Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2018, 16:45   #41
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Laat leerlingen zijn wie ze zijn. Laat hen zich uitdrukken waarmee zijn zich vertrouwd voelen. Maar vooral, biedt als school een stevig vormend kader aan dat de reële verschillen erkend om ze te kunnen overstijgen.
Godsdienst hoort niet thuis in het gemeenschappelijk en gesubsidieerd vrij onderwijs. Het is het de-facto segregerende principe waar oa het katholieke net op floreert. De basis zou voor alle studenten zoiets als LEF moeten zijn. En als optionele levensbeschouwelijke vakken zou elk net hetzelfde aanbod moeten presenteren.

Ipv het te hebben over wat pubers op hun kop zetten of aandoen , welk kapsel wel of niet kan, hoeveel piercings en tatoeages door de beugel kunnen ... zou het moeten gaan over de inhoud van wat levensbeschouwelijk en godsdienst-overstijgend vormend is.
Nee. Leer leerlingen dat wie je bent niet afhangt van religieuze uiterlijke kenmerken om je te onderscheiden van anderen. Daar is lef voor nodig, maar anders dan u dit ziet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 16:53   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Men weet het zelf allemaal niet meer. Zo komt het over.
Het probleem is dat er in de Grondwet en de Mensenrechten het 'algemene principe' van 'godsdienstvrijheid' ingeschreven is, maar er is niet gedefiniëerd wat dat inhoudt.

En dan komt men met conflicten zoals hoofdoek, onverdoofd slachten en besnijdenis.
Het is niet aan de rechters om hier een lijn te trekken, maar aan de wetgevende macht.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 17:24   #43
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat er in de Grondwet en de Mensenrechten het 'algemene principe' van 'godsdienstvrijheid' ingeschreven is, maar er is niet gedefiniëerd wat dat inhoudt.

En dan komt men met conflicten zoals hoofdoek, onverdoofd slachten en besnijdenis.
Het is niet aan de rechters om hier een lijn te trekken, maar aan de wetgevende macht.
Mee eens. Op die manier is het ook gedaan met de willekeur van de ene rechter die in zo'n gevallen zus en de andere die zo oordeelt.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 17:34   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is dat er in de Grondwet en de Mensenrechten het 'algemene principe' van 'godsdienstvrijheid' ingeschreven is, maar er is niet gedefiniëerd wat dat inhoudt.

En dan komt men met conflicten zoals hoofdoek, onverdoofd slachten en besnijdenis.
Het is niet aan de rechters om hier een lijn te trekken, maar aan de wetgevende macht.
Ik heb geen enkel probleem met Godsdienstvrijheid.
Iedereen mag geloven wat hij wilt maar is het echt nodig dat aan iedereen duidelijk te maken?
Blijkbaar is een sluier helemaal niet verplicht in de islam waarom dat eisen?
Het lijkt meer een uniform van de politieke islam vergelijkbaar van het uniform dan de tempeliers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 17:36   #45
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Voorlopige resultaat : 11 meisjes mogen de hoofddoek dragen op die school. Andere leerlingen blijven gebonden aan vestimentaire schoolreglementering. Kan het nog gekker?

Kijk, het is het ene of het andere. Ofwel draagt niemand levensbeschouwelijke en andere symbolen, of wel draagt iedereen wat 'm wil (en wat als fatsoenlijk beschouwd wordt).
Dat is gek ja. Maar wat ik ook gek vind is dat je je kinderen inschrijft in een school met een schoolreglement waarin staat dat het dragen van levensbeschouwelijke tekens verboden is en dat je, eenmaal ingeschreven, plots niet meer akkoord gaat met het schoolreglement en dat via de rechtbank gaat aanvechten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 17:51   #46
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Laat leerlingen zijn wie ze zijn. Laat hen zich uitdrukken waarmee zijn zich vertrouwd voelen. Maar vooral, biedt als school een stevig vormend kader aan dat de reële verschillen erkend om ze te kunnen overstijgen.

Ipv het te hebben over wat pubers op hun kop zetten of aandoen , welk kapsel wel of niet kan, hoeveel piercings en tatoeages door de beugel kunnen ... zou het moeten gaan over de inhoud van wat levensbeschouwelijk en godsdienst-overstijgend vormend is.
Ik weet niet of het toelaten van hoofddoeken de ideale manier is om een garantie te bieden op een stevig vormend kader. Veeleer denk ik dat de school op die manier een aantrekkingspool gaat worden voor gelijkgestemde zielen uit hardline religieuze families, waardoor de leerlingen op termijn steeds minder met verschillen in de samenleving zullen in contact komen. Gezien de huidige stijgende trend naar religieus fanatisme, kan ik me immers voorstellen dat eens deze buit is binnengehaald het niet zal blijven bij een hoofddoek, maar dat de rest van de kleding ook steeds conservatiever zal worden. Met als gevolg dat autochtone ouders hun kinderen zullen wegtrekken en er een concentratieschool ontstaat. Het is geweten dat in concentratiescholen soms ietwat creatief wordt omgesprongen met het leerplan (ontstaan van de aarde, evolutieleer, holocaust, seksuele opvoeding).
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:11   #47
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg dat aan die journaliste Mia Doornaert. 't Is haar tweet.

Pertang geen stom wijf (zelfs al is ze geen lid van de partij van mijn voorkeur)
Ok.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:12   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem met Godsdienstvrijheid.
Iedereen mag geloven wat hij wilt maar is het echt nodig dat aan iedereen duidelijk te maken?
Blijkbaar is een sluier helemaal niet verplicht in de islam waarom dat eisen?
Het lijkt meer een uniform van de politieke islam vergelijkbaar van het uniform dan de tempeliers.
Het principe (binnen de EU) zou moeten zijn dat 'algemene' democratisch gestemde wetten van staten (die niet specifiek één godsdienst viseren) altijd primeren boven godsdienstige voorschriften.

Als iemand dit tegen zijn mensenrechten vindt moet hij onmiddellijk naar het hoogste hof van het desbetreffende land (Raad van State) of naar het Europees Hof.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:27   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het principe (binnen de EU) zou moeten zijn dat 'algemene' democratisch gestemde wetten van staten (die niet specifiek één godsdienst viseren) altijd primeren boven godsdienstige voorschriften.

Als iemand dit tegen zijn mensenrechten vindt moet hij onmiddellijk naar het hoogste hof van het desbetreffende land (Raad van State) of naar het Europees Hof.
En waarom zou men niet één specifieke godsdienst mogen viseren?
Als men dat nodig vindt?

Ik zocht naar een voorbeeld ter illustratie, en kwam op het volgende:

de islam is een godsdienst die de doodstraf propageert.
Onze wetgeving omtrent de doodstraf viseert bijgevolg de islam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:31   #50
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Ja t' is wel merkwaardig dat er nog nooit een islamiet naar de rechter gestapt is omdat hij slechts een werkstraf van 8 uur met uitstel kreeg voor diefstal met geweld, terwijl vanuit zijn religie hij een hand en voet zou moeten verliezen.
Ze zijn wel erg selectief in hun godsdiensteisen.

Misschien moet de school nu ook maar lijfstraffen gaan invoeren voor de hoofddoek-fanatici.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 februari 2018 om 18:32.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:31   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zou men niet één specifieke godsdienst mogen viseren?
Als men dat nodig vindt?

Ik zocht naar een voorbeeld ter illustratie, en kwam op het volgende:

de islam is een godsdienst die de doodstraf propageert.
Onze wetgeving omtrent de doodstraf viseert bijgevolg de islam.
Verbod op de doodstraf is een algemeen principe. Wordt de doodstraf trouwens verboden in het Christendom of Jodendom? Neen hoor.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 februari 2018 om 18:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:33   #52
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Verbod op de doodstraf is een algemeen principe. Wordt de doodstraf trouwens verboden in het Christendom of Jodendom? Neen hoor.
Bij de katholieken wel.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...traf~a9d3be32/
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:35   #53
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Burgerschap? Met een hoofddoek op? Denk van niet hoor, wat niet wil zeggen dat ik het recht op het dragen hiervan in je privéomgeving wil afschaffen.
Wel hoort dit totaal niet thuis op scholen, omdat burgerschap zou moeten leren aan iedereen, ongeacht je levensovertuiging dat vrouwen geen verantwoordelijkheid dragen voor het seksueel gedrag van mannen.

Want daar gaat die hoofddoek over.
Culturele en levensbeschouwelijke identiteit staat niet voorop bij burgerschap, wel de erkenning van onze cultuur of wanneer u dit liever hoort, geschiedenis en daar horen vrouwen rechten ook bij.
Culturele diversiteit kan, niemand verbiedt om de grote momenten in het leven zoals huwelijk, geboorte, dood, enz volgens culturele gebruiken in te vullen.
Je kunt naar Mekka of Rome, naar de kerk of de moskee maar het bindmiddel voor burgerschap is niet culturele/levensbeschouwelijke identiteit maar onze cultuur en geschiedenis.
Vrouwen moeten zich niet bedekken, hoe ze behandeld worden hangt niet van hun kledij af, hier beschermt de wet en niet Allah.
Waar u voor staat leidt enkel tot de hedendaagse apartheid, denk dat veel burgers het daar terecht mee gehad hebben.
Wat dacht je van vrouwen zelf laten bepalen welke (symbolische) waarde een gebruik, kledingstuk, ... heeft? Niet alleen worden in casu moslima's beperkt in hun vrijheden vanuit hun eigen gemeenschap, blijkt dat ze zich nu ook nog es moeten verantwoorden voor hun eigen vrije keuzes tegenover pseudo feministische argumenten. De behandeling van vrouwen en mannen hangt inderdaad niet van hun kledij af. Een hoofddoek zou er dus niet mogen toe doen.

Als je werkelijk onderdrukte vrouwen wil bevrijden geef ze dan de intellectuele middelen via reguliere onderwijskanalen. Sluit hen daar niet van af door verboden te installeren die in praktijk nergens toe dienen en in regel niks of niemand beschermen.

We hebben het over burgerschap in de 21ste eeuw. Hadden beleidsmakers de grenzen bepaald vóór de eerste gastarbeidersmigratie dan stonden we nu tegenover een totaal andere samenleving. En had je misschien een punt om 'onze' cultuur te willen conserveren. De realiteit is dat onze samenleving cultureel divers is. Het is onrealistisch te verwachten dat dit terug te dwingen is tot een mono-cultuur adhv repressieve maatregelen. De cohesie van een maatschappij wordt bepaald door wat gemeenschappelijk is. Menselijke waarden zijn wat we gemeenschappelijk hebben over cultuur heen. Dat is iets wat in context van LEF geleerd wordt, historisch gekaderd wordt, ....
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:41   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Vrij recent standpunt waarvoor alle hulde aan Franciscus. Maar katholieken zijn ver van de enige christenen en bijvoorbeeld de Bible Belt is overwegend pro-doodstraf.

Andere godsdiensten:

https://www.startpagina.nl/v/religie...eren-doodstraf

Bijna allen tolereren de doodstraf, dus doodstraf afschaffen is niet specifiek tegen de Islam gericht.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:51   #55
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vraag me af of een religieuze symbolen verbod op scholen niet juist integratie bevordert. Hoofddoekdragers isoleren zich van de rest. Willen ze dat wel?

Schooluniformen bestaan trouwens nog op veel plaatsen in de wereld. Die gelijkschakeling is misschien zo slecht nog niet. Toch als vrije kledingdracht een soort van segregatie in de hand werkt. Een verbod op bepaalde uitingen van gedachtengoed via kleding is en tussenoplossing.
Integratie in wat?
Een Vlaamse cultuur? Een Belgische cultuur? West-Europees? Seculier?
Zijn dat allemaal statische containerbegrippen? Zijn die culturen, als ze al bestonden, historisch dezelfde gebleven?

Ik denk het niet eigenlijk. Ook cultuur evolueert. Onder andere onder impuls van migratie.
De cultuur van morgen is gebaseerd op de grootste gemene deler van de culturen van vandaag.

Je moet niet de kledij uniformiseren. Wel de onderliggende gedachten. Via onderwijs dat breed toegankelijk is. Ook voor wie er op 't eerste zicht niet bij lijkt te (willen) horen.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 24 februari 2018 om 18:55.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 18:57   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En waarom zou men niet één specifieke godsdienst mogen viseren?
Als men dat nodig vindt?

Ik zocht naar een voorbeeld ter illustratie, en kwam op het volgende:

de islam is een godsdienst die de doodstraf propageert.
Onze wetgeving omtrent de doodstraf viseert bijgevolg de islam.

Ik gruw van iedere godsdienst, maar de islam is de enige godsdienst die voor serieuze overlast zorgt. Dus minstens serieus laten inbinden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 februari 2018 om 18:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 19:05   #57
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee. Leer leerlingen dat wie je bent niet afhangt van religieuze uiterlijke kenmerken om je te onderscheiden van anderen. Daar is lef voor nodig, maar anders dan u dit ziet.
Lef om repressieve maatregelen te installeren?

Ik geloof er niet in, Alice.
En het gaat in tegen onze eigen waarden. Of vinden we die ineens minder belangrijk als ze op 'de anderen' van toepassing zijn?

Nog es, als wie je bent, wat jouw capaciteiten zijn, ... niet van uiterlijke kenmerken afhangt dan ook niet van een hoofddoek. Of eender welke andere vestimentaire voorkeur.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 24 februari 2018 om 19:08.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 19:29   #58
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat is gek ja. Maar wat ik ook gek vind is dat je je kinderen inschrijft in een school met een schoolreglement waarin staat dat het dragen van levensbeschouwelijke tekens verboden is en dat je, eenmaal ingeschreven, plots niet meer akkoord gaat met het schoolreglement en dat via de rechtbank gaat aanvechten.
Hangt ervan af. Als die meisjes na 2013 op die school kwamen heb je een punt. Zoniet is het veranderen van spelregels terwijl het spel bezig is.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 19:41   #59
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik weet niet of het toelaten van hoofddoeken de ideale manier is om een garantie te bieden op een stevig vormend kader. Veeleer denk ik dat de school op die manier een aantrekkingspool gaat worden voor gelijkgestemde zielen uit hardline religieuze families, waardoor de leerlingen op termijn steeds minder met verschillen in de samenleving zullen in contact komen. Gezien de huidige stijgende trend naar religieus fanatisme, kan ik me immers voorstellen dat eens deze buit is binnengehaald het niet zal blijven bij een hoofddoek, maar dat de rest van de kleding ook steeds conservatiever zal worden. Met als gevolg dat autochtone ouders hun kinderen zullen wegtrekken en er een concentratieschool ontstaat. Het is geweten dat in concentratiescholen soms ietwat creatief wordt omgesprongen met het leerplan (ontstaan van de aarde, evolutieleer, holocaust, seksuele opvoeding).
Het is niet het toelaten van levensbeschouwelijke symbolen op school dat vormend werkt. Het is het introduceren van burgerschapsvormende vakken dat verantwoordelijkheid en identiteit ten aanzien van de ruimere gemeenschap kan bijbrengen.
Levensbeschouwing Ethiek Filosofie. Leg studenten uit waarom de mensenrechten nastrevenswaardig zijn. Leg de historische context uit van deze natiestaat. Wat er allemaal aan vooraf ging. Betrek de diverse filosofische strekkingen in het historische proces. Verklaar de positie van de godsleer in dat proces. Refereer naar neurobiologische en cognitieve wetenschap. Kortom, verklaar met moderne inzichten waarom we zijn wie we zijn als mensheid.

Met verboden dwing je geviseerde studenten tot concentratiescholen, wat trouwens nu al het geval is tgv de impliciete segregatie van het katholieke onderwijs. Of erger nog , dwing je hen tot privé onderwijs met nog minder evidente controle.
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 20:00   #60
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde
 
GandalftheGrey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2013
Berichten: 817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik gruw van iedere godsdienst, maar de islam is de enige godsdienst die voor serieuze overlast zorgt. Dus minstens serieus laten inbinden.
Ik veracht bepaalde fundamentele principes waarop Abrahamistische religies zich baseren.
Maar ik gruw van de neiging tot ondermijnen van de mensenrechten waarvan deze religies precursors zijn geweest en waarop wij pretenderen onze moderne samenleving en wetgeving te bouwen.

Als dit dingetje met schoolse moslima's een voorbeeld is van relevante overlast is, dan zijn/waren gelijke rechten pleitende holebi's dat ook?
__________________
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.”

Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 24 februari 2018 om 20:03.
GandalftheGrey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be