Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Dirk Van Duppen (PVDA) - 8 tot 14 januari Dirk Van Duppen is huisarts, werkzaam voor Geneeskunde voor het Volk. Hij kwam in 2004 ook op voor de PVDA, hij stond op de 33ste plaats op de lijst voor het Vlaams Parlement.

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2007, 17:18   #41
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

"Een georganiseerd volk blijft permanent waakzaam over kwesties in verband met de veiligheid. Racistische ideeën en fascistische propaganda worden bestraft, omdat racisme en fascisme als misdadig worden beschouwd. Zij die de contra-revolutie actief proberen organiseren, bijvoorbeeld via sabotage of terrorisme, worden vervolgd."

Tegenwoordig word je toch ook gestraft als je fascisme propageert of rascistische uitlatingen doet. met doel om geweld uit te lokken...

Zie maar met die Blood Honor en gezever toestand van een paar maanden geleden... En deze bende werd toch ook opgepakt. Door een institutie die erkende macht toegedeelt krijgt door het volk... = Politie

De enigste kritiek die ik zie. Is dat je kunt vragen: Welke andere voorbeelden ook niet mogen.

(((Oh Lombas thnx voor de begeleiding op de PVDA site )))
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/

Laatst gewijzigd door pinbag : 10 januari 2007 om 17:19.
pinbag is offline  
Oud 10 januari 2007, 17:25   #42
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij beweert dus dat wie rijk is, niet werkt of nooit gewerkt heeft. Je blijft de vraag trouwens ontwijken. Die moet toch niet zo moeilijk te beantwoorden zijn, als dat één van de grondslagen is van je filosofie?
Er is economisch ongelijkheid,dat kan je niet ontkennen maar er is meer:Het leven van miljarden mensen die gestolen zijn door diegenen die exploiteren en zich dus verrijken op het zweet van de werkende klasse omdat die werkende klasse geen ander keuze kan maken dan 'ga werken' om voor hun levensonderhoud te zorgen.Revolutie,nu!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline  
Oud 10 januari 2007, 17:26   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
"Een georganiseerd volk blijft permanent waakzaam over kwesties in verband met de veiligheid. Racistische ideeën en fascistische propaganda worden bestraft, omdat racisme en fascisme als misdadig worden beschouwd. Zij die de contra-revolutie actief proberen organiseren, bijvoorbeeld via sabotage of terrorisme, worden vervolgd."

Tegenwoordig word je toch ook gestraft als je fascisme propageert of rascistische uitlatingen doet. met doel om geweld uit te lokken...

Zie maar met die Blood Honor en gezever toestand van een paar maanden geleden... En deze bende werd toch ook opgepakt. Door een institutie die erkende macht toegedeelt krijgt door het volk... = Politie

De enigste kritiek die ik zie. Is dat je kunt vragen: Welke andere voorbeelden ook niet mogen.

(((Oh Lombas thnx voor de begeleiding op de PVDA site )))
Ik had het niet over racisme en zo, wel over het "vervolgen" van het "actief organiseren" van de "contra-revolutie". Blijkbaar zijn revoluties enkel legitiem als die door een bende repressieve collectivisten gebeuren - zij hebben het Woord, nietwaar, en het Woord was Marx - en niet als die tegen de "revolutie" gebeuren. Bemerk ook de neiging om over "de wil van het volk" te spreken waar nog nooit een gans volk een communistische staat heeft uitgeroepen. Ik stel mij dan ook vragen wat het "actief organiseren" van de "contra-revolutie" is. Protest uiten dat je huis wordt afgenomen? Mises lezen? Tegenspreken? Blijkbaar zijn dat dan geen uitingen van het "volk", maar van het "niet-volk", en hoe kan je nu een persoon als "niemand" vervolgen?

Ernstige bedenkingen, me dunkt.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 10 januari 2007, 17:27   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Er is economisch ongelijkheid,dat kan je niet ontkennen maar er is meer:Het leven van miljarden mensen die gestolen zijn door diegenen die exploiteren en zich dus verrijken op het zweet van de werkende klasse omdat die werkende klasse geen ander keuze kan maken dan 'ga werken' om voor hun levensonderhoud te zorgen.Revolutie,nu!
Ga in Nauru wonen of zo. Stem met je voeten, wees assertief, 'domme!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 10 januari 2007 om 17:28.
lombas is offline  
Oud 10 januari 2007, 17:33   #45
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Een dokter die gratis wil werken, bedoel je? Dat noemen we liefdadigheid, en daar zijn we grote voorstanders van.
Het gaat dus niet over dokters die "gratis" werken, maar tegen terugbetalingstarief & daar is niets mis mee. Ik ontvang door het systeem
een pensioen & toch ga ik straks als vrijwilliger met een 6tal autisten zwemmen. Je kan stellen dat ik dat gratis doe, omdat indien ik het niet zou doen ik toch hetzelfde inkomen geniet. Je kan ook stellen dat ik
ons systeem steun en voluntaristisch aan het werk blijf zolang dit voor mij mogelijk is.

In een libertair/anarchistische maatschappij zou iedereen gratis werken
en ook iedereen zich gratis alles kunnen aanschaffen "volgens zijn behoefte". Dit is enkel utopisch als men ervan uitgaat dat de enige economische prikkel het "meer hebben dan een ander" is. Maar historisch
waren de in niet van ons verschillende voorouders wel degelijk zo ingesteld : zij kenden het begrip "geld" en "bezit" niet in onze zin, maar moesten wel degelijk hun deel van "het werk" presteren om hun deel volgens hun behoefte te kunnen ontvangen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 10 januari 2007, 17:34   #46
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik had het niet over racisme en zo, wel over het "vervolgen" van het "actief organiseren" van de "contra-revolutie". Blijkbaar zijn revoluties enkel legitiem als die door een bende repressieve collectivisten gebeuren - zij hebben het Woord, nietwaar, en het Woord was Marx - en niet als die tegen de "revolutie" gebeuren. Bemerk ook de neiging om over "de wil van het volk" te spreken waar nog nooit een gans volk een communistische staat heeft uitgeroepen. Ik stel mij dan ook vragen wat het "actief organiseren" van de "contra-revolutie" is. Protest uiten dat je huis wordt afgenomen? Mises lezen? Tegenspreken? Blijkbaar zijn dat dan geen uitingen van het "volk", maar van het "niet-volk", en hoe kan je nu een persoon als "niemand" vervolgen?

Ernstige bedenkingen, me dunkt.
Jamaar bon indien dat systeem niet werkt zal de "categorische imperatief" wel revolteren.

En dat deed ze vollop in de jaren 60.
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be