Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2019, 21:55   #121
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch is het zo.
Het discrimineren van vrouwen is daar een voorbeeld van.
neen
Maar ge moet natuurlijk weten wat dat precies inhoudt hé alvorens daarmme uit te pakken

Trouwens Uw clubke is dan ook niet vies van vrouwen te 'discrimineren' hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 21:58   #122
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik doe dat niet, ik citeerde een oproep uit de koran.
en ik citeerde letterlijk een oproep uit jouw post en liet de rest (=context) van die post van je weg

Vertel me nu eens precies waar het verschil in zit of welke vuile truck ik gebruikte
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 22:05   #123
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De islam is niet alleen de Koran. Maar ook de Hadith.

Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalt dat de Boodschapper van Allah (vzmh) heeft gezegd:


“Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken, breek je het en als je het zo laat, blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.”

(Bukhari en Muslim)


Zoveel 'ribben' waren er niet te beschikking toen de vrouw werd geschapen. Maar wel eentje: die van Adam.
zoveel tanden ook niet...Adam moet er blijkbaar al ene kwijt geweest zijn vóór de schepping van de vrouw door al die extra zoete vijgen te verorberen

Laatst gewijzigd door praha : 17 juni 2019 om 22:05.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 23:07   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het beschrijft ergens precies hoe ik erover denk
Daarmee treed ik daiwa enigszins bij en JvdB dan weer net niet

Ik ben er van overtuigt als men de macht laat aan zulke lui ( dus ook de JvdB-ers ) dat het uiteindelijk de spuigaten zal uitlopen.
Elke (monotheïstische) godsdienst streeft er ergens in naar hun grote gelijk uit te dragen en geweld is daar een toelaatbaar middel
Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 06:10   #125
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.
Gaat u nu in alle ernst beweren dat die " blijde boodschap" nergens met geweld is opgelegd?
Wilt u nu zeggen dat bijvoorbeeld alle vrouwen in Ierland die hun kinderen moesten afstaan omdat ze ongehuwd waren dit vol " blijdschap" deden??
Een leugentje meer of minder van u kant moet kunnen toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 08:05   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gaat u nu in alle ernst beweren dat die " blijde boodschap" nergens met geweld is opgelegd?
Wilt u nu zeggen dat bijvoorbeeld alle vrouwen in Ierland die hun kinderen moesten afstaan omdat ze ongehuwd waren dit vol " blijdschap" deden??
Een leugentje meer of minder van u kant moet kunnen toch?
Schijnbaar niet gelezen wat er staat. Beste alice, probeer het eens opnieuw:

Citaat:
Toelaatbaar? Volgens wie? Alvast niet volgens Jezus. Nergens in het NT lees ik Jezus of Zijn apostelen leren dat de Blijde Boodschap ook met geweld mag worden verkondigd.
Gooit het gerust op het forum wanneer u een passage weet te vinden waarin Jezus geweld legitimeert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 12:45   #127
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen
Maar ge moet natuurlijk weten wat dat precies inhoudt hé alvorens daarmme uit te pakken

Trouwens Uw clubke is dan ook niet vies van vrouwen te 'discrimineren' hé
Een vrouw kan nooit paus worden maar ik denk niet dat in de statuten van het VB staat dat een vrouw geen voorzitter kan worden.

Een vrouw krijgt minder erfenis dan haar broer volgens de koran. Ook dat zegt het VB niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 juni 2019 om 12:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 08:06   #128
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar niet gelezen wat er staat. Beste alice, probeer het eens opnieuw:



Gooit het gerust op het forum wanneer u een passage weet te vinden waarin Jezus geweld legitimeert.
U ontkent de waarde van het Oude Testament, maar gunt de Koran diezelfde amnesie niet?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 16:07   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
U ontkent de waarde van het Oude Testament, maar gunt de Koran diezelfde amnesie niet?
Misschien moet u eens de aard van het OT vergelijken met die van de koran. Het OT is vooreerst een bibliotheek met een reeks heel uiteenlopende geschriften, elk toepassing op hun tijd of te begrijpen vanuit de context waarin ze ontstonden. De koran wordt heel anders benaderd: als een nederdaling van het eeuwige woord van Allah.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 07:13   #130
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet u eens de aard van het OT vergelijken met die van de koran. Het OT is vooreerst een bibliotheek met een reeks heel uiteenlopende geschriften, elk toepassing op hun tijd of te begrijpen vanuit de context waarin ze ontstonden. De koran wordt heel anders benaderd: als een nederdaling van het eeuwige woord van Allah.
"Dit is Mijn woord. Ik ben uw God." Een authentieke openbaring van het woord Gods, dat is de aard van het OT. "In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God." zegt Johannes.

Genesis over het ontstaan van de aarde. De geschiedenis van de mensheid, met Mozes die zowat 700 jaar is geworden. Leviticus is een lijst met geboden over hoe godsvruchtige mensen leven. Dat is de aard van het OT. Elke andere benadering ervan, is een interpretatie. Schenk je die milde interpretatie aan de Bijbel, moet je dat ook aan de koran doen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be