Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2010, 16:10   #41
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jammer genoeg zijn er ook nog de 'driehoeksverhouding' en de vernietigende psychiatrische rapporten over haar...
Rapporten van psychiaters die een beschuldigde eens ne keer zien en daar een verslag van opmaken ???
Reken eens uit hoeveel gevangenen er een psychiatrisch rapport krijgen en hoeveel van die "experten" er eigenlijk zijn om die karwei te doen ...
't Zou trouwens den eerste keer niet zijn dat ze er dik naast zijn hé

Hoe die driehoeksrelatie in mekaar zat ken ik enkel vanuit de boekjes dus daar ga ik me niet over uitspreken , 't meeste is toch sensatiezoekerij van de pers...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:12   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In een éénmalig passioneel drama zoals hier is dit nog begrijpelijk, liever 10 recidiverende zware criminelen of sexuele delinquenten vrijspreken dan één onschuldige veroordelen zie ik toch niet zitten
Mag ik om bevestiging van je gezegdes vragen, nadat ik je er op gewezen heb dat we het hier hebben over 'het eventueel veroordelen van mensen zonder dat er bewijs is dat ze de feiten pleegden' ?


Je begint met dat eenmalig passioneel drama: daar is bewijs !! Als er vrijspraak van komt, dan is het op andere gronden.
Dan heb je het over recidiverende criminelen: ben jij voorstander om die mensen een volgend feit aan hun mouw te naaien, als er de kans is dat de echte dader iemand anders is ..??
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:13   #43
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Rapporten van psychiaters die een beschuldigde eens ne keer zien en daar een verslag van opmaken ???
Reken eens uit hoeveel gevangenen er een psychiatrisch rapport krijgen en hoeveel van die "experten" er eigenlijk zijn om die karwei te doen ...
't Zou trouwens den eerste keer niet zijn dat ze er dik naast zijn hé

Hoe die driehoeksrelatie in mekaar zat ken ik enkel vanuit de boekjes dus daar ga ik me niet over uitspreken , 't meeste is toch sensatiezoekerij van de pers...
Idem met die psychiatrische rapporten. Het enige wat ik daarover gelezen heb was dat ze narcistische persoonlijkheidskenmerken had. Maar dat geldt voor veel mensen, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:15   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Overigens:
wel een eigenaardig meiske: op haar leeftijd eerst een tijdje tweede viool spelen in een overspelige relatie (dus niet in een huwelijkse relatie !!), dan naar de States trekken en daar ook in rare papieren terecht komen, dan terug naar haar tweede viool situatie ...

Nu, dat is geen bewijs op zich, juist maar een bedenking van mij: ge zult zoiets maar tegenkomen op weg naar uw bedstee ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:18   #45
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik om bevestiging van je gezegdes vragen, nadat ik je er op gewezen heb dat we het hier hebben over 'het eventueel veroordelen van mensen zonder dat er bewijs is dat ze de feiten pleegden' ?


Je begint met dat eenmalig passioneel drama: daar is bewijs !! Als er vrijspraak van komt, dan is het op andere gronden.
Dan heb je het over recidiverende criminelen: ben jij voorstander om die mensen een volgend feit aan hun mouw te naaien, als er de kans is dat de echte dader iemand anders is ..??
Het gezegde was 'liever 10 SCHULDIGEN'vrijspreken ( bij gebrekkig bewijs) dan één onschuldige veroordelen..
Bij rechtszaken rond seriemoorden, serieverkrachters,pedofilie enz..veroordeel ik liever één onschuldige dan 10 schuldigen vrij te laten..dan loopt er maar één schuldige rond die kan recidiveren begrijp je dat niet ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:20   #46
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Jammer genoeg zijn er ook nog de 'driehoeksverhouding' en de vernietigende psychiatrische rapporten over haar...
De psychiatrische rapporten zijn een lachertje. Het ene rapport is vernietigend, het andere spreekt haar zowat vrij.

En als je die driehoeksverhouding gaat aanvoeren dan moet ik daar alleszins eens goed mee lachen. Half vlaanderen poept bij wijze van spreken naast de pot. Het is een motief ja, maar met motief alleen iemand veroordelen, is waazin.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:20   #47
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Overigens:
wel een eigenaardig meiske: op haar leeftijd eerst een tijdje tweede viool spelen in een overspelige relatie (dus niet in een huwelijkse relatie !!), dan naar de States trekken en daar ook in rare papieren terecht komen, dan terug naar haar tweede viool situatie ...

Nu, dat is geen bewijs op zich, juist maar een bedenking van mij: ge zult zoiets maar tegenkomen op weg naar uw bedstee ...
Beter dermee in bed springen dan met ne parachute hé ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:21   #48
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Rapporten van psychiaters die een beschuldigde eens ne keer zien en daar een verslag van opmaken ???
Reken eens uit hoeveel gevangenen er een psychiatrisch rapport krijgen en hoeveel van die "experten" er eigenlijk zijn om die karwei te doen ...
't Zou trouwens den eerste keer niet zijn dat ze er dik naast zijn hé

Hoe die driehoeksrelatie in mekaar zat ken ik enkel vanuit de boekjes dus daar ga ik me niet over uitspreken , 't meeste is toch sensatiezoekerij van de pers...
De driehoeksrelatie is bevestigd door alle tenoren en getuigen ( behalve het slachtoffer natuurlijk)

Naar verluidt gaan er ook bekenden van de betichte de bewuste rapporten bevestigen...
Het blijft natuurlijk een vrij moeilijke zaak..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:23   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het gezegde was 'liever 10 SCHULDIGEN'vrijspreken ( bij gebrekkig bewijs) dan één onschuldige veroordelen..
Bij rechtszaken rond seriemoorden, serieverkrachters,pedofilie enz..veroordeel ik liever één onschuldige dan 10 schuldigen vrij te laten..dan loopt er maar één schuldige rond die kan recidiveren begrijp je dat niet ?
wel, ik stel dan voor dat jij die onschuldige bent die 20jaar mag gaan "brommen".
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:27   #50
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De driehoeksrelatie is bevestigd door alle tenoren en getuigen ( behalve het slachtoffer natuurlijk)

Naar verluidt gaan er ook bekenden van de betichte de bewuste rapporten bevestigen...
Het blijft natuurlijk een vrij moeilijke zaak..
Een relatie hebben en een stukje stof in een boom zien hangen is volgens mij toch echt niet genoeg om iemand te veroordelen voor moord... Nu ja , 't is belgië dus ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:27   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het gezegde was 'liever 10 SCHULDIGEN'vrijspreken ( bij gebrekkig bewijs) dan één onschuldige veroordelen..
Bij rechtszaken rond seriemoorden, serieverkrachters,pedofilie enz..veroordeel ik liever één onschuldige dan 10 schuldigen vrij te laten..dan loopt er maar één schuldige rond die kan recidiveren begrijp je dat niet ?
Ik versta je woorden, maar begrijp niet dat je er zo'n mening op kunt nahouden.

Men zou iemand met een dergelijke mening moeten colloceren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:31   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De psychiatrische rapporten zijn een lachertje. Het ene rapport is vernietigend, het andere spreekt haar zowat vrij.

En als je die driehoeksverhouding gaat aanvoeren dan moet ik daar alleszins eens goed mee lachen. Half vlaanderen poept bij wijze van spreken naast de pot. Het is een motief ja, maar met motief alleen iemand veroordelen, is waazin.
Er kwam nog een speciaal hoekje bij aan die driehoek.

Ze was de tweede minnares van die Hollander.
Als de eerste minnares aanwezig was, dan mocht het meiske op de sofa slapen; was ze afwezig, dan mocht ze mee naar boven. De eerste minnares werd dus horens gezet, terwijl ze in hetzelfde huis geregeld logeerden (en soms samen gingen springen, o ironie)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:34   #53
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wel, ik stel dan voor dat jij die onschuldige bent die 20jaar mag gaan "brommen".
wel, ik stel dan voor dat uw vrouw/man/kind het volgende slachtoffer wordt van een 'bij gebrek aan degelijk bewijs vrijgesproken' seriemoordenaar/verkrachter/pedo..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:39   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
wel, ik stel dan voor dat uw vrouw/man/kind het volgende slachtoffer wordt van een 'bij gebrek aan degelijk bewijs vrijgesproken' seriemoordenaar/verkrachter/pedo..
waarom ?? omdat ik niet wil dat een onschuldige wordt veroordeeld ??
Voor jou is het blijkbaar voldoende dat er ene "hangt". Wie dat is, doet blijkbaar weinig terzake. Bij gebrek aan bewijs kan je nooit met zekerheid zeggen of die persoon daadwerkelijk schuldig is.
Ik stel voor dat je af en toe eens nadenkt. Denk je dat dat zal lukken ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:42   #55
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik versta je woorden, maar begrijp niet dat je er zo'n mening op kunt nahouden.

Men zou iemand met een dergelijke mening moeten colloceren.
Lekker tolerant...

Het westen (VS) heeft een dead or alife prijs op het hoofd gezet van bepaalde personen (die geen proces hebben gehad) en dat vind iedereen wel normaal..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:43   #56
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
waarom ?? omdat ik niet wil dat een onschuldige wordt veroordeeld ??
Voor jou is het blijkbaar voldoende dat er ene "hangt". Wie dat is, doet blijkbaar weinig terzake. Bij gebrek aan bewijs kan je nooit met zekerheid zeggen of die persoon daadwerkelijk schuldig is.
Ik stel voor dat je af en toe eens nadenkt. Denk je dat dat zal lukken ??
O.J. Simpson...
Alle wegen naar Rome maar soms ontbreken enkel nog de laatste meters...

In dit geval LIJKT dit ook zo te zijn..maar daar hebben we een proces voor..het 'moblychen' is allang voorbij

P.S. de gevangenissen zitten vol 'onschuldigen'..naar eigen zeggen toch..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 september 2010 om 16:45.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:46   #57
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Lekker tolerant...

Het westen (VS) heeft een dead or alife prijs op het hoofd gezet van bepaalde personen (die geen proces hebben gehad) en dat vind iedereen wel normaal..
Hoe kom je erbij dat iedereen dat normaal vindt?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:59   #58
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoe kom je erbij dat iedereen dat normaal vindt?
Heb je bronnen van protesten/betogingen/artikels tegen het vermoorden ' van Al Qauida kopstukken gezien ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 16:59   #59
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
wel, ik stel dan voor dat uw vrouw/man/kind het volgende slachtoffer wordt van een 'bij gebrek aan degelijk bewijs vrijgesproken' seriemoordenaar/verkrachter/pedo..
Als er "gebrek aan degelijk bewijs is" kan je toch evengoed iemand willekeurig opsluiten?
En .....brengt dat dan je familielid terug?

Ik stel voor dat jij de eerste "willekeurige " bent die 20 jaar mag gn zitten.

Laatst gewijzigd door Cdude : 23 september 2010 om 17:00.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 17:01   #60
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
O.J. Simpson...
Alle wegen naar Rome maar soms ontbreken enkel nog de laatste meters...

In dit geval LIJKT dit ook zo te zijn..maar daar hebben we een proces voor..het 'moblychen' is allang voorbij

P.S. de gevangenissen zitten vol 'onschuldigen'..naar eigen zeggen toch..
The glove ....
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be