Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2020, 19:35   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik zeg ook nergens dat het een slechte uitvinding is. Maar net zoals bij de auto (wat volgens mij ook een goede uitvinding was) moeten we ook niet blind zijn voor de door diezelfde auto veroorzaakte verkeersdoden.
Het verschil is wel dat je in het verkeer ongewild kan doodgereden worden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 19:43   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn veel minder vrijheden dan vroeger he. Veel meer is gereglementeerd, sociaal of wettelijk.
Tuurlijk. En wie op z'n tenen getrapt was vocht het op straat uit. Zonder politie.
Wat ik uiteraard niet aanmoedig

Zoals Karel De Gucht een tijdlang geleden zei tijdens een debat. De jeugd mocht in mijn tijd meer dan nu.

Nu wordt voor alles en nog wat de politie opgetrommeld.

En de GAS-boetes....
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 08:14   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het verschil is wel dat je in het verkeer ongewild kan doodgereden worden.
Daar gaat het nu niet over, dat was maar een voorbeeld.

Overigens; ik hoor toch al te vaak van mensen die lastig gevallen / gestalkt / gepest /... worden op sociale media. Ook allemaal ongewild hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 13:29   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Armoede en frustratie onderschat ik niet. Dan stel ik mij wel de vraag of dit nu meer voorkomt dan vroeger.

Met dat gevoel van geïsoleerd zijn zitten we misschien dichter bij het antwoord.
Mijn vaststelling is dat de leefwereld van heel wat mensen zich grotendeels beperkt tot een virtuele wereld. Een half etmaal spenderen op sociale media is niet meer normaal. Echt sociaal contact, gewoonweg praten, is er (meestal) niet.
Als je piepjonge (en minder jonge) koppels ziet op restaurant met elk een smartphone in de hand, elk in hun eigen virtuele leefwereld, dan zegt dit genoeg. Praat er niet tegen want dan voelen ze zich gestoord in hun bezigheden.
Het is de gewone intermenselijke communicatie die ontbreekt.

En dan hebben we het nog niet over het gamen.

En neen, ik ben niet ouderwets.
Hier legt iedereen aan tafel smartphone opzij, zo eenvoudig is dit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 15:47   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Daar gaat het nu niet over, dat was maar een voorbeeld.

Overigens; ik hoor toch al te vaak van mensen die lastig gevallen / gestalkt / gepest /... worden op sociale media. Ook allemaal ongewild hoor.
Er bestaan blokkeerfuncties.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 20:19   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tuurlijk. En wie op z'n tenen getrapt was vocht het op straat uit. Zonder politie.
Wat ik uiteraard niet aanmoedig

Zoals Karel De Gucht een tijdlang geleden zei tijdens een debat. De jeugd mocht in mijn tijd meer dan nu.

Nu wordt voor alles en nog wat de politie opgetrommeld.

En de GAS-boetes....
In mijn (onze ?) tijd was ook alles veel minder geweten. Er was enkel de gazet. Geen camera's ...geen sociale media zie internet....geen reality televisie....de media waren niet overal als de kippen bij.
Ik heb ook allerhande interventies meegemaakt van de rijkswacht petsen met matrakken alle opties waren te koop.Wat gebeurd was was gebeurd. Ook in de colleges hadden de broeders losse handen....Het passeerde allemaal er werden daar geen drama's over gemaakt...meestal eens goed mee gelachen ( door de medeleerlingen)
....Ja het hoeft geen betoog dat de mensen veel vrijer waren.

Ook u verplaatsen was veel vrijer. Ik herinner me hoe soepel het paar decennia geleden ging om een visum te krijgen voor een of ander exotisch land.....op sommige ambassades wenste de ambassadeur in persoon me bijna een prettige reis toe Nu ben je drie dagen zoet om de nodige documenten bijeen te sprokkelen en wordt je bijna afgesnauwd als er iets ontbreekt.

Er is veel veranderd in positieve zin maar anderzijds ......ik zou toch precies willen teruggaan zelfs al moest ik er al dat digitale gedoe voor moeten opgeven.

PS : In de vorige eeuwen waren mensen waarschijnlijk nog veel vrijer in hun doen en laten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2020 om 20:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2020, 07:57   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er bestaan blokkeerfuncties.
Best mogelijk, maar die helpen ook maar als je minstens 1 keer gepest ofzo bent.
Je kan iemand die je gaat pesten niet vooraf blokkeren eh?

Maar daar gaat het niet over.
Mijn punt is dat er tegenwoordig veel meer geklaagd en gezaagd wordt dan vroeger en dat dat voornamelijk op de sociale media gebeurt.
En omdat geklaag en gezaag daar op instemmend geknik kan rekenen wordt er ook irl meer en sneller geklaagd.

Dus ja, voor mij zit de sociale media (hoe 'n mooie uitvinding ze ook zijn en hoeveel blokkeerfuncties ze ook mogen hebben) daar voor een groot deel tussen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 16:13   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Best mogelijk, maar die helpen ook maar als je minstens 1 keer gepest ofzo bent.
Je kan iemand die je gaat pesten niet vooraf blokkeren eh?

Maar daar gaat het niet over.
Mijn punt is dat er tegenwoordig veel meer geklaagd en gezaagd wordt dan vroeger en dat dat voornamelijk op de sociale media gebeurt.
En omdat geklaag en gezaag daar op instemmend geknik kan rekenen wordt er ook irl meer en sneller geklaagd.

Dus ja, voor mij zit de sociale media (hoe 'n mooie uitvinding ze ook zijn en hoeveel blokkeerfuncties ze ook mogen hebben) daar voor een groot deel tussen.
Je kan wie je wilt blokkeren. Op wat ook. Onmiddellijk en definitief.
Als je selectief wilt zijn is er geen probleem.
Je hebt mensen die per definitie op alles negatief reageren. Niet meer in staat zijn om op een doordachte manier te reageren.

Meestal gaat het om de eeuwige zelfverklaarde slachtoffers. De schuld ligt altijd bij een ander. Gefrustreerden. En ja, de sociale media zijn perfect om frustraties te ventileren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 juli 2020 om 16:15.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 11:12   #49
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan wie je wilt blokkeren. Op wat ook. Onmiddellijk en definitief.
Als je selectief wilt zijn is er geen probleem.
Je hebt mensen die per definitie op alles negatief reageren. Niet meer in staat zijn om op een doordachte manier te reageren.

Meestal gaat het om de eeuwige zelfverklaarde slachtoffers. De schuld ligt altijd bij een ander. Gefrustreerden. En ja, de sociale media zijn perfect om frustraties te ventileren.
Dat is zo, vroeger gebeurde dat gezeur in de lokale winkel waar een verkoopster geduldig luisterde, tot er een andere klant kwam.
Er was de dokter en pastoor om te vertellen hoe erg het leven voor jou was.

Nu zitten die mensen achter een computer, en zeuren daar! Het gaat dan niet om een discussie maar frustraties kwijt raken, zonder nog in iemand ogen te moeten kijken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 11:38   #50
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is zo, vroeger gebeurde dat gezeur in de lokale winkel waar een verkoopster geduldig luisterde, tot er een andere klant kwam.
Er was de dokter en pastoor om te vertellen hoe erg het leven voor jou was.

Nu zitten die mensen achter een computer, en zeuren daar! Het gaat dan niet om een discussie maar frustraties kwijt raken, zonder nog in iemand ogen te moeten kijken.
Oei, ik ken een obsessief-mentaal uitgedaagde die dat niet graag gaat horen hier
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 augustus 2020 om 11:39.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 12:40   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Klopt helemaal.


Ik zou ze geen eten willen geven, degenen die op sociale media liggen te kankeren op profiterende asielzoekers terwijl ze zelf doppen en in't zwart werken, degenen die zich druk maken in dierenmishandeling maar hun hond achter in de tuin in een vervallen hok hebben zitten, degenen die mekkeren op mensen die geen mondmasker op hebben maar zelf geen haar beter zijn,...
En de ergste vergeet je nog. Diegene die zich zitten ergeren aan drugs terwijl van de minste gelegenheid gebruik wordt gemaakt om er een pak sigaretten door te jagen een bak bier te zuipen en dit niet zelden in combinatie met hun antidepressiva en kalmeer pillen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 22:41   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En de ergste vergeet je nog. Diegene die zich zitten ergeren aan drugs terwijl van de minste gelegenheid gebruik wordt gemaakt om er een pak sigaretten door te jagen een bak bier te zuipen en dit niet zelden in combinatie met hun antidepressiva en kalmeer pillen.
Dit wijst wel op een zekere vooringenomenheid. Vergeet niet dat iedereen naar het stemhokje mag, onafgezien de sociale achtergrond of levensstijl.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 23:00   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is zo, vroeger gebeurde dat gezeur in de lokale winkel waar een verkoopster geduldig luisterde, tot er een andere klant kwam.
Er was de dokter en pastoor om te vertellen hoe erg het leven voor jou was.

Nu zitten die mensen achter een computer, en zeuren daar! Het gaat dan niet om een discussie maar frustraties kwijt raken, zonder nog in iemand ogen te moeten kijken.
Dat is juist. De bakkerin was de lokale psychologe, maar liefst niets tegen zeggen wat de gemeente niet mocht weten

Niets tegen computers anders zat ik hier niet op een tablet te tokkelen wegens voorlopig gebrek aan iets met een normaal toetsenbord.
Frustraties kwijtraken is op zich geen probleem. Persoonlijk, en ik spreek voor mezelf, heb ik eerder een probleem met de prikkelbaarheid, het op de toppen van je tenen moeten lopen op risico van scheldpartijen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2020, 23:03   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oei, ik ken een obsessief-mentaal uitgedaagde die dat niet graag gaat horen hier
Geef hem een pilletje relatine.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 08:49   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je kan wie je wilt blokkeren. Op wat ook. Onmiddellijk en definitief.
Als je selectief wilt zijn is er geen probleem.
Je hebt mensen die per definitie op alles negatief reageren. Niet meer in staat zijn om op een doordachte manier te reageren.

Meestal gaat het om de eeuwige zelfverklaarde slachtoffers. De schuld ligt altijd bij een ander. Gefrustreerden. En ja, de sociale media zijn perfect om frustraties te ventileren.
Enfin, blij dat je eindelijk mijn punt begrijpt.
Want met dat doorgedram over 'blokkeren' waren we ook niks vooruit.

Sociale media zijn het perfect medium om frustraties te ventileren en ze worden er dus ook duchtig voor gebruikt.
Mijn mening is dat dat ook afstraalt op de manier van omgaan met mensen in het dagelijkse leven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:22   #56
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is juist. De bakkerin was de lokale psychologe, maar liefst niets tegen zeggen wat de gemeente niet mocht weten

Niets tegen computers anders zat ik hier niet op een tablet te tokkelen wegens voorlopig gebrek aan iets met een normaal toetsenbord.
Frustraties kwijtraken is op zich geen probleem. Persoonlijk, en ik spreek voor mezelf, heb ik eerder een probleem met de prikkelbaarheid, het op de toppen van je tenen moeten lopen op risico van scheldpartijen.
Is bijvoorbeeld verkeersagressie voor jou dan frustratie of prikkelbaarheid? Het één leidt volgens mij tot het ander.
En zonder persoonlijk te worden, ook op dit forum zitten mensen met wat onder de noemer psychische storingen valt!
Natuurlijk waren die er vroeger ook, maar nu hebben ook die mensen internet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 12:23   #57
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oei, ik ken een obsessief-mentaal uitgedaagde die dat niet graag gaat horen hier
denk dat ik weet wie je bedoelt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 09:08   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is bijvoorbeeld verkeersagressie voor jou dan frustratie of prikkelbaarheid? Het één leidt volgens mij tot het ander.
En zonder persoonlijk te worden, ook op dit forum zitten mensen met wat onder de noemer psychische storingen valt!
Natuurlijk waren die er vroeger ook, maar nu hebben ook die mensen internet!
Verkeersagressie vind ik een goed voorbeeld. Vooral de spontane aggressie. Frustratie door file, handgemeen en scheldpartijen om een parking. Baas in eigen auto, de rest moet wijken.
Voorbeelden genoeg.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 17:29   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
denk dat ik weet wie je bedoelt!
Het blijft een mysterie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2020, 17:47   #60
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Stel : je bent award host en kent een prijs toe aan "Rebecca Kuang".

Weten jullie allemaal hoe je dat exact uitspreekt ?

Als je blank bent en die naam verkeerd uitspreekt wordt je namelijk afgebrand als racist door de woke twitterati.

Agressie tegen people of colour.

https://io9.gizmodo.com/george-r-r-m...war-1844610676
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 6 augustus 2020 om 17:49.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be