden te laks of helemaal niet werden toegepast, met alle gevolgen vandien...

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 17:33   #234
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tot ze door hebben dat het dan ook gedaan zal zijn met bv die selfie van Calvo zijn 'scheef bakkes' te kunnen publiceren. Of de hier honderden keren geplaatste 'paardekop-foto' van Caroline Gennez. Dan gaan ze minder happy zijn... Dan zal het geen LOL meer zijn en kunnen ze weer beginnen bleiten.

Autoritaire mensen, meestal Alt-right, begrijpen blijkbaar niet dat dergelijke mesjes aan 2 kanten snijden.
Vreemd dat wellevendheid nu al een uiting van rechts-autoritair denken zou zijn...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 15 mei 2020, 17:59   #235
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Terwijl we hier nu toch bezig zijn zou ik willen vragen of men wil optreden tegen het posten van onnozele foto's met onderschriften in serieuze topics. Dat is veel meer storend dan een verzonnen scheldnaam voor één of andere politieker.
Inderdaad.
Maar hij doet er veel moeite en opzoeking voor. (sarcasme)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 15 mei 2020, 18:22   #236
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik vermoed en blijf vermoeden dat het geneesmiddel hier nefaster gaat zijn voor de gezondheid van het forum, dan de ziekte zelf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 mei 2020, 18:28   #237
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed en blijf vermoeden dat het geneesmiddel hier nefaster gaat zijn voor de gezondheid van het forum, dan de ziekte zelf.
Als je een patiënt met geelzucht maar lang genoeg onbehandeld laat, lijkt het op den duur of die gele kleur zijn natuurlijke teint is.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 15 mei 2020, 18:34   #238
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Als ik 't goed begrijp, adhv 't voorbeeld van Ponti, is 'n link geven naar 'n opiniestuk van iemand die dezelfde mening/opinie heeft als mezelf, om aan te tonen dat Partij X ... [naar gelieve in te vullen] is, bijna genoeg onderbouwde argumentatie dat Partij X ook weldegelijk ... is.

Ja, zo kan ik 't ook.

Ik vind dat puntje puntje puntje, puntje puntje puntje is, kijk maar ---> link naar dingske, die dat ook vindt.


Laatst gewijzigd door SDX : 15 mei 2020 om 18:36.
SDX is offline  
Oud 15 mei 2020, 19:28   #239
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als ik 't goed begrijp, adhv 't voorbeeld van Ponti, is 'n link geven naar 'n opiniestuk van iemand die dezelfde mening/opinie heeft als mezelf, om aan te tonen dat Partij X ... [naar gelieve in te vullen] is, bijna genoeg onderbouwde argumentatie dat Partij X ook weldegelijk ... is.

Beste,

Uw interpretatie van mijn voorbeeld is heel minimalistisch.
Iedereen die ook maar een beetje inzit met het niveau en de sfeer van dit forum, begrijpt zonder mijn tussenkomst wat er gevraagd wordt:
-Liefst totaal geen gescheld, maar gewoon debat zoals we het irl ook voeren, met een beetje terughoudendheid.
-Als u toch een politicus, zijn partij, of zijn aanhang wil afbreken, stoffeer uw scheldtirade dan met een onderbouwde argumentatie.
-Als u uw punt gemaakt hebt op een relevante plaats in een discussie waar uw rant thuishoort, blijf het forum dan niet flooden met uw werkstuk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Ja, zo kan ik 't ook.
Kan u het op mijn manier ook?
It's no rocket science, tenzij voor kwaadwilligen die dit forum enkel misbruiken voor hun getroll.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Oud 15 mei 2020, 19:31   #240
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed en blijf vermoeden dat het geneesmiddel hier nefaster gaat zijn voor de gezondheid van het forum, dan de ziekte zelf.
Beste,

Als u ons medicijn niet lust, dan hoeft u het niet te nemen.
Ik verzoek u dan wel om uit te zieken in een andere kliniek, waar de behandeling beter bij u past.

Pontifex MM
Pontifex is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be