Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2011, 11:44   #21
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat een tsunami doet. Alles overspoelen en dan alleen dood en vernieling achterlaten.
En aangezien Bart nu al wéér staat te popelen om een regering te vormen = compromissen te sluiten = in de gegeven omstandigheden zijn kiesbeloften inslikken = wat Bart en de NVA in de laatste legislaturen keer op keer deden... is de vergelijking misschien niet eens zo slecht.
Ik stel vast dat N-VA al meer schrik bezorgd heeft aan de Belgicistische lobby in dat 1 jaar tijd, dan dat het VB op 30 jaar heeft gedaan.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 12:56   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dus jij stelt dat het voor de NVA momenteel mogelijk is om een regering te vormen zonder haar kiesbeloften in te slikken?

Wel leuk dat de rest van de stelling niet aangevallen wordt...

Weerleg ze dan.

Lees ook mijn onderschrift eens goed.
Ik beschouw de NVA als een potentiele bondgenoot.
Wanneer zij bij monde van Bart begint mee te draaien in de 'we moeten nu een regering vormen' draaimolen dan hou ik toch wel mijn hart vast... en zeg dat ook hardop.

Luid en duidelijk. Niets onder de gordel...
Eén van mijn principe-beginselen is dat als je weinig stemmen haalt, maar toch een gedeelte van je kiesprogramma wilt binnenhalen, je in een coalitie kan stappen.
Wat je in zulk een coalitie niet kunt verwezenlijken, is absoluut geen breken van een kiesbelofte.

Als je meer dan maar weinig stemmen haalt, maar geen absolute meerderheid, dan geldt hetzelfde: je kan relatief meer verwezenlijken, maar wat je moet toegeven is absoluut geen breken van een kiesbelofte.


Als nva'er beschouw ik de partij Het Belang slechts in beperkte mate als bondgenoot.
Enkel en alleen voor punctuele communautaire verwezenlijkingen, kunnen tijdelijke afspraken gemaakt worden.
Dat er andere nva'ers zijn, die nog strikter zijn dan ikzelf, is voor mij geen probleem.
Dat er andere nva'ers zouden zijn die minder strikt zijn dan ikzelf ... wel, dat wringt toch een beetje. Want mochten die mensen intern een meerderheid halen ... dan zijn ze mijn één kleine luttele stemmetje kwijt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2011, 14:39   #23
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als nva'er beschouw ik de partij Het Belang slechts in beperkte mate als bondgenoot.
Enkel en alleen voor punctuele communautaire verwezenlijkingen, kunnen tijdelijke afspraken gemaakt worden.
.
Nog niet zo lang geleden stemde de NVA tegen een eigen Vlaams Breekpunt uit pure politieke opportuniteit...
Dat bedoel ik dus wanneer ik tegen het NVA op dat en andere punten ageer.
Ik zie het Vlaams Belang nog niet tegen een eigen voorstel nota bene gaan stemmen.

Wat vond jij van dat gebeuren?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 05:30   #24
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De Koen de Bouw van den Aldi.

De echte:

Bijlage 80580

De imitatie:

Bijlage 80581
een vent als een boom ,alleen ze hebben hem toch zo kort afgezaagd
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 05:34   #25
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik stel vast dat N-VA al meer schrik bezorgd heeft aan de Belgicistische lobby in dat 1 jaar tijd, dan dat het VB op 30 jaar heeft gedaan.
jaja tis daarom dat ze voor de N-VA geen wetten hoeven te veranderen en voor het vl-blok wel ,omdat ze zo een schrik hebben van de N-VA
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:06   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Afin, in het rechtse Kampf is alles koek en ei.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:50   #27
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Afin, in het rechtse Kampf is alles koek en ei.
Geeft niet ... tegen de volgende verkiezingen gaan er toch alweer stemmen over van VB naar NVA
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:51   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik stel vast dat N-VA al meer schrik bezorgd heeft aan de Belgicistische lobby in dat 1 jaar tijd, dan dat het VB op 30 jaar heeft gedaan.
Nope, N-VA zal lang binnenuit ten onder gaan, zoals een kanker.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 08:52   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Geeft niet ... tegen de volgende verkiezingen gaan er toch alweer stemmen over van VB naar NVA
Dus geen "257" votes meer voor Joris ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 09:10   #30
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus geen "257" votes meer voor Joris ?
Ik stel gewoon vast dat de NVA een deel van zijn succes te danken heeft aan het gegeven dat het VB al jaren in een cordon sanitaire is gestopt. Velen stappen daarom over van VB naar NVA.

Mochten de andere partijen echt slim zijn (ook de franstalige) dan heffen ze dat cordon sanitaire gewoon op. Verdeel en heers en ... rijf binnen ... zoals de franstaligen al altijd gedaan hebben sinds 1830 ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 09:26   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat de NVA een deel van zijn succes te danken heeft aan het gegeven dat het VB al jaren in een cordon sanitaire is gestopt. Velen stappen daarom over van VB naar NVA.

Mochten de andere partijen echt slim zijn (ook de franstalige) dan heffen ze dat cordon sanitaire gewoon op. Verdeel en heers en ... rijf binnen ... zoals de franstaligen al altijd gedaan hebben sinds 1830 ...
Ik ben geen voorstander van het cordon.
Maar ik lig er niet van wakker, VB heeft zochzelf alle kansen tot eender wat ontzegd.
N-VA is te divers, en dat zal zich wreken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 11:58   #32
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van het cordon.
Maar ik lig er niet van wakker, VB heeft zochzelf alle kansen tot eender wat ontzegd.
N-VA is te divers, en dat zal zich wreken.
Henri, je dwaalt. N-VA moet enkel een grote staatshervorming realiseren of, nog beter, België naar de geschiedenisboeken verwijzen. Dat is zogoed als de enige reden waarom massaal veel Vlamingen op die partij stemmen. De door u aangehaalde diversiteit zou problematisch zijn moesten andere standpunten ook belangrijk zijn. Dat zijn ze nu echter niet.

Ik post de laatste tijd niet zo vaak meer, maar ik lees wel nog mee. Opvallend vind ik dat jouw (en ook die van andere Belgicisten, maar jij springt eruit) posts nog meer doordrongen zijn van haat en frustratie dan anders. Is dat een teken aan de wand?
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 12:23   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

De motivatie in zwarte tekst van de bekende Edegemnaren om bij N-Va aan te sluiten vertaald (groene tekst):

In 2006 zijn we met Edegem Anders gestart om de Edegemnaar een stem in het beleid te geven.
't Is in onze sectore gene vetpot, we zullen proberen om in de politiek een centje bij te verdienen.


Als oppositiepartij hebben we aan verschillende projecten van de meerderheid onze steun gegeven', zegt Van Sande.
We gaan proberen op geen lange tenen te stappen, en tegen geen zere schenen te schoppen, daarom schurken we zelfs als oppositie aan tegen de meerderheid.

'Het programma van N-VA en zijn rechtlijnige manier van politiek doen, spreken ons aan.
Alle partijprogramma's lijken op elkaar vooral in het feit dat geen hond ze leest.
Eenmaal verkozen doen we klak onze zin.
Als het tegen ons programma en tegen wensen van kiezers ingaat, dan noemen we dat 'onze verantwoordelijkheid nemen' en als we wél het programma volgen, dan is het helemaal feest, dan kunnen we rechtlijnigheid claimen.


Na een tijdje van gesprekken voeren, is beslist om met Edegem Anders tot de N-VA toe te treden. We hopen dat onze 2.144 kiezers ons volgen.'
Onze haring bakt niet met een paar honderd kiezers.
Als we verzekerd willen zijn van postjes, moeten we in een winnende partij onze bonen te week leggen.
Eens kijken wie dat ook alweer waren.... N-Va, whatever.
Rap eens met die mannen gaan klappen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 12:30   #34
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De motivatie in zwarte tekst van de bekende Edegemnaren om bij N-Va aan te sluiten vertaald (groene tekst):

In 2006 zijn we met Edegem Anders gestart om de Edegemnaar een stem in het beleid te geven.
't Is in onze sectore gene vetpot, we zullen proberen om in de politiek een centje bij te verdienen.


Als oppositiepartij hebben we aan verschillende projecten van de meerderheid onze steun gegeven', zegt Van Sande.
We gaan proberen op geen lange tenen te stappen, en tegen geen zere schenen te schoppen, daarom schurken we zelfs als oppositie aan tegen de meerderheid.

'Het programma van N-VA en zijn rechtlijnige manier van politiek doen, spreken ons aan.
Alle partijprogramma's lijken op elkaar vooral in het feit dat geen hond ze leest.
Eenmaal verkozen doen we klak onze zin.
Als het tegen ons programma en tegen wensen van kiezers ingaat, dan noemen we dat 'onze verantwoordelijkheid nemen' en als we wél het programma volgen, dan is het helemaal feest, dan kunnen we rechtlijnigheid claimen.


Na een tijdje van gesprekken voeren, is beslist om met Edegem Anders tot de N-VA toe te treden. We hopen dat onze 2.144 kiezers ons volgen.'
Onze haring bakt niet met een paar honderd kiezers.
Als we verzekerd willen zijn van postjes, moeten we in een winnende partij onze bonen te week leggen.
Eens kijken wie dat ook alweer waren.... N-Va, whatever.
Rap eens met die mannen gaan klappen.
Opportunisten zijn welkom, wel moeten ze hun stemmen meebrengen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 21:21   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden stemde de NVA tegen een eigen Vlaams Breekpunt uit pure politieke opportuniteit...
Dat bedoel ik dus wanneer ik tegen het NVA op dat en andere punten ageer.
Ik zie het Vlaams Belang nog niet tegen een eigen voorstel nota bene gaan stemmen.

Wat vond jij van dat gebeuren?
Ik ga akkoord dat dat "spitstechnologie van real-politiek" was.

Vertaald: het haalt ook geen bal uit, als je volgens je principes liefst met je kop tegen een muur loopt, terwijl je op voorhand weet dat het niets zal opbrengen, behalve een hersenschudding.

Maar ik wil het bij in de balans leggen, de balans van positieve en van één negatief zaakje dat de nva het het Weverke gepresteerd hebben.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2011, 21:23   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Opportunisten zijn welkom, wel moeten ze hun stemmen meebrengen.
Je vergist me, maar in jouw redenering:
hoe moeten we anders aan een volstrekte meerderheid komen, denkt ge ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 05:38   #37
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergist me, maar in jouw redenering:
hoe moeten we anders aan een volstrekte meerderheid komen, denkt ge ?
Mijn reactie was puur cynisme op SrStaafs geveinsde verontwaardiging in diens berichtje.
Nva mag inpikken wie ze wil , als het maar opbrengt.
Hier heiligt het doel de middelen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 17:00   #38
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De motivatie in zwarte tekst van de bekende Edegemnaren om bij N-Va aan te sluiten vertaald (groene tekst):

In 2006 zijn we met Edegem Anders gestart om de Edegemnaar een stem in het beleid te geven.
't Is in onze sectore gene vetpot, we zullen proberen om in de politiek een centje bij te verdienen.


Als oppositiepartij hebben we aan verschillende projecten van de meerderheid onze steun gegeven', zegt Van Sande.
We gaan proberen op geen lange tenen te stappen, en tegen geen zere schenen te schoppen, daarom schurken we zelfs als oppositie aan tegen de meerderheid.

'Het programma van N-VA en zijn rechtlijnige manier van politiek doen, spreken ons aan.
Alle partijprogramma's lijken op elkaar vooral in het feit dat geen hond ze leest.
Eenmaal verkozen doen we klak onze zin.
Als het tegen ons programma en tegen wensen van kiezers ingaat, dan noemen we dat 'onze verantwoordelijkheid nemen' en als we wél het programma volgen, dan is het helemaal feest, dan kunnen we rechtlijnigheid claimen.


Na een tijdje van gesprekken voeren, is beslist om met Edegem Anders tot de N-VA toe te treden. We hopen dat onze 2.144 kiezers ons volgen.'
Onze haring bakt niet met een paar honderd kiezers.
Als we verzekerd willen zijn van postjes, moeten we in een winnende partij onze bonen te week leggen.
Eens kijken wie dat ook alweer waren.... N-Va, whatever.
Rap eens met die mannen gaan klappen.
Behoeft geen verdere uitleg

Maar weet je, alle winst is winst, ook al weet je dat je daar ooit terug een deel van moet vaarwel zeggen. Vooral als je weet dat de volgende verkiezingen de uitslagen zullen vertaald worden in het aantal verkozenen en afgewogen tegenover de vorige verkiezing. Dat die cijfers voor NVA op dikke winst gaan staan, staat buiten kijf. En voorlopig: hoe dikker hoe liever. Later wordt automatisch wel het kaf van het koren gescheiden
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 18:14   #39
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is de fut er uit? Bijlage nie.

Waar is dat feestje? Hier is dat feestje !!

Lees vooral de motivering:

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110512_203

titel: Acteur Guy Van Sande naar N-VA

motivering:


Punt van discussie: is the sky the limit ?
LDD heeft ook eens en acteur binnengehaald.
Karel Deruwe?
Allemaal opportunisten waar n-va kapot aan zal gaan.

Enkel partijen met een lange traditie zullen overleven eenmaal de opportunistische populistische partijen door de mand zijn gevallen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 18:23   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
LDD heeft ook eens en acteur binnengehaald.
Karel Deruwe?
Allemaal opportunisten waar n-va kapot aan zal gaan.

Enkel partijen met een lange traditie zullen overleven eenmaal de opportunistische populistische partijen door de mand zijn gevallen.
Het verschil zal hem hierin zitten dat Guy reeds een mandaat heeft dmv een niet nationale partij.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be