Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2011, 18:48   #41
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn standpunt overduidelijk was, het staat letterlijk in het stukje dat je citeert. Nee, ik heb er geen probleem mee dat mensen die op een of andere manier veel overlast veroorzaken op een vliegtuig herboekt worden naar een volgende vlucht. Daaruit volgt dat ik inderdaad liever niet met overdreven stinkende mensen op het vliegtuig zit en dat heeft niets te maken met ras. Of met de kleur van de ogen. Of met de kledingkeuze van die persoon. Anderzijds is het altijd lastig om dat in te schatten op basis van een artikeltje. Ik heb nl. al meer dan eens naast mensen op het vliegtuig gezeten die a) stiekeme scheten lieten de hele tijd, b) stinkvoeten hadden, c) stonken naar het zweet of d) onderweg dronken werden en dan andere passagiers begonnen lastig te vallen. Maar ik neem aan dat het in dit geval overdreven was. Duidelijk zo?
Inderdaad, dank voor uw antwoord.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 19:06   #42
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn standpunt overduidelijk was, het staat letterlijk in het stukje dat je citeert. Nee, ik heb er geen probleem mee dat mensen die op een of andere manier veel overlast veroorzaken op een vliegtuig herboekt worden naar een volgende vlucht. Daaruit volgt dat ik inderdaad liever niet met overdreven stinkende mensen op het vliegtuig zit en dat heeft niets te maken met ras. Of met de kleur van de ogen. Of met de kledingkeuze van die persoon. Anderzijds is het altijd lastig om dat in te schatten op basis van een artikeltje. Ik heb nl. al meer dan eens naast mensen op het vliegtuig gezeten die a) stiekeme scheten lieten de hele tijd, b) stinkvoeten hadden, c) stonken naar het zweet of d) onderweg dronken werden en dan andere passagiers begonnen lastig te vallen. Maar ik neem aan dat het in dit geval overdreven was. Duidelijk zo?

Idd, daar ik kan ik mij in terugvinden. Maar wel gek dat het wel kan dat bepaalde industrie heel der volkswijken in de stank zetten .... dit kan en mag dan blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 februari 2011 om 19:08.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 20:05   #43
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik dacht dat mijn standpunt overduidelijk was, het staat letterlijk in het stukje dat je citeert. Nee, ik heb er geen probleem mee dat mensen die op een of andere manier veel overlast veroorzaken op een vliegtuig herboekt worden naar een volgende vlucht. Daaruit volgt dat ik inderdaad liever niet met overdreven stinkende mensen op het vliegtuig zit en dat heeft niets te maken met ras. Of met de kleur van de ogen. Of met de kledingkeuze van die persoon. Anderzijds is het altijd lastig om dat in te schatten op basis van een artikeltje. Ik heb nl. al meer dan eens naast mensen op het vliegtuig gezeten die a) stiekeme scheten lieten de hele tijd, b) stinkvoeten hadden, c) stonken naar het zweet of d) onderweg dronken werden en dan andere passagiers begonnen lastig te vallen. Maar ik neem aan dat het in dit geval overdreven was. Duidelijk zo?
Hier kan ik me ook in vinden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2011, 22:50   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hier kan ik me ook in vinden.
²
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 00:41   #45
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nieuw in I&I, integratie en stankoverlast...Wat gaan ze hier nog allemaal uitvinden ???
Het is nochthans een reël probleem...Vele vreemdelingen hebben een raar geurtje...Knoflook, bizarre parfums ,olie-achtige zalfjes enz enz. Moeten wij dit maar slikken , en zwijgen omdat we anders " racist " zijn ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 00:44   #46
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Wat stankoverlast met dit onderwerp te maken heeft? Heb jij de titel niet gelezen? En het eerste bericht?

En op het platteland stinkt het vaak naar koeienstront en kippenstront en varkensstront. En in IJmuiden en Yerseke stinkt het vaak naar vis.
Je kan daar wegblijven als dat je stoort. Maar moesten ze die koeien, varkens en kippen met jou opsluiten in bus, trein of vliegtuig, dan zou je misschien ook wel klagen !?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 00:46   #47
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd, daar ik kan ik mij in terugvinden. Maar wel gek dat het wel kan dat bepaalde industrie heel der volkswijken in de stank zetten .... dit kan en mag dan blijkbaar wel.
Welke industrie juist ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 12:32   #48
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Welke industrie juist ?
De margarinefabriek in Merksem, bijvoorbeeld. Wie daar één keer is gepasseerd eet nooit nog van die rommel.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 15:39   #49
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Het is mij opnieuw een compleet raadsel waarom de moderatie dit topic verplaatst. Dit hoort wel degelijk in I&I, aangezien het gaat over vreemdelingenbeleid. Ik neem aan dat dit pestgedrag is van een bepaalde moderator die dit nogal heeft gedaan met bepaalde topics.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 15:50   #50
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
http://www.clint.be/entertainment/ra...dat-ze-stinken



De Afrikaanse Zemba-stam was op bezoek in Nederland voor het TV-programma 'Groeten Terug', iets gelijkaardigs aan 'Toast Kannibaal' op VTM.

Toen de stamleden hun terugreis richting Zuid-Afrika wilden aanvatten, werden ze echter van het vliegtuig gezet ‘wegens overlast’. En die overlast bleek een ‘penetrante geur’ te zijn afkomstig van een ‘boter-olieachtig parfum’.

“Niet te harden”, volgens verschillende passagiers.
De stamleden werden ‘afgeleid’ naar een hotel vlakbij Schiphol.
Ze krijgen een herkansing op voorwaarde dat ze zich goed wassen en hun speciaal parfum niet gebruiken.

Mijn vragen:

-Is dit volgens u racisme?

-Moeten wij respect hebben voor dat culturele gebruik en enkele uren de geur verbijten, of zijn ze terecht van het vliegtuig gezet?

-Zo ja, gelieve dan ook aan te geven of u wel degelijk in dat vliegtuig zou willen zitten.
Ah, ik dat zijn die 100 Belgen.
Ik las er al iets van.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 16:35   #51
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is mij opnieuw een compleet raadsel waarom de moderatie dit topic verplaatst. Dit hoort wel degelijk in I&I, aangezien het gaat over vreemdelingenbeleid. Ik neem aan dat dit pestgedrag is van een bepaalde moderator die dit nogal heeft gedaan met bepaalde topics.
dit is zelfs het eerste forum waar ik bemerk dat een moderator een dubbelnick voor zichzelf aanmaakt. Ik vraag me af of de eigenaar van het forum daarvan op de hoogte is.

Natuurlijk hoort dit onder vreemdelingenbeleid. We zijn gelukkig nog niet zover dat het een maatschappelijk probleem is dat mensen zich met stinkend vet insmeren.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 16:55   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Komaan, Filosoof, wees eens eerlijk en durf ook eens zeggen dat er dingen zijn die u storen.
Mensen die zich storen aan stinkende negers, daar stoort hij zich aan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 17:40   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mensen die zich storen aan stinkende negers, daar stoort hij zich aan.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 17:42   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is mij opnieuw een compleet raadsel waarom de moderatie dit topic verplaatst. Dit hoort wel degelijk in I&I, aangezien het gaat over vreemdelingenbeleid. Ik neem aan dat dit pestgedrag is van een bepaalde moderator die dit nogal heeft gedaan met bepaalde topics.
En ikke maar zoeken, zeg
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 17:48   #55
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En ikke maar zoeken, zeg
In I&I mag een topic over de KKK bij het VB wel blijven staan.
Als dat geen partijdige moderatie is, dan weet ik het ook niet meer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 20:55   #56
Nidstang
Lokaal Raadslid
 
Nidstang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2011
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
In I&I mag een topic over de KKK bij het VB wel blijven staan.
Als dat geen partijdige moderatie is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik vroeg me ook al af wat dat topic met immigratie en integratie te maken had.

Als dit topic daar weg moet, dan moet dat andere topic daar ook weg. En nog wel meer topics ook als ik het zo eens bekijk.
__________________
This nidstang is erected against the enemies of civilized humanity.
Nidstang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 21:24   #57
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Natuurlijk is dit geen racisme maar gewoon reageren op overlast. Ik mag bv ook niet roken in het vliegtuig omdat dat oa stankoverlast veroorzaakt. Je hoeft van mij ook geen respect voor zo'n culturele gebruiken te hebben. Dwz, niet hier en niet in vliegtuigen van Europese maatschappijen. Als je met "Zemba Air" zou vliegen is het anders. Want dan zie ik dat als een verlengstuk van die Zemba-stam. Net zoals de KLM een verlengstuk van Nederland is. 's Lands wijs 's lands eer zeg maar. Dus vlieg ik met de KLM dan accepteer ik die stank niet, maar vlieg ik met Zemba Air dan wel. Een vlucht naar Kaapstad duurt al gauw 15 uur dus boek ik voor de zekerheid maar bij de KLM.
Correctie: je mag niet meer roken op het vliegtuig omdat dat extra geld kost aan de luchtvaartmaatschappij.
Nu alle vliegtuigen rookvrij zijn kunnen luchtvaartmaatschappijen de verluchting van de cabine verminderen en zo kosten sparen.
Maw ik zou liever in een vliegtuig zitten waar er gerookt wordt en men degelijk verlucht. Op de huidige vliegtuigen krijg je hoofdpijn door tekort aan zuurstof.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 04:02   #58
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als Clint er niet was, he...
Geen nood, dan zou het in P-magazine staan.

terloops, een vracht naar bier stinkende Ajax- of Feyenoordsupporters, dat stoort niet?
kun jij je naam niet veranderen in BETWETER?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 20:36   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
http://www.clint.be/entertainment/ra...dat-ze-stinken



De Afrikaanse Zemba-stam was op bezoek in Nederland voor het TV-programma 'Groeten Terug', iets gelijkaardigs aan 'Toast Kannibaal' op VTM.

Toen de stamleden hun terugreis richting Zuid-Afrika wilden aanvatten, werden ze echter van het vliegtuig gezet ‘wegens overlast’. En die overlast bleek een ‘penetrante geur’ te zijn afkomstig van een ‘boter-olieachtig parfum’.

“Niet te harden”, volgens verschillende passagiers.
De stamleden werden ‘afgeleid’ naar een hotel vlakbij Schiphol.
Ze krijgen een herkansing op voorwaarde dat ze zich goed wassen en hun speciaal parfum niet gebruiken.

Mijn vragen:

-Is dit volgens u racisme?

-Moeten wij respect hebben voor dat culturele gebruik en enkele uren de geur verbijten, of zijn ze terecht van het vliegtuig gezet?

-Zo ja, gelieve dan ook aan te geven of u wel degelijk in dat vliegtuig zou willen zitten.
De vraag is of het tijdens een tussenlanding gebeurde ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 maart 2018 om 20:36.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 23:51   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be