Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2021, 14:51   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat we nu doen met al die maatregelen zou vertaald naar het leger erop neerkomen dat we gebied afstaan, bevolkingen verplichten te verhuizen en allerlei andere maatregelen buiten het militaire om, om ervoor te zorgen dat het leger niet te lang en te zwaar moet oorlog voeren.
Inderdaad
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:53   #122
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is een onmiskenbaar piekmoment en best moeilijk werken. Van de andere kant is dat iets wat men in die beroepen kan verwachten. Voor een leger is het tegenwoordig bijna altijd vrede, maar het zou paradoxaal zijn indien men uit die hoek bij een oorlog zou horen dat het wel eens mag ophouden. De bestaansreden van een leger is net het voeren van oorlog.

Wat we nu doen met al die maatregelen zou vertaald naar het leger erop neerkomen dat we gebied afstaan, bevolkingen verplichten te verhuizen en allerlei andere maatregelen buiten het militaire om, om ervoor te zorgen dat het leger niet te lang en te zwaar moet oorlog voeren.


Ik vind dat ziekenhuispersoneel alle steun verdient, maar het is onzinnig te vragen aan de hele samenleving om te stoppen met functioneren om de ziekenhuizen te ontlasten.
euh... hier ga je redelijk de mist in..de bestaansreden van de nucleaire wapenwedloop was niet om zo snel mogelijk de vijand te vernietigen zonder veel inspanningen maar om een aanval te vrijwaren..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 14:53   #123
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad
neen dus....
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 15:03   #124
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
euh... hier ga je redelijk de mist in..de bestaansreden van de nucleaire wapenwedloop was niet om zo snel mogelijk de vijand te vernietigen zonder veel inspanningen maar om een aanval te vrijwaren..
Daar ga jij de mist in. Want als dat zou kloppen, wat zit iedereen dan te klossen met landlegers en marines? En er zijn in het nucleaire tijdperk oorlogen gevoerd. Allemaal zonder inzet van kernwapens.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 15:07   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
euh... hier ga je redelijk de mist in..de bestaansreden van de nucleaire wapenwedloop was niet om zo snel mogelijk de vijand te vernietigen zonder veel inspanningen maar om een aanval te vrijwaren..
Dat heeft daar niks mee te maken. Het gaat hier over klassieke oorlogsvoering. Stel dat de Nederlanders Belgie binnenvallen. Maar het fiere Belgische leger houdt flink stand in zijn loopgraven in de buurt van Hasselt. Echter, na een maand zijn de soldaten moe. Dat is nu al een maand lang dat ze geen vakantie konden nemen. Wat doen we ? Zeggen aan de Nederlandse invasiemacht "OK, kom maar binnen, onze soldaten zijn een beetje moe, brandt het land maar af, dan kunnen we ze een maand vakantie geven" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2021 om 15:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 16:56   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Versoepelingen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 17:54   #127
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat heeft daar niks mee te maken. Het gaat hier over klassieke oorlogsvoering. Stel dat de Nederlanders Belgie binnenvallen. Maar het fiere Belgische leger houdt flink stand in zijn loopgraven in de buurt van Hasselt. Echter, na een maand zijn de soldaten moe. Dat is nu al een maand lang dat ze geen vakantie konden nemen. Wat doen we ? Zeggen aan de Nederlandse invasiemacht "OK, kom maar binnen, onze soldaten zijn een beetje moe, brandt het land maar af, dan kunnen we ze een maand vakantie geven" ?
dat zegt u bijna letterlijk over het aanpakken van deze crisis, laat het virus maar rondrazen de jeugd is het moe

De échte fascisten zitten namelijk in de expertengroepen, zonet hebben ze een versoepeling onder gevaccineerd zorgpersoneel verketterd omdat 'zij' dat alleen willen beslissen.

nee-zorgpersoneel-mag-niet-vergaderen-zonder-mondmasker-op~ab972f7a/

wij, in ons gevaccineerd teampje van 5, dragen in ons bureel/werkplaats al weken geen masker meer

ik ben vierkant tegen amok maken maar toch ook geen hersenloze slaaf van de virologen

Laatst gewijzigd door edwinp : 8 april 2021 om 17:55.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:05   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar ga jij de mist in. Want als dat zou kloppen, wat zit iedereen dan te klossen met landlegers en marines? En er zijn in het nucleaire tijdperk oorlogen gevoerd. Allemaal zonder inzet van kernwapens.
Hij heeft nochtans gelijk.
Onze nucleaire en algemene defensiecapaciteit is er in de eerste plaats om "de andere kant" duidelijk te maken dat ons aanvallen niets zal opbrengen, integendeel.
De strategische benaming van dat spel ontgaat me nu even. In de tijd van de Koude Oorlog kwam die wel elke week twee keer op de buis.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:07   #129
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Versoepelingen ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  VERSOEPELINGEN.png‎
Bekeken: 5
Grootte:  320,3 KB
ID: 114163  

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:08   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.255
Standaard

Herhaling: als de horeca terug opengaat (dat zal dan zeker zijn vooraleer de vaccinatiecampagne is afgelopen), er een restaurant maakt publiciteit: bij ons komen enkel klanten die hun vaccinatie kunnen aantonen, dat zal ik liever daar gaan eten, dan elders.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:10   #131
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=kLz1elgjdTA
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:14   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
dat zegt u bijna letterlijk over het aanpakken van deze crisis, laat het virus maar rondrazen de jeugd is het moe
De jeugd heeft met gans deze affaire niks te zien. Zij werd gewoon opgelegd om "offers" te brengen zonder dat zij daar enige winst tegenover zag. Wat had de jeugd nu te winnen met "offers brengen" ? Niks. Voor hen was het pure kost, zonder enige hoop op een uiteindelijk voordeel in retour.

De jeugd is niet het leger dat de vijand moet tegenhouden, de jeugd IS het vaderland dat wij opofferen.

We hadden het hier over een zekere professionele categorie, die in deze tijden inderdaad sterk gesoliciteerd wordt, maar die zelf maar een klein onderdeeltje is van de maatschappij he. Dat zij sterk gesoliciteerd worden, zou zelfs in een vrije markt setting eerder een groot voordeel voor hen zijn. Het is enkel omdat gezondheidszorg communisme is, dat het in de soep draait. Anders zou dat nu een bijzonder lucratieve bezigheid zijn, want heel veel klanten en heel veel vraag, je zou dus de prijs voor een prestatie flink omhoog kunnen draaien, en van de slag zou er veel volk dat soort dienst willen aanbieden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 18:18   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: als de horeca terug opengaat (dat zal dan zeker zijn vooraleer de vaccinatiecampagne is afgelopen), er een restaurant maakt publiciteit: bij ons komen enkel klanten die hun vaccinatie kunnen aantonen, dat zal ik liever daar gaan eten, dan elders.


Ik heb dat nooit begrepen. Jij hebt dus bijzonder weinig vertrouwen in uw vaccin, maar je hebt wel veel vertrouwen in die andere gevaccineerden.

Ik zou denken dat eens je gevaccineerd bent, het jou niet meer zou kunnen schelen en je graag terug onder de mensen zou komen. Maar nee, je wil in die ene volgepropte ranzige bistro binnen die de enige is die alleen maar gevaccineerden binnenlaat, terwijl andere gevaccineerden tussen het gewone volk heerlijk van lekkere maaltijden zullen genieten...

Ik zal ooit wel eens een vaccin pakken (ik sta op een lijst bij mijn werkgever, maar dat zal nog lang duren, en ik ga nergens anders op een lijst staan), maar ik ga - voor zover dat mogelijk is - geen gebruik maken van die vaccinatie die ik enkel maar om persoonlijke medische redenen neem en waar geen andere mens enige zaken mee heeft. Als er dus restaurants zijn die enkel gevaccineerden willen, zal ik daar niet binnen gaan. En als er geen andere restaurants zijn, dan ga ik niet op restaurant, ik ben dat nu al een jaar gewoon, dus kan ik daar nog wel wat jaren aan toevoegen he. Hetzelfde met reizen en wat weet ik nog allemaal. Als je een jaar voort kan zonder, dan is dat dus nergens meer nodig voor. Ze zullen mij dat wel niet vragen om te skieen of in de bossen te wandelen en zo he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2021 om 18:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:09   #134
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
dat zegt u bijna letterlijk over het aanpakken van deze crisis, laat het virus maar rondrazen de jeugd is het moe

De échte fascisten zitten namelijk in de expertengroepen, zonet hebben ze een versoepeling onder gevaccineerd zorgpersoneel verketterd omdat 'zij' dat alleen willen beslissen.

nee-zorgpersoneel-mag-niet-vergaderen-zonder-mondmasker-op~ab972f7a/

wij, in ons gevaccineerd teampje van 5, dragen in ons bureel/werkplaats al weken geen masker meer

ik ben vierkant tegen amok maken maar toch ook geen hersenloze slaaf van de virologen
Erika Vlieghe: het is niet wenselijk dat elk ziekenhuis z'n eigen regels opstelt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:11   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Erika Vlieghe: het is niet wenselijk dat elk ziekenhuis z'n eigen regels opstelt.
Ich bin allein maitre du monde !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:25   #136
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Erika Vlieghe: het is niet wenselijk dat elk ziekenhuis z'n eigen regels opstelt.
een pc verwoording voor 'ik heb het voor het zeggen' in een ziekenhuis zitten doorgaans meer medisch geschoolden dan in het hele expertenteam
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:28   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
een pc verwoording voor 'ik heb het voor het zeggen' in een ziekenhuis zitten doorgaans meer medisch geschoolden dan in het hele expertenteam
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2021, 19:31   #138
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
een pc verwoording voor 'ik heb het voor het zeggen' in een ziekenhuis zitten doorgaans meer medisch geschoolden dan in het hele expertenteam
Ik reageerde alleen op dat "verketteren" van edwin.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 06:07   #139
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk.
Onze nucleaire en algemene defensiecapaciteit is er in de eerste plaats om "de andere kant" duidelijk te maken dat ons aanvallen niets zal opbrengen, integendeel.
De strategische benaming van dat spel ontgaat me nu even. In de tijd van de Koude Oorlog kwam die wel elke week twee keer op de buis.
MAD ?
( mutually assured destruction )
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 07:21   #140
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Erika Vlieghe: het is niet wenselijk dat elk ziekenhuis z'n eigen regels opstelt.
klopt maar we leven in Belgie waar bevoegdheden rond bezoekregeling waarschijnlijk ergens op gemeentelijk niveau liggen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be