Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 december 2016, 16:48   #41
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Conclusie :
Rechts kan niet meer wijzen op terechte fundamentele problemen met oa de islamiStische en islamitische doctrine zonder voor islamofoben versleten te worden.
En links kan niet meer zeggen dat er evident een goedmenende meerderheid is aan de andere kant van de discussie zonder het verwijt van oikofobie naar het hoofd te krijgen.

En alles daar tussenin is gespeend van naïviteit.

Dan denk ik : WTF!!??
Dan denk ik: die goedmenende meerderheid lijkt nergens te kunnen verhinderen dat elke islamitische samenleving vergeven is van onvrijheid, geweld en repressie jegens alles wat niet islamitisch is. Diezelfde meerderheid lijkt ook niet te verhinderen dat in vrijwel elke staat met een belangrijke islamitische minderheid die gewelddadige "minderheid" opstandig wordt en zich wil afscheuren.

Ofwel: go fuck yourself met je wollige praat!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 16:53   #42
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als ze met 1 dooie mus al tevreden zijn. Zelfs al is het een dooie zwaluw, die zal de islamitische lente niet maken. Fuck them all.
Niemand spreekt hier over 'tevreden zijn', of dat dit genoeg zou zijn. Waar het over gaat is dat hier een moslim exact die dingen doet waarvan rechts zegt dat ze ze zouden moeten doen, en exact de verandering voorstelt in mentaliteit die nodig zal zijn willen we dit ooit omkeren. En zelfs dat wordt hier afgekraakt.

Figuren zoals deze, en die islamleerkracht moeten zwaar worden gepromoot en ondersteund, want zij zijn het soort figuren die van binnenuit, van binnen de moslimgemeenschap voor verandering kunnen zorgen. Zij kunnen een beweging helpen in gang zetten die leidt tot een soort verlichting binnen de islam, die broodnodig is. Zij alleen gaan dat niet kunnen, en zij alleen zijn niet genoeg, maar je moet ergens beginnen.

We weten dat jij daar geen boodschap aan hebt Skobolev, aangezien jij nog steeds in een fictief wereldje leeft waar de multiculturele samenleving magisch ongedaan kan worden gemaakt, en waar 'smijt ze buiten' en 'fuck them all' op de een of andere manier als realistische oplossing worden beschouwd. Maar zij onder ons die doorhebben dat we sowieso samen verder zullen moeten, of we dat nu willen of niet, die beseffen ook dat zo'n figuren nodig zullen zijn om die dialoog, en die beweging op gang te krijgen.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 16:56   #43
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
De Christenen functioneren hier toch ook behoorlijk 'normaal '?
Dat ze daarvoor noodzakelijkerwijze enkele schizofrene kwaliteiten hebben moeten ontwikkelen is hun keuze.
Ik denk dat het uiteindelijk wel moet meevallen om een christen, wiens grote roerganger het altijd maar over vergeving, de andere wang aanbieden en lijden had om je hemel te verdienen, ervan te overtuigen dat schietend een abortuskliniek binnenvallen niet bepaald christelijk overkomt, een zeldzame halve gare daar gelaten.

Een moslim daarentegen overtuigen dat moord en geweld niet inherent is aan de islam om een doel te bereiken, tja...

Ik wens je veel geluk, gezien de eerste moslim nu net uitmuntte in slavenhandel, struikroverij, massa-executies, oorlog en moorddadige onverdraagzaamheid ten opzichte van criticasters.

Vandaag werd zo'n gek gezocht wegens misdaden tegen de menselijkheid, zoals Joseph Kony.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:03   #44
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Niemand spreekt hier over 'tevreden zijn', of dat dit genoeg zou zijn. Waar het over gaat is dat hier een moslim exact die dingen doet waarvan rechts zegt dat ze ze zouden moeten doen, en exact de verandering voorstelt in mentaliteit die nodig zal zijn willen we dit ooit omkeren. En zelfs dat wordt hier afgekraakt.

Figuren zoals deze, en die islamleerkracht moeten zwaar worden gepromoot en ondersteund, want zij zijn het soort figuren die van binnenuit, van binnen de moslimgemeenschap voor verandering kunnen zorgen. Zij kunnen een beweging helpen in gang zetten die leidt tot een soort verlichting binnen de islam, die broodnodig is. Zij alleen gaan dat niet kunnen, en zij alleen zijn niet genoeg, maar je moet ergens beginnen.

We weten dat jij daar geen boodschap aan hebt Skobolev, aangezien jij nog steeds in een fictief wereldje leeft waar de multiculturele samenleving magisch ongedaan kan worden gemaakt, en waar 'smijt ze buiten' en 'fuck them all' op de een of andere manier als realistische oplossing worden beschouwd. Maar zij onder ons die doorhebben dat we sowieso samen verder zullen moeten, of we dat nu willen of niet, die beseffen ook dat zo'n figuren nodig zullen zijn om die dialoog, en die beweging op gang te krijgen.
Elke moslim gelooft dat Mohammed de edelste mens was die ooit geleefd heeft, en wiens levenswandel het voorbeeld voor iedere moslim is.

Gezien de talrijke misdaden van de eerste moslim, zou deze indoctrinatie ieder nadenkend mens een onbehaaglijk gevoel moeten geven.

Toch doen velen hier alsof het wel in orde komt als er genoeg moslims prevelen dat islam vredelievend is.

Terwijl een moslim die écht vrede wil, maar tot één zaak kan besluiten: zijn geloof afvallen.

Bijkomend bewijs vormen de vele afvallige moslims, die in hun getuigenissen allen hetzelfde zeggen: islam is pure haat en superioriteitsgevoel tegenover alles wat niet islamitisch is (wat natuurlijk voor een enorm vernederend gevoel zorgt bij veel moslims, want ze zijn op elk vlak inferieur, terwijl Allah hen de wereld beloofde).

Droom gerust verder!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 december 2016 om 17:04.
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:07   #45
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Want enkel de woede is telkenmale oprecht en ongeveinsd.
Natuurlijk.
Inderdaad.

Maar dan moet je eerst willen snappen hoe zo'n mensen denken.

Dat kun jij duidelijk niet.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:11   #46
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen. Een meerderheid vormt MO die de speech gaf niet, maar hij is er wel, en dus nog anderen die deze gedachten hebben en ze weten te verwoorden gedachtengoed waar ieder weldenkend mens enkel maar achter kan staan. Respect dus voor MO, dat hier op afgegeven wordt, omdat er ook andere moslims zijn, is wel erg dom en kortzichtig.
En voor iemand komt neuzelen dat ik omwille van deze mening " niet weet wat er gebeurt door moslims, welke problemen ze zijn, wereldwijd" ik weet niet of ik een dergelijke mooie toespraak zou houden mocht een van mijn geliefden het leven laten bij een aanslag, dus Mo verdient hoe dan ook respect.
Dat steeds meer moslims laten horen dat ze rede en religie weten te verzoenen, dat is toch wat we willen? Nou, niet zeuren dan wanneer iemand dit doet!
Fout Alice, bij die gasten is alles religieus.
Zijn vrouw is bij Allah.

Gewoon een beproeving van zijn geloof.

En verder kan hij er iets moois mee doen: zijn geloof verdedigen en het wantrouwen jegens zijn cultus van de haat proberen tegen te gaan.

Een mooiere beproeving kon hij van Allah niet krijgen.

En reken maar dat hij dat beseft.

Waarom dit plots zou moeten betekenen dat het volgen van een 7de eeuwse Joseph Kony nu plots wel zou kunnen zonder wereldwijd geweld, is me een compleet raadsel...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 december 2016 om 17:12.
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:14   #47
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Hear hear! De kritiek is altijd geweest dat moslims niet tegen het extremisme in gingen, en er bijgevolg medeplichtig aan waren. Nu beginnen er meer en meer moslims hun nek uit te steken (er was bv. pas ook nog de open brief van de islamleerkracht die letterlijk zei dat moslims voor een groot deel zelf verantwoordelijk zijn voor het negatieve beeld over hen, en dat ze ofwel iets nuttigs en constructiefs moeten doen, of het hier afbollen) en nu is het wéér niet goed!
Als ze tegen het extremisme willen ingaan, dan vallen ze toch gewoon hun geloof af?

Al de rest is toch - komaan zeg - complete onzin!!!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:21   #48
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat is een wedervraag. Het punt is : door te vloeken laat u merken ten einde raad te zijn over de domheid van de twee partijen die volgens u een mening hebben in de kwestie. Of ziet u nog een oplossing en zo ja welke?
Onmiddellijk in ons onderwijs starten met het geven van uitleg over de historische Mohammed, en deze aftoetsen aan de waarden van onze maatschappij.
Dubbelnationaliteiten die gekend staan als gevaarlijk terug naar land van herkomst.

Islamlessen verbieden op school en buitenlandse imams uitwijzen.

Subsidies onmiddellijk stop zetten.

Om er maar een paar te noemen...

En tja, ze zullen natuurlijk boos en verongelijkt zijn, dat zijn ze overal ter wereld, maar met de huidige demografische verhoudingen zitten we hier binnen hooguit drie generaties met zo'n grote islamitische minderheid dat we gegarandeerd de eerste pogingen tot het afscheuren van islamitische enclaves zullen meemaken.

Ze zullen natuurlijk ook dreigen om de oliekraan dicht te draaien, maar ach, 2 weken geen geld meer en ze eten daar zand van miserie. Dat overleven we wel...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 december 2016 om 17:44.
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:24   #49
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit gaat over MO en zijn toespraak onlangs op TV. Niet over de zoveelste moslim die de weg naar onze cultuur maar niet lijkt te vinden.
Dat met deze witte raaf de rest ook ineens wit wordt, niemand beweert dit, maar hij is niet alleen, wees daar maar zeker van.
Wanneer er moslims zijn die duidelijk hebben nagedacht en iets waardevols te vertellen hebben, mag dit zeker een forum krijgen, of heeft u liever nog eens relnicht van dienst, meneer Jah Jah? Die zou van Mo nog iets kunnen opsteken en veel anderen ook trouwens, mezelf incluis.
Hij is niet wit, hij is nog steeds moslim.

En dus gelooft ie dat Mohammed de edelste mens was die ooit geleefd heeft en diens "devote" levenswandel het na te volgen voorbeeld voor elke moslim.

Compleet krankzinnig!

Je kunt letterlijk hetzelfde laten zeggen door één van de volgelingen of sympathisanten van Kony en ze interneren hem of hij wordt afgeschilderd als mesjogge!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:25   #50
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Terwijl een moslim die écht vrede wil, maar tot één zaak kan besluiten: zijn geloof afvallen.
Dat gaat niet gebeuren. Dus is het alternatief het geloof van binnenuit te hervormen. Een verlichting. Denken dat het om de een of andere duistere reden realistisch zou zijn dat zeer traditioneel gelovigen plotseling ophouden moslim te zijn is wel erg naïef. Maar een verlichting, dat is eerder al eens gebeurd met een gewelddadige godsdienst.

Zou het geweldig zijnmoest iedereen z'n geloof afzweren? Waarschijnlijk wel, de wereld zou een stuk vredevoller zijn. Maar zoiets gaat niet ineens, daar zitten een aantal stappen tussen, en een verlichting is een van de eersten.

Dus laat ons daar mee beginnen door dit soort figuren te ondersteunen.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 17:29   #51
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dat gaat niet gebeuren. Dus is het alternatief het geloof van binnenuit te hervormen. Een verlichting. Denken dat het om de een of andere duistere reden realistisch zou zijn dat zeer traditioneel gelovigen plotseling ophouden moslim te zijn is wel erg naïef. Maar een verlichting, dat is eerder al eens gebeurd met een gewelddadige godsdienst.

Zou het geweldig zijnmoest iedereen z'n geloof afzweren? Waarschijnlijk wel, de wereld zou een stuk vredevoller zijn. Maar zoiets gaat niet ineens, daar zitten een aantal stappen tussen, en een verlichting is een van de eersten.

Dus laat ons daar mee beginnen door dit soort figuren te ondersteunen.
Hoe kun je iets hervormen dat ontstaan is in bloed en geweld?
Hoe kan een helder denkend mens dat niet geïndoctrineerd is met die debiele ranzigheid zoiets rationaliseren?

Er is geen enkel verschil tussen wat een Kony, ook zo'n zelfverklaard Messias, vandaag uitvreet in Oeganda en wat Mohammed hem 1400 jaar geleden voordeed.

Geen enkel!

De één wordt internationaal gezocht, voor de ander moet je het grootste respect hebben om die 1,5 miljard gehersenspoelde sukkels niet voor het hoofd te stoten...

En wat die gewelddadigheid van het christendom betreft: die gewelddadigheid was er ondanks het christendom, niet dankzij het christendom.
Volgens de legende zette hij zelfs het afgeslagen oor van één van zijn beulen er weer aan.

De gewelddadigheid van de islam daarentegen, die is inherent aan de islam.
Die kun je niet hervormen, omdat je dan de grondvesten van de hele cultus omduwt: onmogelijk!

Die nuance kunnen velen blijkbaar echt niet leggen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 december 2016 om 17:33.
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:42   #52
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dus ik ben oneerlijk en Mo is eerlijk? Hoe weet jij dat allemaal zo precies?
Valt me dik tegen van Alice, die toch erg kritisch staat tegenover de islam, om hier zomaar in mee te gaan.

Moslim zijn is een keuze: je neemt aan dat Mohammed een boodschapper is van god, of je neemt het niet aan en dan ben je niet-moslim.

Een historische slavendrijver, rover, plunderaar, warlord, oorlogsmisdadiger en moordenaar die elke kritiek letterlijk genadeloos onthoofdde.

De keuze is simpel, nuancering onmogelijk.

Ik geloof geen bal van wat hij beweert!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 17:48   #53
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoe kun je iets hervormen dat ontstaan is in bloed en geweld?
Hoe kan een helder denkend mens dat niet geïndoctrineerd is met die debiele ranzigheid zoiets rationaliseren?

Er is geen enkel verschil tussen wat een Kony, ook zo'n zelfverklaard Messias, vandaag uitvreet in Oeganda en wat Mohammed hem 1400 jaar geleden voordeed.

Geen enkel!

De één wordt internationaal gezocht, voor de ander moet je het grootste respect hebben om die 1,5 miljard gehersenspoelde sukkels niet voor het hoofd te stoten...

En wat die gewelddadigheid van het christendom betreft: die gewelddadigheid was er ondanks het christendom, niet dankzij het christendom.
Volgens de legende zette hij zelfs het afgeslagen oor van één van zijn beulen er weer aan.

De gewelddadigheid van de islam daarentegen, die is inherent aan de islam.
Die kun je niet hervormen, omdat je dan de grondvesten van de hele cultus omduwt: onmogelijk!

Die nuance kunnen velen blijkbaar echt niet leggen.
Vertel eens wat JOUW oplossing is, Nierika. Doe eens iets nuttigs.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 18:04   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertel eens wat JOUW oplossing is, Nierika. Doe eens iets nuttigs.
Uw oplossing, "het geloof van binnenuit hervormen," mocht het ooit zover komen zou gewoonweg op niks uitdraaien. Je moet van moslims niet verwachten dat ze hun geloof zullen hervormen, daar hebben hun broodheren geen baat bij en daarvoor is zeer zeker geen enkele steun bij de moslims. Men mag nog 1000 zo'n moslims opvoeren die de zogenaamde "jihad van de liefde" verkondigen, de meerderheid zal zoiets niet horen en als ze het horen dan zullen ze het verwerpen.

De VRT brengt zoiets enkel omdat het gewoonweg volledig in hun plaatje past. Als je naar sommige reacties hier kijkt dan zie je dat het bij nogal wat mensen aanslaat: een moslim die bij een terroristische aanslag door moslims zijn vrouw verloor en toch zoiets verkondigd... Hoe ontroerend.

Er zijn gewoonweg geen geweldloze oplossingen voor dit probleem.
Hypochonder is offline  
Oud 24 december 2016, 18:10   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Niemand spreekt hier over 'tevreden zijn', of dat dit genoeg zou zijn. Waar het over gaat is dat hier een moslim exact die dingen doet waarvan rechts zegt dat ze ze zouden moeten doen, en exact de verandering voorstelt in mentaliteit die nodig zal zijn willen we dit ooit omkeren. En zelfs dat wordt hier afgekraakt.

Figuren zoals deze, en die islamleerkracht moeten zwaar worden gepromoot en ondersteund, want zij zijn het soort figuren die van binnenuit, van binnen de moslimgemeenschap voor verandering kunnen zorgen. Zij kunnen een beweging helpen in gang zetten die leidt tot een soort verlichting binnen de islam, die broodnodig is. Zij alleen gaan dat niet kunnen, en zij alleen zijn niet genoeg, maar je moet ergens beginnen.

We weten dat jij daar geen boodschap aan hebt Skobolev, aangezien jij nog steeds in een fictief wereldje leeft waar de multiculturele samenleving magisch ongedaan kan worden gemaakt, en waar 'smijt ze buiten' en 'fuck them all' op de een of andere manier als realistische oplossing worden beschouwd. Maar zij onder ons die doorhebben dat we sowieso samen verder zullen moeten, of we dat nu willen of niet, die beseffen ook dat zo'n figuren nodig zullen zijn om die dialoog, en die beweging op gang te krijgen.
Inderdaad, ik heb geen behoefte aan een samenleving met islamieten. Wat mij betreft mogen ze allemaal, van de eerste topt de laatste, verdampen. De evolutie van de laatste 40 jaar voorspelt niets dan onheil met die soort.
Skobelev is offline  
Oud 24 december 2016, 18:19   #56
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertel eens wat JOUW oplossing is, Nierika. Doe eens iets nuttigs.
Oei, boos?

Zie post 48.

Om te beginnen...

Verder hoef ik met geen oplossing te komen simpelweg maar omdat ik je duid op het feit dat hetgeen jij naar voren brengt volstrekt irrelevant is...

Ik kan die wollige praat gewoon niet meer horen of lezen.

Niet te geloven hoe diep de naïeve christelijke traditie van "de andere wang toekeren" in onze volksaard naar binnen is geslopen. Zeker en vooral als het over de doodscultus van de islam gaat!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 december 2016, 18:42   #57
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Oei, boos?

Zie post 48.

Om te beginnen...

Verder hoef ik met geen oplossing te komen simpelweg maar omdat ik je duid op het feit dat hetgeen jij naar voren brengt volstrekt irrelevant is...

Ik kan die wollige praat gewoon niet meer horen of lezen.

Niet te geloven hoe diep de naïeve christelijke traditie van "de andere wang toekeren" in onze volksaard naar binnen is geslopen. Zeker en vooral als het over de doodscultus van de islam gaat!

Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 december 2016 om 18:43.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 18:57   #58
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Onmiddellijk in ons onderwijs starten met het geven van uitleg over de historische Mohammed, en deze aftoetsen aan de waarden van onze maatschappij.
En wat gaat dat uithalen?

Citaat:
Dubbelnationaliteiten die gekend staan als gevaarlijk terug naar land van herkomst.
OK, maar geen echt antwoord op de grote vraag over wat te doen met 'DE islam' en 'de moslims'. Dat antwoord geldt immers voor alle dubbele nationaliteiten, onafhankelijk van religie.

Citaat:
Islamlessen verbieden op school
+
Citaat:
Subsidies onmiddellijk stop zetten.
...betekent dat je het onderwijs van de islam volledig loslaat, en nu 100% over laat aan de extremisten. Het effect zal het exact omgekeerde zijn van wat wordt bedoeld. In plaats van islamlessen te verbieden, zorg dat islamleerkrachten een fatsoenlijke opleiding gehad hebben, en een op een moderne westerse seculiere maatschappij afgestemde islam onderwijzen. Subsidies stopzetten zal betekenen dat de volledige financiering nu in handen komt van onoverzichtelijke bronnen. De boel gaat 'ondergronds' gaan, en dat gaat zorgen voor een nog versnelde radicalisering.

Citaat:
en buitenlandse imams uitwijzen.
Grappig dat je dat zegt, want de islamleerkracht met z'n open brief waar ik het eerder over had zei ongeveer hetzelfde, dat de imams vaak de taal niet spreken, de cultuur niet kennen, enz. Maar ze gewoon opeens uitwijzen zonder een beter alternatief gaat niets uithalen, als je dan niks doet zal die leegte gevuld worden door mogelijk nog extremistischere figuren. Daarom: start met een degelijke opleiding voor imams hier in België, geleid door in België geboren gematigde en hervormingsgezinde imams, en onder toezicht. Laat die de plaats innemen van de buitenlandse imams, en een moderne aan de westerse maatschappij aangepaste, verlichte islam prediken. Gaat veel meer uithalen.

Jouw voorstellen gaan het omgekeerde effect hebben van wat je voor ogen hebt.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 18:58   #59
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb geen behoefte aan een samenleving met islamieten. Wat mij betreft mogen ze allemaal, van de eerste topt de laatste, verdampen. De evolutie van de laatste 40 jaar voorspelt niets dan onheil met die soort.
Erg nuttige bijdrage.
Scorpio is offline  
Oud 24 december 2016, 21:33   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Niemand spreekt hier over 'tevreden zijn', of dat dit genoeg zou zijn. Waar het over gaat is dat hier een moslim exact die dingen doet waarvan rechts zegt dat ze ze zouden moeten doen, en exact de verandering voorstelt in mentaliteit die nodig zal zijn willen we dit ooit omkeren. En zelfs dat wordt hier afgekraakt.
Ik stel maar één vraag,zou die mens hetgeen wat hij nu komen vertellen is nadat zijn vrouw is omgekomen bij de aanslag,dit ook had komen vertellen als zijn vrouw diezelfde aanslag ongedeerd had overleefd...
Svennies is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be