Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2021, 07:39   #141
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
klopt maar we leven in Belgie waar bevoegdheden rond bezoekregeling waarschijnlijk ergens op gemeentelijk niveau liggen
bezoekregelingen ? het ging over interne meetings
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 12:54   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...

Ik heb dat nooit begrepen. Jij hebt dus bijzonder weinig vertrouwen in uw vaccin, maar je hebt wel veel vertrouwen in die andere gevaccineerden.
...
Eens te meer zit je er volledig naast.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 13:58   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eens te meer zit je er volledig naast.
Ik probeer de krochten van uw hersenspinsels te doorgronden. Het lijkt een beetje op Alice in Wonderland.

Waarom wil jij enkel naar een restaurant met andere gevaccineerden als je vertrouwen hebt in je eigen vaccin ? Dan ben je toch beschermd ?

En waarom zou jij enkel naar een restaurant willen gaan met andere gevaccineerden, als je noch je eigen, noch anderman's vaccin betrouwt ? Dan beschermt U dat toch niet ?

Hieruit volgt toch duidelijk, dat het enkel is als je je eigen vaccin NIET vertrouwt, en dat van de anderen WEL, dat uw houding ietwat logisch zou zijn ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2021 om 13:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 14:13   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik probeer de krochten van uw hersenspinsels te doorgronden. Het lijkt een beetje op Alice in Wonderland.

Waarom wil jij enkel naar een restaurant met andere gevaccineerden als je vertrouwen hebt in je eigen vaccin ? Dan ben je toch beschermd ?

En waarom zou jij enkel naar een restaurant willen gaan met andere gevaccineerden, als je noch je eigen, noch anderman's vaccin betrouwt ? Dan beschermt U dat toch niet ?

Hieruit volgt toch duidelijk, dat het enkel is als je je eigen vaccin NIET vertrouwt, en dat van de anderen WEL, dat uw houding ietwat logisch zou zijn ?
Ze denken dat een feestje met 10 besmette gasten veiliger is dan een feestje met 100 besmette gasten.

Dat geeft ze volgens mij maar een voorsprong op 1 feestje extra, dan is het opnieuw allemaal hetzelfde.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 april 2021 om 14:16.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 16:43   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik probeer de krochten van uw hersenspinsels te doorgronden. Het lijkt een beetje op Alice in Wonderland.

Waarom wil jij enkel naar een restaurant met andere gevaccineerden als je vertrouwen hebt in je eigen vaccin ? Dan ben je toch beschermd ?

En waarom zou jij enkel naar een restaurant willen gaan met andere gevaccineerden, als je noch je eigen, noch anderman's vaccin betrouwt ? Dan beschermt U dat toch niet ?

Hieruit volgt toch duidelijk, dat het enkel is als je je eigen vaccin NIET vertrouwt, en dat van de anderen WEL, dat uw houding ietwat logisch zou zijn ?
Omwille van de aard van het gezelschap natuurlijk.
Geen gezaag aan mijn oren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 16:49   #146
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omwille van de aard van het gezelschap natuurlijk.
Geen gezaag aan mijn oren.
Dat is de enige goeie reden, geef mij dan meer eentje met allemaal niet gevaccineerden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:16   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omwille van de aard van het gezelschap natuurlijk.
Geen gezaag aan mijn oren.
Oei, stel U nu eens voor dat enkel niet-N-VA-ers in een restaurant binnen mogen...

Als we nu al pasjes gaan vragen voor klassen van zageventen, dan zijn we nog veel verder als gele sterren he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2021 om 17:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:22   #148
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik probeer de krochten van uw hersenspinsels te doorgronden. Het lijkt een beetje op Alice in Wonderland.

Waarom wil jij enkel naar een restaurant met andere gevaccineerden als je vertrouwen hebt in je eigen vaccin ? Dan ben je toch beschermd ?

En waarom zou jij enkel naar een restaurant willen gaan met andere gevaccineerden, als je noch je eigen, noch anderman's vaccin betrouwt ? Dan beschermt U dat toch niet ?

Hieruit volgt toch duidelijk, dat het enkel is als je je eigen vaccin NIET vertrouwt, en dat van de anderen WEL, dat uw houding ietwat logisch zou zijn ?
Ik kan Schoof best begrijpen.
Moest ik op restaurant gaan met leeftijdsgenoten dan zou ik ook het liefst hebben dat iedereen gevaccineerd is. Dan ben je van dat gezever over besmettelijkheid vanaf en kan men iets minder voorzichtig zijn.
Dit heeft niet zozeer met vertrouwen in het eigen vaccin te maken.
Moest het nu met nakomelingen zijn die nog niet gevaccineerd zijn, wel ja dan zit je toch op z'n minst samen en is voorzichtigheid (alhoewel) misschien iets meer aan de orde, en dat neem je er dan maar bij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:22   #149
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oei, stel U nu eens voor dat enkel niet-N-VA-ers in een restaurant binnen mogen...

Als we nu al pasjes gaan vragen voor klassen van zageventen, dan zijn we nog veel verder als gele sterren he.
Als...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:27   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan Schoof best begrijpen.
Moest ik op restaurant gaan met leeftijdsgenoten dan zou ik ook het liefst hebben dat iedereen gevaccineerd is. Dan ben je van dat gezever over besmettelijkheid vanaf en kan men iets minder voorzichtig zijn.
Maar daar ben je dan in elk geval TOCH vanaf. Want oftewel ben je gevaccineerd, oftewel niet.

1) je bent gevaccineerd. Je bent dus redelijk beschermd tegen zware ziekte, en je vindt dat het risico dat je nu loopt, dat dus klein is, perfect aanvaardbaar, anders zou je niet op restaurant gaan he. Zo, dan kan het U dus niet schelen of die anderen dat zijn of niet, en of er daar besmettingen gebeuren of niet (incluis uzelf).

2) je bent niet gevaccineerd. Je denkt dus ergens dat besmet geraken niet zo erg is, en je bent dus bereid om eventueel het risico te lopen om besmet te geraken, anders zou je niet op restaurant gaan he.

Besluit: IEDEREEN rond de tafel aanvaardt het risico van besmetting als functie van zijn eigen overwegingen.

Maar als je op restaurant bent, ben je PER DEFINITIE niet voorzichtig hoor. Samen tafelen is elkaar besmetten als er daar 1 besmette bij zit. Ik begrijp dus niet hoe je "wat minder voorzichtig" kan zijn als er enkel maar gevaccineerden rond de tafel zitten. Je bent gevaccineerd, PRECIES OM MET BESMETTEN KUNNEN OM TE GAAN he. Anders dient uw vaccin tot niks.

Een vaccin dient tot niks als het is om niet blootgesteld te worden aan een besmette, he.


Citaat:
Dit heeft niet zozeer met vertrouwen in het eigen vaccin te maken.
Moest het nu met nakomelingen zijn die nog niet gevaccineerd zijn, wel ja dan zit je toch op z'n minst samen en is voorzichtigheid (alhoewel) misschien iets meer aan de orde, en dat neem je er dan maar bij.
Wel, je kan niet met niet-gevaccineerde nakomelingen aan tafel zitten als je eist dat iedereen gevaccineerd is die aan tafel zit he. Die moeten dan maar wegblijven volgens die redenering.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2021 om 17:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:29   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als...
Wel, Schoof wil dat he. Hij wil pasjes voor mensen die hij zageventen vindt, die mogen voor hem niet in hetzelfde restaurant binnen. Puur op basis van het gegeven dat hij ze zageventen vindt, ook al zit hij er niet eens mee aan tafel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:35   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, Schoof wil dat he. Hij wil pasjes voor mensen die hij zageventen vindt, die mogen voor hem niet in hetzelfde restaurant binnen. Puur op basis van het gegeven dat hij ze zageventen vindt, ook al zit hij er niet eens mee aan tafel.
Dat is UW interpretatie van wat hij schrijft.
Ik denk dat hij gewoon met gevaccineerden wil tafelen.
Er zijn OVERAL zageventen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 17:38   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is UW interpretatie van wat hij schrijft.
Ik denk dat hij gewoon met gevaccineerden wil tafelen.
Er zijn OVERAL zageventen...
Hij geeft als reden aan dat hij enkel met gevaccineerden een restaurant binnen wil

Citaat:
Omwille van de aard van het gezelschap natuurlijk.
Geen gezaag aan mijn oren.
Als dat dus de maatstaf is om mensen in een restaurant binnen te laten, vallen we op wat ik eerder schreef, he, zagevent-pasjes.

We hebben het hier niet over zijn tafelgenoten he, maar over alle gasten van het restaurant. Hij wilde enkel restaurants binnen waar ALLEEN gevaccineerden binnen mogen.

Dan wil ik enkel in een restaurant waar geen negers binnen mogen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2021 om 17:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 18:50   #154
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar daar ben je dan in elk geval TOCH vanaf. Want oftewel ben je gevaccineerd, oftewel niet.

1) je bent gevaccineerd. Je bent dus redelijk beschermd tegen zware ziekte, en je vindt dat het risico dat je nu loopt, dat dus klein is, perfect aanvaardbaar, anders zou je niet op restaurant gaan he. Zo, dan kan het U dus niet schelen of die anderen dat zijn of niet, en of er daar besmettingen gebeuren of niet (incluis uzelf).

2) je bent niet gevaccineerd. Je denkt dus ergens dat besmet geraken niet zo erg is, en je bent dus bereid om eventueel het risico te lopen om besmet te geraken, anders zou je niet op restaurant gaan he.

Besluit: IEDEREEN rond de tafel aanvaardt het risico van besmetting als functie van zijn eigen overwegingen.

Maar als je op restaurant bent, ben je PER DEFINITIE niet voorzichtig hoor. Samen tafelen is elkaar besmetten als er daar 1 besmette bij zit. Ik begrijp dus niet hoe je "wat minder voorzichtig" kan zijn als er enkel maar gevaccineerden rond de tafel zitten. Je bent gevaccineerd, PRECIES OM MET BESMETTEN KUNNEN OM TE GAAN he. Anders dient uw vaccin tot niks.

Een vaccin dient tot niks als het is om niet blootgesteld te worden aan een besmette, he.

Wel, je kan niet met niet-gevaccineerde nakomelingen aan tafel zitten als je eist dat iedereen gevaccineerd is die aan tafel zit he. Die moeten dan maar wegblijven volgens die redenering.
Volgens mij wil je gewoonweg niet begrijpen wat er juist wordt bedoeld.
Inderdaad, eenmaal gevaccineerd hoef je je van de anderen niets aan te trekken. Dat klinkt wel egocentrisch.
Je blijft wel mogelijk besmettelijk, in mindere mate misschien, maar toch.
Er bestaat ook zoiets als gezelligheid. Als niemand aan tafel zich van coronaregels moet aantrekken, kan dit het enkel wat gezelliger maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 april 2021 om 18:52.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 18:54   #155
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is UW interpretatie van wat hij schrijft.
Ik denk dat hij gewoon met gevaccineerden wil tafelen.
Er zijn OVERAL zageventen...
Mogen die gevaccineerden dan hun neus snuiten aan tafel ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 18:57   #156
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Mogen die gevaccineerden dan hun neus snuiten aan tafel ?
Dat doet niets ter zake.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:01   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Mogen die gevaccineerden dan hun neus snuiten aan tafel ?
Dat is uiterst onbeleefd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:09   #158
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omwille van de aard van het gezelschap natuurlijk.
Geen gezaag aan mijn oren.
Dat is waarom ik zo blij ben met covid.
Hoe minder gepensioneerden in de samenleving, hoe minder gezaag.
En 't gaat vlotter in 't verkeer, aan de kassa, in 't zwembad, ...
Niets dan voordelen..

Heil corona..


Misschien een open brief schrijven en de regering aanmanen tot het vaccineren van restaurant-uitbaters.... redelijk prioritair.. waar ga je anders zonder zagen kunnen eten?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:39   #159
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Volgens mij wil je gewoonweg niet begrijpen wat er juist wordt bedoeld.
Inderdaad, eenmaal gevaccineerd hoef je je van de anderen niets aan te trekken. Dat klinkt wel egocentrisch.
Nee, dat is gewoon U met uw eigen zaken bezighouden.

Citaat:
Je blijft wel mogelijk besmettelijk, in mindere mate misschien, maar toch.
Er bestaat ook zoiets als gezelligheid. Als niemand aan tafel zich van coronaregels moet aantrekken, kan dit het enkel wat gezelliger maken.
Aan tafel ZIJN er geen (zinnige) corona regels. Iedereen die daar aanwezig is, aanvaardt dus het risico van besmetting, anders zaten ze niet aan tafel. En iedereen maakt dat voor zichzelf uit.

Aan tafel besmet je elkaar, dat is nu eenmaal eigen van aan tafel te zitten en te eten en te praten met andere mensen.

Ik begrijp dus het idee niet dat een gevaccineerde niet-gevaccineerden niet alleen van die tafel zou willen weren, maar zelfs van het restaurant. Die niet-gevaccineerden zullen wel voor zichzelf uitmaken of ze dat besmettingsrisico willen nemen zou ik denken. Dat doet die gevaccineerde immers ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2021 om 19:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:40   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Mogen die gevaccineerden dan hun neus snuiten aan tafel ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be