Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2018, 07:42   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar de winst van Apple komt hoofdzakelijk van hun iPhones die ze drie keer te duur verkopen.
En om één of andere reden geven mensen nu nog 800 euro ipv 300 euro aan een courant gebruiksvoorwerp.
Aan elke hype komt een eind.
Iets duurder verkopen dan het gekost heeft dat noemen we zaken doen. Dat u dat blijkbaar schandalig vind zegt meer over uzelf dan over Apple.

Ik hoorde trouwens exact hetzelfde in 2009 als hetgeen u hier neerzet: aan elke hype komt een eind. We zijn nu 2018 en die zogenaamde hype duurt nog altijd voort.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 17:58   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ahum
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 18:01   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

laat de rijken de crisis betalen!
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 18:35   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Pricing power

Dat is een teken dat uw concurrentie niet sterk genoeg is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 23:11   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pricing power

Dat is een teken dat uw concurrentie niet sterk genoeg is.
Porsche ging het eens zodanig goed met hun winsten (ook op de beurs) dat ze zelfs VW wilden opkopen die terplaatse trappelden... (is ook een familieverhaal maar toch...)

Porsche verslikte zich zodanig dat ze 3 jaar later door VW "gekocht" werden...

En de oudste kleinzoon van F. Porsche (bouwde "VW"-kever) zei zelfs dat de Chinezen de miljarden al klaar hebben om desnoods VW te kopen...:
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-14579238.html

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2018 om 23:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 23:34   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Wordt 2018 het annus horribilis van Apple?
Het eerste bedrijf ooit dat boven de 1tn beurswaarde dreigt te gaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 09:43   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik snap vooral niet hoe Apple met dit soort streken blijft wegkomen, terwijl Microsoft werd neergezet als de verpersoonlijking van het absolute kwade omdat ze het durfden Internet Explorer in Windows in te bouwen.
Omdat het bij Samsung niet anders is en omdat telefoons van die concurrent ook niet goedkoper is. Alle high end smartphones kosten geld, niet alleen die van apple.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:05   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Porsche ging het eens zodanig goed met hun winsten (ook op de beurs) dat ze zelfs VW wilden opkopen die terplaatse trappelden... (is ook een familieverhaal maar toch...)

Porsche verslikte zich zodanig dat ze 3 jaar later door VW "gekocht" werden...

En de oudste kleinzoon van F. Porsche (bouwde "VW"-kever) zei zelfs dat de Chinezen de miljarden al klaar hebben om desnoods VW te kopen...:
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-14579238.html
Neen dat bedoel ik niet.

Blijkbaar is Apple in staat om meer voor haar producten te vragen en er mee weg te geraken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:25   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen dat bedoel ik niet.

Blijkbaar is Apple in staat om meer voor haar producten te vragen en er mee weg te geraken.
Klopt in dat opzicht.

Maar dan moet men ook de vraag stellen waar al die componenten vandaan komen en wie er daar met veel winst gaat lopen, dus die varen luxueus mee op "de populaire Apple-boot".

Bvb het nieuwe topmodel iphone X, waar Samsung per geleverd oled-display en andere componenten zoals accu en condensatoren... tot 110 dollar verdient... of zelfs ruim meer dan Samsung zou verdienen aan zijn eigen Galaxy S8 smartphone... (zie bron onderaan)

Citaat:
https://www.wsj.com/articles/why-app...hit-1506936602

When the iPhone X goes on sale next month, Apple Inc.’s rival, Samsung Electronics Co., has good reason to hope it is a roaring success.

The South Korean company’s giant components division stands to make $110 from for each top-of-the-line, $1,000 iPhone X that Apple sells.
Citaat:
http://meedia.de/2017/10/03/iphone-x...-s8-insgesamt/

03.10.2017 | 23:45 Uhr 04.10.2017 um 00:18 Uhr

iPhone X: Samsung verdient mit Komponenten mehr an Apples Smartphone-Flaggschiff als an seinem Galaxy S8

Samsung dürfte 110 Dollar je iPhone X verdienen

Ausgerechnet der Erzrivale Samsung, der sich mit Apple in den vergangenen Jahren heftige Fehden inklusive jahrelanger gerichtlicher Auseinandersetzungen geliefert hat und immer wieder versucht, Apple mit Produktlaunches zuvorzukommen, dürfte dem Kultkonzern aus Cupertino beim Launch des iPhone X nur das Beste wünschen.

Der Grund: Samsung produziert exklusiv für das iPhone X das neue OLED-Display, das beim eigenen Smartphone-Flaggschiff Galaxy S8 zum Einsatz kommt. Die Fertigung des OLED-Panels lassen sich die Koreaner fürstlich entlohnen: Wie das Wall Street Journal mit Verweis auf den Marktforscher Counterpoint Technology berichtet, dürfte Samsung inklusive der gelieferten Akkus und Kondensatoren 110 Dollar je iPhone X verdienen.

iPhone X könnte Samsung Einnahmen von 14 Milliarden Dollar bescheren

Wie Counterpoint Technology vorrechnet, dürfte Samsung als Zulieferer des iPhone X sogar besser verdienen als mit den Komponenten des eigenen Flaggschiffs Galaxy S8, die das Hongkonger Marktforschungsunternehmen wegen des größeren Umfangs (etwa Chips) auf 202 Dollar beziffert.

Die Rechnung über einen Zeitraum bis zum Sommer 2019 geht so: Während Counterpoint damit rechnet, dass Samsung bis dahin 50 Millionen Modelle des Galaxy S8 absetzen kann, soll Apple 130 Millionen iPhone X verkaufen können.

Unter dem Strich würde Samsung über einen Zeitraum von 20 Monaten damit 14,3 Milliarden Dollar aus Cupertino für die Komponenten für das iPhone X erhalten
, während die Komponenten des Galaxy S8 „nur“ 10,1 Milliarden in die Kassen spülen dürften. So oder so: Es bleibt eine Win-Win-Situation für die Südkoreaner.
Dit zomaar als weetje...

Apple heeft momenteel 876 miljard marktkapitalisatie of beurswaarde:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/aapl

Samsung heeft momenteel "slechts" 349 miljard:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/ssnlf

Qua winst heeft Samsung Apple ingehaald, een tijdje geleden ook al eens:
http://fortune.com/2017/07/07/samsun...pple-iphone-8/

Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2018 om 14:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:50   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat het bij Samsung niet anders is en omdat telefoons van die concurrent ook niet goedkoper is. Alle high end smartphones kosten geld, niet alleen die van apple.
Samsung positioneert zich ook als premium merk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:51   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Iets duurder verkopen dan het gekost heeft dat noemen we zaken doen. Dat u dat blijkbaar schandalig vind zegt meer over uzelf dan over Apple.

Ik hoorde trouwens exact hetzelfde in 2009 als hetgeen u hier neerzet: aan elke hype komt een eind. We zijn nu 2018 en die zogenaamde hype duurt nog altijd voort.
Ik vind dat niet schandalig. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil. Ik heb ook een iPad, maar die is geen 3 keer te duur.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 15:03   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Kwaliteit en afwerking en design mag zijn prijs hebben, daarover en daarmee mag iedereen vrij beslissen of hij het koopt of niet.

Wat zou het toch een saaie wereld zijn als iedereen maar een Trabant-niveau of eenheidsworst mocht kopen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2018 om 15:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 21:00   #33
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen dat bedoel ik niet.

Blijkbaar is Apple in staat om meer voor haar producten te vragen en er mee weg te geraken.
Apple heeft ook low cost producten in het aanbod, net zoals andere producenten in dezelfde hoge prijscategorie zitten als Apple.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 23:47   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Apple heeft ook low cost producten in het aanbod, net zoals andere producenten in dezelfde hoge prijscategorie zitten als Apple.
De iphone se kan je moeilijk low cost noemen....300 euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 09:11   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat niet schandalig. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil. Ik heb ook een iPad, maar die is geen 3 keer te duur.
Waarom zou een iphone 3 keer te duur zijn?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 09:23   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat niet schandalig. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil. Ik heb ook een iPad, maar die is geen 3 keer te duur.
Uw eigen iPad is niet te duur maar de iPhone van uw buurman is wel drie keer te duur...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:16   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou een iphone 3 keer te duur zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uw eigen iPad is niet te duur maar de iPhone van uw buurman is wel drie keer te duur...
Mijn iPad kost 400 euro, het is het nieuwste basismodel. Dat is niet te duur (ok, misschien 100 euro te duur).

Ik heb het over de iPhones van 800 euro. Die zijn te duur en het is daarop dat Apple zijn gigantische winsten maakt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:20   #38
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Ik heb alles gehad van Apple, Ipad, IPhone, IMac en de high end toestellen.

Ik ben toestel per toestel opnieuw veranderd naar andere merken en heb er nog geen spijt van.

Met de Mac book was er een probleem met het display (staingate). Daarenboven maakt die enorm veel lawaai eenmaal de ventilatoren gaan draaien. Ik heb nu een DELL xps en deze is veel stiller en ik heb ook minder problemen. Toegegeven, ik ontwikkel vooral op Windows en dus heb ik een VM nodig en dit zorgt ook voor problemen (en extra kost).

De multitouch van Apple was voordien superieur maar dit nu is dit bij andere fabrikanten ook ok.

De laatste Mac book bevat trouwens een feature die ik niet zo leuk zou vinden, nml de touchbar ipv funtietoetsen.

Verder vind ik de apple watch zeer duur. Ik heb al jaren een Samsung Gear en dit doet zijn werk voortreffelijk.

Ik vrees dat het nog lang zal duren ik weer naar Apple shift. De kost is niet het grootste probleem, wel de prijs/kwaliteit verhouding.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 10:30   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn iPad kost 400 euro, het is het nieuwste basismodel. Dat is niet te duur (ok, misschien 100 euro te duur).

Ik heb het over de iPhones van 800 euro. Die zijn te duur en het is daarop dat Apple zijn gigantische winsten maakt.
Het zijn de kopers van die toestellen die bepalen of zoiets te duur is of niet. Aangezien die dingen blijkbaar nog steeds goed verkopen zijn die dingen niet te duur.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 11:16   #40
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De iphone se kan je moeilijk low cost noemen....300 euro.
Al verkrijgbaar voor 265 euro en ja dat noem ik low cost.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be