Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2010, 11:17   #61
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
terug naar de vroegere kieskringen gaat ook niet, want het blijft ongrondwettelijk omdat één kieskring over twee gewesten blijft.
Is dat zo? Geen idee, verduidelijk je even?

Het is in een federale logica wel erg onwenselijk. Er is buiten België geen enkel land met een kieskring die in twee of meer deelstaten ligt, of het moet een nationale kieskring zijn (al ken ik niet direct een voorbeeld), de doos van Pandora in België. Er is geen enkele ernstige politieker die deze zal willen opendoen, buiten een paar fanatieke belgicisten die dénken dat alles koek en ei zal worden om een of andere mysterieuze reden.

Nog logischer zou het zijn om een Vlaamse, Brusselse en Waalse kieskring te hebben, gesproken vanuit de Belgische federale logica. De meeste federale landen hanteren een vertegenwoordiging vanuit de deelstaten, niet vanuit onderdelen van de deelstaten.

BHV is enkel zinvol in een unitaire Belgische staat en dat is passé.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:19   #62
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het is BRUSSEL-Halle-Vilvoorde. Bij de les blijven. Brussel is een gewest, net zoals het Duitstalig gewest. De vergelijking loopt dus nergens mank. U laat gewoon informatie weg.
Er bestaat geen Duitstalig gewest, wel een Duitstalige Gemeenschap met enkele gewestbevoegdheden.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:20   #63
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Want een splitsing is realistischer dan een federale kieskring?
Uiteraard.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:21   #64
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We moeten wel opletten. Indien er gesplitst wordt (en dat zal moeten, al was het maar om juridische redenen), dan zouden andere overeenkomsten ook op de helling kunnen komen te staan. Namelijk en bijvoorbeeld, de Franstaligen zouden kunnen zeggen: ok, maar dan zullen we de schepenzetels in Brussel ook maar verdelen in functie van de uitslag van de verkiezingen. En dan vrees ik voor de Vlaamse Brusselaar.
Oe! Nu zijn we echt BANG!
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:22   #65
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We moeten wel opletten. Indien er gesplitst wordt (en dat zal moeten, al was het maar om juridische redenen), dan zouden andere overeenkomsten ook op de helling kunnen komen te staan. Namelijk en bijvoorbeeld, de Franstaligen zouden kunnen zeggen: ok, maar dan zullen we de schepenzetels in Brussel ook maar verdelen in functie van de uitslag van de verkiezingen. En dan vrees ik voor de Vlaamse Brusselaar.
Die vrees is niet nodig. Elke Brusselse gemeente krijgt, wanneer het een Nederlandstalige schepen benoemt, miljoenen euro's uit de federale staatskas die het vrij kan besteden ( cfr. Lombardakkoorden). Geen Nederlandstalige schepen benoemen ( zoals Maingain doet in zijn gemeente) maakt dat de gemeente al dat geld aan z'n neus voorbij ziet gaan. Alleen Maingain is zo zot om voor dat laatste te kiezen. De andere Franstalige burgemeesters zullen blijven kiezen voor het geld én dus ook voor een Nederlandstalige schepen.

ps: Sommige Brusselse gemeenten hadden wel al een Nederlandstalige schepen voordat het Lombardakkoord in voege kwam. Ze doen het dus gelukkig niet allemaal alleen maar voor het geld.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:22   #66
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We moeten wel opletten. Indien er gesplitst wordt (en dat zal moeten, al was het maar om juridische redenen), dan zouden andere overeenkomsten ook op de helling kunnen komen te staan. Namelijk en bijvoorbeeld, de Franstaligen zouden kunnen zeggen: ok, maar dan zullen we de schepenzetels in Brussel ook maar verdelen in functie van de uitslag van de verkiezingen. En dan vrees ik voor de Vlaamse Brusselaar.
De pariteit in de Brusselse regering is enkel en alleen gekoppeld aan de pariteit in de federale regering. Als men die dus wilt afschaffen, verdwijnt ook die in de federale regering en hebben we te maken met de al decennia door de Franstaligen gevreesde état belgo-flamand. Dat zie ik dus niet gauw gebeuren.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 11:35   #67
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Vlaanderen kent in context tot kiesgebieden geen arrondissementen meer. 'Het arrondissement Halle-Vilvoorde' is een holle uitspraak. Het bestaat gewoon niet.
Het administratief arrondissement Halle-Vilvoorde bestaat wel degelijk :

"Het arrondissement Halle-Vilvoorde is een van de twee arrondissementen in Vlaams-Brabant."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrondi...alle-Vilvoorde



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Brussel-Halle-Vilvoorde behoort volgens de grondwet tot België. En daarmee federale materie.
Wat een kromredenering! Antwerpen en Luik behoren ook tot België. So what? Maar België is ook een federaal land met Gewesten en Gemeenschappen. En de regio Halle-Vilvoorde - dat dus ook het statuut heeft van administratief arrondissement! - maakt volgens de Belgische Grondwet integraal deel van de provincie Vlaams-Brabant, het Vlaams Gewest èn het Nederlandstalig taalgebied. En het lijkt me dan ook volledig verdedigbaar dat de Vlaamse volksvertegenwoordigers daarover democratisch legitieme beslissingen mogen over nemen. Het is niet aan politici verkozen in Brussel of Wallonië om in Halle-Vilvoorde even de baas te komen spelen. No passaran!


Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 28 januari 2010 om 11:42.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:17   #68
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent nog niet zo lang op dit forum. Maar geleidelijk is duidelijk geworden wat voor vlees we in de kuip hebben. Iemand die, met een vloed aan woorden en een fantasierijk van de hak op de tak springen, regelmatig van zichzelf zegt dat hij Vlaming is. Maar, als puntje bij paaltje komt blijkt dat je een belegen Belgicist van het zuiverste water bent. Dat is jouw recht hoor, mij niet gelaten. Het maakt de zaken eenvoudiger. We hebben dan je overvloedige uitleg niet eens nodig.
Wie heeft u verkozen zodat u kan spreken voor velen ? En dit is wat ? De derde keer dat u tracht mij de mond te snoeren ? U lijkt wel doodsbang om een beetje na te denken. U lijkt kritiek te schuwen.

Wie heeft u de autoriteit te geven om mij representatief te maken voor een groep ? De belgicisten, zoals gij ze benoemd. U bent zo arrogant om uw gemompel voor de stem van 'velen' te laten doorgaan en u bent zo arrogant om mij te plaatsen als de stem van (ook) een stereotyp 'velen'.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:32   #69
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor de federale verkiezingen werkt men in Wallonië evenzeer met provinciale kieskringen als in Vlaanderen.
Ja en ? Voor de federale verkiezingen is er na de herschikking in Vlaanderen ook niks veranderd in Wallonië.

Toen men in Vlaanderen de kieskringen provinciaal maakte had enkel de particratie er bij te winnen. Daar is geen groot publiek debat rond gevoerd. Men heeft daar niet veel ruchtbaarheid aan gegeven, want men oordeelde dat het volk daar niet veel mee te maken had. Het ging puur om de particratie, ja zelfs om interne afrekeningen.

Ik blijf er bij dat arrondissementen korter bij de burger staan. Maar de kieskringen provinciaal maken had voor Vlaanderen een goede zaak kunnen zijn. Indien correct uitgevoerd, want dat is effectief reeds een splitsing.

Nu is het wel zo dat een horizontale splitsing, echt provinciaal dus, door het hof als ongrondwettelijk werd gebrandmerkt. Dat was ooit het voorstel van de NV-a.

Nu. Het ging toen en gaat nu om het zelfde probleem. De oplossing van doen voldoet niet. Dus moet ze herdaan worden. Het is zo simpel als dat.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:43   #70
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Dus wat je nu zegt is dat de enigste oplossing waar een democratische meerderheid voor is, niet kan omdat de Franstaligen dit niet wensen? Zijn we terug in de tijd van de Koningskwestie misschien?
Dat staat NIET in wat u citeert. Dat staat ook nergens van mijn hand in deze draad. Er staat enkel dat ik het niet wijs acht. U projecteert.

Citaat:
En wat betreft Verhofstadt: ik deel uw zwart-wit denken niet. Verhofstadt heeft veel goede dingen gedaan ook, maar nog meer slechte. Uw onnozelheid om alles goed of alles slecht te vinden, daar doe ik niet aan mee. Grow up.
Dat staat NIET in wat u citeert. Ik zeg nergens dat Verhofstadt enkel slechte dingen gedaan heeft. U projecteert.

De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.

Citaat:
Gedane zaken nemen geen keer, de klok kan je niet terugdraaien naar het Belgique de papa toen Vlaanderen tweetalig werd geacht te zijn, alles unitair was en er 9 provincies waren en kiesarrondissementen. Al die punten zou je wel willen terug hebben, maar dat kan niet meer.
Terug vertrekken van de arrondissementen is niet terug naar de ijstijd, wat u suggereert. Ik vermoed zelfs dat u de regeringen Verhofstadt bewust en volwassen hebt beleefd. Zo ver is dat dus niet terug.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 28 januari 2010 om 13:47.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:56   #71
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
En de regio Halle-Vilvoorde - dat dus ook het statuut heeft van administratief arrondissement! - maakt volgens de Belgische Grondwet integraal deel van de provincie Vlaams-Brabant, het Vlaams Gewest èn het Nederlandstalig taalgebied.
En waar staat dat ? Welk artikel ?

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 28 januari 2010 om 13:56.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:58   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Dat staat NIET in wat u citeert. Dat staat ook nergens van mijn hand in deze draad. Er staat enkel dat ik het niet wijs acht. U projecteert.



Dat staat NIET in wat u citeert. Ik zeg nergens dat Verhofstadt enkel slechte dingen gedaan heeft. U projecteert.

De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.



Terug vertrekken van de arrondissementen is niet terug naar de ijstijd, wat u suggereert. Ik vermoed zelfs dat u de regeringen Verhofstadt bewust en volwassen hebt beleefd. Zo ver is dat dus niet terug.
op zich is er geen enkel probleem met te vertrekken van de arrondissementen.

maar zelf dan nog blijft BHV ongrondwettelijk, het is een arrondissement die zich over 2 gewesten spreidt en het geeft de mogelijkheid aan politici van 1 gewest ook op te komen in een ander. dat blijft een discriminatie tov de andere politici.

draai het of keer het, we leven in een federaal land met gewesten die grenzen hebben. die grenzen moeten gerespecteerd worden, daar is toch iedereen het over eens?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:00   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
En waar staat dat ? Welk artikel ?
in de eerste artikelen van de grondwet staat duidelijk welke provincies tot welk gewest behoren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:02   #74
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Dat staat NIET in wat u citeert. Dat staat ook nergens van mijn hand in deze draad. Er staat enkel dat ik het niet wijs acht. U projecteert.



Dat staat NIET in wat u citeert. Ik zeg nergens dat Verhofstadt enkel slechte dingen gedaan heeft. U projecteert.

De reden voor de provinciale kieskringen was duidelijk: eigenbelang van de VLD aangezien CD&V op lokaal niveau sterker staat dan op provinciaal niveau ivm de liberalen. Maar dat impliceerde wel de splitsing van BHV.



Terug vertrekken van de arrondissementen is niet terug naar de ijstijd, wat u suggereert. Ik vermoed zelfs dat u de regeringen Verhofstadt bewust en volwassen hebt beleefd. Zo ver is dat dus niet terug.
Weet jij wel wat projecteren is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht

Op elk en eender welk ander gebied zijn ze er als de haantjes en de kippetjes bij om de Liberalen op hun kas te geven.
En zo ver is dat dus niet. Wat is dat voor een argument? Stemrecht voor vrouwen afschaffen in 1950, zo ver terug was het niet ingevoerd, maar dat was onmogelijk. Eenmaal bepaalde stappen genomen zijn, kan je daar moeilijk op terugkeren, ook al is dat 1 seconde geleden gebeurt. Dat is niet alleen in de politiek zo, maar ook in de rest van het leven.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:02   #75
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Het administratief arrondissement Halle-Vilvoorde bestaat wel degelijk :
Het administratief arrondissement Halle-Vilvoorde maakt deel uit van de kieskring Brussel-Halle_Vilvoorde en van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle_Vilvoorde. Het gaat over het veranderen van deze twee laatsten. Daarin is Brussel betrokken partij, of u dat nu leuk vindt of niet. Het gaat hier ook over faciliteiten gemeenten en over een gebied waarin Franstaligen verkozen zijn. Het is dus maar normaal dat deze verkozenen hun volk vertegenwoordigen.

Gesprekspartners weren uit een debat omdat ze u niet aanstaan is niet echt beschaafd.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:06   #76
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
o
maar zelf dan nog blijft BHV ongrondwettelijk,
Neen, het hof heeft zich daar reeds in 2004 over uitgesproken, terugkeer naar de arrondissementen is volgens het hof niet ongrondwettelijk.

Daarbij is terugkeer naar de arrondissementen voor mij geen toestand die zo kan blijven. Het is wel zo dat de volgende verkiezingen er in kunnen georganiseerd worden. En het is het correcte vertrekpunt. Het kan bijdragen aan het herstellen van het vertrouwen. Een mea culpa slaan doet echt niet zo veel pijn.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:07   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Het administratief arrondissement Halle-Vilvoorde maakt deel uit van de kieskring Brussel-Halle_Vilvoorde en van het gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle_Vilvoorde. Het gaat over het veranderen van deze twee laatsten. Daarin is Brussel betrokken partij, of u dat nu leuk vindt of niet. Het gaat hier ook over faciliteiten gemeenten en over een gebied waarin Franstaligen verkozen zijn. Het is dus maar normaal dat deze verkozenen hun volk vertegenwoordigen.
Daar gaat de splitsing van BHV ook niet over. Ook na de splitsing kunnen Franstalige partijen blijven opkomen in Vlaams-Brabant en kunnen daar nog altijd Franstalige politici verkozen worden. Enige verschil is dat ze dan enkel in Vlaams-Brabant verkiesbaar zullen zijn en niet langer in het Brussels Gewest.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 januari 2010 om 14:09.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:09   #78
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de eerste artikelen van de grondwet staat duidelijk welke provincies tot welk gewest behoren.
Maar niks over de arrondissementen. En zeker niks over Brussel-Halle_Vilvoorde. En nog minder over een administratief arrondissement Halle-Vilvoorde. Toch niet dat ik weet. Maar ik kan het fout hebben, zoals steeds. Wees dus zo vriendelijk om mij het artikel te tonen. Dank u.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:23   #79
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Eenmaal bepaalde stappen genomen zijn, kan je daar moeilijk op terugkeren, ook al is dat 1 seconde geleden gebeurt. Dat is niet alleen in de politiek zo, maar ook in de rest van het leven.

Kijk, als gij zo gelooft in de onomkeerbaarheid van politieke beslissingen, waar praten we dan over ? Waarom windt ge u dan op over BHV ? Dat is toch al beslist ? En vandaag is een gevolg van die beslissing.

Er zijn er ook die terug willen naar een Groot Nederland. Hebben die dan ongelijk puur op het argument dat deze beslissing niet kan omgekeerd worden (volgens u)? Ik dacht het niet.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:26   #80
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Is dat zo? Geen idee, verduidelijk je even?
Bij een terugkeer naar arondissementele kieskringen en een niet-splitsing van BHV blijft tevens de situatie bestaan dat bij verkiezingen voor de Senaat en voor Europa kandidaten uit heel Wallonië kunnen opkomen in Halle-Vilvoorde. Er blijft met andere woorden een discriminatie bestaan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be