Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2022, 16:29   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een verbruik van 4l/100 km is niet slecht hé. Met welke wagen rijdt u als ik vragen mag?
Bmw 325d. Met de 3 liter 6 cylindre.
Ze stellen die lichtjes af. Kan je er ook weer uithalen indien je dat wenst en dan hebben ze circa 250 pk terug.
Mijn beste bmw ooit.

De nieuwe zijn 2 liter motoren. Minder goed.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juli 2022 om 16:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 16:44   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bmw 325d. Met de 3 liter 6 cylindre.
Ze stellen die lichtjes af. Kan je er ook weer uithalen indien je dat wenst en dan hebben ze circa 250 pk terug.
Mijn beste bmw ooit.

De nieuwe zijn 2 liter motoren. Minder goed.
Maak dat je oma wijs.
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...celift/215168/

https://assets.adac.de/image/upload/...ance__DPF_.pdf

Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Diesel)................................. 6,2 l
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB.................... 7,7/5,0/6,5 l
Citaat:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...0d&powerunit=2

Anzahl Kraftstoff min Ø max
249 Diesel 4,83 7,40 9,98
En als je deze bedoelt is het minimum verbruik wat meer:
Citaat:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...xactmodel=325d

Anzahl Kraftstoff min Ø max
105 Diesel 5,22 7,29 8,94
De zuinigste dieselwagens volgens spritmonitor.de

Citaat:
https://www.carblogger.nl/zuinigste-autos/

Laatst bijgewerkt op: 13-07-2022

Diesel

Model (Diesel) l/100km
1 Audi A2 3L (184) 3,6
2 Volkswagen Lupo 3L (323) 3,7
3 Peugeot 107 (16) 4,2
4 Smart Fortwo (2386) 4,3
5 Citroen C1 (65) 4,3
6 Citroen AX (55) 4,3
7 Seat Arosa (97) 4,7
8 Citroen C4 Cactus (121) 4,7
9 Toyota Aygo (11) 4,7
10 Peugeot 208 (299) 4,7
11 Citroen Saxo (110) 4,7
12 Renault Twingo (130) 4,8
13 Fiat 500 (76) 4,8
14 Audi A2 (638) 4,8
15 Citroen C3 (405) 4,8
16 Volkswagen Lupo (179) 4,8
17 Toyota iQ (47) 4,8
18 Citroen C3 Pluriel (26) 4,8
19 Ford Ka (23) 4,8
20 Lancia Ypsilon (34) 4,8
21 Toyota Yaris (391) 4,9
22 Fiat Panda (112) 4,9
23 Hyundai i20 (123) 4,9
24 Kia Picanto (29) 4,9
25 Nissan Micra (53) 4,9
26 Peugeot 106 (83) 4,9
27 Citroen C2 (154) 4,9
28 Renault Thalia (19) 4,9
29 Fiat Punto (214) 4,9
30 Fiat Punto Evo (182) 5,0
31 Suzuki Ignis (13) 5,0
32 Suzuki Splash (13) 5,0
33 Citroen C-Elysée (23) 5,0
34 Renault Clio (1124) 5,0
35 Mazda 2 (97) 5,0
36 Skoda Fabia (1907) 5,0
37 Nissan Note (109) 5,0
38 Honda HR-V (45) 5,0
39 Seat Ibiza ST (74) 5,0
40 Volkswagen Polo (2806) 5,0
41 Peugeot 2008 (155) 5,0
42 Ford Fiesta (1170) 5,0
43 Peugeot 1007 (29) 5,0
44 Volkswagen Fox (49) 5,0
45 Citroen DS3 (109) 5,1
46 Suzuki Swift (54) 5,1
47 Nissan Pulsar (68) 5,1
48 Opel Corsa (1326) 5,1
49 Toyota Yaris Verso (30) 5,1
50 Dacia Sandero (194) 5,1

Bron: spritmonitor.de

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2022 om 17:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 20:27   #143
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Minder schrijfsels geloven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 20:57   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik ben over Luxemburg -Frankrijk- Zwitserland naar Italië gereden .....In Italië Affi zie je de Laadpost naar de autostrade .....enkel in het terugrijden stond er één Tesla.

Zwitserland daar heb ik aan een snellaadpost een moto ( rood imposant race ding )zien opladen dacht een Yamaha ( was merkloos ->man vroeg om geen foto te nemen ).

Ik ben met volle batterij vertrokken ....in de files puur elektrisch bergaf opladen door regeneratie .....rest op benzine in alle comfort airco op en 130 km/u waar mocht .....5,7l/100km auto vol bagage 2 volwassen en 2 kleinkinderen ...telkens bijna 600km/dag.

In italië max op elektriciteit gereden ook volledige de rit Riva del Garda naar Vason ( Monte Bondonne ) en terug over Piëtramurata .....Riva del....

Opladen 22kW laders de openbare AC NEOGY laders of de gratis aan het Hotel ....

Terug rit volle batterij vertrokken ook in 2 keer en ook gemiddelde zonder op laden tussenin ook gemiddelde 5,7 l/100km ...heb de auto sinds december nu 8875 km op teller .

Op de rit minder EV's gezien dan vorige jaren -> in Italië veel plug-in en die laden ook veel op aan de palen .
Mooi. Dank voor je getuigenis.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 21:00   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hier gaan ooit tot 400 BEV kunnen snelladen, gelijktijdig. Of wat trager laden als ze willen, dat bepaalt sowieso de techniek van de wagen en-of de bestuurder die welk laadpunt kiest naargelang laadsnelheid(f)prijs.

Er zouden er zo een veertigtal Energy Superhubs komen in UK, natuurlijk geleidelijk aan meegroeien met het aantal BEV in het Brits wagenpark. Tegen 2040 meent UK reeds 36 miljoen electrische voertuigen te hebben.





De eeuwiggisterenmensen mogen gerust vele eeuwen lang ICEs blijven rijden.
Publiciteitspraatjes.
Veel beloven en weinig geven, doen de zotten in vreugde leven.

Ze kunnen begod nog geen nieuwe auto meer leveren binnen een half jaar besteltijd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 21:12   #146
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

En als je met de Italianen praat ....willen geen EV wegens bang voor brand ( ontploffen van batterij en de magnetische straling bij het snelladen ).

Velen blijven bij benzine of kiezen voor plug-in.

Wat me ook opviel is dat er een deel chauffeurs tussen België en Italië gevaarlijk tegen te lage snelheid op het middenvak blijven rijden en rijden ze op het rechtse baanvak ( traag) het voorbijsteken doen ze ook tegen die trage snelheid -> Corona gevolg ?

Laatst gewijzigd door chris k : 13 juli 2022 om 21:13.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 22:23   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Publiciteitspraatjes.
voor welk merk? Elk merk maakt EVs, en elk jaar wat meer. De eeuwiggisteren zuipbakken gaan langzaam doodbloeden.

Dus gewoon feiten.



Citaat:
Ze kunnen begod nog geen nieuwe auto meer leveren binnen een half jaar besteltijd.
Dat is al enkele jaren zo (chiptekort), maar dat verandert nu eens geen bal aan het aantal nieuwe inschrijvingen, en al zeker niet aan de verhouding ICE vs BEV of ICE dalende trend, BEV stijgende trend. Meer hoeft dat niet te zijn.

Citaat:
Combined combustion-only share dropped by 5% YoY, from 54.5% to 49.7%. Diesel passenger vehicle new sales in the UK are on trend to dwindle to under 2% in a couple of years from now.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2022 om 22:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 23:26   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En als je met de Italianen praat ....willen geen EV wegens bang voor brand ( ontploffen van batterij en de magnetische straling bij het snelladen ).

Velen blijven bij benzine of kiezen voor plug-in.

Wat me ook opviel is dat er een deel chauffeurs tussen België en Italië gevaarlijk tegen te lage snelheid op het middenvak blijven rijden en rijden ze op het rechtse baanvak ( traag) het voorbijsteken doen ze ook tegen die trage snelheid -> Corona gevolg ?
Is mij ook opgevallen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 08:32   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Wat me opvalt, ook in de honderden testfilmpjes over BEVs dat ze al die trage plofbakken inhalen. Zuipen die zov€€l?

https://www.youtube.com/user/bjornnyland

Wat ik onlangs ook gelezen heb als zelfs Testaankoop (en de Europese BUEC) de zuipende PHEVs afraadt als wagenkoop (voor de meeste mensen) dan moet het toch al heel erg zijn met die sjoemelEVs.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220611_97316672

Consumentenorganisatie Test Aankoop onderzocht het onlangs nog samen met de Europese consumentenkoepel BEUC. Conclusie: elektrische middenklassenwagens zijn vandaag in elk mogelijk scenario financieel interessanter. Vanaf 2025 geldt dat voor alle auto’s, inclusief kleine stadswagentjes.

Plug-inhybrides worden afgeraden. Hun elektrische bereik is beperkt en door hun dubbele aandrijving zijn de wagens zwaarder, waardoor ze meer verbruiken. Ook worden ze vaak niet eens opgeladen, waardoor van het financiële voordeel geen sprake is.

Veel indicatoren doen dus vermoeden dat een elektrische auto financieel het interessantst is. Maar het hangt altijd van de individuele situatie van de koper af, en er zijn nog veel onbekende factoren.
En voor lange afstanden sneller/zuiniger aan te komen sowieso totaal ongeschikt, Bjorn Nyland heeft dat eens netjes uitgelegd waarom het totaal geen zin heeft een PHEV onderweg traag bij te laden om tijd te winnen, men verliest zelfs geld en wint geen tijd (ook niet tijdens een pauze), en dit zelfs met een redelijk zuinige Kia Ceed PHEV.

Citaat:
Kia Ceed PHEV 1000 km challenge

Bjørn Nyland:

So many people ask the same question: Why didn't you charge during 30 minute lunch? The answer is quite obvious, but not so clear for many people. The car has only 3.5 kW on-board charger. It means that during 30 minutes, you will only get about 10 km of range. And the price per km for the electricity is in fact higher than for fuel. That's becuase you have to pay 1 SEK/minute to get access to 22 kW AC. But you can only utilize 3.5 kW of it.

And if I would charge there, I had to park the car at McDonald's, waste precious time pulling out the type 2 cable, plug it in, start charging and then reverse the process after food. And the charger is about 1 minute walk away from ChopChop.

It's quite clear that adding 10 km of range has absolutely no impact since we have more than enough range anyways. I checked the refueling at 16:00. It fills up the fuel at a rate of 34,300 km/hour. So 10 km of range would take about one extra second to fill up while you're already refueling. I don't know if that make sense to you or not. The whole charging process would have taken 3-4 minutes extra while saving only 1 second of refuel time.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 08:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 09:14   #150
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat me opvalt, ook in de honderden testfilmpjes over BEVs dat ze al die trage plofbakken inhalen. Zuipen die zov€€l?

.
Als u het over de performantie en efficiente hebt van electrische autos, dan moet u niet het theoretische plaatje van ene of andere Noor bekijken.
Kijk gewoon naar de Cannonball run record tijden
De snelste electrische : 45 uur 16 min (Porsche Taycan dus geen Tesla !!!)
De snelste verbrandingsmotor aangedreven : 25u55 mlinuten

Er is dus nog enorm veel werk aan de winkel voor de electrische autobouwers.

En er is recent nog een prijsvergelijking in de media verschenen.
Electrische auto's "verzuipen" evenveel als verbrandingsmotoren aangedreven wagens.
Wat logisch is gezien de wet van behoud van energie. Of we nu naft, diesel, waterstof of electriciteit omzetten in kinetische energie maakt niet uit. Voor een vergelijkbare wagen in vergelijkbare omstandigheden is de kinetische energie ± gelijk. Dus de aandrijfenergie is ook ± gelijk.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 13:45   #151
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Is mij ook opgevallen.
Ik heb gekozen voor plug-in ....mijn ritten zijn meestal rond de 40 km -> opladen batterij kan ik met overschot van zonnepanelen . Rij dan volledig elektrische.

Moet ik verder dan kan ik zonder problemen ineens tussen 650 en 800 km tegen de snelheid van 120km/u rijden .......verlaag ik de snelheid zoals ze bij EV's doen dan haal ik minstens 1000 km tegen 100km/ om dan misschien stil te vallen.

Voordeel van de plug-in niet altijd zware batterij meesleuren .

En door mijn benzine tank vol te houden verouderd mijn benzine niet snel door luchtcontact....en de plug-in technologie van BMW ( Peugeot doet dat ook ) doet de benzinemotor af en toe eens draaien om de leidingen te spoelen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 14:02   #152
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het voordeel van een plug in hybride is dat wanneer je vooral kortere ritten rijd en enkel (te)veel stroom verbruikt ... is dat je altijd een brandstofmotor met al zijn fossiele emissieprullen moet meesleuren en ook de volle tank niet vergeten mee te sleuren... je kunt die beide lievelingen thuis toch niet eenzaam achterlaten. lol
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 15:56   #153
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik heb gekozen voor plug-in ....mijn ritten zijn meestal rond de 40 km -> opladen batterij kan ik met overschot van zonnepanelen . Rij dan volledig elektrische.

Moet ik verder dan kan ik zonder problemen ineens tussen 650 en 800 km tegen de snelheid van 120km/u rijden .......verlaag ik de snelheid zoals ze bij EV's doen dan haal ik minstens 1000 km tegen 100km/ om dan misschien stil te vallen.

Voordeel van de plug-in niet altijd zware batterij meesleuren .

En door mijn benzine tank vol te houden verouderd mijn benzine niet snel door luchtcontact....en de plug-in technologie van BMW ( Peugeot doet dat ook ) doet de benzinemotor af en toe eens draaien om de leidingen te spoelen .
Voila ongeveer idem hier.
Kortere ritten ± 70 km per dag
Opladen via zonnepanelen (ik kan mijn activiteiten regelen dat dat mogelijk is) en eventueel 's avonds nog een beetje bijladen via thuisbatterij.
Wij rijden, winter inbegrepen 17,4 kwh per 100 km
Voor noodgevallen steeds ± 1000 km achter de hand via benzinemoter
Veilig gevoel en totale flexibiliteit

Dit jaar al 4 keer moeten tanken voor 14.000 km (gemiddeld dus 1,5l/100 km), reis naar Bretagne inbegrepen.

Als je een hybride kunt gebruiken voor wat ze bedoeld zijn, namelijk electrisch rijden en die electriciteit komt van zonnepanelen, dan is dat de beste optie die je op dit moment kunt maken.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 19:04   #154
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Voila ongeveer idem hier.
Kortere ritten ± 70 km per dag
Opladen via zonnepanelen (ik kan mijn activiteiten regelen dat dat mogelijk is) en eventueel 's avonds nog een beetje bijladen via thuisbatterij.
Wij rijden, winter inbegrepen 17,4 kwh per 100 km
Voor noodgevallen steeds ± 1000 km achter de hand via benzinemoter
Veilig gevoel en totale flexibiliteit

Dit jaar al 4 keer moeten tanken voor 14.000 km (gemiddeld dus 1,5l/100 km), reis naar Bretagne inbegrepen.

Als je een hybride kunt gebruiken voor wat ze bedoeld zijn, namelijk electrisch rijden en die electriciteit komt van zonnepanelen, dan is dat de beste optie die je op dit moment kunt maken.
Ik maakte de keuze van de benzine motor eerst goed in te rijden .....80% op benzine en 20% elektrisch ....nu ga ik dit volledig omdraaien héél veel elektrisch en uitzonderlijk op benzine heb nu bijna 9 000 km op teller rodage is dus voorbij.

We hebben voordeel met plug-in ......weegt pak minder dan EV en geraken veel verder zonder toegevingen op afwerking en hebben meer rijbereik en langdurig hogere snelheden op autowegen mogelijk en verspillen bijna geen tijd op te tanken ......opladen kan maar moet niet aan laadstations wij kunnen dat al rijdend doen.

-uiteindelijk is tanken dan laadkaart te lezen en een EV stekker in de wagen te pluggen.....stoppen met laden is ook telkens uw oplaadbaar of app boven halen .

En wij kunnen ver rijden zonder de batterij leeg te trekken dat kan geen enkele EV.

Laatst gewijzigd door chris k : 14 juli 2022 om 19:07.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 21:27   #155
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

GETEST. Toyota’s eerste volledig elektrische wagen: “Zelfs op het trage parcours bleven maar 315 van de beloofde 470 kilometer rijbereik over”

https://www.hln.be/drive/getest-toyo...over~a9015917/

Het valt allemaal wreed tegen!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 juli 2022 om 21:28.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 07:52   #156
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
GETEST. Toyota’s eerste volledig elektrische wagen: “Zelfs op het trage parcours bleven maar 315 van de beloofde 470 kilometer rijbereik over”

https://www.hln.be/drive/getest-toyo...over~a9015917/

Het valt allemaal wreed tegen!
Testen moet je met heel veel korreltjes zout bezien .

De 2 jaar die ik vroeger( jaren '80 ) bij Moorkens werkte heb ik meer dan genoeg gezien.......de bijna 18 j bij GM Belgium ( ook al bijna 14j geleden ) was het juist hetzelfde .

Geef de wagens om te testen eens aan een 10 tal gewone mensen en je hebt heel andere resultaten .

De huidige testers journalisten zijn juist zoals de experten die onze Politiekers hebben ....wie gelooft die experten nog .....ik nog nooit.

Laatst gewijzigd door chris k : 15 juli 2022 om 07:52.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 10:24   #157
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Testen moet je met heel veel korreltjes zout bezien .

De 2 jaar die ik vroeger( jaren '80 ) bij Moorkens werkte heb ik meer dan genoeg gezien.......de bijna 18 j bij GM Belgium ( ook al bijna 14j geleden ) was het juist hetzelfde .

Geef de wagens om te testen eens aan een 10 tal gewone mensen en je hebt heel andere resultaten .

De huidige testers journalisten zijn juist zoals de experten die onze Politiekers hebben ....wie gelooft die experten nog .....ik nog nooit.
Misschien heeft Toyota gene policy om journalisten te betalen ?
Bovendien vergt een electrische auto een aangepast rijgedrag om er de maximale efficentie uit te halen.
Zal nooit het recente filmpje van een Porsche Taycan (range opgegeven 444 km) waar de chauffeur eens reed zoals iedereen verwacht te doen in een Porsche. Op 23 (!!!!!!!!) km was er 1/4de van zijn batterij doorgejaagd.

Zelfs Tesla, als men er niet aangepast mee rijdt, komt pakken minder ver dan hun opgegeven rijbereik
bron : https://www.carros.nl/nieuws/posts/b...tesla-model-3/
Citaat:
Op papier moet de Tesla Model 3 Standard Range Plus op één stekkerlading 409 kilometer reiken. Het Britse WhatCar nam de elektrische Amerikaan mee op een testrit en kwam erachter dat 315 kilometer in de praktijk wel het maximale was.
Dus : De electrische toyota doet het niet beter of slechter dan anderen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 12:36   #158
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laadstations zijn onvindbaar” en “betalen lukt niet”

wat er misliep én geeft advies. “Er zijn 500 verschillende laadpassen in Europa, vaak lokale.

https://www.hln.be/drive/laadstation...ost~ae670b58b/

Miserie miserie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 15:05   #159
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bmw 325d. Met de 3 liter 6 cylindre.
Ze stellen die lichtjes af. Kan je er ook weer uithalen indien je dat wenst en dan hebben ze circa 250 pk terug.
Mijn beste bmw ooit.

De nieuwe zijn 2 liter motoren. Minder goed.
Ik kan niet zo goed overweg met liegen eerlijk gezegd. Ga dus elders gaan trollen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 18:30   #160
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kan niet zo goed overweg met liegen eerlijk gezegd. Ga dus elders gaan trollen.
Raar.
Je kan niet overweg met wat het is.
Dat zal het zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 juli 2022 om 18:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be