Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2016, 10:14   #39421
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar u suggereert het zelf. Zoals ik zei en u hier trouwens nu weer herhaalt, er zijn vele mogelijke oorzaken. Die vervolgens op mekaar inwerken. En die soms banaal zijn maar grote consequenties kunnen hebben. En klein voorbeeld. Moest Filips II niet naar Spanje zijn verhuisd, er zou waarschijnlijk nooit een 80-jarige oorlog zijn geweest.
Mijn vraag is niet, Als dat....
U bent een meester in het ontwijken van antwoorden op vragen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 10:29   #39422
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Mijn vraag is niet, Als dat....
U bent een meester in het ontwijken van antwoorden op vragen.
Helemaal niet. Het ontstaan en verloop van historische gebeurtenissen hangen van zovele factoren af. Vandaar dat het ook zo moeilijk is om voor 100% accuraat aan geschiedschrijving te doen. En dus als wij aan geschiedschrijving willen doen, moeten we beseffen dat we so wie so onvolledig zijn omdat we initieel al starten met een grote handicap.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 10:32   #39423
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat is een zeer pejoratieve en subjektieve benadering.
De Engelsen waren met hun wol de "broodheren" van gans Vlaanderen.
Collaboratie is weer zo een subjektief begrip dat geen enkel historikus zou in de mond nemen, maar wel gij die gepikeerd zijt op 'Vlaamsnationalistische dwepers".
Historici spreken van een ekonomische alliantie. Vlaanderen had niets te zoeken en te halen in Frankrijk. JvA was een der eersten die de buitenlandse politiek in overeensteemming bracht met de ekonomische belangen en de noden van de bevolking.
Het is integendeel de graaf die geen oog had voor de noden van zijn onderdanen en die "de slippendrager was van zijn broodheer", de Franse koning.
Aandoenlijk toch, hoe ge de wereld op zijn kop weet te zetten...
O, ja ? Verklaar u nader...?
Bron ? ? ?
Hij zou dus tenminste één tot twee jaren verdwijnen en een machtsvacuum achterlaten.
Enkel en alleen al vanuit dat perspektief doet het mij de wenkbrouwen fronsen. Neen, niet hij, maar de graaf vluchtte, zij het dan naar Frankrijk.
Net het tegendeel is waar.

"Meer en meer kwam er verzet tegen de politiek die Artevelde voerde. Hij werd ervan beschuldigd Engeland een te grote invloed op Vlaanderen te laten uitoefenen. In 1343 diende Jacob naar Engeland te vluchten nadat hij van eedbreuk was beschuldigd. Hij keerde terug naar Gent in 1345.
Op 2 mei 1345, “Quaden Maandag”, vond op de Vrijdagmarkt een veldslag plaats tussen de wevers en volders. Naderhand lag de markt bezaaid met honderden lijken, terwijl vluchtende volders in de Leie verdronken. De veldslag maakte het falen van Arteveldes politiek pijnlijk duidelijk.

Uit de levensloop van Jacob blijkt duidelijk hoe hij de eigenschappen van nijveraar en krijgsheer verenigde.

Zijn methodes zouden de dag van vandaag wel menige wenkbrauw doen fronsen, maar dit dient wel bekeken te worden in de tijdsgeest van toen .Men nam het inderdaad niet al te nauw om iemand een kopje kleiner te maken om zijn doel te bereiken".


Uw 'held' bakte er uiteindelijk niet veel van. Een grootgrondbezitter en kapitaalkrachtige nijveraar die zijn belangen verdedigde en letterlijk over lijken ging. En...én een slippendrager van de Engelsen. Veel meer woorden ga ik niet meer besteden aan die 'onheld'. Zoek u maar vlug een andere 'held'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 10:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:30   #39424
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Meer en meer kwam er verzet tegen de politiek die Artevelde voerde. Hij werd ervan beschuldigd Engeland een te grote invloed op Vlaanderen te laten uitoefenen. In 1343 diende Jacob naar Engeland te vluchten nadat hij van eedbreuk was beschuldigd. Hij keerde terug naar Gent in 1345.
Op 2 mei 1345, “Quaden Maandag”, vond op de Vrijdagmarkt een veldslag plaats tussen de wevers en volders. Naderhand lag de markt bezaaid met honderden lijken, terwijl vluchtende volders in de Leie verdronken. De veldslag maakte het falen van Arteveldes politiek pijnlijk duidelijk.

Uit de levensloop van Jacob blijkt duidelijk hoe hij de eigenschappen van nijveraar en krijgsheer verenigde.

Zijn methodes zouden de dag van vandaag wel menige wenkbrauw doen fronsen, maar dit dient wel bekeken te worden in de tijdsgeest van toen .Men nam het inderdaad niet al te nauw om iemand een kopje kleiner te maken om zijn doel te bereiken".


Uw 'held' bakte er uiteindelijk niet veel van. Een grootgrondbezitter en kapitaalkrachtige nijveraar die zijn belangen verdedigde en letterlijk over lijken ging. En...én een slippendrager van de Engelsen. Veel meer woorden ga ik niet meer besteden aan die 'onheld'. Zoek u maar vlug een andere 'held'.
De Fransen verboden toen de handel met Engeland, met armoede en twist tot gevolg. Als dat geen terreur van de eerste orde is. Ongelooflijk dat u in uw berichtgeving als een schoothondje achter uw geliefde terroristische Fransen aanloopt.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:36   #39425
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De Fransen verboden toen de handel met Engeland, met armoede en twist tot gevolg. Als dat geen terreur van de eerste orde is. Ongelooflijk dat u in uw berichtgeving als een schoothondje achter uw geliefde terroristische Fransen aanloopt.
Ik heb hier geen woord gelost ten gunste van de Fransen. U lijkt wel geobsedeerd door de Fransen. Van Artevelde werd anders niet gedood door de Fransen, maar door mensen van het eigen 'Vlaamse' volk. En dit omdat ze niet zo tevreden over hem waren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 11:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:45   #39426
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb hier geen woord gelost ten gunste van de Fransen. U lijkt wel geobsedeerd door de Fransen. Van Artevelde werd anders niet gedood door de Fransen, maar door mensen van het eigen 'Vlaamse' volk. En dit omdat ze niet zo tevreden over hem waren.
Nobody is perfect, ook de historische Jacob niet, loonbetalingen etc. blijven altijd een punt van discussie.
Het gaat er mij om dat u geen kritiek geeft op de Fransen maar wel op de historische Jacob. Wat mij betreft heeft hij juist heel veel goeds gedaan. En veel meer goed dan fout.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:53   #39427
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Nobody is perfect, ook de historische Jacob niet, loonbetalingen etc. blijven altijd een punt van discussie.
Het gaat er mij om dat u geen kritiek geeft op de Fransen maar wel op de historische Jacob. Wat mij betreft heeft hij juist heel veel goeds gedaan. En veel meer goed dan fout.
Ik reageer op de historische Van Artevelde omdat een andere Van Artevelde er mee dweepte.

Veel 'goeds'... Het is maar hoe men het allemaal bekijkt. Hitler deed ook veel 'goeds'. Hij gaf de mensen werk. Maar over zijn persoon zullen we maar zwijgen. Een held is Hitler in ieder geval niet in mijn ogen.

En evenmin is dit de historische Van Artevelde. Een symbool voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd nog minder. Een schande eigenlijk dat men zo iemand kiest als symbool. Men zou zich moeten schamen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 11:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 12:05   #39428
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik reageer op de historische Van Artevelde omdat een andere Van Artevelde er mee dweepte.

Veel 'goeds'... Het is maar hoe men het allemaal bekijkt. Hitler deed ook veel 'goeds'. Hij gaf de mensen werk. Maar over zijn persoon zullen we maar zwijgen. Een held is Hitler in ieder geval niet in mijn ogen.

En evenmin is dit de historische Van Artevelde. Een symbool voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd nog minder. Een schande eigenlijk dat men zo iemand kiest als symbool. Men zou zich moeten schamen.
Om Hitler er bij te halen is nogal wat. Een vergelijking met de voormalige command in chief van de Ierse vrijstaat Michael Collins is iets beter, ook zo'n tragische held. Nog altijd glimlachen ieren bij het horen van zijn naam. Maareden om het leven gebracht door zijn eigen volk. Maar ook hij stond aan de basis van de latere republiek Ierland.

Ik denk dat de historische van Artevelde een ijveraar was voor de vrijhandel. Dictatuur en opleggen van taaldwang en handelssancties is onjuist. Dat een Nederlands dialect toen werd toegestaan als taal was volkomen juist. Dat was de taal van het overgrote deel van het volk, voorheen was enkel Frans als Latijn toegestaan. Maar ja, de Francofielen vonden dat maar niets en nu nog steeds niets. Dat is pas echte terreur.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 december 2016 om 12:29.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 12:50   #39429
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Om Hitler er bij te halen is nogal wat. Een vergelijking met de voormalige command in chief van de Ierse vrijstaat Michael Collins is iets beter, ook zo'n tragische held. Nog altijd glimlachen ieren bij het horen van zijn naam. Maareden om het leven gebracht door zijn eigen volk. Maar ook hij stond aan de basis van de latere republiek Ierland.

Ik denk dat de historische van Artevelde een ijveraar was voor de vrijhandel. Dictatuur en opleggen van taaldwang en handelssancties is onjuist. Dat een Nederlands dialect toen werd toegestaan als taal was volkomen juist. Dat was de taal van het overgrote deel van het volk, voorheen was enkel Frans als Latijn toegestaan. Maar ja, de Francofielen vonden dat maar niets en nu nog steeds niets. Dat is pas echte terreur.
Ik hoor u nooit champfoeteren over het feit dat de Hollanders ééuwenlang hun taal en cultuur oplegden aan de Friezen. Die obsessie en dat soort 'terreur' zult u dan even vergeten zijn. Hollandse 'raison d'état' neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 12:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 12:57   #39430
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Om Hitler er bij te halen is nogal wat. Een vergelijking met de voormalige command in chief van de Ierse vrijstaat Michael Collins is iets beter, ook zo'n tragische held. Nog altijd glimlachen ieren bij het horen van zijn naam. Maareden om het leven gebracht door zijn eigen volk. Maar ook hij stond aan de basis van de latere republiek Ierland.

Ik denk dat de historische van Artevelde een ijveraar was voor de vrijhandel. Dictatuur en opleggen van taaldwang en handelssancties is onjuist. Dat een Nederlands dialect toen werd toegestaan als taal was volkomen juist. Dat was de taal van het overgrote deel van het volk, voorheen was enkel Frans als Latijn toegestaan. Maar ja, de Francofielen vonden dat maar niets en nu nog steeds niets. Dat is pas echte terreur.

Jacob van Artevelde was een ijveraar voor zijn eigen portemonnee. Punt uit. Verre van een held, neem dat maar van me aan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 13:04   #39431
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoor u nooit champfoeteren over het feit dat de Hollanders ééuwenlang hun taal en cultuur oplegden aan de Friezen. Die obsessie en dat soort 'terreur' zult u dan even vergeten zijn. Hollandse 'raison d'état' neem ik aan.
blijkbaar hebben ze die Friezen toch niet even stevig gecoujoneerd als Belgie de Vlamingen ... een eis tot volledige onafhankelijkheid komt er amper van de grond. cultuurautonomie is iets anders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 13:12   #39432
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijkbaar hebben ze die Friezen toch niet even stevig gecoujoneerd als Belgie de Vlamingen ... een eis tot volledige onafhankelijkheid komt er amper van de grond. cultuurautonomie is iets anders.
De Friezen hebben ze cultureel zó murf geslagen in de Republiek gedurende eeuwen dat hun alle lust tot verzet is vergaan. Kneppelfreed was dan ook een ultieme en zwakke poging om te redden wat er nog te redden viel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 13:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 16:09   #39433
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ook een mooie klassieker voor onze forum vriend System/Het Oosten;
Eer Vlaanderen vergaat



- Jeff


Maar een zwak zeemzoeterig gekweel.

België in zijn geheel is nog mooier natuurlijk. Symbolisch : de zee van Vlaanderen en de natuur van Wallonië.

En daarom:


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 16:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:15   #39434
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijkbaar hebben ze die Friezen toch niet even stevig gecoujoneerd als Belgie de Vlamingen ... een eis tot volledige onafhankelijkheid komt er amper van de grond. cultuurautonomie is iets anders.
Friesland is bijna zeker de meest koningsgezinde provincie van Nederland, komt door de afstamming van de Friese Nassau tak van het koningshuis. En....de beide Hollandse provincies zijn van oorsprong Fries. Ingewikkeld hè.
Link : https://www.google.nl/search?q=fries...x8DMKXstvAM%3A

Je ziet ook dat een deel nu in Duitsland ligt namelijk Oost Friesland, dat hebben we in 1815 ingewisseld voor de Belgique. Het domste ooit dat koning Willem l heeft gedaan........voor een stel Franstalige terroristen....
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 december 2016 om 17:38.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:49   #39435
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Friesland is bijna zeker de meest koningsgezinde provincie van Nederland, komt door de afstamming van de Friese Nassau tak van het koningshuis. En....de beide Hollandse provincies zijn van oorsprong Fries. Ingewikkeld hè.
Link : https://www.google.nl/search?q=fries...x8DMKXstvAM%3A

Je ziet ook dat een deel nu in Duitsland ligt namelijk Oost Friesland, dat hebben we in 1815 ingewisseld voor de Belgique. Het domste ooit dat koning Willem l heeft gedaan........voor een stel Franstalige terroristen....
Ik denk er nog over na om Fries te gaan leren, best een mooie taal. Ook die van mijn voorouders dus. Hollanders zijn van oorsprong grotendeels Fries.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:50   #39436
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb hier geen woord gelost ten gunste van de Fransen. U lijkt wel geobsedeerd door de Fransen. Van Artevelde werd anders niet gedood door de Fransen, maar door mensen van het eigen 'Vlaamse' volk. En dit omdat ze niet zo tevreden over hem waren.
U als Belgicist die met regelmaat van de klok op de anti Nederlandse trommel loopt te slaan op dit forum, bent anders wel goed bezig om de Franse leer van de geschiedenis der Nederlanden constant te propageren.
Dus is het niet zo vreemd wanneer andere forumleden u terecht wijzen op dat punt.


- Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:52   #39437
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
U als Belgicist die met regelmaat van de klok op de anti Nederlandse trommel loopt te slaan op dit forum, bent anders wel goed bezig om de Franse leer van de geschiedenis der Nederlanden constant te propageren.
Dus is het niet zo vreemd wanneer andere forumleden u terecht wijzen op dat punt.


- Jeff
Wat een baarlijke onzin.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 17:58   #39438
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een baarlijke onzin.
Non, c'est vrai !
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 18:00   #39439
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Non, c'est vrai !
Pas toch op! Achter u staat een terrorist!! Een Fransman!!!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2016 om 18:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 18:11   #39440
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoor u nooit champfoeteren over het feit dat de Hollanders ééuwenlang hun taal en cultuur oplegden aan de Friezen. Die obsessie en dat soort 'terreur' zult u dan even vergeten zijn. Hollandse 'raison d'état' neem ik aan.
Tja, het is maar waar je de geschiedenis laat beginnen natuurlijk.
Want Hollanders op hun beurt kunnen de Friezen hetzelfde verwijten.


Overigens ging die oude broedertwist tussen Friezen en Hollanders niet over cultuur of taal.
Verder heeft de Hollandse taal en cultuur een directe link met het oude Friesland, een link trouwens die verstrooit en gefrustreerd is geraakt door invloeden vanuit het zuiden, met name uit Vlaanderen en Brabant onder anderen.

Moet ik als Amsterdammer zijnde in navolging van uw logica, nu gaan roepen dat de Vlamingen en Brabanders hun cultuur en taal hebben opgelegd?.
Want de Nederdietse taal en cultuur is geen Hollandse vinding.

Nee natuurlijk niet!, want eenieder die een beetje verder kijkt kan heel makkelijk zien dat de geschiedenis in de Nederlanden een grote kruisbestuiving was.
Wat resulteerde in de Nederlandse cultuur en taal, en uiteindelijk het tot stand komen van Nederland zelf.

Maar goed, u moet natuurlijk wel willen zien meneer de Belgicist, en daar zit nog altijd het probleem bij u en mensen zoals u.


- Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be