Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart °1962 Oostende. Liberaal volksvertegenwoordiger (VLD) voor de kieskring West-Vlaanderen sedert 18 mei 2003. - Lid van de VLD-fractie. - Gegradueerde in de toegepaste communicatie. - Gemeenteraadslid van Oostende. - Lid van de Raadgevende interparlementaire Beneluxraad.

 
 
Discussietools
Oud 16 maart 2007, 12:02   #1
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard "Wie hard werkt, moet vooruitgaan !"

Beste Bart,

aan het einde van deze forumsessie wil ik je toch bedanken voor je antwoorden.
Je was regelmatig op het forum en hebt blijven antwoorden, dit in tegenstelling tot andere politici, die zagen dat hun haring niet bakte en er de brui aan gaven.
Je antwoorden waren voorspelbaar en naar mijn mening selectief.
Wat paars goed uitkwam, werd in de verf gezet , wat slecht uitkwam werd afgedaan met "we gaan ons leven beteren".
Zo werkt het spel en het is aan ons om te zien of de balans + of - was.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je niet veel forumgangers overtuigd hebt VLD te stemmen, maar de confrontatie met moeilijke forumgangers geeft je misschien ideeën mocht het slecht gaan voor de VLD op 10 juni.

Daarom een laatste item:
De slogan "wie hard werkt moet vooruitgaan " staat prominent op uw website.

Even toetsen aan wat realiteit:

-een secretaresse heeft de euvele moed om met kinderlast te gaan werken , halftijds. Ze verliest haar verhoogd kindergeld en rekening houdend met haar vervoerskosten heeft ze nu netto minder.
-een andere vriendin werd in 1999 een goedwerkend alimentatiefonds voorgehouden door , jawel, Guy.
2 luiken : de staat gaat het achterstallig geld opeisen, indien deze alimentatieplichtige niet betaalt/kan betalen krijg je een voorschot.
Op 1 juni 2004 gaat het fonds van start. De oude OCMW-uitkering gaat van € 125 naar € 175 per kind per maand.
Er is wel een voorwaarde: je moet in een uitkering zitten. Het blik "werkloosheidsval" wordt verder opengetrokken.
Het scheelt de werkende vriendin € 350 / maand netto, ze verdient netto een pak minder als mocht ze niet werken.

Ik had gedacht dat een VLD hier het verschil zou gemaakt hebben.

Als u mijn beide vriendinnen dan naar huis stuurt met een schamele € 50/jobkorting met de slogan "wie hard werkt moet vooruitgaan ?",

dan begrijpt u misschien waarom ik en anderen (voor andere redenen) hier op het forum niet op paars gaan stemmen !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 maart 2007 om 12:12.
boerenverstand is offline  
Oud 16 maart 2007, 12:12   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het is helaas zo dat men zijn rechten moet opeisen, de ambtenaren gaan zelden na of wat je "krijgt" wel klopt. Er zijn omstandigheden waarin men bovenop de halftijdse vergoeding voor halftijdse arbeid nog een halve werkloosvergoeding kan vangen. Een halvtijds loon kan je niet vergelijken met een voltijdse werkloosheidsvergoeding. Persoonlijk ben ik overigens absoluut voorstander van werken ipv je in de werkloosheid nestelen, zelfs al verdien je minder door te werken. Niets is permament - al werkende kan je een promotie krijgen of een beter betaalde job !

Dergelijke toestanden, soms randgevallen zijn niet inherent aan "paars" - ze bestonden vroeger ook en zullen in de toekomst blijven. Bv bij het net overschrijden van inkomstenschalen voor het verkrijgen van bepaalde voordelen.. Het is een veel voorkomend verschijnsel dat als men iets meer brutto verdiend men plotseling zijn netto-inkomen achteruit ziet gaan ... tot de volgende "opslag"...

Weet je wat : jij moet stemmen voor de partij die jouw inkomen zal doen stijgen, dat is echt boerenverstand !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 16 maart 2007, 12:18   #3
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Weet je wat : jij moet stemmen voor de partij die jouw inkomen zal doen stijgen, dat is echt boerenverstand !
Je zin doet vermoeden dat ik een a-solidair ego-hebberig type ben !
Ik constateer maar dat ik maandag, dinsdag, woensdag en een stuk van de donderdag "werk" voor de overheid in solidariteit met mensen , die het minder hebben.
boerenverstand is offline  
Oud 16 maart 2007, 16:22   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Je zin doet vermoeden dat ik een a-solidair ego-hebberig type ben !
Qui se sent morveux se mouche, mon cher... Bovendien bevestigt de rest van je post die indruk:

Citaat:
Ik constateer maar dat ik maandag, dinsdag, woensdag en een stuk van de donderdag "werk" voor de overheid in solidariteit met mensen , die het minder hebben.
Je vergeet dat daarvan je wegen worden betaald, je medische facturen, je veiligheid, enzovoort...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be