Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2022, 20:05   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De fietser heeft daar geen voorrang, maar in heel wat gevallen zal ikzelf daar toch mijn automobilistenvoorrang graag afgeven.

Zeker en vast bijvoorbeeld als er kinderen staan te wachten of als ik ze zie aankomen.

Ik ben namelijk een heer in het verkeer.

En ik vermoed dat je voorrang afgeven in die omstandigheden niet gecatalogiseerd gaat worden als hinderlijk het verkeer afremmen.

Wat niet belet dat de enige reden dat ik niet geregeld echte wielerTERRORisten overhoop rijd, is dat dat schrammen geeft op mijn oude maar nog mooie wagen.
Als je als kandidaat rijbewijs haler stopt aan zo'n oversteekplaats, dan zegt de examinator heel droog:

"Ge moogt een nieuwe afspraak maken."
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:23   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Helemaal mee eens.
Jammer dat er steeds chauffeurs zijn die menen dat ze moeten stoppen, waardoor jonge fietsers denken dat ze voorrang hebben aan zo'n oversteekplaats.
Niet overdrijven.
Ik zou ook al eens durven stoppen om een voetganger of fietser te laten oversteken, ook al hebben die geen voorrang.
Er bestaat zoiets als elegantie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:12   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dus........Koersbroekje spant aan de ballen .....daar krijg je hoofdpijn van ......dan knijpen ze hun ogen dicht van de pijn ....er dan zien ze het verkeer niet al "doortrappend" en bots .....oplossing wegcode aanpassen en koersbroeken verbieden?
Nope.
Het probleem zit niet in hun ballen. Enkel in hun hersenen. Karaktergestoord.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:16   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als de politie u ziet stoppen aan een oversteekplaats, zal de politie u er op aanspreken.
Als iedereen z'n eigen verkeersregels begint te maken, dan krijg je pas chaos.
Herhaling: ik betwijfel dat. Verschil tussen letter en geest van de weg ... bla bla ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:19   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als je als kandidaat rijbewijs haler stopt aan zo'n oversteekplaats, dan zegt de examinator heel droog:

"Ge moogt een nieuwe afspraak maken."
Zouden ze dat niet kaderen in een meer algemeen beeld van de ganse examenrit?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:21   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dus........Koersbroekje spant aan de ballen .....daar krijg je hoofdpijn van ......dan knijpen ze hun ogen dicht van de pijn ....er dan zien ze het verkeer niet al "doortrappend" en bots .....oplossing wegcode aanpassen en koersbroeken verbieden?
Neen, niet rijden met hoofdpijn. Asperine verplichten vooraleer een koersbroek aangetrokken word?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 22:07   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die klikpedalen is nog zoiets he, waarom is dat vandoen ?

Als ge uw voeten niet op uw trappers kunt houden leer dan eerst met de fiets rijden he.

Maar ja ze willen er zo veel mogelijk uitzien als echte coureurs natuurlijk. dus klikpedalen. Maar je rijdt wel op de openbare weg he. Niet op een afgesloten circuit.

Zonde voor de man in kwestie natuurlijk,
Klikpedalen zijn van doen omdat je dan veel beter je kracht kan verdelen over je pedaalslag tiens. Zonder klikpedaal kan je alleen neerwaarts kracht zetten, met klikpedaal trek je ook.

Maar goed, ik ga geen tijd meer verdoen aan mensen die alleen met een auto rijden en blind zijn voor andere weggebruikers
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 22:29   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klikpedalen zijn van doen omdat je dan veel beter je kracht kan verdelen over je pedaalslag tiens. Zonder klikpedaal kan je alleen neerwaarts kracht zetten, met klikpedaal trek je ook.

Maar goed, ik ga geen tijd meer verdoen aan mensen die alleen met een auto rijden en blind zijn voor andere weggebruikers
Onzin. Ik rij nu al 2 jaar met klikpedalen.
De enige reden waarom ik ze gebruik is veiligheid. Niet om meer km/u te kunnen pompen.
Een ligfiets heeft 3 belangrijke nadelen.
  • Je kan moeilijker achter je kijken. De comfortabele ligzetel en de lagere zitpositie zorgen daarvoor.
  • De lagere zitpositie zorgt ervoor dat je minder zichtbaar bent.
  • De zwaartekracht helpt niet om je voeten op de pedalen te houden.
Ik ga die nadelen tegen op deze manier.
  • Achter me kijken los ik op op de zelfde manier als een automobilist en motorrijder. Spiegels en die gebruiken.
  • Zichtbaarheid en lagere zitpositie, een vlag en opvallende kledij, alswel deftige en werkende verlichting².
  • SPD's zorgen dat mijn voeten op de pedalen blijven en ik geen leg-suck krijg.³

² Fluo vest en dergelijke helpen me ook niet als motorrijder. En dan zit ik rechtop op een motorscooter.
³ Ik heb nog geen manier gevonden om mijn gemiddelde snelheid op te drijven met de trek-techniek die voor SPD's en soortgelijke systemen zou moeten werken.
Leg-Suck heb ik 1 keer mogen voorproeven. "Even naar de winkel rijden met gewone schoenen", en dan een pothole... les geleerd. SPD of soortgelijk. Anders wandel ik wel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 05:51   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet overdrijven.
Ik zou ook al eens durven stoppen om een voetganger of fietser te laten oversteken, ook al hebben die geen voorrang.
Er bestaat zoiets als elegantie.
Dat is een verkeersovertreding m'n beste.
De politie roept herhaaldelijk op om dat niet te doen.

Weet dat als u stopt aan zo'n oversteekplaats en de auto achter u in uw kont rijdt, u in fout gesteld kunt worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 05:52   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: ik betwijfel dat. Verschil tussen letter en geest van de weg ... bla bla ...
Toch niet.
De politie roept herhaaldelijk op om niet te stoppen aan fietsoversteekplaatsen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 05:52   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zouden ze dat niet kaderen in een meer algemeen beeld van de ganse examenrit?
Nee, onverbiddelijk gebuisd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 07:55   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is een verkeersovertreding m'n beste.
De politie roept herhaaldelijk op om dat niet te doen.

Weet dat als u stopt aan zo'n oversteekplaats en de auto achter u in uw kont rijdt, u in fout gesteld kunt worden.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Voor de auto die achter mij rijdt ben ik een voorziene hindernis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 07:41   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van.
Voor de auto die achter mij rijdt ben ik een voorziene hindernis.
Plots stoppen zonder reden is een niet voorziene hindernis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 08:17   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar ben ik niet zo zeker van.
Voor de auto die achter mij rijdt ben ik een voorziene hindernis.
Probeer maar eens, vol in de remmen gaan op een weg waar geen reden voor is, om zo een auto in je koffer te krijgen.

In het beste geval betalen de verzekeringen de beide partijen uit, en wordt het eigenlijk in de minne geregeld.

Maar da's geen optie als er gewonden zijn... Dan is het parket aan het woord, en die doen er niet flauw over.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 08:20   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Probeer maar eens, vol in de remmen gaan op een weg waar geen reden voor is, om zo een auto in je koffer te krijgen.

In het beste geval betalen de verzekeringen de beide partijen uit, en wordt het eigenlijk in de minne geregeld.

Maar da's geen optie als er gewonden zijn... Dan is het parket aan het woord, en die doen er niet flauw over.
Vriend van mij reed ene achter in z'n gat die gestopt was om af te draaien.
Daar pinkers een optie waren bij de aanschaf van z'n wagen ...

Vriend heeft het proces gewonnen.
Iemand die plots stopt zonder reden, is geen voorziene hindernis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2022, 09:08   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vriend van mij reed ene achter in z'n gat die gestopt was om af te draaien.
Daar pinkers een optie waren bij de aanschaf van z'n wagen ...

Vriend heeft het proces gewonnen.
Iemand die plots stopt zonder reden, is geen voorziene hindernis.
De rechtbank oordeelde dan op basis van Art 10.2:

Citaat:
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

https://www.wegcode.be/nl/regelgevin...6pu#aupervujt8
Of Hoofdstuk lll van https://www.law.kuleuven.be/apps/jur...0n2/huynen.pdf

(in die pdf vind men veel terug met refertes van HvC)

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2022 om 09:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 08:58   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onzin. Ik rij nu al 2 jaar met klikpedalen.
De enige reden waarom ik ze gebruik is veiligheid. Niet om meer km/u te kunnen pompen.
Een ligfiets heeft 3 belangrijke nadelen.
  • Je kan moeilijker achter je kijken. De comfortabele ligzetel en de lagere zitpositie zorgen daarvoor.
  • De lagere zitpositie zorgt ervoor dat je minder zichtbaar bent.
  • De zwaartekracht helpt niet om je voeten op de pedalen te houden.
Ik ga die nadelen tegen op deze manier.
  • Achter me kijken los ik op op de zelfde manier als een automobilist en motorrijder. Spiegels en die gebruiken.
  • Zichtbaarheid en lagere zitpositie, een vlag en opvallende kledij, alswel deftige en werkende verlichting².
  • SPD's zorgen dat mijn voeten op de pedalen blijven en ik geen leg-suck krijg.³

² Fluo vest en dergelijke helpen me ook niet als motorrijder. En dan zit ik rechtop op een motorscooter.
³ Ik heb nog geen manier gevonden om mijn gemiddelde snelheid op te drijven met de trek-techniek die voor SPD's en soortgelijke systemen zou moeten werken.
Leg-Suck heb ik 1 keer mogen voorproeven. "Even naar de winkel rijden met gewone schoenen", en dan een pothole... les geleerd. SPD of soortgelijk. Anders wandel ik wel.

Het is niet omdat jij geen goede fietstechniek hebt om klikpedalen optimaal te benutten dat dit bij anderen ook zo is hé. Ik train daar geregeld op via mijn rollen. 1 pedaal uitklikken en enkel met de rechter of linkervoet ronddraaien. Als je "geklonk" hoort dan verdeel je je kracht niet goed doorheen je pedaalslag. Na een tijdje lukt dat beter en dan voel je van jezelf dat je naast duwen ook meer gaat trekken. Dat moet een automatisme worden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2022 om 09:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 09:13   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet omdat jij geen goede fietstechniek hebt om klikpedalen optimaal te benutten dat dit bij anderen ook zo is hé. Ik train daar geregeld op via mijn rollen. 1 pedaal uitklikken en enkel met de rechter of linkervoet ronddraaien. Als je "geklonk" hoort dan verdeel je je kracht niet goed doorheen je pedaalslag. Na een tijdje lukt dat beter en dan voel je van jezelf dat je naast duwen ook meer gaat trekken. Dat moet een automatisme worden.
Escuseer, "welke techniek" heb ik nodig om mijn klikpedalen veilig te gebruiken? Zoals ik schreef, ik gebruik die om veilig te rijden, ,met mijn rijdende strandstoel.

Ik ben geen wielrenner die elke milliwatt uit de pedalen moet sleuren om de fietscomputer te bevredigen.
Niet pedaalstampend en trekkend om tegen 67km/u de lokale steenwegen af te scheuren gebukt met mijn neus op de fietscomputer, hartslag, aarsdruk en wattage aflezende.

Geen Virtuele Tour de France Zwiftgewijs af te leggen met rondtijden waar Zoetemelk goedkeurend voor knikt.

Woon-werk verkeer, in normale omstandigheden, en wat recreatief rondslenteren om met plezier en comfortabel van A naar B te geraken.
Dat is wat ik met mijn Grey Ghost doe.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 09:28   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Escuseer, "welke techniek" heb ik nodig om mijn klikpedalen veilig te gebruiken? Zoals ik schreef, ik gebruik die om veilig te rijden, ,met mijn rijdende strandstoel.

Ik ben geen wielrenner die elke milliwatt uit de pedalen moet sleuren om de fietscomputer te bevredigen.
Niet pedaalstampend en trekkend om tegen 67km/u de lokale steenwegen af te scheuren gebukt met mijn neus op de fietscomputer, hartslag, aarsdruk en wattage aflezende.

Geen Virtuele Tour de France Zwiftgewijs af te leggen met rondtijden waar Zoetemelk goedkeurend voor knikt.

Woon-werk verkeer, in normale omstandigheden, en wat recreatief rondslenteren om met plezier en comfortabel van A naar B te geraken.
Dat is wat ik met mijn Grey Ghost doe.
Ja kijk, jij doet mijn reden voor klikpedalen af als onzin. Dat is natuurlijk geen onzin. Je kan wel degelijk meer kracht ontwikkelen met klikpedalen. Dat jij daar geen interesse in hebt doet niet veel terzake.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 09:35   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.360
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja kijk, jij doet mijn reden voor klikpedalen af als onzin. Dat is natuurlijk geen onzin. Je kan wel degelijk meer kracht ontwikkelen met klikpedalen. Dat jij daar geen interesse in hebt doet niet veel terzake.
Waar doe ik klikpedalen af als onzin? Ik schrijf dat ik er geen snelheids/vermogensvoordeel mee haal, alleen een veiligheidsvoordeel. (en dat is geen onzin, mijn eigen veiligheid)

Ik herhaal. Ik rij niet met een racefiets.

Blijkbaar in tegenstelling met U, waarbij de fietscomputer in realtime de hele reutemeteut aan informatie op de cloud moet dumpen zodanig uw medewielrenners zich kunnen vergapen aan uw ultime prestaties.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be