Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2019, 09:05   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat eerlijk gezegd niet. Een "parlementair Europa" zou willen zeggen dat Europa een federale staat wordt. Want anders is het onmogelijk dat het Europese parlement dingen kan opdringen aan lidstaten in een confederatie. Welke trouwens de reden is waarom dat parlement enkel maar een reservoir van schurftige afgedankte nationale politici is dat niet veel te zeggen heeft.

In een confederatie zijn het de lidstaten die afspraken maken en ermee akkoord gaan, niet een supra-nationaal orgaan dat niet van hen uitgaat.
Sommige zaken moeten gewoon gelijk zijn in heel de EU.
Het mag binnen de Unie geen verschil utmaken waar je woont en werkt voor de levenskost en de verloning voor de job.
Het mag binnen de unie niet uitmaken waar je woning staat voor de kost van nutsvoorzieingen.
Het is gewoon te gek, dat mijn Nederlandse vriendin haar auto op mijn adres inschrijven een besparing oplevert van meer dan 1000€ per jaar.
Het is gewoon te gek dat mijn adres bij haar zetten mij een besparing van enkele duizendend Euro's oplevert aan belastingen op inkomsten.
Het is gewoon te gek dat je kinderen in België naar school laten gaan, je een pak minder kost dan ze in Nederland naar school te sturen.
Het gaat zelfs zo ver dat er zelfs verschillen in taksen en belastingen zijn tussen Vlaanderen en Wallonië.
Dat er verschillen zijn tussen de bouwregels, tussen de verkeersregels, zelfs tussen de diploma's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:34   #42
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sommige zaken moeten gewoon gelijk zijn in heel de EU.
Het mag binnen de Unie geen verschil utmaken waar je woont en werkt voor de levenskost en de verloning voor de job.
Het mag binnen de unie niet uitmaken waar je woning staat voor de kost van nutsvoorzieingen.
Het is gewoon te gek, dat mijn Nederlandse vriendin haar auto op mijn adres inschrijven een besparing oplevert van meer dan 1000€ per jaar.
Het is gewoon te gek dat mijn adres bij haar zetten mij een besparing van enkele duizendend Euro's oplevert aan belastingen op inkomsten.
Het is gewoon te gek dat je kinderen in België naar school laten gaan, je een pak minder kost dan ze in Nederland naar school te sturen.
Het gaat zelfs zo ver dat er zelfs verschillen in taksen en belastingen zijn tussen Vlaanderen en Wallonië.
Dat er verschillen zijn tussen de bouwregels, tussen de verkeersregels, zelfs tussen de diploma's.
Dit is heel normaal en dit is zo overal.

Ik heb mensen gekend die in de VS woonden nabij de grens van 3 staten. Ze schreven de auto in de ene staat in, namen een telefoon abonnement in de andere staat enz...

Een zeker verschil in belastingen moet kunnen bestaan, zolang het niet overdreven groot is. Er bestaan ook verschillen tussen gemeentes en steden in België en men gaat zelfs toelaten om de belastingen aan te passen aan de omgeving waar men woont. Afgelegen gebieden zouden dan tot een hogere belasting kunnen leiden.

Als mensen dan willen gaan shoppen dan is dit hun verantwoordelijkheid en er bestaan wettelijke mechanismen om dit te stoppen.

Zo mag men in België bijvoorbeeld als residentieel niet met een buitenlandse nummerplaat rijden of is de invoer van goederen beperkt tot eigen gebruik.

Het is altijd een kwestie van een evenwicht te vinden tussen het homogeniseren langs de ene kant en de mogelijkheden bieden om eigen accenten te leggen aan de andere kant.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:43   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat bedoel jet met 'hen'? De uitvoerende macht van de naties of het volk van de naties?
Dat is een interne affaire per natie natuurlijk, hoe die natie zichzelf bestuurt, via een dictatuur, een electieve aristocratie, of via een democratie.

Citaat:
In het eerste geval heb je gelijk, in het 2de geval is het parlement een vertegenwoordiging van het volk van de verschillende naties.
Nee, dat is niet waar. Dat is precies het verschil tussen een confederatie en een federatie. In een geldt consensus, in de andere, meerderheid.

In een confederatie doet men enkel samen wat iedereen samen wil doen. Al de rest doet men apart. Niemand wordt iets opgedrongen. Het volstaat dat 1 niet akkoord is, en dat element wordt dan niet samen gedaan.

In een federatie moet de minderheid de wil van de meerderheid ondergaan. Als een meerderheid beslist van iets samen te doen, dan moet de minderheid die daar niet mee akkoord is, ook meedoen (of het afbollen).

Zelfs in het geval dat alle leden echte democratieen zouden zijn, ttz, waarbinnen in ELKE van de deelnemende naties, de minderheid aan de meerderheid onderworpen is binnen hun natie, is het nog altijd mogelijk dat een kleine natie binnenin zichzelf een meerderheid heeft die een zeker punt NIET samen wil doen. Wel, dat volstaat dan om een veto te stellen en dat punt dus NIET te doen op confederaal vlak, vermits een deelnemer niet akkoord is. (de anderen kunnen dat eventueel wel onderling doen, maar zonder die ene deelnemer dan).

In het geval van een Europees parlement zal die "kleine meerderheid van dat ene lid" natuurlijk veruit een minderheid zijn, en zou het Europees parlement dat opleggen aan iedereen. Maar dan verlaten we het confederale, en is Europa eigenlijk 1 natie geworden, waarbinnen de minderheid onderworpen is aan de meerderheid, ook al gaat dat radikaal in tegen de wens van een lokale meerderheid binnen 1 lidnatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:48   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sommige zaken moeten gewoon gelijk zijn in heel de EU.
Maar die zaken waarvoor dat moet gelden, moeten individueel akkoord zijn binnen elk van de leden.

Citaat:
Het mag binnen de Unie geen verschil utmaken waar je woont en werkt voor de levenskost en de verloning voor de job.
Dat is heel eigenaardig van dat te stellen, want zelfs binnen 1 natie is dat het geval niet. Dat is namelijk het resultaat van lokale marktwerkingen. Het is de reden waarom een huis in Brussel duurder is dan een in Zichemzussenbolder.

Citaat:
Het mag binnen de unie niet uitmaken waar je woning staat voor de kost van nutsvoorzieingen.
Dat is ook weer eigenaardig want die nutsvoorzieningen zijn anders, en hebben andere kosten, naargelang de plek waar je bent. Boven op een berg is het duurder om U iets te brengen, dan in het midden van een grootstad, bijvoorbeeld.

Dat is weeral marktwerking.

Citaat:
Het is gewoon te gek, dat mijn Nederlandse vriendin haar auto op mijn adres inschrijven een besparing oplevert van meer dan 1000€ per jaar.
Het is gewoon te gek dat mijn adres bij haar zetten mij een besparing van enkele duizendend Euro's oplevert aan belastingen op inkomsten.
Normaal gezien zou fiscale concurrentie een goeie zaak zijn, die staten tegen elkaar uit speelt. Het is het soort van concurrentie die de efficientie van openbaar geld ten goede zou komen.

Het zou natuurlijk wel zo moeten zijn dat je de openbare diensten krijgt van daar waar je belastingen betaalt. Zo kan je lidstaten hebben met weinig belastingen, maar dan ook met weinig openbare diensten. Dat kan een keuze zijn. Je kan andere lidstaten hebben met veel belastingen en veel openbare diensten. Dat is tenslotte een keuze. De concurrentie zou wel maken dat openbaar geld zuinig uitgegeven wordt, want anders gaat de burger een natie verkiezen waar hij meer krijgt voor zijn belastingen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:14   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is heel normaal en dit is zo overal.

Ik heb mensen gekend die in de VS woonden nabij de grens van 3 staten. Ze schreven de auto in de ene staat in, namen een telefoon abonnement in de andere staat enz...

Een zeker verschil in belastingen moet kunnen bestaan, zolang het niet overdreven groot is. Er bestaan ook verschillen tussen gemeentes en steden in België en men gaat zelfs toelaten om de belastingen aan te passen aan de omgeving waar men woont. Afgelegen gebieden zouden dan tot een hogere belasting kunnen leiden.

Als mensen dan willen gaan shoppen dan is dit hun verantwoordelijkheid en er bestaan wettelijke mechanismen om dit te stoppen.

Zo mag men in België bijvoorbeeld als residentieel niet met een buitenlandse nummerplaat rijden of is de invoer van goederen beperkt tot eigen gebruik.

Het is altijd een kwestie van een evenwicht te vinden tussen het homogeniseren langs de ene kant en de mogelijkheden bieden om eigen accenten te leggen aan de andere kant.
Jij vindt het dus normaal dat een bedrijf in België het dubbele aan loonlast heeft tegenover in Nederland?
Jij vindt het dus normaal dat men in België 40% en in Luxemburg 20% betaald op inkomsten uit arbeid?
Jij vindt het dus normaal dat een Pool 9€ en een Belg 15€ krijgt voor hetzelfde werk, op dezelfde arbeidsplaats, bij dezelfde werkgever, gewoon omdat ze vanuit een in staat worden betaald?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:17   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar die zaken waarvoor dat moet gelden, moeten individueel akkoord zijn binnen elk van de leden.



Dat is heel eigenaardig van dat te stellen, want zelfs binnen 1 natie is dat het geval niet. Dat is namelijk het resultaat van lokale marktwerkingen. Het is de reden waarom een huis in Brussel duurder is dan een in Zichemzussenbolder.



Dat is ook weer eigenaardig want die nutsvoorzieningen zijn anders, en hebben andere kosten, naargelang de plek waar je bent. Boven op een berg is het duurder om U iets te brengen, dan in het midden van een grootstad, bijvoorbeeld.

Dat is weeral marktwerking.



Normaal gezien zou fiscale concurrentie een goeie zaak zijn, die staten tegen elkaar uit speelt. Het is het soort van concurrentie die de efficientie van openbaar geld ten goede zou komen.

Het zou natuurlijk wel zo moeten zijn dat je de openbare diensten krijgt van daar waar je belastingen betaalt. Zo kan je lidstaten hebben met weinig belastingen, maar dan ook met weinig openbare diensten. Dat kan een keuze zijn. Je kan andere lidstaten hebben met veel belastingen en veel openbare diensten. Dat is tenslotte een keuze. De concurrentie zou wel maken dat openbaar geld zuinig uitgegeven wordt, want anders gaat de burger een natie verkiezen waar hij meer krijgt voor zijn belastingen.
De woningen van mij en van mijn vriendin staan zelfs in dezelfde straat, is slechts 500m afstand tussen beide woningen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 12:14   #47
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jij vindt het dus normaal dat een bedrijf in België het dubbele aan loonlast heeft tegenover in Nederland?
Jij vindt het dus normaal dat men in België 40% en in Luxemburg 20% betaald op inkomsten uit arbeid?
Jij vindt het dus normaal dat een Pool 9€ en een Belg 15€ krijgt voor hetzelfde werk, op dezelfde arbeidsplaats, bij dezelfde werkgever, gewoon omdat ze vanuit een in staat worden betaald?
Dit alles is omdat de economie dit kan dragen. Indien dit niet het geval zou zijn dan treden er mechanismen op om dit te corrigeren.

Dit is nu juist het voordeel van de vrije markt. Als alle naties een gesloten markt zouden hebben (zoals vroeger het geval was), dan zouden de verschillen nog groter zijn en dan kunnen we terug naar de tijd van de botersmokkel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 12:53   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit las ik in de standaard.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190108_04086832

Europa staat voor samenwerking over de grenzen heen maar degenen die tegen dergelijke samenwerking zijn zouden gaan samenwerken om deze samenwerking te bestrijden.

Een beetje grappig nietwaar?

Ik vraag me af of ze daarin gaan slagen of indien het nationalisme zal zegevieren.
na het
Die "samenwerking" is een takstarieven (= prijzen) afspraak, om boze klanten geen keuze te geven om elders te shoppen.

https://www.google.be/search?hl=nl-B...e+zoeken&gbv=1

De term "grappig" betekent dat er iets is om mee te lachen.
Kun je even toelichten wat dat zou moeten zijn?

Ik kan wel zelf iets grappigs bedenken, als u dat "besnuffelen" noemt, nou, hoe noemt u dan heel de huidige Europa-kliek? Een orgie - durende enkele decennia sinds "besnuffelen"?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 januari 2019 om 12:58.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:02   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit alles is omdat de economie dit kan dragen. Indien dit niet het geval zou zijn dan treden er mechanismen op om dit te corrigeren.

Dit is nu juist het voordeel van de vrije markt. Als alle naties een gesloten markt zouden hebben (zoals vroeger het geval was), dan zouden de verschillen nog groter zijn en dan kunnen we terug naar de tijd van de botersmokkel.
Vrije markt?
Waar?
"Europa" is een samenwerking tussen mensen die weigeren te helpen in de economie.
Die mensen moeten terug genoopt worden te gaan helpen.
Even ter uwer herinnering: zonder politici zouden er geen gesloten handelswegen zijn. En invoer/uitvoertaksen-regels zijn equivalent aan dat laatste.
Het enige verschil dat dan netto overblijft, is dat het groter samenwerkingsverband tussen de dieven is gebroken, en ze terug genoopt zijn tot een lastiger kleinschaligheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:12   #50
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is heel normaal en dit is zo overal.

Ik heb mensen gekend die in de VS woonden nabij de grens van 3 staten. Ze schreven de auto in de ene staat in, namen een telefoon abonnement in de andere staat enz...
Dat, is concurrentie tussen overheden.
Dat tegenhouden was net het Grote Doel van de dievenbende die zichzelf "Europa" noemt.
Alsof Aldi, Colruyt, Delhaize, enz zouden samenspannen om klanten een bepaalde, uiteraard hogere, prijs op te dringen.
Bvb de hele bestaansreden van nationale/centrale banken is de bestrijding van mensen die pogen hun diefstal te ontwijken (eigenaars/spaarders van de waren). Daarom kopen/verkopen samenwerkende nationale/centrale banken elkaars munteenheden wanneer speculanten die verkopen/kopen (het omgekeerde).
Blokvorming bij de geviseerden van de diefstal, is bijgevolg enkel toe te juichen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 16:20   #51
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit las ik in de standaard.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190108_04086832

Europa staat voor samenwerking over de grenzen heen maar degenen die tegen dergelijke samenwerking zijn zouden gaan samenwerken om deze samenwerking te bestrijden.

Een beetje grappig nietwaar?

Ik vraag me af of ze daarin gaan slagen of indien het nationalisme zal zegevieren.
Daarom wordt het tijd om de naïeve EU slopers zoals de populisten die achter Poetin en Trump aanlopen de ogen te openen.
Het zijn de populisten, die denken met het einde van de EU het land te redden van de ondergang. Het tegendeel is waar.
Alleen met machtspolitiek kan Europa zich handhaven, in een wereld met autocratische regimes van de VS ,
van Rusland en China , van Turkije , India en Brazilië , om nog maar niet te spreken over de middeleeuwse regimes in het MO.
Met onnozelheid van terug naar de natie staten van voor 1945 en terug naar het land van ooit ,
bouwen we geen toekomst ,maar worden we een speelbal van dictators.

Laatst gewijzigd door cato : 12 januari 2019 om 16:20.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 10:07   #52
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
na het
Die "samenwerking" is een takstarieven (= prijzen) afspraak, om boze klanten geen keuze te geven om elders te shoppen.

https://www.google.be/search?hl=nl-B...e+zoeken&gbv=1

De term "grappig" betekent dat er iets is om mee te lachen.
Kun je even toelichten wat dat zou moeten zijn?

Ik kan wel zelf iets grappigs bedenken, als u dat "besnuffelen" noemt, nou, hoe noemt u dan heel de huidige Europa-kliek? Een orgie - durende enkele decennia sinds "besnuffelen"?
Het besnuffelen op zich is niet grappig, wel de contradictie.

Maar inderdaad, het zal wsl bij besnuffelen blijven want als men dan toch trouw is aan zijn principes zal er van samenwerking niet veel in huis komen want het grote gelijk van de delen botst teveel met elkaar.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 10:09   #53
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Vrije markt?
Waar?
"Europa" is een samenwerking tussen mensen die weigeren te helpen in de economie.
Die mensen moeten terug genoopt worden te gaan helpen.
Even ter uwer herinnering: zonder politici zouden er geen gesloten handelswegen zijn. En invoer/uitvoertaksen-regels zijn equivalent aan dat laatste.
Het enige verschil dat dan netto overblijft, is dat het groter samenwerkingsverband tussen de dieven is gebroken, en ze terug genoopt zijn tot een lastiger kleinschaligheid.
Bestaat er ergens volgens u een maaschappij van enige omvang zonder politci?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 10:11   #54
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat, is concurrentie tussen overheden.
Dat tegenhouden was net het Grote Doel van de dievenbende die zichzelf "Europa" noemt.
Alsof Aldi, Colruyt, Delhaize, enz zouden samenspannen om klanten een bepaalde, uiteraard hogere, prijs op te dringen.
Bvb de hele bestaansreden van nationale/centrale banken is de bestrijding van mensen die pogen hun diefstal te ontwijken (eigenaars/spaarders van de waren). Daarom kopen/verkopen samenwerkende nationale/centrale banken elkaars munteenheden wanneer speculanten die verkopen/kopen (het omgekeerde).
Blokvorming bij de geviseerden van de diefstal, is bijgevolg enkel toe te juichen.
Ik denk dat je hier maar wat onzin uitkraamt en geen enkel idee hebt van de rol van een munt en een een centrale bank. Mss moet je eens wat economie gaan studeren.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 12:37   #55
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Bestaat er ergens volgens u een maaschappij van enige omvang zonder politci?
Bestaat er ergens volgens u een luie asociale persoon?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2019, 12:38   #56
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat je hier maar wat onzin uitkraamt en geen enkel idee hebt van de rol van een munt en een een centrale bank. Mss moet je eens wat economie gaan studeren.
Er zit 0 argument in je post.
Mss moet je eens wat leren discussieren.
Natuurlijk, afdepten van dwingelandij dicteren liever.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be