Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2017, 15:55   #5961
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wanneer ik het heb over prijs dan bedoel ik de prijs over de levensloop van het toestel. Vergis je daarin niet, de nodige updates zijn peperduur en wanneer je die moet afschrijven over kleine reeksen of over grote aantallen, dat scheelt een heel stuk. Idem dito, de prijs én beschikbaarheid van de wisselstukken. Plus de voordelen van de interoperabiliteit en de hulp over en weer wanneer bevriende naties over hetzelfde toestel beschikken. Ik heb de twee kanten van die medaille meegemaakt. En daarbij is een toestel dat in grote aantallen verkocht wordt de winnaar. En ik ken maar één toestel in die categorie. Of twee eigenlijk wanneer je de F-16V er bij neemt onder de noemer F-16.

En dat het toestel trager is dan de F-16? De gouden oude Starfighter - eerste vlucht 1954 - was nog een heel pak sneller dan de F-16. Maakt dat hem beter? Boven M 1.4 zakt de F-16 als een pudding in elkaar omdat zijn luchtinlaat 'off the shelf' (om kosten te sparen) niet aangepast is aan hoge snelheden. Dan begint de F104G pas wakker te worden. Die moest je intomen of hij ging boven zijn limieten.

ik zal je eens een geheimpje verklappen. In mijn 13 jaar op F104G ben ik regelmatig supersonisch geweest, in mijn 10 jaar F-16 nooit. Wel als fighter bomber. Tot zo ver het belang van snelheid. Zelfs op de stokoude F84F gingen we supersonisch, heel hoog boven de zee en je dan als een baksteen laten vallen. Times are changing.

Wil je de beste wendbaarheid? Dan hebben de Russen wel wat aanbiedingen.

Het moderne gevechtsvliegtuig is een mobiele verpakking geworden van hoogtechnologische systemen.

Maar daar hoor ik nooit iets over.

En wat de echte kostprijzen betreft, blader eens door deze thread. De betreurde Adrian heeft daar interessante cijfers over gepubliceerd. Bij herhaling.
Jammer dat die systemen buitensporig duur zijn.
Benieuwd of onze regering volgend jaar de knoop doorhakt...met het jaar daarop verkiezingen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 02:46   #5962
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Total fall-trough for secretary of state for the EU, Mr Toledo of Spain on Hardtalk with Peter Sacka on BBC News TV


For everybody to see what kind of democrats those people are.

Sacka: If the separatists win on 21D, and proceed with their cause of independence, will you let them?

Toledo: Absolutely not.



Sacka: If the separatists get a popular mandate, and you are not recognising that mandate, the EU is going to turn against Spain, they will see it as a failure of democracy.

Toledo I do not agree with you on that.

(Toledo goes on explaining that it is for all Spaniards to vote on the independence of Catalonia)

------

So these españolistas guys are prepared to jail any separatist govern that won the next elections and the next etc...

Real crazy theatre of the absurd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 02:55   #5963
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Verkeerd gepost
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 06:57   #5964
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard en bij de Moffen?

Altijd intressant om even rond te kijken bij de buren.Ook de Fanfare van hamelen (de organisaties die we voorheen kenden als "De Duitse Strijdkrachten") zijn er verschillende plannen voor de aanschaf van nieuwe helikopters en vliegtuigen.

http://www.janes.com/article/76025/b...-opportunities


Konkreet moet de Panavian Tornado er het komende decennium uit.Dit grondaanvalsvliegtuig met zijn verstelbare vleugels heeft zijn tijd reeds overschreden .(wat de Duitsers er al die jaren mee gedaan hebben is eigenloijk een raadsel,maar kom...)

Uiteraard ziet Lockheed een kans voor de F-35.....

Ondenkbaar in Belgie,en vermoedlijk ook in andere naties is dat aldaar,volgens het artikel toch,el een officier met zeer hoge rang (een Luitenant-Generaal) zijn "voorkeur" voor de F-35 heeft laten blijken.(voor zover ik begrijp is de officiele Duitse RFP nog niet eens gelanceerd...)

Logischerwijze zou die Luitenant-Generaal zich bij "personeel" mogen gaan melden voor re-affectatie of versnelde pensioenregeling.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 09:56   #5965
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Ondenkbaar in Belgie,en vermoedlijk ook in andere naties is dat aldaar,volgens het artikel toch,el een officier met zeer hoge rang (een Luitenant-Generaal) zijn "voorkeur" voor de F-35 heeft laten blijken.(voor zover ik begrijp is de officiele Duitse RFP nog niet eens gelanceerd...)

Logischerwijze zou die Luitenant-Generaal zich bij "personeel" mogen gaan melden voor re-affectatie of versnelde pensioenregeling.....
De waarheid mag blijkbaar niet meer gezegd worden.

Zelfs niet door mensen die kennis en logica combineren.

Pittig detail, na de UK (dat al besteld heeft) zou ook dus Duitsland mogeijk de F-35 kunnen kiezen en zijn er in alle geval hooggeplaatste bronnen die lovend over de F-35 spreken. Twee constructeur landen die de Typhoon bouwen die bij ons nog in de running zit. 16 Jaar nadat Nederland al verklaarde dit vliegtuig niet te willen omdat het.....verouderd was. 16 Jaar terug!

Voor kenners is er geen andere keuze mogelijk.

Of er in de politiek kenners zitten is een andere zaak.

in 1940 trokken we ook met Fairey Battles ten strijde. Eén keer, want veel keerden er niet terug.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 10:26   #5966
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

OK Jee
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De waarheid mag blijkbaar niet meer gezegd worden.

Zelfs niet door mensen die kennis en logica combineren.

Pittig detail, na de UK (dat al besteld heeft) zou ook dus Duitsland mogeijk de F-35 kunnen kiezen en zijn er in alle geval hooggeplaatste bronnen die lovend over de F-35 spreken. Twee constructeur landen die de Typhoon bouwen die bij ons nog in de running zit. 16 Jaar nadat Nederland al verklaarde dit vliegtuig niet te willen omdat het.....verouderd was. 16 Jaar terug!

Voor kenners is er geen andere keuze mogelijk.

Of er in de politiek kenners zitten is een andere zaak.

in 1940 trokken we ook met Fairey Battles ten strijde. Eén keer, want veel keerden er niet terug.
OK JeeBee maar in 1940 was er een tot?*?*l andere politieke situatie.
Tegen wie zouden we nu moeten ten strijde trekken ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:09   #5967
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK Jee

OK JeeBee maar in 1940 was er een tot?*?*l andere politieke situatie.
Tegen wie zouden we nu moeten ten strijde trekken ?
Euhh.... onze strijdkrachten vechten al quasi ononderbroken sinds 1996, meer dan 20 jaar.

En ik vrees dat het niet gaat beteren.

Overigens is de situatie met 1940 goed vergelijkbaar. Het 'gebroken' geweer uit de jaren 30 weet je nog (tegen wie zouden we ten strijde moeten trekken?) maakte dat het leger tegen 1938 schromelijk te kort schoot (hoor ik dat in 2017 ook niet erg dringend zeggen?).

En toen we wakker schoten en opeens alles wilden kopen, moderniseren en uitbreiden was er niet veel te koop omdat iedereen wakker was geschoten.

En nog eens, wanneer je met een Fairey Battle ten strijde trekt tegen een moderne vijand, dan krijg je de 2e prijs: een posthume medaille.

Daar pas ik voor. Het zijn geen Olympische Spelen waar deelnemen belangrijker is dan winnen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:21   #5968
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zijn er hier nog die vinden dat de Beligsche luchtmacht maar Europees moet kopen het niet belangrijk is dat we het beste materiaal aan onze piloten geven (maar politieke en economische motieven belangrijker geacht worden) ?

Als de F-35 de beste is tegen een (redelijke) meerprijs moeten we daarvoor kiezen. Als land hoor je je piloten, die toch hun leven wagen ten dienste van de bevolking, het best mogelijke materiaal te geven om hun taak uit te voeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 15:29   #5969
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijn er hier nog die vinden dat de Beligsche luchtmacht maar Europees moet kopen het niet belangrijk is dat we het beste materiaal aan onze piloten geven (maar politieke en economische motieven belangrijker geacht worden) ?

Als de F-35 de beste is tegen een (redelijke) meerprijs moeten we daarvoor kiezen. Als land hoor je je piloten, die toch hun leven wagen ten dienste van de bevolking, het best mogelijke materiaal te geven om hun taak uit te voeren.
Dat spreekt toch voor zich.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 17:07   #5970
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

[quote=JeeBee;8583898]Euhh.... onze strijdkrachten vechten al quasi ononderbroken sinds 1996, meer dan 20 jaar.

En ik vrees dat het niet gaat beteren.

Overigens is de situatie met 1940 goed vergelijkbaar. Het 'gebroken' geweer uit de jaren 30 weet je nog (tegen wie zouden we ten strijde moeten trekken?) maakte dat het leger tegen 1938 schromelijk te kort schoot (hoor ik dat in 2017 ook niet erg dringend zeggen?).

En toen we wakker schoten en opeens alles wilden kopen, moderniseren en uitbreiden was er niet veel te koop omdat iedereen wakker was geschoten.

En nog eens, wanneer je met een Fairey Battle ten strijde trekt tegen een moderne vijand, dan krijg je de 2e prijs: een posthume medaille.

Daar pas ik voor. Het zijn geen Olympische Spelen waar deelnemen belangrijker is dan winnen.[/QUOTE

Sinds 1996: ja maar wat hebben "onze jongens" verloren in al die landen buiten Europa ?
Gaan ze ginder vechten om de VS ten gunste te zijn ?
1938: akkoord maar 2018: waar en hoe is er een oorlogsdreiging voor ons, hier in Belgie ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 17:11   #5971
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Euhh.... onze strijdkrachten vechten al quasi ononderbroken sinds 1996, meer dan 20 jaar.

En ik vrees dat het niet gaat beteren.

Overigens is de situatie met 1940 goed vergelijkbaar. Het 'gebroken' geweer uit de jaren 30 weet je nog (tegen wie zouden we ten strijde moeten trekken?) maakte dat het leger tegen 1938 schromelijk te kort schoot (hoor ik dat in 2017 ook niet erg dringend zeggen?).

En toen we wakker schoten en opeens alles wilden kopen, moderniseren en uitbreiden was er niet veel te koop omdat iedereen wakker was geschoten.

En nog eens, wanneer je met een Fairey B

attle ten strijde trekt tegen een moderne vijand, dan krijg je de 2e prijs: een posthume medaille.

Daar pas ik voor. Het zijn geen Olympische Spelen waar deelnemen belangrijker is dan winnen.
__________________________________________________ __________
Sinds 1996: ja maar wat hebben "onze jongens" verloren in al die landen buiten Europa ?
Gaan ze ginder vechten om de VS ten gunste te zijn ?
1938: akkoord maar 2018: waar en hoe is er een oorlogsdreiging voor ons, hier in Belgie ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 18:43   #5972
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sinds 1996: ja maar wat hebben "onze jongens" verloren in al die landen buiten Europa ?
Het was ook binnen Europa, je geheugen laat je een beetje in de steek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gaan ze ginder vechten om de VS ten gunste te zijn ?
Beetje kortzichtig denk ik. Of was ISIS een US probleem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
1938: akkoord maar 2018: waar en hoe is er een oorlogsdreiging voor ons, hier in Belgie ?
Ik hoor het overal rommelen. Jij niet? Op kortere of langere termijn volgt een kortsluiting. En dan zal het opnieuw kort dag zijn om op te bouwen wat we kwijt geraakt zijn. Dat zal pas gebeuren in het 'nieuwe' 1938 en dan is het te laat.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 21:36   #5973
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Het was ook binnen Europa, je geheugen laat je een beetje in de steek.



Beetje kortzichtig denk ik. Of was ISIS een US probleem?



Ik hoor het overal rommelen. Jij niet? Op kortere of langere termijn volgt een kortsluiting. En dan zal het opnieuw kort dag zijn om op te bouwen wat we kwijt geraakt zijn. Dat zal pas gebeuren in het 'nieuwe' 1938 en dan is het te laat.
Ik heb je antwoord ongeveer zo verwacht.
Joegoslavie lag inderdaad binnen Europa.
Het overgrote deel van de buitenlandse missies situeert zich BUITEN Europa.
De strijd tegen ISIS is de énige die écht te verantwoorden is.
Het rommelt inderdaad overal maar jij weet beter dan ik dat we dit nu allemaal weten door de moderne communicatie. Een kortsluiting op lange termijn is mogelijk, ok. Moeten wij, Belgen daarom zoals de Nederlanders schoothondjes zijn van de VS ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 22:39   #5974
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Moeten wij, Belgen daarom zoals de Nederlanders schoothondjes zijn van de VS ?
Nu zijn we waar we moeten zijn.

Het antwoord is duidelijk: neen.

Maar dat vereist wel dat we onszelf beginnen serieus te nemen. Nu geven we van alle ontwikkelde landen het minste uit voor onze eigen defensie. En met de grote plannen die de huidige regering ons voorspiegelt tegen 2030 zullen we nog steeds achteraan blijven bengelen, helemaal achteraan. Op voorwaarde dat de volgende regeringen er niet op terug komen.

Erg beschamend.

6Gelukkig biedt een erg grote broer een paraplu aan. Natuurlijk gedragen we ons dan als een schoothondje. Wat rest er anders? We kunnen zelf nog maar keffen als een schoothondje dat helemaal geen tanden kan tonen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 08:42   #5975
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Gezien de recruterings- en behoudcijfers van defensie al enkele jaren in een structurele doodsspiraal zitten lost het "probleem" zich vanzelf op.....

Essentieel wordt "Westerse defensie" een kader van politie,geleidelijk aan meer en meer "gemilitairiseerd"(zoals in de VS) om (delen van) de eigen bevolking koest te houden of gewoon neer te kogelen en enkele gevechtsvliegtuigen om mensen in verre landen die ons eigenlijk niks misdaan hebben te "democratiseren"....

Ik weet het,het is een doomsday-scenarie,maar KIJK gewoon.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 12:37   #5976
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard even naar Finland kijken....

De Finse Luchtmacht heeft sinds 1992 de F-18 als gevechtsvliegtuig en die moeten vervangen worden het komend decennium.
Gezien,volgens een ietwat droge officiele mededeling van het Finse Ministerie van Defensie "moderne vliegtuigen blijkbaar niet sneller kunnen vliegen en niet langer in de lucht kunnen blijven",blijft de behoefte aan 64 toestellen"(dat is het aantal dat nu in de Finse Luchtmacht dient.)

Ik zal het ietwat denigrerende taalgebruik jegens de prestaties van het Militair-Industrieel complex het laatste kwart eeuw maar in het midden laten.

De Finnen gaan Requests stellen aan exact dezelfde partners als de Belgen gedaan hebben..

De Finse Race zal dus ook gaan tussen de F-35,de F-18,de Rafale,de Typhoon en de Gripen...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:01   #5977
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Ook de Europese defensiegroep Airbus gooit zich volop in de strijd voor de opvolger voor de F-16. De groep belooft twee kenniscentra, 1.800 jobs én een beveiliging van alle kritische telecommunicatie- en datastromen in ons land tegen cyberaanvallen.
Voor ocharme 34 toestellekes.

What the fuck ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:01   #5978
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat begint hier een beetje te trekken op een automarchand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:09   #5979
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

hoe zit het met de electronica in dat toestel van airbus ?

Up to date of reeds 20 jaar oud ? Iemand wilt met een spreekwoordelijke 386 rondvliegen als er al i7's zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:17   #5980
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
België mag niet meer lenen : er komen geen nieuwe gevechtsvliegtuigen, geen nieuw stadion, ... gewoon niets.
Een oud Sp.a voorstel is het afschaffen vh leger.
We gaan die richting uit.
Wij zijn lid van de NAVO en als dusdanig hebben wij bepaalde verplichtingen waaronder ons voorzien van vliegtuigen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be