Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2021, 08:27   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Er zijn steps die rond de 40 halen. Veilig hoor die zwakke weggebruiker ......
Die dingen zijn levensgevaarlijk.

Ik hoop dat die 'hype" snel stopt. Wordt ook enkel maar gebruikt door de meest luie mensen die er zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 09:15   #42
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik rij jaarlijks 10,000 km met de fiets. Ik kan alleszins niet beamen wat u beweert.
Het hangt er natuurlijk vanaf met welke fiets je rijdt. Als je zelf aan 45 km/h rondzoeft, dan zal je daar natuurlijk niet veel last van hebben.

Zoniet moet je maar eens een fietstochtje met Vlad gaan maken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 09:27   #43
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die dingen zijn levensgevaarlijk.

Ik hoop dat die 'hype" snel stopt. Wordt ook enkel maar gebruikt door de meest luie mensen die er zijn.
Sinds die hype is er in de hospitalen ook een nieuwe hype nml. gebroken kaaksbenen en kapotte tanden, want dat gebeurt er met je als je met dat ding overkop gaat (stoeprand).
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:00   #44
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het hangt er natuurlijk vanaf met welke fiets je rijdt. Als je zelf aan 45 km/h rondzoeft, dan zal je daar natuurlijk niet veel last van hebben.

Zoniet moet je maar eens een fietstochtje met Vlad gaan maken.
Op vlakke wegen rij ik gemiddeld 33 a 34 per uur. Dat is niet overdreven snel, maar ik ben ook geen slak. Ik ga uiteraard wel vertragen als ik gezinnen zie aankomen. Als ik anderen moet inhalen laat ik dat altijd weten middels mijn fietsbel. Ja, ik ben een wielertoerist met zo een lelijke bel op zijn stuur. Ik maak ook altijd gebruik van het fietspad. Dat zorgt er dus voor dat je mij weinig zal zijn op van die betonbanen waarbij de fietspaden in erbarmelijke staat zijn. Mijn gekozen route is altijd van die aard dat ik deze weet te vermijden. Dit zorgt ervoor dat mijn frustraties ten opzichte van andere weggebruikers minimaal zijn en het zorgt er ook voor dat ik nog nooit een ongeval heb gehad.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:02   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die dingen zijn levensgevaarlijk.

Ik hoop dat die 'hype" snel stopt. Wordt ook enkel maar gebruikt door de meest luie mensen die er zijn.
Ik ken er ook een paar. Die wonen zowat 10-15 km van t café. Snachts dan met de zotte botten stepsgewijs naar huis.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:24   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het hangt er natuurlijk vanaf met welke fiets je rijdt. Als je zelf aan 45 km/h rondzoeft, dan zal je daar natuurlijk niet veel last van hebben.

Zoniet moet je maar eens een fietstochtje met Vlad gaan maken.
Was 45 km/u al niet teveel.

Ik dacht dat die dingen maar 25 km/u mochten om het legaal te houden?

Er zijn er die enorme snelheden halen van 120 tot zelfs 160 km/u (illegaal zijn die uiteraard)

Dat moet een wreed eigenaardige ervaring zijn mocht iemand op de autostrade aan het rijden zijn tegen 120 km/u en er komt zo een idioot voorbijgevlogen met een snel (illegaal) stepje???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2021 om 11:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:41   #47
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het idee achter fietsostrades is om de fiets ook aantrekkelijk te maken op langere afstanden. Als je dan de snelheden gaat beperken haal je heel het idee achter die fietsostrades onderuit.
Onzin natuurlijk. U redeneert teveel als een automobilist. In feite zou de snelheid op fietspaden maximaal 35 km/h mogen bedragen. 45 km/h is in ieder geval te snel.

Citaat:
Het doel van de fietsostrades is om dagdagelijkse verplaatsingen met de fiets veiliger en comfortabeler te maken, en zo een duurzame vervoerskeuze te promoten.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:49   #48
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Onzin natuurlijk. U redeneert teveel als een automobilist. In feite zou de snelheid op fietspaden maximaal 35 km/h mogen bedragen. 45 km/h is in ieder geval te snel.
Ik heb zelf bewust de (bedrijfs)auto aan mij voorbij laten gaan omdat ik het alternatief van trein of fiets prefereer. Dus het is omgekeerd bij mij: ik wil snelle fietsostrades omdat dit de enige manier is om de fiets aantrekkelijker te maken dan de auto.

En 25 km/u is echt te traag. Als de wind goed zit dan rijd je gemakkelijk 35 km/u op een koersfiets.

Wat betreft de speedelecs: dat is een mobiliteitskeuze. Ofwel wil je mensen zoveel mogellijk uit hun auto en dan moeten die speedelecs op het fietspad kunnen rijden tegen 45 km/u met de negatieve gevolgen voor de mede-fietsers. Ofwel laat je het niet toe, maar dan is die speedelec een pak minder aantrekkelijk.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:03   #49
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik heb zelf bewust de (bedrijfs)auto aan mij voorbij laten gaan omdat ik het alternatief van trein of fiets prefereer. Dus het is omgekeerd bij mij: ik wil snelle fietsostrades omdat dit de enige manier is om de fiets aantrekkelijker te maken dan de auto.

En 25 km/u is echt te traag. Als de wind goed zit dan rijd je gemakkelijk 35 km/u op een koersfiets.

Wat betreft de speedelecs: dat is een mobiliteitskeuze. Ofwel wil je mensen zoveel mogellijk uit hun auto en dan moeten die speedelecs op het fietspad kunnen rijden tegen 45 km/u met de negatieve gevolgen voor de mede-fietsers. Ofwel laat je het niet toe, maar dan is die speedelec een pak minder aantrekkelijk.
U redeneert nog teveel als een automobilist met het snelheidsmantra. De tijdswinsten die je met die snelheidsverschillen haalt zijn marginaal en zeker niet van die aard dat ze meer zouden doorwegen dan de algemene veiligheid.

Bovendien is de afstand voor woon - werk verplaatsingen relatief kort en is het vooral daar dat een enorm potentieel is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:29   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U redeneert nog teveel als een automobilist met het snelheidsmantra. De tijdswinsten die je met die snelheidsverschillen haalt zijn marginaal en zeker niet van die aard dat ze meer zouden doorwegen dan de algemene veiligheid.

Bovendien is de afstand voor woon - werk verplaatsingen relatief kort en is het vooral daar dat een enorm potentieel is.
Dat is natuurlijk onzin. Als ik 45 km moet bollen naar het werk dan doe ik er een uur over aan 45 per uur, aan 25 per uur is dat bijna 2 uur.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:46   #51
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is natuurlijk onzin. Als ik 45 km moet bollen naar het werk dan doe ik er een uur over aan 45 per uur, aan 25 per uur is dat bijna 2 uur.
Nope. 70% van alle werknemers woont op minder dan 20 km van het werk.
Dat is de realiteit.

Verschil bij het maximale traject van 20 km aan 35 of 45 km/h levert 7,7 minuten tijdswinst op.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 13:16   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nope. 70% van alle werknemers woont op minder dan 20 km van het werk.
Dat is de realiteit.

Verschil bij het maximale traject van 20 km aan 35 of 45 km/h levert 7,7 minuten tijdswinst op.
Het zijn dan ook die andere 30% die speedpedelecs kopen hé, omdat het dan net wel haalbaar wordt om naar het werk te bollen zonder een auto. Je moet wel eens beginnen weten wat je wil hé. Minder auto's of minder speedpedelecs.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 14:00   #53
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zijn dan ook die andere 30% die speedpedelecs kopen hé, omdat het dan net wel haalbaar wordt om naar het werk te bollen zonder een auto. Je moet wel eens beginnen weten wat je wil hé. Minder auto's of minder speedpedelecs.
Kromme en onsamenhangende redenering. Het gaat vooral om bij die 70% te werven, daar zit uiteraard het grootste potentieel.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 15:23   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kromme en onsamenhangende redenering. Het gaat vooral om bij die 70% te werven, daar zit uiteraard het grootste potentieel.
Helemaal niet. het potentieel bij speedpedelecs zit immers bij de afstanden hoger dan 20km. Daaronder kan het eenvoudigweg met een gewone fiets.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:58   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.262
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Toon mij eens waar jij nog een nieuwe 2-takt brommer gaat kopen.
Gaat prima via aliexpres. Maar ze mogen niet op de openbare weg. wat in 1 keer de race-go carts verklaart.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 17:00   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.262
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nope. 70% van alle werknemers woont op minder dan 20 km van het werk.
Dat is de realiteit.

Verschil bij het maximale traject van 20 km aan 35 of 45 km/h levert 7,7 minuten tijdswinst op.
Op 18km kan ik in totaal 14 minuten winnen door gewoon te wisselen tussen "normaal" en "speedelec" stand.
U vergeet het veelvuldig starten en stoppen in een stadsomgeving.
En daar is de sterkere Speedelec nu veel beter in, acceleratie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 17:29   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.262
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De nieuwe auto's krijgen verplicht een open dak zodat ze rechtstaand ook "dat soort fietsen" in de gaten kunnen houden.
Die zouden ze eerder bij het leger moeten gebruiken tijdens sluipoefeningen.
Begrijp ik niet, leg het eens beter uit.
Citaat:
Het komt altijd op hetzelfde neer, rij bewust, hoffelijk en "maak dat je gezien wordt"!
Klopt
Citaat:
Geef het voorbeeld als volwassene zo worden kinderlevens gespaard.
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat ik m'n kind op zo een ligfiets de straat zou opsturen?
Als ze mij niet zien rijden met Grey Ghost (en ik krijg dat wel meer te horen, zelfs op de motor, met alle toeters en bellen) , dan zien ze 12 jarigen op een gewone fiets ook niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 17:39   #58
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Onzin natuurlijk. U redeneert teveel als een automobilist. In feite zou de snelheid op fietspaden maximaal 35 km/h mogen bedragen. 45 km/h is in ieder geval te snel.

Ik heb hier al veel rare dingen gelezen maar dit is toch 1 van de absolute pareltjes.

Dat je een sterke haat had tegen alles wat gemotoriseerd was dat wist ik, maar dat het in feite een haat is tegen alles wat sneller gaat dan u op uw fietsje zag ik niet meteen aankomen.

Maar dat verklaart veel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 18:51   #59
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zijn dan ook die andere 30% die speedpedelecs kopen hé, omdat het dan net wel haalbaar wordt om naar het werk te bollen zonder een auto. Je moet wel eens beginnen weten wat je wil hé. Minder auto's of minder speedpedelecs.
Inderdaad, ik wissel treinritten af met fietsritten en dat is voor een afstand van 50km. Dat is aantrekkelijk omdat de auto een ramp is en de fiets nog acceptabel snel (nu koersfiets maar een speedelec is eigenlijk nog aantrekkelijker).

Als ze de snelheid op 25km/u gaan limiteren dan is er geen sprake van dat ik dat traject nog met de fiets doe.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:30   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Daarnet weer bijna omver gereden door een vrouw met oogkleppen op die achteruit van een oprit kwam gereden. Oogkleppen = hoofddoek. Ze moesten dat verbieden. Een hoofddoek dragen aan het stuur. Autorijden is nog niet gevaarlijk genoeg dat je nog oogkleppen gaat dragen. En ik daar maar traag fietsen voor hun kindjes die er al eens het fietspad opschieten. Stank voor dank.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be