Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2018, 20:44   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard Moorddadige auto's

https://www.hln.be/showbizz/tv/-home...ostte~a8eff1ba

https://www.hln.be/wetenschap-planee...enken~ac18081a

https://www.theguardian.com/commenti...-ban-motorists

... en de langzame, progressieve en logische evolutie;

http://www.businessinsider.com/citie...-since-1974-11
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 januari 2018 om 20:45.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 05:53   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Blootstelling aan uitlaatgassen zorgt binnen de twee uur al voor epigenetische veranderingen.

De uitlaten van gemotoriseerd verkeer onmiddellijk verbieden. Laat de vervuiler maar zelf betalen. Zwakke weg gebruikers moeten het recht hebben om de moordenaars aan te vallen uit zelfverdediging.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 09:37   #3
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 10:11   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
...
Eerlijk gezegd vind ik uw uitspraak aan de goedkope kant. Bepaalde ongelukken zijn het resultaat van een samenloop van omstandigheden. Als er plotseling een hert over de weg rent, kan je moeilijk van schuld spreken. Het gebeurt. Andere ongevallen zijn dan weer het resultaat van grote onverantwoordelijkheid of verstrooidheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 10:21   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

@BS kent blijkbaar het verschil niet tussen moorden en bepaalde verkeersongevallen.

Bovendien zijn die auto's enkel maar een soort vervoermiddel.

Anders zouden auto's - van hulp- en nooddiensten - ook vele levens redden.

@Blue Sky heeft daar wel steeds de verkeerde bril op. Wslk een zeer ongelukkige ervaring opgedaan anders kan men haar/zijn taalgebruik niet verklaren.

Tenzij @gewetenloze.x ook de nooddiensten wil storen?

Citaat:
https://www.demorgen.be/binnenland/n...jaar-b65cc7f0/

Nooddiensten krijgen 100.000 valse oproepen per jaar
29-04-15

Elk jaar krijgen nooddiensten 100.000 valse oproepen. "Grappen-makers of ruziestokers verhinderen snelle hulp aan wie echt in nood is", luidt het. Ministers Jambon en De Croo werken aan strenge maatregelen. Mogelijk worden bellers zelfs tijdelijk afgesloten.

Je kunt geen idiote 'grap' bedenken of de operatoren van de noodnummers 101 en 112 hebben hem gehoord. Tot liefst 273 keer per dag, zo blijkt uit een antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) op een vraag van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld). Dat gaat van 'Het is voor een taxi' tot 'Ik zoek het telefoonnummer van Michel en Francine'.

Het blijft overigens niet altijd bij een domme opmerking. Meer dan eens proberen eenzaten hun leven te vertellen of trakteren ruziemakers de operatoren zelfs op uitgebreide scheldpartijen. "Deze oproepen zijn een pest voor de nooddiensten", zegt Lahaye-Battheu. "Terwijl operatoren ze afhandelen, is er geen tijd voor mensen die echt in nood zijn. We moeten dringend komaf maken met kwaadwillige bellers."

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2018 om 10:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:45   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Auto's kunnen wel degelijk nuttig zijn, echter voor veel mensen is deze een vergiftigd geschenk. Dat laatste beseffen ze niet of willen ze liever niet beseffen, vandaar ook het buitensporige en idiote autogebruik in ons land bijvoorbeeld. Bijzonder pervers is ook dat de vervuiling achteraan de auto wordt geloosd in het gezicht van andere weggebruikers terwijl de bestuurder daarbij totaal niet stilstaat. Hypocrisie of egoïsme?

Deze is nog niet zo koud;

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zijn~a5159941/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:51   #7
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:51   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Auto's kunnen wel degelijk nuttig zijn, echter voor veel mensen is deze een vergiftigd geschenk. Dat laatste beseffen ze niet of willen ze liever niet beseffen, vandaar ook het buitensporige en idiote autogebruik in ons land bijvoorbeeld. Bijzonder pervers is ook dat de vervuiling achteraan de auto wordt geloosd in het gezicht van andere weggebruikers terwijl de bestuurder daarbij totaal niet stilstaat. Hypocrisie of egoïsme?
In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 00:30   #9
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ook maar gelijk werken verbieden. http://www.standaard.be/cnt/dmf20171124_03206336
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 00:44   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...
Zal niet veel verschil maken, of hij nu nicotine binnen speelt of wat uitlaatgassen.

Ik vind het altijd zo frappant als ge die van Groen bezig hoort over ongezond dit en ongezond dat maar wat later kom je ze tegen met een sigaret in hun hand of zoals Vogels destijds wanneer ze op het stadhuis moest zijn en als ze wist dat de pers daar was, dan parkeerde ze haar bestelwagentje aan de achterkant van het stadhuis, haalde daar haar fiets er uit en reed daarmee naar de voorkant. Voor het overige reed ze met de Volvo.

En nu allemaal maar staan zeveren over het moeten toepassen van deelauto's maar hun kopstukken politiekers zitten stuk voor stuk alleen achterin op de achterbank en de enige waarmee ze delen is hun chauffeur die achter het stuur zit. Die kun je ook moeilijk aanzien als tweede passagier hé, die zit er wel mee in maar eigenlijk hoeft die helemaal niet daar te zijn waar hij naartoe rijd.

En toch allemaal maar heiliger willen zijn dan de paus en ook die laat zich overal rondrijden zonder zich te bekommeren over uw welzijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2018 om 00:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 00:53   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.
Begin dan maar gelijk met uw scheten in te houden want ook die veroorzaken CO² uitstoot. En vooral stoppen met eten want wat er in gaat moet er ook weer uit. En al zeker geen vlees meer eten hé want heel die veestapel die daar voor nodig is doet ook niet anders dan scheten laten en stront produceren.

Allee, veel succes straks als ge gearriveerd bent in de nieuwe middeleeuwen hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 01:03   #12
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ik hoor die wereldverbeteraars altijd graag bezig. Die zitten dan te zeveren dat ze geen vlees eten, niet omdat ze geen vlees lusten maar omdat ze in zitten dat daar een dier voor moet sterven. Groot dier of klein dier of heeeel klein dier, waar trekken ze de lijn. Het wil toch niet zeggen omdat sommige diertjes zo klein zijn dat we ze met het blote oog niet kunnen zien dat die daarom minder recht op leven hebben dan al die andere dieren hé.

Wel, beste dierenredders, ik vind het heel mooi van jullie dat ge geen dieren wil eten maar bedenk dan wel dat ge dan ook de lijn moet door trekken en geen bad meer nemen, want op ons lichaam leven er heel wat beestjes die we niet zien maar die ge wel dood maakt bij het nemen van een bad, en ook, blijf voortaan onbeweeglijk liggen in uw bed want bij iedere stap die je zet zul je ongetwijfeld ook weer enige diertjes dood trappen, en stil liggen in uw bed want daar huizen ook heel veel diertjes tussen uw beddengoed.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12...vol-bacterien/

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2018 om 01:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:06   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

De gemiddelde levensverwachting was nochtans voor het bestaan van de auto de helft minder dan nu.

Als we zonder die uitlaatgassen nog langer zouden leven gaan ze gegarandeerd weer staan zeiken dat het totaal niet meer mogelijk is om de pensioenen nog langer te betalen, dan moeten ze u maar verplichten een spuitje te laten geven om u op te ruimen.

https://www.allesopeenrij.nl/kennis/...ing-in-nederla

Oh, en deuren,.... Geen deuren meer in huis. Als ge moest weten hoeveel mensen dat er al tegen zo'n deur gelopen zijn met verwondingen tot gevolg.... Trappen, radicaal verbieden van nog te bouwen met verdiepingen want hoeveel mensen zijn daar al niet afgevallen en daar door verwond geraakt of zelfs het leven gelaten hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2018 om 08:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 08:59   #14
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

U hebt hopelijk zelf geen wagen en doet alles ofwel te voet ofwel met de fiets? Anders nogal hypocriet om zo van de toren te komen blazen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België worden auto's nog steeds van stal gehaald voor de meest onnozele zaken te halen. Zaterdag haalde ik nog iets bij de buurtwinkel. Met de fiets. Net toen ik uit de winkel kwam, zag ik een bekende die daar maar een paar straten verder woonde. Babbeltje geslagen. Hij kwam om een pakje sigaretten. Met de auto. Tja...
Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 09:00   #15
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Blootstelling aan uitlaatgassen zorgt binnen de twee uur al voor epigenetische veranderingen.

De uitlaten van gemotoriseerd verkeer onmiddellijk verbieden. Laat de vervuiler maar zelf betalen. Zwakke weg gebruikers moeten het recht hebben om de moordenaars aan te vallen uit zelfverdediging.
Akkoord en mogen dan de wagenbezitters ook het recht hebben om hun eigendom te verdedigen? Maken we er dan ineens maar een Far West van? Wie eerst schiet wint.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 15:13   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Akkoord en mogen dan de wagenbezitters ook het recht hebben om hun eigendom te verdedigen? Maken we er dan ineens maar een Far West van? Wie eerst schiet wint.
https://www.youtube.com/watch?v=QmdGrIkeaAk Schieten kan ze al, nu nog leren tellen.

Maar toch; ze schiet hier met exact de zelfde revolver als waarmee ik schiet en die is niet van de lichtste, is het zelfde wapen als smith & wesson 17, https://www.youtube.com/watch?v=JzSp43e_Wfo heb je wel wat aan vast, en dan met kinderhandjes.... https://www.youtube.com/watch?v=phwVUjxtQ10

Laatst gewijzigd door Garry : 13 februari 2018 om 15:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:24   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.
Dat laatste kan ik nu wel ergens plaatsen, maar die eerste zaken niet. Het doet me denken aan wat ik eind december opmerkte bij een grote fietsenzaak waar ik het een en ander insloeg. In de zaak hoofdzakelijk materiaal voor wieltoeristen. Wat bleek evenwel op de parking? Ik was de enige die met de fiets was gekomen. Al de rest met de wagen. En naar de tongval van de mensen allemaal mensen van de streek... Niet verwonderlijk dat men dikwijls zegt: "In Nederland fietst men; in België koerst men."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 01:16   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Akkoord.
De uitlaat moet binnen in de auto geplaatst worden. In het gezicht van de bestuurder.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 17:16   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat laatste kan ik nu wel ergens plaatsen, maar die eerste zaken niet. Het doet me denken aan wat ik eind december opmerkte bij een grote fietsenzaak waar ik het een en ander insloeg. In de zaak hoofdzakelijk materiaal voor wieltoeristen. Wat bleek evenwel op de parking? Ik was de enige die met de fiets was gekomen. Al de rest met de wagen. En naar de tongval van de mensen allemaal mensen van de streek... Niet verwonderlijk dat men dikwijls zegt: "In Nederland fietst men; in België koerst men."
Dat zou kunnen kloppen want in Nederland koopt men een fiets om mee te fietsen en in België koopt men een fiets samen met, schijnbaar het onontbeerlijke apenpakje, om mee te stoefen en mee van café naar café te rijden.

Als ik me gelijk zou moeten gedragen zoals onze wielertoeristen zou ik vooraan op mijn zeiljachtje een kapiteinsuniform moeten dragen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 februari 2018 om 17:17.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 22:42   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
U hebt hopelijk zelf geen wagen en doet alles ofwel te voet ofwel met de fiets? Anders nogal hypocriet om zo van de toren te komen blazen.
Natuurlijk heb ik een wagen, daar is niets mis mee. Het gaat om het gebruik ervan en ja, ik probeer de verplaatsingen met de auto te beperken. Doorgaans is de fiets het meest aangewezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Mijn neef woont 300 meter van mij en komt altijd met de wagen. Bedrijfswagen dus gratis zegt hij. Hij rijdt ook met zijn wagen 2 kilometer verder naar de fitness om daar een uur zich in het zweet te gaan werken. Of de fietsendrager aan de trekhaak, 100 kilometer rijden om dan in een mooie omgeving wat te gaan fietsen.
In België subsidieert men files met de bedrijfswagens. De situatie zoals u die schetst is inderdaad vaak de realiteit. Wat een verschil met Nederlanders die er blijkbaar wel in slagen logisch en pragmatisch te redeneren - in tegenstelling tot het merendeel van de Belgen - en aldus vaak voor de fiets kiezen voor korte verplaatsingen.

__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be