Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2021, 01:05   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard Homoseksualiteit is wél een zonde

Beste Hilde Crevits, van de CD&V en andere politici,

De contraversie is niet bij een kerk, predikant of gelovige; de contraversie is bij het Woord wat absoluut is.
Wij vormen het geloof niet, het geloof vormt ons. De Bijbel weergeeft heel duidelijk in het oude en nieuwe testament dat de daad een zonde is. Er zijn veel christelijke homofielen die celibaat blijven.

Geen probleem dat de overheid en politieke partijen een andere mening delen, maar dwing dat niet op zoals u ook niet wilt dat anderen hun geloof opdwingen. Vele mensen zijn na beleid dieper in hun geloof gedoken en willen daar zo weinig mogelijk invloed van overheden ervaren. De biologie is naar God’s wet geschapen, Zijn wil geschiede; niet de uwe.

Persoonlijk vind ik ook dat politieke partijen eens iets mogen doen aan daadwerkelijk homogeweld. Wat wijzen naar het Vaticaan en andere partijen zal het probleem niet oplossen. Ware jullie niet zo selectief maar oprecht, we zouden andere vruchten van jullie beleid oogsten.
Wie voedde de haat in Beveren? Jullie denken dat als je genoeg tegengewicht in de weegschaal legt het probleem oplost of onzichtbaar wordt? Stop toch met zulk goedkoop beleid. Jullie zaaien haat en verdeeldheid bovenop een verschrikkelijke zinloze moord. Onmenselijk zelfs die situatie uit te melken in een politiek discours tegen vreedzame mensen om het daadwerkelijke probleem te negeren.
Ik vermoed jullie er zelfs van doelbewust extra verdeeldheid te zaaien, in de hoop je er wat later een ander voor kunt schuiven om daar pas op te treden. 1 vs 10000, dan is het makkelijker beleid voeren op die ene he. Zo doorzichtig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 maart 2021 om 01:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:25   #2
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
opdwingen. Vele mensen zijn na beleid dieper in hun geloof gedoken en willen daar zo weinig mogelijk invloed van overheden ervaren.
Niet alleen van overheden, maar van de gehele realiteit.
Vingers in de oren en heel luid 'LALALALA' roepen.

De tijd is nu wel rijp om die zever zondagochtend van de nationale zender te zwieren me dunkt.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:32   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Niet alleen van overheden, maar van de gehele realiteit.
Vingers in de oren en heel luid 'LALALALA' roepen.

De tijd is nu wel rijp om die zever zondagochtend van de nationale zender te zwieren me dunkt.
De enige die “lalala” roepen zijn degene die denken dat ze religie naar hun hand kunnen kneden. Maar vooral deze fascisten in de politiek die anderen beschuldigen van geweld dat ze niet pleegden. Zie hoe ze zich met propaganda vergoeilijkten al ware ze de perfectie her- himself. Zo lame en cheap.
Een homo kan voor de staat trouwen en moet daar niet mee in een kerk zijn. Wat is het probleem? Slagen christenen homoseksuelen dood? VB politiekers? Indien neen, waarom daar dan extra haat zaaien als het probleem daat niet aanwezig is?

Het is deze generatie haar kenmerk alles te veranderen en niemand te beledigen tot er van het originele niets overschiet. Volgens de doctrine is homoseksualiteit een zonde en wat de wereld er van denkt zal een fundamentele gelovige worst wezen.

Wanneer een tiran het Woord van God wil veranderen, verspreiden ze het alleen maar. Zijn wil geschiede, niet die van Somers, Crevits of andere huichelaar.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:38   #4
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De enige die “lalala” roepen zijn degene die denken dat ze religie naar hun hand kunnen kneden. Maar vooral deze fascisten in de politiek die anderen beschuldigen van geweld dat ze niet pleegden. Zie hoe ze zich met propaganda vergoeilijkten al ware ze de perfectie her- himself. Zo lame en cheap.
Een homo kan voor de staat trouwen en moet daar niet mee in een kerk zijn. Wat is het probleem? Slagen christenen homoseksuelen dood? VB politiekers? Indien neen, waarom daar dan extra haat zaaien als het probleem daat niet aanwezig is?

Het is deze generatie haar kenmerk alles te veranderen en niemand te beledigen tot er van het originele niets overschiet. Volgens de doctrine is homoseksualiteit een zonde en wat de wereld er van denkt zal een fundamentele gelovige worst wezen.

Wanneer een tiran het Woord van God wil veranderen, verspreiden ze het alleen maar. Zijn wil geschiede, niet die van Somers, Crevits of andere huichelaar.
Zodra de overheid de subsidiekraan voor religie dichtdraait, mag u dat allemaal zeggen ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:43   #5
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De enige die “lalala” roepen zijn degene die denken dat ze religie naar hun hand kunnen kneden. Maar vooral deze fascisten in de politiek die anderen beschuldigen van geweld dat ze niet pleegden. Zie hoe ze zich met propaganda vergoeilijkten al ware ze de perfectie her- himself. Zo lame en cheap.
Een homo kan voor de staat trouwen en moet daar niet mee in een kerk zijn. Wat is het probleem? Slagen christenen homoseksuelen dood? VB politiekers? Indien neen, waarom daar dan extra haat zaaien als het probleem daat niet aanwezig is?

Het is deze generatie haar kenmerk alles te veranderen en niemand te beledigen tot er van het originele niets overschiet. Volgens de doctrine is homoseksualiteit een zonde en wat de wereld er van denkt zal een fundamentele gelovige worst wezen.

Wanneer een tiran het Woord van God wil veranderen, verspreiden ze het alleen maar. Zijn wil geschiede, niet die van Somers, Crevits of andere huichelaar.
Het woord van god moet helemaal niet veranderd worden.
Dat is op zichzelf genoeg in staat om zichzelf te uitten als idiote nonsens.
Het zou gewoon door media en politiek als irrelevant moeten worden beschouwd.
Net als wat de Ewoks, Hobbits of Klingons over homofielen zouden vinden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:44   #6
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Zodra de overheid de subsidiekraan voor religie dichtdraait, mag u dat allemaal zeggen ...
Dat moest inderdaad al lang zijn gebeurd.
God zal hun wel ondersteunen.
Daarom, geen mis meer op zondag op tv.
Gedaan met al die zever.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:48   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het woord van god moet helemaal niet veranderd worden.
Dat is op zichzelf genoeg in staat om zichzelf te uitten als idiote nonsens.
Het zou gewoon door media en politiek als irrelevant moeten worden beschouwd.
Net als wat de Ewoks, Hobbits of Klingons over homofielen zouden vinden.
Dus de godsdienstvrijheid afschaffen.
En wat dan doen met gemeenschappen die een ander mening dan de dictators delen zonder een ander ermee geweld aan te doen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:50   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Zodra de overheid de subsidiekraan voor religie dichtdraait, mag u dat allemaal zeggen ...
Dus ik mag niet zeggen dat ze op de verkeerde schieten en door meer haat te zaaien niets gaan oplossen?
Lees eens de context zonder overal een subjectieve mening aan te breien aub.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:56   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus de godsdienstvrijheid afschaffen.
En wat dan doen met gemeenschappen die een ander mening dan de dictators delen zonder een ander ermee geweld aan te doen?
Neen. Geloof wat mij betreft desnoods dat hazen in de bomen wonen, maar de overheid moet dat geloof niet faciliteren of subsidiëren.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:57   #10
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus de godsdienstvrijheid afschaffen.
En wat dan doen met gemeenschappen die een ander mening dan de dictators delen zonder een ander ermee geweld aan te doen?
Gij moogt gij geloven wat ge wilt.
Maar ik hoef daar toch geen rekening mee te houden als de enige reden is 'omdat ge dat gelooft'.
Wa is't volgende, cel vermiste personen uitrusten met wichelroedes?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2021 om 09:57.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 09:59   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Gij moogt gij geloven wat ge wilt.
Maar ik hoef daar toch geen rekening mee te houden als de enige reden is 'omdat ge dat gelooft'.
Wa is't volgende, cel vermiste personen uitrusten met wichelroedes?
Het gaat dan ook niet over u maar over hoe politici naar anderen wijzen voor geweld dat ze niet plegen. Crevits zei dat homoseksualiteit geen zonde is, en daar gaat de gelovige ook rekening mee houden. Zij schreef de Bijbel niet, hence dit onderwerp.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:02   #12
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus ik mag niet zeggen dat ze op de verkeerde schieten en door meer haat te zaaien niets gaan oplossen?
Lees eens de context zonder overal een subjectieve mening aan te breien aub.

Neen vriend. Ik heb het over volgende uitspraak van jouw hand ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een homo kan voor de staat trouwen en moet daar niet mee in een kerk zijn.

Diezelfde homo mag wel mee betalen natuurlijk ...
Dat dan weer wel.

Daarom dus mijn bemerking: Draai de subsidiekraan dicht en beweer/verkondig 'dan' maar dit soort kul.

En zwijg meteen ook maar over context en subjectiviteit.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:05   #13
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen. Geloof wat mij betreft desnoods dat hazen in de bomen wonen, maar de overheid moet dat geloof niet faciliteren of subsidiëren.
De essentie ontgaat u.
Christenen en VB worden voor een gewelddaad geplaatst zodat ze de gewelddaad kunnen ontkennen maar aanwijzen als gevolg van christenen en “extreem rechtsen”. The narrative conditioneert het brein homogeweld en moord in de publieke geest automatisch aan die “instellingen” te linken.
Waar kwam de haat vandaan in Beveren? Een paus die zegt dat homoseksualiteit een zonde is? De tweet van Tom Van Grieken vorig jaar? Dat beeld scheppen ze wel. Zie door uw geest en niet enkel het oog en zie wat ze proberen bereiken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:07   #14
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet over u maar over hoe politici naar anderen wijzen voor geweld dat ze niet plegen. Crevits zei dat homoseksualiteit geen zonde is, en daar gaat de gelovige ook rekening mee houden. Zij schreef de Bijbel niet, hence dit onderwerp.
Inderdaad, Crevits had moeten lachen zeggen dat het begrip 'zonde' toch bullshit is.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:08   #15
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De essentie ontgaat u.
Wie het zegt ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:09   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Inderdaad, Crevits had moeten lachen zeggen dat het begrip 'zonde' toch bullshit is.
Of ze kunnen naar de daders wijzen en die achtergrond eens ontleden?
Ik ken geen enkele kerk die homohaat predikt. Anderson ja, maar die heeft geen entourage in Europa whatsoever.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:10   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De essentie ontgaat u.
Christenen en VB worden voor een gewelddaad geplaatst zodat ze de gewelddaad kunnen ontkennen maar aanwijzen als gevolg van christenen en “extreem rechtsen”. The narrative conditioneert het brein homogeweld en moord in de publieke geest automatisch aan die “instellingen” te linken.
Waar kwam de haat vandaan in Beveren? Een paus die zegt dat homoseksualiteit een zonde is? De tweet van Tom Van Grieken vorig jaar? Dat beeld scheppen ze wel. Zie door uw geest en niet enkel het oog en zie wat ze proberen bereiken.
Neen, de essentie is dat de overheid geen belastinggeld moet/mag aanwenden om obscure religieuze verhaaltjes te laten verkondigen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:10   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wie het zegt ...
Ja, ik bepaalde de essentie in de openingspost.
Dat is hier niet koetjes en kalfjes waar ge uwen nadronk kwijt kunt he.
On topic graag.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:11   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, de essentie is dat de overheid geen belastinggeld moet/mag aanwenden om obscure religieuze verhaaltjes te laten verkondigen.
Neen, lees de openingspost nog eens.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2021, 10:13   #20
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Of ze kunnen naar de daders wijzen en die achtergrond eens ontleden?
Ik ken geen enkele kerk die homohaat predikt. Anderson ja, maar die heeft geen entourage in Europa whatsoever.
Natuurlijk, de kerk heeft hier gelukkig ook geen kl*ten meer te zeggen.
Geef ze terug hun macht van vroeger en ze zullen er wel voor zorgen dat de dorpshomo terug met de vinger wordt gewezen.
Maar pedofilen rondschuiven, da's iets anders.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be