Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2018, 22:05   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard seriemoordenaar kon rustig zijn gang gaan in dorpen nabij Mechelen

Renaud Hardy: "Ik dacht een nieuw gezin te gaan uitmoorden. Met een klein bijltje"



Citaat:
Mechelen - De assisenzaak tegen Renaud Hardy, de man uit Mechelen die beschuldigd wordt van twee moorden en twee moordpogingen, is maandagochtend officieel van start gegaan. Maandagvoormiddag las openbaar aanklager Alexandra Van Kelst de uitvoerige akte van beschuldiging voor, waaruit onder andere moet blijken dat hij slachtoffer Linda Doms op zeer gewelddadige manier om het leven heeft gebracht. Kort voor 15 uur begon het verhoor van Hardy. Al bij de eerste vragen van de voorzitter huilde hij en vroeg hij om vergiffenis. Hardy kwam zeer verward over en antwoordde vaak naast de kwestie. Om iets voor 18 uur werd de zitting geschorst, dinsdagochtend wordt ze verdergezet.

Walter Damen, advocaat van een van de burgerlijke partijen, hoorde dat Renaud Hardy de schuld vooral buiten zichzelf legt. "Het is de schuld van zijn ziekte, van de vrouwen, van iedereen. Of zijn excuses geloofwaardig zijn, zal de jury moeten beoordelen."

De advocaat vermoedt dat hij aanstuurt op verwarring. Advocaat Jef Vermassen, die een andere burgerlijke partij bijstaat, had eerder gezegd dat hij dergelijke verwarring nooit eerder gezien heeft. "Zo ver wil ik niet gaan", zegt Damen. "In andere dossiers heb ik ook wel al gezien dat er bewust verwarring gecreëerd wordt. Zulke mensen denken dat ze slimmer zijn de rest."

Het optreden van Hardy is voor Damen een "belediging" voor mensen die aan de ziekte van Parkinson lijden. "Elke keer hebben we een andere mijnheer Hardy gezien: eens in pak, een andere keer met een rollator, vandaag in gevangenisplunje."

...
Deze man kon ongehinderd moorden, verkrachten, folteren... kortom als een serial killer tewerk gaan, dit allemaal in gehuchten/dorpen nabij Mechelen.....

Voor zover de sociale controle 'op den buiten' waar men in andere draden gewag van maakt..... Ik denk zelfs dat ie juist omdat het om 'gehuchten/dorpen' ging, zijn gang is kunnen gaan, of niet soms.


Discuss pls, thx.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 22:22   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klein detail, die kerel zit nu in de rechtzaal, dus zo rustig kon die zijn gang niet gaan.

Dat we niet op zijn wild west gewijs met hordes schuimbekkende debielen willekeurig mensen gaan ophangen is een ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 22:39   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Een op het eerste gezicht doorsnee Vlaming
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 00:14   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een op het eerste gezicht doorsnee Vlaming
Of Belg, of Waal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 00:23   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of Belg, of Waal.
Een soort Dutroux, zoveel is duidelijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 00:30   #6
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een soort Dutroux, zoveel is duidelijk.
In dit geval een Vlaamse Dutroux
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 04:21   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In dit geval een Vlaamse Dutroux
Heeft die jonge meisjes in zijn kelder opgeslagen als hofleverancier?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:10   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Renaud Hardy: "Ik dacht een nieuw gezin te gaan uitmoorden. Met een klein bijltje"





Deze man kon ongehinderd moorden, verkrachten, folteren... kortom als een serial killer tewerk gaan, dit allemaal in gehuchten/dorpen nabij Mechelen.....

Voor zover de sociale controle 'op den buiten' waar men in andere draden gewag van maakt..... Ik denk zelfs dat ie juist omdat het om 'gehuchten/dorpen' ging, zijn gang is kunnen gaan, of niet soms.


Discuss pls, thx.
Wat heeft dit met sociale controle te maken? Die man is een gestoorde psychopaat, die kunnen overal slachtoffers maken hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 10:20   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een op het eerste gezicht doorsnee Vlaming
Dutroux was ook een doorsnee dopper
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 11:25   #10
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een op het eerste gezicht doorsnee Vlaming
Leid je dat af uit zijn oervlaamse naam?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 21:43   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dit met sociale controle te maken? Die man is een gestoorde psychopaat, die kunnen overal slachtoffers maken hoor.
Wel er zijn er die beweren dat het op den buiten veiliger zou zijn - omwille van de sociale controle.... Niet dus want zoals je zegt: 'psychopaten kunnen overal slachtoffers maken.' Anyway, ik denk dat die man niet eens aan psychopathie lijdt maar een vorm van sociopathie.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2018, 21:45   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

En tja, waar waren die goede buren? Everybody needs good neighbours.... Allemaal met de kop in de tv denk ik eerder.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 11:59   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel er zijn er die beweren dat het op den buiten veiliger zou zijn - omwille van de sociale controle.... Niet dus want zoals je zegt: 'psychopaten kunnen overal slachtoffers maken.' Anyway, ik denk dat die man niet eens aan psychopathie lijdt maar een vorm van sociopathie.
Waarom denk je dat?
Zie dit verschil tussen psycho en socio.
Het verschil tussen die twee is dat de eerste een koel en berekend is, terwijl de tweede een woedend kort lontje heeft. Verder zit het verschil in hoe goed (voor zichzelf) de persoon in kwestie kan functioneren, zichzelf in de hand heeft en kan plannen.
Waar het gedrag van een psychopaat koel berekenend, gepland en onder controle is, is dat van de sociopaat impulsief, grillig, ad hoc, en vaak gedreven door woede. De psychopaat is vaak maatschappelijk succes maar de sociopaat meestal juist niet: hij is vaak een loser terwijl de psychopaat een succesvolle, populaire figuur kan zijn.
In de misdaad zal de psychopaat alles goed voorbereiden, waardoor er vaak nauwelijks sporen te vinden zullen zijn. De sociopaat is een gelegenheidscrimineel en laat daardoor al snel aanwijzingen en bewijsmateriaal achter.

misschien is de man wel beide?

Laatst gewijzigd door alice : 24 februari 2018 om 12:07.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 00:18   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom denk je dat?
Zie dit verschil tussen psycho en socio.
Het verschil tussen die twee is dat de eerste een koel en berekend is, terwijl de tweede een woedend kort lontje heeft. Verder zit het verschil in hoe goed (voor zichzelf) de persoon in kwestie kan functioneren, zichzelf in de hand heeft en kan plannen.
Waar het gedrag van een psychopaat koel berekenend, gepland en onder controle is, is dat van de sociopaat impulsief, grillig, ad hoc, en vaak gedreven door woede. De psychopaat is vaak maatschappelijk succes maar de sociopaat meestal juist niet: hij is vaak een loser terwijl de psychopaat een succesvolle, populaire figuur kan zijn.
In de misdaad zal de psychopaat alles goed voorbereiden, waardoor er vaak nauwelijks sporen te vinden zullen zijn. De sociopaat is een gelegenheidscrimineel en laat daardoor al snel aanwijzingen en bewijsmateriaal achter.

misschien is de man wel beide?
Alice ik ga hier geen uiteenzetting geven over psychopathie maar een tip: lees het werk van Robert O'Hare er eens op na en je zult beseffen dat het toch iets ingewikkelder in elkaar zit dan wat jij er hier boven van maakt. I mean er zijn nogal wat raakvlakken met sociopathie maar het grootste verschil is dat psychopathie neurologisch kan bewezen worden i.e. verschillende structuur van hersenen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 13:35   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice ik ga hier geen uiteenzetting geven over psychopathie maar een tip: lees het werk van Robert O'Hare er eens op na en je zult beseffen dat het toch iets ingewikkelder in elkaar zit dan wat jij er hier boven van maakt. I mean er zijn nogal wat raakvlakken met sociopathie maar het grootste verschil is dat psychopathie neurologisch kan bewezen worden i.e. verschillende structuur van hersenen.
Ik heb een vraag gesteld die je toch kunt beantwoorden? Waarom zie je die man als een anti sociale persoonlijkheid ( de term sociopaat wordt niet meer gebruikt en is gewoon verouderd) en niet als een psychopaat?
Bij een anti sociale persoonlijkheid spelen genetische factoren een rol, enkel focussen op afwijkende hersenen is dus geen uitgangspunt, beiden zijn aan gedrag verbonden.
Beantwoordt je mijn vraag nu even?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2018, 14:26   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Leid je dat af uit zijn oervlaamse naam?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 00:14   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice ik ga hier geen uiteenzetting geven over psychopathie maar een tip: lees het werk van Robert O'Hare er eens op na en je zult beseffen dat het toch iets ingewikkelder in elkaar zit dan wat jij er hier boven van maakt. I mean er zijn nogal wat raakvlakken met sociopathie maar het grootste verschil is dat psychopathie neurologisch kan bewezen worden i.e. verschillende structuur van hersenen.
O! Edit: het is Hare, niet O'Hare... (My bad).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 00:23   #18
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb een vraag gesteld die je toch kunt beantwoorden? Waarom zie je die man als een anti sociale persoonlijkheid ( de term sociopaat wordt niet meer gebruikt en is gewoon verouderd) en niet als een psychopaat?
Bij een anti sociale persoonlijkheid spelen genetische factoren een rol, enkel focussen op afwijkende hersenen is dus geen uitgangspunt, beiden zijn aan gedrag verbonden.
Beantwoordt je mijn vraag nu even?
Alice, ik sluit natuurlijk niets uit maar statistisch gezien is slechts 1 op 100 psychopaat. En ik wees in een vorige post dat dit neurobiologisch kan bewezen worden. Dat ie antisociaal is daar kan je gewoon niet omheen, I mean zo'n 80% vd inmate bevolking beantwoordt aan dat etiket en met wat ie heeft uitgespookt is er op dat vlak geen twijfel. Maar 'psychopathie' zoals ik zei 'is toch iets anders'. Ook wordt antisociale persoonlijkheid veelal door omgeving getriggerd, terwijl men als psychopaat gewoon reeds zo wordt geboren (andere hersenstructuur).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 00:35   #19
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.528
Standaard

Dutroux is ernstiger omdat het om een netwerk ging dat men niet heeft willen oprollen omwille van verkeerd voorgestelde staatsbelangen. Voor de nabestaanden van de slachtoffers maakt het een groot verschil te weten of gerechtigheid geschied is of dat men heeft geweigerd tot op het bot te gaan in het onderzoek.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 februari 2018 om 00:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:16   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Op het assisenproces tegen Renaud Hardy (55) in Tongeren heeft advocaat Jef Vermassen vanmiddag zijn pleidooi afgerond. Hij ziet Hardy als een seriemoordenaar die gecontroleerd en doordacht gehandeld heeft. Vermassen richtte zich ter afsluiting tot zijn cliënte, actrice Veerle Eyckermans, en haar 14-jarige dochter. ”U zal nog veel moeite hebben om dit te verwerken, maar laat u niet meer door hem domineren”, klonk het.
Ik heb de indruk dat er velen onder ons nog steeds niet begrijpen tot wat een psychopaat in staat is.

Een psychopaat ziet alleen zichzelf, ziet geen kwaad in de daden die hij gedaan heeft, zou het vrij simpel terug doen.

"Sluit hem op en gooi de sleutel weg”

Ik vind dat een beetje te simpel na al die horrorscenes die de psychopaat in kwestie opgezet heeft.

Wie kwets je het meest met dat soort van zinnen, de slachtoffers, de familie van de slachtoffers, de brave belastingbetaler die nog voor die zijn eten/onderdak kan blijven zorgen tot het einde van de persoon zijn dagen.

Het eten bleek al niet goed te zijn naar zijn mening. (gelezen ergens)

Dat soort figuren met de guillotine uit de maatschappij verwijderen lijkt mij géén slecht plan maar ... (<- daar heb je die eeuwige maar weer! )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be