Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2020, 08:56   #1
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard Plant Trump een staatsgreep ?

4 topmilitairen ontslagen in het Pentagon en vervangen door getrouwen...

Ik wist het dat deze fat lady nog niet ging zingen, die man moet opgesloten worden.
https://edition.cnn.com/2020/11/10/p...gns/index.html
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:11   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

creeer chaos,zo heeft de overwinnaar straks de handen vol en kan zich voor lange tijd niet meer focussen.......

Het gaat natuurlijk niet persé om personen,maar om het uiteenrukken van teams waardoor de werking van ganse departementen gedurende de komende weken de mist in gaat....

Goed nieuws voor al de "tegenstanders" van de VS de komende weken,ze kunnen bewegen gezien de VS machinerie blokkeert......

We hebben in de recente Armeense kwestie al gezien dat de VS ......eigenlijk niks heeft proberen te doen,zelfs niet bemiddelen.Kon men zich zoiets pre-trump zelfs maar voorstellen? Aliyev,Erdogan en Putin hebben KOMPLEET de handen vrij....(het Franse haantje deed kukeleku maar dat was eerder grappig)

EN het zal straks allemaal BIDEN's schuld zijn......zo werkt de politiek mensen....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2020 om 09:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:20   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Dat was te verwachten zoals ik eergisteren ook al gepost had:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wraak nemen nu hij nog kan. Volledig normaal te noemen voor mensen in zijn geval. Stom sta ik er zeker niet van.
En ik vrees dat er nog gaan volgen.
En nieuw is dit niet. Het Witte Huis was ook een duivenkot hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:23   #4
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
4 topmilitairen ontslagen in het Pentagon en vervangen door getrouwen...

Ik wist het dat deze fat lady nog niet ging zingen, die man moet opgesloten worden.
https://edition.cnn.com/2020/11/10/p...gns/index.html
Wat mij betreft zou een president in een overgangsperiode zo'n zaken niet meer mogen doen.
Dat zijn geen 'lopende zaken' meer hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:24   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Een staatsgreep zal niet van het Amerikaans leger komen, hoeveel topmensen hij ook vervangt. Het zal eerder komen van zijn stoottroepen zoals Proud Boys en dergelijke. Vraag is of die genoeg georganiseerd zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:28   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Een staatsgreep zal niet van het Amerikaans leger komen, hoeveel topmensen hij ook vervangt. Het zal eerder komen van zijn stoottroepen zoals Proud Boys en dergelijke. Vraag is of die genoeg georganiseerd zijn.
Veel staat blijft er niet meer over om te grijpen....

Srry dat ik het mss wat ironisch bekijk, maar 't is ginder toch triestig geworden hé.
Vroeger keek iedereen op naar de VS, nu lachen ze er mee.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:29   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.490
Standaard

Het is logisch, op dit moment wordt duidelijk wie loyaal is en wie hem tegenwerkt. Ideaal om nog wat niet verkozen plaatsen op te kuisen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:34   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Veel staat blijft er niet meer over om te grijpen....

Srry dat ik het mss wat ironisch bekijk, maar 't is ginder toch triestig geworden hé.
Vroeger keek iedereen op naar de VS, nu lachen ze er mee.
Ja maar dat is niet de schuld van Trump hé. Trump is een symptoom van een land dat compleet is gepolariseerd met 2 groepen die tegenover elkaar staan die elkaar niet begrijpen en die dat ook niet willen.

Het feit dat de media zo hard gericht is op 1 van die groepen, lijkt mij 1 van de belangrijkste redenen. Ik heb me ook al vaak geërgerd over hoe CNN over de Republikeinen praat. Foxnews is uiteraard niet beter, de haat spat daar vaak van het scherm.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:34   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is logisch, op dit moment wordt duidelijk wie loyaal is en wie hem tegenwerkt. Ideaal om nog wat niet verkozen plaatsen op te kuisen.
Dit past perfect in een dictatuur, niet in een democratie.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:48   #10
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ja maar dat is niet de schuld van Trump hé. Trump is een symptoom van een land dat compleet is gepolariseerd met 2 groepen die tegenover elkaar staan die elkaar niet begrijpen en die dat ook niet willen.

Het feit dat de media zo hard gericht is op 1 van die groepen, lijkt mij 1 van de belangrijkste redenen. Ik heb me ook al vaak geërgerd over hoe CNN over de Republikeinen praat. Foxnews is uiteraard niet beter, de haat spat daar vaak van het scherm.
Trump heeft inderdaad niet het politieke schisma in zijn land gecreërd , hij heeft het wel tot ongekende hoogtes geleid door zijn polarisaties..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 09:54   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Trump heeft inderdaad niet het politieke schisma in zijn land gecreërd , hij heeft het wel tot ongekende hoogtes geleid door zijn polarisaties..
Trump was een idioot, maar het is wel het D kamp en de media die maximaal voor polarisatie zijn gegaan he. Zij hebben nooit de verkiezingsuitslag van 2016 aanvaard, en hebben de techniek van de verbrande aarde toegepast om die idioot uit het WH te krijgen in 2000. Dat is gelukt, maar nu zit men wel met een smeulend landschap he.

Ik zie niet in waar Trump voor polarisatie heeft gezorgd dat niet een antwoord was op een D / media provokatie. Men had een zodanige haat voor Trump dat men blindelings veel en veel meer stuk gemaakt heeft. Exact zoals met corona maatregelen.

Ja, Trump was een bron van schaamte voor iedereen die zich onnozel genoeg inbeeldde dat de Amerikaanse federale staat ergens "prestige en rechtvaardigheid" voorstelde. Maar het was ook niet meer dan dat: een onnozelaar. Trump was niet echt iemand die zwaar polariseerde, toch niet in vergelijking met alles wat tegen Trump was, en geen grenzen kende in de expressie daarvan. Door dat "geen grenzen" zijn er zware brokken gemaakt.

Ik denk dat Biden's verkiezingsoverwinning een ongelofelijke Pyrrhus overwinning is, op een smeulend narokend land, het gevolg van de enorme brand die gestoken werd om aan die overwinning te komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 09:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:01   #12
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trump was een idioot, maar het is wel het D kamp en de media die maximaal voor polarisatie zijn gegaan he. Zij hebben nooit de verkiezingsuitslag van 2016 aanvaard, en hebben de techniek van de verbrande aarde toegepast om die idioot uit het WH te krijgen in 2000. Dat is gelukt, maar nu zit men wel met een smeulend landschap he.

Ik zie niet in waar Trump voor polarisatie heeft gezorgd dat niet een antwoord was op een D / media provokatie. Men had een zodanige haat voor Trump dat men blindelings veel en veel meer stuk gemaakt heeft. Exact zoals met corona maatregelen.

Ja, Trump was een bron van schaamte voor iedereen die zich onnozel genoeg inbeeldde dat de Amerikaanse federale staat ergens "prestige en rechtvaardigheid" voorstelde. Maar het was ook niet meer dan dat: een onnozelaar. Trump was niet echt iemand die zwaar polariseerde, toch niet in vergelijking met alles wat tegen Trump was, en geen grenzen kende in de expressie daarvan. Door dat "geen grenzen" zijn er zware brokken gemaakt.

Ik denk dat Biden's verkiezingsoverwinning een ongelofelijke Pyrrhus overwinning is, op een smeulend narokend land, het gevolg van de enorme brand die gestoken werd om aan die overwinning te komen.
Een fox news uitleg..dat je Trump klasseerd als een 'ongevaarlijke' idioot is een ernstige onderschatting van een machtswellusteling die op de hoogste troon zat van de wereldpolitiek.

Je zet hem ook hier weer neer als een slachtoffer van, niet als de man die raasde en tierde en manipuleerde om zijn verkiezingsopponenten met leugens en overdrijvingen te belasteren
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:06   #13
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Als Trump ergens een slachtoffer van is, dan is het van zijn eigen persoonlijkheidsstoornis.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:08   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Een fox news uitleg..dat je Trump klasseerd als een 'ongevaarlijke' idioot is een ernstige onderschatting van een machtswellusteling die op de hoogste troon zat van de wereldpolitiek.
Hoe idioter, hoe ongevaarlijker he.

Citaat:
Je zet hem ook hier weer neer als een slachtoffer van, niet als de man die raasde en tierde en manipuleerde om zijn verkiezingsopponenten met leugens en overdrijvingen te belasteren
Welnee, dat lukte dus niet, exact omdat hij zo een idioot was. Om gevaarlijk te zijn, zoals een Putin, moet je geconcentreerd en intelligent zijn, en U weten te omringen met mensen die U inderdaad goeie raad geven, ook al spreken ze U tegen. Trump heeft een attentie span van 5 minuten en verdraagt niet dat men hem tegenspreekt. Dat is een perfect ongevaarlijke gast, die niet het minste werkende plannetje kan uitwerken, en die al zijn intelligente medewerkers buitengooit. De ideale "vijand" he. Dat hij dwaze dingen zegt en veel verwijtwoorden gebruikt, is zelfs goed meegenomen. Voor mij is dat de beste man op zulke anders gevaarlijke machtspositie. Het is een machtig man die te dom is om zijn macht te gebruiken.

Trump moet als een diepe wonde gezien worden voor al die onnozelaars die niet weten dat de staat hun vijand is, en moet als een zegen gezien worden voor mensen die beseffen dat de staat gevaarlijk is, en hoe dommer de chef, hoe minder gevaarlijk die staat is.

Neemt niet weg dat Trump met zijn heel simpel boerenverstand een van de weinigen was die niet meegedaan heeft met het schadelijkste dat ons overkomen is sinds WO II, de corona hysterie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2020 om 10:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:09   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Ik zal niet schrijven dat Trump als president een foutloos parcours heeft afgelegd maar zal Biden het allemaal beter doen? I doubt it.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:15   #16
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe idioter, hoe ongevaarlijker he.



Welnee, dat lukte dus niet, exact omdat hij zo een idioot was. Om gevaarlijk te zijn, zoals een Putin, moet je geconcentreerd en intelligent zijn, en U weten te omringen met mensen die U inderdaad goeie raad geven, ook al spreken ze U tegen. Trump heeft een attentie span van 5 minuten en verdraagt niet dat men hem tegenspreekt. Dat is een perfect ongevaarlijke gast, die niet het minste werkende plannetje kan uitwerken, en die al zijn intelligente medewerkers buitengooit. De ideale "vijand" he. Dat hij dwaze dingen zegt en veel verwijtwoorden gebruikt, is zelfs goed meegenomen. Voor mij is dat de beste man op zulke anders gevaarlijke machtspositie. Het is een machtig man die te dom is om zijn macht te gebruiken.

Trump moet als een diepe wonde gezien worden voor al die onnozelaars die niet weten dat de staat hun vijand is, en moet als een zegen gezien worden voor mensen die beseffen dat de staat gevaarlijk is, en hoe dommer de chef, hoe minder gevaarlijk die staat is.

Neemt niet weg dat Trump met zijn heel simpel boerenverstand een van de weinigen was die niet meegedaan heeft met het schadelijkste dat ons overkomen is sinds WO II, de corona hysterie.
Nogmaals ne keer uw geschiedenislessen doornemen, noch Hitler, noch Stalin, noch Putin, noch Erdogan lieten zich omringen door objectieve adviseurs

En de staat is uw vijand niet, tenzij je een die hard republikein bent
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:17   #17
Ferre
Parlementslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie niet in waar Trump voor polarisatie heeft gezorgd dat niet een antwoord was op een D / media provokatie.
Dit is de waarheid geweld aan doen.

- Birther hoax is ie zelf mee begonnen om zicht te profileren. Was geen reactie.
- Zijn aanvallen op de Clintons is ie zelf mee begonnen om zich te profileren. Was geen reactie.
- Het constante liegen over elk onderwerp en elk detail. Zelfs geconfronteerd met zijn eerdere uitspraken blijven ontkennen. Dit heeft niets met de Democraten te maken.
- Zijn persoonlijke aanvallen op iedereen die zijn beleid afkeurt ipv het onderwerp te bediscussiëren.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:18   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trump was een idioot, maar het is wel het D kamp en de media die maximaal voor polarisatie zijn gegaan he. Zij hebben nooit de verkiezingsuitslag van 2016 aanvaard, en hebben de techniek van de verbrande aarde toegepast om die idioot uit het WH te krijgen in 2000. Dat is gelukt, maar nu zit men wel met een smeulend landschap he.

Ik zie niet in waar Trump voor polarisatie heeft gezorgd dat niet een antwoord was op een D / media provokatie. Men had een zodanige haat voor Trump dat men blindelings veel en veel meer stuk gemaakt heeft. Exact zoals met corona maatregelen.

Ja, Trump was een bron van schaamte voor iedereen die zich onnozel genoeg inbeeldde dat de Amerikaanse federale staat ergens "prestige en rechtvaardigheid" voorstelde. Maar het was ook niet meer dan dat: een onnozelaar. Trump was niet echt iemand die zwaar polariseerde, toch niet in vergelijking met alles wat tegen Trump was, en geen grenzen kende in de expressie daarvan. Door dat "geen grenzen" zijn er zware brokken gemaakt.

Ik denk dat Biden's verkiezingsoverwinning een ongelofelijke Pyrrhus overwinning is, op een smeulend narokend land, het gevolg van de enorme brand die gestoken werd om aan die overwinning te komen.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:19   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe idioter, hoe ongevaarlijker he.....
Onderschat narcisten niet...
Hun wraak kan naar het extreme toe gaan tegen iedereen die het maar durft om hun imago schade toe te brengen.
Kijk gewoon naar het entourage van Trump van de vorige 4 jaar.
En verder, personen die hij ontslagen en benoemd heeft.
Daar ligt het het vingerdik op.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:19   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Een fox news uitleg..dat je Trump klasseerd als een 'ongevaarlijke' idioot is een ernstige onderschatting van een machtswellusteling die op de hoogste troon zat van de wereldpolitiek.

Je zet hem ook hier weer neer als een slachtoffer van, niet als de man die raasde en tierde en manipuleerde om zijn verkiezingsopponenten met leugens en overdrijvingen te belasteren
Hij had dan ook de hele bestaande etablissements media als stichtend voorbeeld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be