Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei Sinds 1993 is Nele Jansegers professioneel actief in het Vlaams Blok. Ze is sinds 8 juli 2004 senator rechtstreeks gekozen door het Nederlandse kiescollege.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2007, 20:18   #141
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat betekende de opgestoken middelvinger van mevr. Anke Van dermeersch eigenlijk ?


En waarom werd daar zo smakelijk om gelachen en zo enthoesiast voor geapplaudisseerd?
och djimi, zijt ge daar nu nog over geshockeerd, 4 jaar na datum.
Erg he.
En gevaarlijk, da kunde niet geloven! oeioeioei...
nen vandela of mijnheerke louis die dreigen om iemand ineen te kloppen eventueel dmv een krik verdwijnen in het niets tov een vinger

toch just he?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2007 om 20:18.
born2bewild is offline  
Oud 16 mei 2007, 20:28   #142
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hmz, dat denk ik niet, er zijn 'illegale' baby's bijv. ... 'k zal het seffens eens opzoeken.
Een staat heeft geen cultuur, enkel een wetboek dat meestal geldt voor iedereen op het grondgebied.
Wat zijn 'vreemdelingen' (volgens u mensen die geen wil tot assimilatie vertonen maar daar kom je niet ver mee me dunkt), en waarom zouden zij anders gestraft moeten worden dan niet-vreemdelingen?
Wel, vreemdelingen zijn mensen die van een ander land, cultuur, naar hier komen, maar eigenlijk willen profiteren van de sociale structuur die onze voorouders hier hebben opgebouwd, maar de eigen inwoners van ons land, eigenlijk haten, en willen omvormen naar HUN goesting.
ELK land in de wereld heeft in zijn grondwet het ondersvheid staan tussen burgers en vreemdelingen. De doodnormaalste zaak van de wereld. Mensen die bij elkaar horen, hebben minder problemen dan mensen die NIOET bij elkaar WILLEN horen. Daarom: gedaan met profitariaat en terug naar de thuisbasis. De doodnormaalste zaak van de wereld en géén racisme. Wél discriminatie, maar NIET op gronden vervolgbaar door de wet. Discriminatie door ZELF gemaakt onderscheid van diezelfde vreemdelingen.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 16 mei 2007, 20:33   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

och djimi, zijt ge daar nu nog over geshockeerd, 4 jaar na datum.
Erg he.
En gevaarlijk, da kunde niet geloven! oeioeioei...
nen vandela of mijnheerke louis die dreigen om iemand ineen te kloppen eventueel dmv een krik verdwijnen in het niets tov een vinger

toch just he?
Geshockeerd is een groot woord.
Ik vond die geste onnodig en smakeloos, een politicus onwaardig en tegelijkertijd erg veelbetekenend. Wat ik nog veel relevanter vond, was de reactie van het publiek, en van de overige 'kopstukken' van het Vlaams Belang (hoewel, misschien moet ik in dit laatste geval eerder spreken over het gebrek aan reactie).

Gevaarlijk is dat inderdaad wel, vanwege het provocerend karakter en vanwege de voorbeeldfunctie (als het hek is van de dam, ...).

Dreigementen vind ik trouwens ook niet zo'n goede politieke strategie, en geweld nog veel minder.


nen vandela : dat is wellicht Johan Vandelanotte ?
mijnheerke louis : Louis Tobback ?

Tja, als zij menen dat het nodig is zich van dat soort terminologie te bedienen, hoef ik hen daar gelukkig niet in te volgen.

Ik vind het al even ongepast, en inderdaad ook gevaarlijk (omwille van de redenen die ik hierboven al opgaf).



Ik vind het dan ook erg moeilijk om voor dat soort politici veel respect op te brengen.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:42   #144
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geshockeerd is een groot woord.
Ik vond die geste onnodig en smakeloos, een politicus onwaardig en tegelijkertijd erg veelbetekenend. Wat ik nog veel relevanter vond, was de reactie van het publiek, en van de overige 'kopstukken' van het Vlaams Belang (hoewel, misschien moet ik in dit laatste geval eerder spreken over het gebrek aan reactie).

Gevaarlijk is dat inderdaad wel, vanwege het provocerend karakter en vanwege de voorbeeldfunctie (als het hek is van de dam, ...).

Dreigementen vind ik trouwens ook niet zo'n goede politieke strategie, en geweld nog veel minder.


nen vandela : dat is wellicht Johan Vandelanotte ?
mijnheerke louis : Louis Tobback ?

Tja, als zij menen dat het nodig is zich van dat soort terminologie te bedienen, hoef ik hen daar gelukkig niet in te volgen.

Ik vind het al even ongepast, en inderdaad ook gevaarlijk (omwille van de redenen die ik hierboven al opgaf).



Ik vind het dan ook erg moeilijk om voor dat soort politici veel respect op te brengen.
och djimie, af en toe eens chillen man.
Een politicus dient per definitie niet om respect voor op te brengen, waar haal je dat toch. In belgie zou iedereen tenminste dat stadium toch al gepasseerd moeten zijn.
Een voorbeeldfunctie...nu ben je toch met mijn voeten aan het rammelen he kapoen. Romantiek is leuk maar dat kan pas "gevaarlijk" zijn om in uw terminologie te blijven.

Je bent wel een bange (blanke?) man moet ik zeggen.
Wat vond je trouwens van STevaert en Michel die figuurlijk hun middenvinger opstaken naar de slachtoffers van de dictatuur in Cuba?
dergelijke vorm van cynisme en zelfbediening zijn gevaarlijker dan even dollen mijn gedacht. Om over "respect" nog maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2007 om 21:56.
born2bewild is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:56   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

1) och djimie, af en toe eens chillen man.

2) Een politicus dient per definitie niet om respect voor op te brengen, waar haal je dat toch. In belgie zou iedereen tenminste dat stadium toch al gepasseerd moeten zijn.
Een voorbeeldfunctie...nu ben je toch met mijn voeten aan het rammelen he kapoen.

3) Je bent wel een bange (blanke?) man moet ik zeggen.

4) Wat vond je trouwens van STevaert en Michel die figuurlijk hun middenvinger opstaken naar de slachtoffers van de dictatuur in Cuba?
ook redelijk gevaarlijk dan mijn gedacht. Om over "respect" nog maar te zwijgen.
1) Als ik wil 'chillen', doe ik dat liever met een gitaar in mijn hand, en bij mij thuis. Ik hoef daar geen publiek bij.

2) Ik ben nog niet tot uw anti-politiek bekeerd, blijkbaar. Mag dat?

3) Als ik zie wat ontketende massa's kunnen aanrichten, kan ik mij gelukkig altijd nog troosten met de gedachte dat ik niet hoef mee te doen.
'De wolven in het bos' is niet 'mijn soort volk'.
Als u dat per sé als 'angst' wilt kwalificeren, doet u maar, hoor. Ik weet wel beter.

4) U bent blijkbaar erg gebeten op alles wat niet-VB is, ik kies ervoor niet zo selectief blind te zijn.

Ik heb voor zover ik mij kan herinneren noch dhr. Stevaert noch dhr. Michel hier ooit zitten verdedigen, en zal dat nu ook niet doen.
Maar ik zal ook dhr. Koen Dillen niet verdedigen als die meent een bezoekje aan dhr. Degrelle te moeten afleggen, noch dhr. Dewinter die naar Kroatië gaat om daar een beetje als de stoere held te gaan paraderen.


Dat zijn allemaal politici die ik niet als 'een voorbeeld' wens te zien, maar er zijn er ook anderen. En zolang er ook van die anderen zijn, wens ik ze niet allemaal over één kam te scheren.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2007 om 21:57.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2007, 21:59   #146
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
4) U bent blijkbaar erg gebeten op alles wat niet-VB is, ik kies ervoor niet zo selectief blind te zijn.
wat deze qualificatie hier uit de lucht komt vallen zal ons een raadsel wezen. Toe maar.
Nog een geluk dat u zichzelf als "niet-selectief" wenst te bestempelen. We vragen ons af wat het anders zou zijn. Of bedoelt u dat u ervoor kiest gewoon blind te zijn tout court?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2007 om 22:10.
born2bewild is offline  
Oud 16 mei 2007, 22:17   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wat deze qualificatie hier uit de lucht komt vallen zal ons een raadsel wezen. Toe maar.
Nog een geluk dat u zichzelf als "niet-selectief" wenst te bestempelen. We vragen ons af wat het anders zou zijn. Of bedoelt u dat u ervoor kiest gewoon blind te zijn tout court?
Bon, ik zal mezelf verbeteren, als dat even mag. U bent blijkbaar vooral gebeten op alles wat niet rechts genoeg is. Zit ik er nu al een beetje dichter bij?
djimi is offline  
Oud 16 mei 2007, 22:23   #148
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

goede wijn behoeft geen krans.

Ik heb er niet om gevraagd dat u zichzelf zou verbeteren. Het mag maar het moet dus niet.
Uw uitspraken zeggen meer over u dan over mij. En dat is meer dan men gemiddeld op een forum kan verwachten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2007 om 22:30.
born2bewild is offline  
Oud 18 mei 2007, 10:58   #149
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geshockeerd is een groot woord.
Ik vond die geste onnodig en smakeloos, een politicus onwaardig en tegelijkertijd erg veelbetekenend.
Anke stak haar middenvinger op en Quicky wou een joint roken in het parlement. Blijkbaar waren jonge politici enkele jaren nog rebels, wat ik wel enigszins kan bewonden. Dit, zeker als je vergelijkt met Koen T'Sijen, die als links-liberaal in naam van de "democratie" een zeer restrictief wetsvoorstel door de kamer probeerde te krijgen en zo wat overblijft van de vrije meningsuiting een laatste doodsteek wou geven.

Dan verkies ik het middenvingertje van Anke of het jointje van Quicky, alhoewel enige volwassenheid in de politiek uiteraard nooit zou misstaan. Gezien de huidige kontlikkerij van beide personen, waren ze echte beter gebleven bij hun oude, kinderlijke rebellisme.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 18 mei 2007 om 10:59.
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be