Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2011, 19:35   #641
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
etnische zuivering moet hip worden

We bedanken iedereen om ons land na de oorlog weer goedkoop op te bouwen met een enkeltje naar huis

Want nu zijn ze niet meer nodig.
Bedank de loodgieter of de elektrieker die ooit eens een karwei kwam doen ook maar met eeuwig onderhoud voor hemzelf en zijn nazaten + familie.
Toch maar normaal dat die na het gedane werk terug naar huis gaat!
Al de vreemdelingen die hier, in 2011, rondlopen hebben geholpen met de wederopbouw na de oorlog?

Laatst gewijzigd door andev : 27 november 2011 om 19:37.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 19:46   #642
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bedank de loodgieter of de elektrieker die ooit eens een karwei kwam doen ook maar met eeuwig onderhoud voor hemzelf en zijn nazaten + familie.
Toch maar normaal dat die na het gedane werk terug naar huis gaat!
Al de vreemdelingen die hier, in 2011, rondlopen hebben geholpen met de wederopbouw na de oorlog?
Geen denken aan, die smeerlappen rekenden te veel

Ik dacht dat je achter mijn plan stond, waarom cheer je niet mee ipv oeverloos te zeiken

Laatst gewijzigd door Oblique : 27 november 2011 om 19:47.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 20:00   #643
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
We bedanken iedereen om ons land na de oorlog weer goedkoop op te bouwen met een enkeltje naar huis

Want nu zijn ze niet meer nodig.
Lijkt mij niet zo abnormaal dat "gastarbeiders" na gedane taak terug naar huis gaan.
Overigens geloof ik nooit dat hier alleen die "gastarbeiders" blijven plakken zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 20:24   #644
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij niet zo abnormaal dat "gastarbeiders" na gedane taak terug naar huis gaan.
Overigens geloof ik nooit dat hier alleen die "gastarbeiders" blijven plakken zijn.
Volgens de Marokkaanse advocaat El Mouden: "Blokfobie oorzaak van massale immigratie"

We haten ons eigen volk zo hard dat we ze willen zuiveren door de grenzen massaal open te zetten.

Citaat:
De (voorlopig) laatste twee stappen zijn enerzijds de versoepeling van de naturalisatieprocedure en anderzijds de nog aan de gang zijnde regularisatieoperatie. Vooral bij onze Italiaanse, Turkse en Marokkaanse landgenoten waren steeds meer stemmen opgegaan voor een participatie in het beleid, een recht waarin ook al in de verdragen sprake was. Migrantenstemrecht voor de lokale verkiezingen dus. Onder druk van het Vlaams Blok was België echter niet geneigd om, zoals Nederland al lang had gedaan, zijn migranten dat plaatselijk stemrecht toe te kennen. ‘Als zij zich willen integreren moeten zij maar de Belgische nationaliteit aannemen’, was de slogan van de liberalen. En de overheid was consequent: in vijf fasen werd de toegang tot de Belgische nationaliteit zo gemakkelijk gemaakt, dat wie er om vroeg het niet eens echt nodig had om te sjoemelen. Wat de wetgever daarbij vergat is dat, door de kleine lettertjes van het cascadeverbod, iedereen die Belg was geworden, nu ook zijn familie en die van zijn partner in directe opgaande en dalende lijn mocht laten overkomen in het kader van de gezinshereniging. Hetzelfde, maar met een nog groter repercussie, geldt voor de 50.000 nieuwe legale vreemdelingen die de regularisatiecommissie zal creëren: zij zijn niet via het recht op gezinshereniging naar ons land gekomen, en mogen dus, net als de Belgen en de burgers uit de landen waarmee een verdrag was gesloten, om het even welk familielid naar ons land laten overkomen. Of hoe, samen met Blok, het hele land het deksel op zijn neus kreeg door zich zo te verzetten tegen stemrecht voor migranten! "Eigenlijk zou ik dit alles niet moeten zeggen, maar ik kan mijn adoptievaderland de raad geven al die wetten en verdragen nog eens grondig te herzien", concludeerde de advocaat.
Bron: http://www.politics.be/nieuws/489/


Een Marokkaan die medelijden heeft met ons. Kan je van de linkiewinkies niet zeggen.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 21:26   #645
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
etnische zuivering moet hip worden

We bedanken iedereen om ons land na de oorlog weer goedkoop op te bouwen met een enkeltje naar huis

Want nu zijn ze niet meer nodig.
Ik heb nooit gehoord van Roma of Marokkanen die ons land hielpen opbouwen na de oorlog
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 22:11   #646
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb nooit gehoord van Roma of Marokkanen die ons land hielpen opbouwen na de oorlog
Geen enkele mohamedaan heeft ooit ook maar iemands land helpen opbouwen, indien ze daar toe in staat waren, zouden hun eigenste landen er al heel anders uitzien dan nu, en hoefden ze niet massaal andermans landen gaan (proberen) overnemen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 22:42   #647
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Mensen die in hun land het varken hebben uitgestoken, bij privé-milities hebben gezeten en mensen hebben verkracht en vermoord hebben ook angst voor hun leven. Die ontvluchten hun land ook. Zelfs als eerste want diegene die onderdrukt worden zijn diegene die geen voedsel hebben om tot aan de grens te reizen, geen geld hebben voor transport, geen gezondheid om te reizen in het algemeen. De mensen die daar nu nog steeds in tenten leven dát zijn de sukkelaars.

Iemand die zijn land ontvlucht terwijl de rest van de familie ligt te creperen is nu niet bepaald een aanwinst voor het nieuwe land. Als ze dan opnieuw dezelfde feiten uitsteken ... tsja ... wat wil je dan? Ga je er eens mee praten? Vingertje wijzen? Moogt al blij zijn als je na het gesprek je vinger nog hebt.
Wel ja dat is nu eenmaal zo, als je dat zegt ben je racist, fascist, onrealitisch, vreemdelingenhater, onmens,...
Maar dat ze maar alle buitenlands gespuis hier binnenhalen het zal onze cultuur verrijken en vervangen. Dat willen zij tenslotte.
En die paar die echt met goede bedoelingen hier komen zijn daar dan samen met ons autochtonen mee de dupe van. Echt een goed beleid en logische gedachtengang!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 17:54   #648
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Geen denken aan, die smeerlappen rekenden te veel

Ik dacht dat je achter mijn plan stond, waarom cheer je niet mee ipv oeverloos te zeiken
Gast, wat een klasse straal jij toch uit! Ik sta in bewondering...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:06   #649
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wel ja dat is nu eenmaal zo, als je dat zegt ben je racist, fascist, onrealitisch, vreemdelingenhater, onmens,...
Maar dat ze maar alle buitenlands gespuis hier binnenhalen het zal onze cultuur verrijken en vervangen. Dat willen zij tenslotte.
En die paar die echt met goede bedoelingen hier komen zijn daar dan samen met ons autochtonen mee de dupe van. Echt een goed beleid en logische gedachtengang!
Ach, het lijkt hier soms( niet persoonlijk bedoeld!) de open afdeling psychiatrie wel!

Maar ik bekijk het toch anders dan u omdat ik iedere dag veel vreemdelingen zie die wel degelijk werken hoor.
Van mij mogen die mensen er zijn, ik stoor me eerder aan het beleid wat gewoon te weinig ruimte laat voor maatwerk waardoor mensen actief blijven..

Neem sociale woningbouw..waarom is daar geen activeringsbeleid??? Dat zou meer inkomsten leveren, de hele " sociale " sector is veel te sterk geprofessionaliseerd, niemand vind zijn weg nog en de ambtenarenmentaliteit overheerst.
Ik hoop dat de nieuwe minister van werk, Monica de Koninck, daar verandering in brengt...
Het probleem is het niveau van veel nieuwkomers, amper geschoold, analfabetisme, strenge leer die integratie in de weg staat, patriarchale structuren die voor verloren generaties zorgen, gezinsvorming en hereniging die onvoldoende begeleid worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:14   #650
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard







De personen op de foto’s worden gebruikt, het zijn pionnetjes van verraders, dikke egoïsten, radicale en anarchisten in eigen rangen. De personen achter de foto’s zijn de echte kanker in onze maatschappij. Het zijn extreemlinkse figuren die lak hebben aan wetten. Wetten zijn alleen goed als het hun uitkomt. Ze zullen een rechtstaat blijven ondermijnen door emotionele chantage. Ze zullen blijven doorgaan tot ons land verworden is tot chaos en anarchie.

Momenteel heeft het westers extreemlinks een ziekelijke alliantie met het islamitische extreemrechts. Ze hebben namelijk een gemeenschappelijk raakpunt, haat! Haat tegen de westerse wereld, die ze zo snel mogelijk kapot willen maken door geforceerde opengrenzen. Op die manier maken ze onze sociale cohesie kapot en zorgen ze voor een overbelasting/uitholling van onze verzorgingsstaat.

We kunnen allemaal blijven zwijgen, en toelaten hoe ze onze beschaving kapot maken. De vijand is niet de vreemdeling, de vijand zit in eigen rangen. Het is tijd dat we terug duidelijk maken dat we trots zijn op onze cultuur en dat we dat terug publiekelijk mogen zeggen. Het tijdperk van de zelfhaters moet stoppen.

Onze kinderen en kleinkinderen hebben recht op een land waar ze zich thuis voelen. Als we het spelletje van extreem links blijven meespelen dan ontnemen we hen dit basisrecht.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 5 april 2012 om 10:23.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:38   #651
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar ik bekijk het toch anders dan u omdat ik iedere dag veel vreemdelingen zie die wel degelijk werken hoor.
Van mij mogen die mensen er zijn, ik stoor me eerder aan het beleid wat gewoon te weinig ruimte laat voor maatwerk waardoor mensen actief blijven..
Onze samenleving heeft geen problemen met echt behoeftigen te helpen (deels wel, maar daar lijden ook autochtonen door, dat is helaas kapitalisme), onze samenleving zou dom zijn mensen weren die met goede wil samen aan een toekomst willen werken. Dat is allemaal perfect mogelijk en bewijst ons systeem op dagelijkse basis.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:53   #652
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

6 jaar na het begin van deze draad is er uiteindelijk een klein beetje actie ...

Citaat:
44 vluchtelingen raken beschermingsstatus kwijt nadat ze met vakantie gingen naar land waaruit ze gevlucht waren
KVDS 13 oktober 2017 07u34 Bron: Belga
1122 REACTIES

belga
VLUCHTELINGENCRISIS Het voorbije anderhalf jaar zijn 44 vluchtelingen hun beschermingsstatus kwijtgespeeld omdat ze met vakantie vertrokken naar hun thuisland. De meerderheid van hen zijn Irakezen en Afghanen. Dat berichten Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen vrijdag.
Niet elke vluchteling die hier asiel krijgt, blijft daarna netjes binnen de grenzen van ons land. Dat is ook niet verplicht. Maar wanneer blijkt dat die persoon voor een aantal weken terugkeert naar het land dat hij ontvluchtte, gaat er bij het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen (CGVS) een belletje rinkelen.
Lees ook
Imam Grote Moskee schreeuwt onschuld uit: "Ik bestrijd extremisme en radicalisme"
Imam Grote Moskee schreeuwt onschuld uit: “Ik bestrijd extremisme en radicalisme”
Het afgelopen anderhalf jaar kwam het in 118 gevallen tot een onderzoek. Dat leidde tot de intrekking van 44 beschermingsstatussen. Ongeveer de helft van de dossiers wordt momenteel nog onderzocht.
Begrafenis
“Het Commissariaat beoordeelt geval per geval”, zegt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken. “Er is een verschil tussen iemand die even over en weer vliegt voor een begrafenis of om papieren te regelen en iemand die daar voor drie maanden met vakantie is. In dat laatste geval kan er nog moeilijk sprake zijn van een gevaarlijke situatie.”
Niet zelden vertrekken ze vanaf een luchthaven in onze buurlanden (Schiphol, Düsseldorf of Frankfurt). Omgekeerd speelde de Belgische luchthavenpolitie ook al vijftig dossiers door aan de immigratiediensten van andere Europese landen. Staatssecretaris Francken roept zijn Europese collega’s vandaag in Luxemburg op om nog meer informatie te delen.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...aren~a01fde72/
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 11:50   #653
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Lopen er nog mensen rond die niet weten en niet beseffen dat ze bedot, bedrogen, belogen en voor den aap worden gehouden door een heel flink pak van die vreemdelingen die hier binnenstromen?
Uiteindelijk is het ergste de toekomst waarmee we onze kinderen en kleinkinderen enz mee opzadelen!
We worden geplunderd en eeuwen terug gegooid.
Eigen schuld dikke bult, maar toch...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2017, 12:07   #654
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik vond het woord deportatie altijd al hip.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2017, 12:49   #655
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik vond het woord deportatie altijd al hip.
De meeste vinden van niet, je kan het hun moeilijk kwalijk nemen. Ze zijn overspoeld met films, documentaires, boeken die het woordje deportatie zwaar demoniseerde. Soms is een gedwongen verplaatsing van mensen nodig, bv. voor illegalen. Maar er zijn mensen die het woordje deportatie misbruiken om een uitwijzing van illegalen te voorkomen.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2017, 12:11   #656
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

In Nederland worden ze ook wakker:

Citaat:
‘Vakantievierende Eritreeërs het land uit’

Mogelijk worden alle Eritrese asielzoekers die vanuit Rotterdam naar hun ontvluchte thuisland op vakantie gingen Nederland uitgezet. Leefbaar Rotterdam onderzoekt de mogelijkheid om dit te realiseren.

Leefbaar-raadslid Michel van Elck wil daarvoor van een reisbureau de reisgegevens hebben en die langs de lijst met Eritrese statushouders leggen. Alle gesnapte Eritreeërs moeten van Van Elck hun verblijfsvergunning inleveren.

‘Onbegrijpelijk’

Van Elck is al langere tijd bezig om Eritreeërs die vakantie vieren in hun eigen land te weren. Volgens hem is het onbegrijpelijk dat iemand zijn land ontvlucht vanwege de gevaren daar, maar er vervolgens na een succesvolle asielaanvraag wél op vakantie gaat. “Het ondermijnt de geloofwaardigheid van het asielbeleid”, zegt Van Elck in de Telegraaf.

Staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie kondigde vorig jaar al aan maatregelen te treffen tegen de groep Eritreeërs, maar er is er nog geen opgespoord en het land uitgezet. ‘Bizar’, volgens Van Elck.

Enkele reis terug

Zeker omdat in Rotterdam het reisbureau Red Sea Travel goud geld verdient aan vakanties naar Eritrea. Elke zomer worden er zo’n duizend tickets verkocht aan Eritreeërs die op familiebezoek gaan. “Deze asielcharlatans kunnen wat mij betreft direct weer hun koffer pakken. Maar dan voor een enkele reis naar Eritrea.”
Bron: https://wnl.tv/2017/08/01/vakantievi...itreeers-land/
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2017, 16:55   #657
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Het probleem is dat links en rechts een verschillende definitie handhaven van het begrip 'profiteur'. Voor de linksen is niemand profiteur, ze genieten enkel van 'mensenrechten', recht op geluk enz. Gisteren in DeAfspraak opperde sosguro Bart Scholts dat linkse ethiek belangrijker is dan het toepassen van wetten. Vermassen lachtte maar groentjes.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2017, 11:15   #658
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Deportatie 'huist' dat in hetzelfde straatje als Ausländer Raus?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 14:12   #659
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker Bekijk bericht
idiote*
fotootjes*
VB-krantje*
Dank je.

Kan je je aantal postings niet van 263 tot 263000 opdrijven of is dat teveel gevraagd?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 14:13   #660
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

postings* berichten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be